Jump to content

Photo

vitamines, mineralen tijdens een feest

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 17 March 2004 - 07:49 AM

Ik vroeg me af, is het
verstandig om tijdens speed of mdma gebruik vitamine c1000 en mineralen te nemen? Of
werkt dit de uitwerking juist tegen en kan je het beter na een feest nemen?
Aleyhup

#2 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 17 March 2004 - 09:30 AM

Van speed weet ik dat Vitamine C helpt met de afbraak van
speed. Dus je kan het beste zo'n Vit C 1000 MG pil op het eind nemen.
"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#3 dceas

dceas

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 17 March 2004 - 12:14 PM

Pre en post loading; doe ik altijd als ik XTC neem. Voordeel
is dat je echt goed merkt dat je niet tot amper brak de dagen na dat je XTC hebt geslikt. Van
tevoren neem ik 2 Vitamine C bruistabletten en daarnaast ook 2 Vitamine B complex waar o.a.
B6 en B12 in zit. Dit neem ik allemaal verspreid op de dag voordat ik XTC neem, achteraf geldt
hetzelfde.
Als je XTC neemt dan onstaan er afvalstoffen, vrije radicalen. Je lichaam heeft veel
anti-oxidanten nodig om deze op te ruimen, deze zitten o.a. in Vitamine C. Doe je niet aan pre
en post loading dan is er een tekort aan anti-oxidanten, de vrije radicalen veroorzaken de
schade in het hersenstelsel.
Ik heb dit pas geleden voor de 1e keer gedaan en zeg eerlijk dat ik geen enige vorm van
brakheid heb gevoeld, ik voelde me zelfs wat beter, maar dat kan natuurlijk ook het
placebo-effect zijn.
Je kan ook 5-HTP erbij nemen, deze pre-cursor zorgt ervoor dat de serotonine voorraden weer
op peil worden gebracht.
Op erowid staat hier een artikel over;
Do Antioxidants Protect
Against MDMA Hangover, Tolerance, and Neurotoxicity?
http://www.erowid.or..._article3.shtml

#4 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 17 March 2004 - 10:21 PM

Als er iets is wat je wil nemen zijn dat grote doseringen ALA;
Alfa Liponzuur
http://party.snt.utw...6573.<br />html. Deze anti-oxidant is zowel water als vet oplosbaar. En zal dus
makkelijk je hersenbloedbarriere kunnen paseren.
Pas alleen wel op want ze kunnen best zwaar op de maag liggen, als je verder niks hebt
gegeten.
Aan vitamine C heb je verder niet echt iets op het gebied van neurotoxicity. Het is niet vet
oplosbaar en komt dus slecht in je hersenen, daarnaast zijn de piek concentraties van orale
doseringen erg laag.
Zoals al door dceas is genoemd helpt het de rest van het lichaam wel bij een avondje feesten.
2Bunzerr, waar heb je die informatie weg over dat vitamine c speed afbreekt? Nog nooit eens
wat over gehoord, kan je misschien wat toelichten?

#5 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 18 March 2004 - 01:24 PM

