Jump to content

Photo

Slaaptopic

• Please log in to reply
196 replies to this topic

Poll: Slaapkwaliteit (124 member(s) have cast votes)

Waarop slaap je het beste?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 07 June 2006 - 01:58 PM

Waarop slaap je het beste?

Kan gewoon nuchter zijn of na inname van een andere substantie ervoor (upper e.d.)

Hoe lang duurt het voordat de werking aanvangt

Heb je de ochtend erna een hangover of voel je je echt goed uitgeslapen?

Droom je er minder of juist meer door?

(Graag bij keuze benzo vermelden welke benzo)

Zelf slaap ik het beste op clozapine (antipsychoticum), alleen altijd een lichte hangover 's-ochtends

PS probeer geen clozapine wanneer je het niet onder doktersvoorschrift krijgt vanwege de kans op ernstige bloedbeeldafwijkingen.

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 07 June 2006 - 02:04 PM

Nuchter!

Op hasj of wiet word ik meestal erg moeilijk en duf wakker.
op alcohol heb ik nauwelijks dromen, maar dat komt natuurlijk deels doordat je rem-slaap afgezwakt wordt.
Met geen enkele benzo heb ik ervaring, noch met valeriaan, melatonine (helpt dat echt?), ghb of iets anders.

Maar nuchter slaap ik het fijnst omdat ik dan het meest droom en mede daardoor het lekkerst wakker word.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 07 June 2006 - 02:19 PM

Ik heb voor GHB gekozen omdat ik daar altijd meteen op kan slapen (en met OD is het onvermijdelijk, dat je gaat slapen), alleen het nadeel is wel dat je dan na een paar uurtjes weer wakker wordt. Als ik dan meteen weer ga slapen (wat soms niet lukt) droom ik intenser dan normaal, maar als ik slaap terwijl de G nog werkt droom ik niet tot nauwlijks. Voor de rest geen na efecten de volgende ochtend.

Met alcohol slaap ik ook redenlijk, maar altijd hoofdpijn als ik wakker word, al is het maar een beetje. Het is er wel ook na genoeg water drinken voor het slapen gaan. Kan op de een of andere manier beter mijn dromen onthouden, misschien omdat ze heel apart zijn in vergelijking met als ik nuchter slaap

Valeriaan, werkt wel, maar kan ook zonder problemen wakker blijven. Daarom vind ik valeriaan ook een slaap bevorderend middel en geen slaap middel, wat G absoluut wel is. Dromen zijn niet anders dan normaal, daarom neem ik dat ook niet meer, dat was namelijk de reden waarom ik het nam.

Ik heb pas 1 x een benzo op, was ten eerste niet veel en had ook niet de behoefte om te gaan slapen kan daar dus helaas niks zinnigs over zeggen.

Als ik blow voordat ik ga slapen dan kom ik heel moeilijk in slaap en wordt ook heel moeilijk wakker en droom een stuk minder.

Nuchter slaap ik voor de rest ook helemaal zonder problemen en doe dit dus ook ver uit het vaakst. :welcome:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 07 June 2006 - 03:02 PM

hmmm ja ik slaap nuchter nog altijd het best, met coke heb ik een aantal keren gemerkt dat ik erg intense dromen had,dit ook bij ketamine, al word ik dan wel erg moe wakker.
Met lsd word ik trouwes super lekker wakker!
Met wiet hetzelfde als snaap,kom ik erg moeilijk me bed uit
Met Valeriaan ging het wel okey, werd ook niet echt moe wakker
Maar ik denk dat ik van alcohol toch nog wel het snelst in slaap kom, al weegt dat niet op tegen de moeheid, dus ik zou zeggen nuchter :welcome:

#5 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 07 June 2006 - 03:07 PM

Ik slaap het beste als ik nuchter ben.
Kan wel beter in slaap komen als ik overdag heb geblowed, maar niet als ik nog knetterstoned ben.

Soms, als ik niet wil blowen en onrustig ben neem ik valeriaan of honokiol.
Als niet in slaap kan komen vanwege mijn slaapritme dan neem ik melatonine onder de tong.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 07 June 2006 - 04:22 PM

Clonazepam.