Zoekerdezoek:
Doel van Pre en Post Load
dit is een basis van wat je zou kunnen nemen op verschilende tijdstippen om het moment van
slikken heen. zelf volg ik niet perse dit schema maar wel iets in deze richting, afhankelijk van
de omstandigheden. dit is in de eerste plaats een richtlijn voor gezonder gebruik en geen
garantie dat je je hersenen niet bakt.
het doel ervan is de oxidatieve stress van MDMA op lichaam en geest verminderen, de
neurotoxische werking van MDMA op het serotonine systeem tegengaan, tekorten aanvullen,
zorgen dat tolerantie tegen mdma minder snel optreed en het lichaam in een zo n optimaal
mogelijke staat houden.
pre-load ca 2 uur voor gebruik
vitamine C/ Ester-C 1 a 2 gr
BioFlavonoiden
Alfa-Lipon-Zuur/ Alpha-Lipoic-Acid/ ALA 200 a 300 mg
natuurlijke vitamine E/ d-Alpha-Tocoferol 330 a 671 mg (400 a 1000 iu)
vitamine B complex
extra opties 1: Magnesium 500 mg a 1000 mg : verminderd kaakklem en belangrijk voor de
serotonine produktie, Beta-Caroteen 5 a 15 mg : evt in combinatie met andere caratenoiden,
N-Acetyl-Cysteine/ NAC 2 gr, Selenium 250 mcg, Q-10 100 mg, L-carnitine 1gr
tijdens om de 2 uur
vitamine C/ Ester-C 500 mg
BioFlavonoiden
Alfa-Lipon-Zuur/ Alpha-Lipoic-Acid/ ALA 100 mg
post-load als je uitgeslikt ben/ gaat slapen
vitamine C/ Ester-C 1 a 2 gr
BioFlavonoiden
Alfa-Lipon-Zuur/ Alpha-Lipoic-Acid/ ALA 200 a 300 mg
natuurlijke vitamine E/ d-Alpha-Tocoferol 330 a 671 mg (400 a 1000 iu)
5-HTP 100 a 200 mg
vitamine B complex
extra opties 2: Melatonine 1 a 3 mg, Noni/ Morinda Citrifolia : een vrucht met sterke
anti-oxidant eigenschappen die tevens het serotonine systeem versterkt , alles genoemd bij
extra opties 1
nazorg bij het ontwaken de volgende dag
vitamine C/ Ester-C 500 a 1000 mg
BioFlavonoiden
5-HTP 100 mg
nazorg tot 4 dagen erna s avonds voor het slapen gaan
5-HTP 50 a 100 mg
SSRI/ Selective Serotonin Reuptake Inhibitor
een post load die ik er niet bij gezet heb is een SSRI (Selectieve Serotonine Heropname
Remmer) zoals Prozac, Seroxat/ Paroxetine, Citalopram, Fluvoxamine en Setraline. dit is een
medicijn dat bij verschillende psychische ziekten word voorgeschreven. een paardemiddel met
vele bijwerkingen. volgens enkele onderzoeken voorkomt het de neurotoxische schade van
mdma op het serotonine systeem. het moet dan binnen 5/ 6 uur na inname van de eerste
MDMA consumptie genomen worden. een SSRI in combinatie met 5-htp en/ of Noni zou
serotonine syndroom kunnen veroorzaken, een gevaarlijke soms levensbedreigende toestand.
degene die hierin geinterreseerd is raad ik aan zich er wat meer in te verdiepen. SSRI s zijn
bovendien alleen op recept verkrijgbaar.
Ester-C versus Vitamine C
Vitamine C word in het lichaam bewerkt tot zijn actievere vormen die hun werk overal in het
lichaam gaan doen. bij Ester-C is die omzetting al gedeeltelijk gedaan waardoor het sneller
opneembaar is en langer actief blijft. Ester-C is bovendien een zuurvrije variant waardoor het
geen maagklachten veroorzaakt. ik denk dat het makkelijker de plaats bereikt waar het bij
MDMA gebruik belangrijk is, de hersenen.
5-HTP versus L-Tryptophan
het lichaam zet L-Tryptophan via een enzymatische reaktie met TPH/ Tryptophan Hydroxylase
om in 5-HTP wat op zijn beurt word omgezet in 5-HT/ Serotonine. na gebruik van MDMA zijn
de gehaltes TPH 3 wkn laag. het slikken van L-Tryptofaan heeft dus weinig zin omdat het
enzym voor de omzetting ontbreekt.
Eten
na mdma gebuik heeft het lichaam weinig behoefte aan eiwitten en vetten (vooral de
verzadigde en geharde plantaardige vetten zijn fout). maar het heeft wel voedingsstoffen
nodig. eet dus kleine lichte maaltijden en veel groenten en fruit, deze bevatten veel vitaminen
(antioxidanten), mineralen en andere nuttige stoffen. mdma onderdrukt de eetlust voor een
lange periode houdt rekening met het ontbreken van hongergevoel.
Algemeen
vrouwen reageren gevoeliger op mdma dan mannen, houd daar rekening mee als je mdma
gebruikt. ook op het serotonine systeem heeft het bij een vrouw een heftigere impact.
gebleken is dat matig gebruik gezonder is dan heroische doseringen slikken. ideaal
verantwoord gebruik is een periode van 3 mnd rust tussen elke keer dat je uit je dak gaat en 1
dosering van max 150 mg per keer. omdat er zo veel tegenstrijdige wetenschappelijke
informatie over mdma wordt gepubliceerd zou het net zo goed heel slecht als relatief veilig
kunnen zijn. dit word verergerd doordat een aantal onderzoeken niet uitgaat van normaal
menselijk gebruik.
Risicos
van alle geraporteerde medische probleem meldingen door MDMA waren er 25 % veroorzaakt
door Hyperthermia/ Overhitting, 22 % door psychische problemen zoals psychoses,
angststoornissen en zware depressie, 16 % van de gevallen had te maken met leverproblemen
en 10 % met Hyponatremia betekent letterlijk laag zout dat veroorzaakt word door het drinken
van gevaarlijke grote hoeveelheden water. ik heb hier een link naar Erowids Research Update
met veel informatie uit onderzoeken over oa over negatieve effecten.
dit is vast niet compleet maar ik ben tevreden. hebben jullie nog aanvullingen, aanpassingen,
etc of is er iets totaal onbegrijpelijk, ik sta geheel open. als de hele discussie gevoerd is zal ik
hem editen naar een completere vorm.
Wat is jullie mening over dit schema (behalve dat het natuurlijk wel heel extreem is :))?
Aleyhup

#6 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 18 March 2004 - 07:03 PM

Zoekerdezoek:
een post load die ik er niet bij gezet heb is een SSRI (Selectieve Serotonine Heropname
Remmer) zoals Prozac, Seroxat/ Paroxetine, Citalopram, Fluvoxamine en Setraline. dit is een
medicijn dat bij verschillende psychische ziekten word voorgeschreven. een
paardemiddel met vele bijwerkingen.

wat bedoel je hier precies mee?
minder is meer

#7 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 18 March 2004 - 09:07 PM

Zoekerdezoek:
een post load die ik er niet bij gezet heb is een SSRI (Selectieve Serotonine Heropname Remmer) zoals Prozac, Seroxat/ Paroxetine, Citalopram, Fluvoxamine en Setraline. dit is een medicijn dat bij verschillende psychische ziekten word voorgeschreven. een paardemiddel met vele bijwerkingen. 

wat bedoel je hier precies mee?

Dit stuk is niet van mijzelf, maar heb ik gevonden op i-net. Wat ik weet van seroxat is dat het
kan zorgen voor minder potentie en hoofdpijn. De eerste maand kan je tal van andere
klachten krijgen, daarna gaat het middel zijn werk doen en zorgt het ervoor dat je weer zin
krijgt om dingen te ondernemen. Je moet zeg maar eerst door de zure appel heenbijten, maar
die schijnt nogal zuur te zijn.
Aleyhup

#8 Iceman

Iceman

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 19 March 2004 - 12:24 AM

2 Ksi
Ik heb idd gemerkt dat het "zwaar op de maag kan liggen". Het kwam er zelfs gewoon weer
uit :?
Het zijn echt Keiharde capsules he? Kun je ze bijvoorbeeld fijnmalen en in je drinken doen?
grz ICE

#9 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 19 March 2004 - 01:30 AM

Magnesium! Kwou het net voorstellen. Zekers handig. Is
ook een NDMA antagonist, dus vermindert je tolerantie voor amphetamines (leuk extra-tje).
Calcium. Amphetamine gebruikers hebben vaak een gebrek aan Calcium. Neem een calcium
supplementje.
(kweet niet of dit al is gepost, maar tis weer zoveel werk om het allemaal door te lezen :D)
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#10 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 19 March 2004 - 05:36 PM

Magnesium! Kwou het net voorstellen. Zekers handig. Is ook een NDMA antagonist, dus
vermindert je tolerantie voor amphetamines (leuk extra-tje).

Inderdaad.