Van ghb word ik te veel wakker.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 07 June 2006 - 04:34 PM

van G kan ik dus echt niet in slaap vallen (nja tenzij je too much op hebt). ik kan nooit echt goed slapen als ik onder invloed ben, alleen met alcohol val ik als een blok in slaap als ik een beetje veel gezopen heb, maar die kater is te erg. en benzo's natuurlijk, maar daar voel ik me ook niet echt uitgeslapen van (benzo = meestal oxazepam of diazepam). dan wil ik vaak de hele dag nog in bed liggen. nuchter slapen is duidelijk het best.

#8 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 07 June 2006 - 05:28 PM

Ik heb voor wiet gekozen, niet dat ik een echte "smoker" ben, totaal niet eigenlijk maar de keren dat ik redelijk stoned in mn bed heb gelegen heb ik wel heerlijk geslapen.

Van alcohol slaap ik ook bijzonder goed, het nadeel is dat ik maar voor een korte tijd goed slaap en dat ik altijd al vroeg wakker word. Als ik bv 5 uur s'nachts, bezopen me bed in ga dan word ik in de meeste gevallen om 10 uur +- wakker.

Van keta kan ik ook super lekker slapen, vooral wat keta voor het slapen gaan gaat mij erg goed af. Het duurd meestal even voor ik inslaap val maar je bed ligt onder invloed van keta bijzonder lekker. Wel een nadeel van slapen onder keta is dat je ( dat heb ik tenminste ) wakker word met een half dichte neus.

Nuchter slaap ik uiteraard ook super! (zitten eigenljk geen nadelen aan nuchter slapen!)

:love:

#9 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 07 June 2006 - 05:58 PM

Xanax- heerlijke slaap, beetje moeilijk wakker worden, maar red bull drinken en dan douchen en je bent klaar voor de dag

Clonazepam- maakt me te lang slaperig, wil gewoon in bed blijven liggen, maar wel relaxed als je de hele dag toch niets hoeft te doen.

Lorazepam- maakt me niet echt slaperig, zelfs niet in hoge dosissen, maar voelt wel erg lekker om gewoon in je bedje tv te kijken.

Oxazepam- moet er veel te veel van nemen om echt slaperig te worden(lees 30x 10mg ofzo) heeft dus geen zin voor mij omdat het dan ook te lang doorwerkt en ik de slaap erop toch al niet zo heerlijk vind.

Diazepam- werkt mij te lang en moet er ook te veel van nemen.

Wiet-werkt soms voor me, soms niet, ligt aan het soortje en aan hoe moe ik ben. Wel gruwelijk moeilijk om nog uit bed te komen de volgende dag, maar wel een erg lekkere slaap met weinig, maar erg intense dromen.

Alcohol-helpt erg goed om me te laten slapen en laat me aardig normaal wakker worden als ik maar genoeg tijd heb om de alcohol uit mn systeem te slapen(8 uurtjes moet wel genoeg zijn).

GHB- moet wel een van de kutste slaapmiddelen ooit zijn, je neemt t, wordt 3 uur later wakker en kan niet meer slapen en voelt je de hele dag spacend. Als ik een slaapmiddel neem wil ik het zodat ik een hele dag fit ben, niet zodat ik een nacht wakker lig en me vaag voel. Verder overigens een ongelofelijk chill middel om te socializen en te sexen, dus geen geklaag over ghb van mij, het is alleen geen middel om op te slapen imho.

#10 GodelEscherBach

GodelEscherBach

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 170 posts

Posted 07 June 2006 - 06:23 PM

Amphetamine!

Of nee, toch maar hasj. Als ik veel heb geblowd val ik altijd wel lekker in slaap, als ik tenminste ook lang wakker ben geweest.

Alcohol vind ik erg onrustig slapen, en de kater doet me vaak vroegtijdig ontwaken. Maar ik heb dan juist wel vaak vage toffe dromen, dat heb ik bij hasj/wiet minder.

Valeriaan en andere slaapmiddelen van de drogist zijn wel fijn, maar niet echt bijzonder, half placebo vaak.

Verder heb ik geen ervaring met benzo's, GHB of andere downers. Ik ben meestal zelf al lui genoeg om flink lang te slapen.

#11 horendol

horendol

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 08 June 2006 - 10:38 PM

Na een dag werken of op een andere manier veelindrukken opdoen en/of lichamelijk moe worden. Kan geen pil tegenop...