Calcium. Amphetamine gebruikers hebben vaak een gebrek aan Calcium. Neem een calcium
supplementje.

Minder inderdaad. Dit is een hoax. Amfetamine heeft geen enkel effect op het calcium-gehalte.
De reden dat dat wel regelmatig verondersteld wordt is door het negatieve effect van
amfetamine op het gebit. Aangezien calcium erg belangrijk is voor het gebit, is deze (enigzins
begrijpelijke) link gelegd. Maar toch klopt die niet. De reden dat (met name chronisch) gebruik
van amfetamine schadelijk is voor het gebit is doordat het ervoor zorgt dat er minder speeksel
wordt geproduceerd....en dat is erg slecht voor je tanden.
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#11 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 25 March 2004 - 02:16 AM

De reden dat dat wel
regelmatig verondersteld wordt is door het negatieve effect van amfetamine op het
gebit.

Raar. Ik had dat afgeleid van de link hieronder.
http://www.bluelight...856#post1216856
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#12 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 25 March 2004 - 10:41 AM

^^ Hmm uit die post;

Calcium levels stay the same with amphetamine usage, but magnesium levels drop.

#13 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 26 March 2004 - 09:32 AM

Ik ben 2 dgn geleden begonnen met pre loading van allerlei
vitamines en mineralen. Ik ben benieuwd wat daar de werking van is. Ik ga morgen naar Buzz
Fuzz dus er zal wel van alles gesnoept worden :)
Alleen heb ik nu al 2 dgn moeite met inslapen door al die zooi. Ik word er een beetje te actief
van. Ik krijg elke dag van mijn betere helft een zakje met van allerlei pilletjes erin en slik die
dus braaf. Wat er precies inzit zal ik eens vragen. In ieder geval een flinke dosis vit. C en B,
magnesium.

#14 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 26 March 2004 - 11:56 AM

Alleen heb ik nu al 2 dgn moeite met inslapen door al die zooi. Ik word er een beetje te actief van. Ik krijg elke dag van mijn betere helft een zakje met van allerlei pilletjes erin en slik die dus braaf. Wat er precies inzit zal ik eens vragen. In ieder geval een flinke dosis vit. C en B, magnesium.

Ik heb begrepen dat vitamine C je wakker houdt. Kan dat echter niet bevestigen. Zit er wellicht ginseng en/of guarana in die pillen die je krijgt?
Drugs lead nowhere ... but it's the scenic route

#15 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 26 March 2004 - 12:05 PM

nee geen ginseng of guarana. Maar ik heb ook gelezen dat
het door de vit. C komt, dus vanavond na 20.00 geen pillen meer!!

#16 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 26 March 2004 - 04:51 PM

tijdens een feest gaan er bij mij alleen partymiddelen in
:feest2:
maar voor de dagen erna neem ik st. Janskruid 8-)
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#17 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 27 March 2004 - 02:26 PM

^^ Hmm uit die post;

Calcium levels stay the same with amphetamine usage, but magnesium
levels drop.

Fuck! I need to cut back on the weed damnit.. :? :welcome:
Oh well..

#18 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 27 March 2004 - 05:44 PM

^^ Boeie, mooi door blijven roken :)
Het is je vergeven.

#19 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 29 March 2004 - 03:32 PM

Nou ik heb de pillen allemaal braaf geslikt vooraf en achteraf
en ik moet zeggen dat de brakheid niet is toegeslagen. Ik heb 1,5 roze volkswagen gehad
van 105 mg. En nog sloten drank erbij (ik had dorst).
Maar nou moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nooit last heb van een kater of nadippen
van drugs, maar mijn wederhelft wel en die heeft ook nergens last van gehad.

#20 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 31 March 2004 - 12:44 AM

Naarmate je langer gebruikt worden de "comedowns"
vaak wat erger. Tenminste in mijn geval. Ik kan me ook nog herrineren om een pilletje te
slikken en de volgende dag helemaal gewoon te voelen, geen brakkigeheid. Das nu wel
veranderd, maar kheb al lange tijd niks gedaan, khoop dattet wat is verminderd..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users