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 June 2006 - 10:48 PM

Ik heb hier pillentegen jeuk, huidirritatie enzo van die shizzle, binnen de twee minuten val je in slaap. Ongelooflijk, geen enkel ander middel kan dit doen bij mij. --> atarax

http://www.ziekenhui...s=item&id=51778
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#13 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 09 June 2006 - 01:39 AM

van wiet slaap ik echt lekker ;) benzo's doe ik niet en ghb ben ik een keer knockie gegaan en dat sliep superlekker maar dat is me te zorgwekkend zo midden op een festival :P
alcohol word ik vroeg en brak van wakker

#14 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 09 June 2006 - 10:27 AM

twijfelgeval tussen wiet en alcohol. Van alcohol wordt je erg gaar en brak wakker (hangover anyone?!?!) maar dat komt omdat ik een slaapprobleempje heb in die zin dat ik nooit meer dan 4 uurtjes kan slapen.. dus de alcohol zit dan nog flink in mijn bloed. En als ik erg erg erg stoned in slaap val dan heb ik extreem veel moeite de volgende dag om mijn bed uit te komen. (je leert er wel mee omgaan en je went er echt aan maar of dat een "good thing" is dat blijft maar de vraag)

Al bij al prefereer ik wiet boven alcohol en is het eigenlijk niet mijn drugswens om een slaapmiddel te vinden. hoewel het me geen pijn zal doen om een wat langer te slapen ;)

ps. ik ga echt minder/geen alcohol meer drinken ik vind het echt troep en de roes zuigt echt hard...

#15 theseBoetz

theseBoetz

Reƫle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 09 June 2006 - 11:16 AM

alcohol val ik wel prima van in slaap, maar wiet slaapt lekkerder, alleen ik ben dan de volgende dag wel ontzettend duf, maar ja van alcohol ben je brak. Pick your lesser evil!
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#16 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 09 June 2006 - 12:12 PM

ps. ik ga echt minder/geen alcohol meer drinken ik vind het echt troep en de roes zuigt echt hard...

Ik ook.
Ben er klaar mee. Er zijn voldoende alternatieven.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit lekker(der) heb geslapen met drank op. Of ik kon niet in slaap komen of ik was in ??n keer knock-out, maar werd wakker met een kater.

#17 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 June 2006 - 12:12 AM

Toch maar melatonine gekozen, wordt je tenminste uitgerust van wakker, zonder dat het je slaapritme heeft vestoord. Het werkt alleen de ene keer beter dan de andere keer.

Trouwens de shite die ze in NL verkopen (0,5 mg ofzo?) is voor mij lang niet genoeg, neem meestal zo'n 6 mg...

#18 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 10 June 2006 - 08:15 AM

Ik neem er meestal 3 van 0,1 mg.

#19 MadVillain

MadVillain

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 10 June 2006 - 11:05 AM

van alcohol val ik wel heel relaxed in slaap, maar zoals genoemd zijn de nachten te kort. Stoned slaap ik ook heel relaxed, en altijd lang, alleen droom ik dan nooit en voor doordeweeks is het opstaan een beetje te zuur. Nuchter is toch wel het best.

#20 Frits

Frits

Threshold Activity

• Donateurs
  • Pip
  • 25 posts

Posted 11 June 2006 - 05:35 PM

MJ, ik kies u. Heerlijk in slaap komen, heerlijk dromen. Hoewel soms ook een droomloze slaap die voor m'n gevoel extreem kort heeft geduurd.
De volgende dag wel een beetje sloom :duimpje:. Geen probleem, wat moi betreft.

Met downers/benzo's heb ik geen ervaring.

Valeriaan werkt soms en geeft me dan rare dromen, moet ik wel aardig wat innemen. De laatste tijd heb ik het gevoel dat het een beetje te lang doorwerkt, maar dat kan ook de vermoeidheid zijn. Melatonine helpt ook wel wat.

Alcohol, een afrader. Brak wakker worden, duizelig in slaap. Ik moet zeggen dat ik het ook flink met die troep gehad heb, word er een labiele, onbeschofte idioot van.

Nuchter slaap ik ook prima, trouwens. Meestal niet genoeg. Helaas. Dan leef je de hele dag in zo'n vermoeidheidsroes, ook zoiets.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users