Jump to content

Photo

Vliegenzwam (Amanita muscaria)het officiële rood-met-witte-stippen-topic!

• Please log in to reply
137 replies to this topic

#101 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 02 May 2011 - 06:15 PM

Alleen jammer van die laatste zin..!!

Het heeft sowieso niet dezelfde werking als ayahuasca en ayahuasca kan je ook gebruiken zonder 'godsdienstige poespas'.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#102 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 02 May 2011 - 06:30 PM

Bovendien vind ik het hoogst ongeloofwaardig klinken, krijg het gevoel dat iemand vliegenzwammen en LSD-zegels door elkaar heeft gehaald :D . Een halve vierkante centimeter vlies van een hoedje bevat onmogelijk genoeg werkzame stoffen voor een merkbaar effect.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#103 Rainbow Warrior

Rainbow Warrior

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 02 May 2011 - 09:40 PM

het was door een meisje geschreven, die hebben ook minder nodig.. ik zelf denk ook dat het wel wat weinig is, als je iets doet moet je het goed doen.. :w00t:
ik heb nog nooit iemand in mijn vriendenkring gehoord over deze mooie paddestoel, dus denk dat ik ook die maar eens zal overwegen.. lees wel leuke verhaaltjes ghehe
and they will say things like blippedy blippedy blip
T. Mckenna

#104 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 02 May 2011 - 09:58 PM

Vrouwen hebben volgens mij niet per definitie minder nodig dan mannen. Wel hebben vrouwen gemiddeld genomen minder lichaamsgewicht wat dan weer van invloed is op dosering, maar zegt ook lang niet alles.

Verder heeft een vriend van mij een vliegenzwam tinctuur gemaakt laatst. Nog geen bioassay gepleegd, maar zal wel posten wat z'n (wellicht m'n) bevindingen waren.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#105 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 03 May 2011 - 06:13 AM

Hoe heeft hij die tinctuur gemaakt??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#106 Rainbow Warrior

Rainbow Warrior

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 50 posts

Posted 03 May 2011 - 10:42 AM

voor psilocybin geldt dat zeker, dus ga er van uit dat dit geen uitzondering is.. tenzij je natuurlijk een dikkerdje bedoelde :bleh:
maar serieus wil ook weten over die tinctuur
and they will say things like blippedy blippedy blip
T. Mckenna

#107 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 05 November 2012 - 03:21 PM

Ik heb het topic nog niet doorgelezen (zal dat zo doen, want heb wel een paar vraagjes) maar ga ervan uit dat mijn hoofdvraag hier wel op zijn plek is. Tijdens een wandeling zag ik onderstaande paddestoel volledig afgebroken liggen en heb toen maar besloten om hem mee te nemen. Als hij niet afgebroken was zou ik hem hebben laten staan. Maar mijn vraag is: klopt het dat dit de vliegenzwam is?

Posted Image

#108 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 05 November 2012 - 03:58 PM

Nu ik het lijstje van kenmerken gecheckt heb durf ik wel vast te stellen dat het een vliegenzwam is. Als ik er niks mee ga doen dan leg ik hem wel weer op dezelfde plek terug.

@ Wolf: Volgens mij stond die vliegenzwam in mijn straat onder een beuk.

Die ik vond, stond naast een berk. Vond ik wel leuk, want dat is ahw volgens het boekje. Waar berken zijn, is de kans op vliegenzwammen het grootst las ik.

Thee zou ik niet direct doen. Door de hitte kunnen er bepaalde stoffen degraderen en denk niet dat je dat direct wilt.

In 'uit je bol' wordt juist verwezen naar een kenner die aanbeveelt om de verse vliegenzwam een paar minuten licht te bakken in wat vet of olie. Quote: "door verhitting vindt er een chemisch proces plaats, waardoor er meer werkzame stoffen ontstaan."
Wat niet helemaal duidelijk wordt verteld, is of na het bakken van de verse vliegenzwam, het eetbaar is of dat dit bakproces slechts bedoeld is als eerste stap in het droogproces. Dit wil ik nog ff uitzoeken. En ook vraag ik me af of een eventueel droogproces in de oven plaats kan vinden, zodat het niet weken hoeft te duren.

edit: in dit topic meen ik ergens gelezen te hebben dat je ze beslist moet drogen voor een veilige werking, maar in 'uit je bol' wordt nergens benadrukt dat je ze moet drogen. Even uitzoeken hoe het precies zit.

edit 2: ik kan niet meer in dit topic terugvinden waarin wordt afgeraden om verse vliegenzwam te nuttigen, dus misschien heb ik het ook wel niet gelezen, of ergens anders wellicht. Drogen zou wel de potentie verhogen? Maar een bakproces van een paar minuten kan misschien hetzelfde effect hebben, als ik 'uit je bol' goed begrijp.

#109 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 05 November 2012 - 05:38 PM

Droge in de oven moet kunnen, volgens mij, sterker nog, volgens mij is dat beter dan gewoon aan de lucht laten drogen, want in de verse vliegenzwam zit ibotenic acid, wat giftig is in grote hoeveelheden. Maar onder invloed van warmte wordt dit afgebroken naar CO2 en musicmol, de werkzame stof.

En over de juiste indentificatie, bij vliegenzwam kan je haast niet missen, zolang het rood met witte stippen is en een schortje heeft met knolvorm onder aan de steel, dan zit je goed.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#110 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 05 November 2012 - 10:14 PM

Oke dan, ik was blijkbaar in een actieve bui, want ik heb zonder al te veel na te denken besloten om thee te maken van de gevonden vliegezwam. Niet gehinderd door al te veel kennis heb ik besloten de hoed in partjes te snijden, en deze stukjes circa een uur te laten drogen in de oven. Het resultaat waren gedroogde partjes die makkelijk verpulverbaar waren. Dat wil zeggen voor 90%, want er waren hier daar nog wel wat deeltjes die niet helemaal crisp waren te noemen. Maar dat heb ik voor lief genomen. Mocht er nog de genoemde ibotinic acid in zitten dan zit het in die 10% die wel gedroogd was maar nog niet makkelijk verpulverbaar. Hier trouwens een leuk verslag van twee mensen met alleen culinaire interesse die toch een milde trip ondergingen nadat ze een verse vliegenzwam bereid hadden: http://thetinctorial...rticle.html?m=1 Ik denk dat als je een beetje van dat gif binnenkrijgt je op zijn ergst erg misselijk wordt, maar meer niet.

Daarna het verpulverde spul in een pannetje heet water gedaan voor circa 20 min, op een laag pitje. Af en toe wat roeren en uiteindelijk gezeefd door een koffiefilter. Zo ziet het eruit:
Posted Image
Oke, best wel snel gegaan. Kom toevallig een vliegenzwam tegen en een paar uur later heb ik een kop thee. Zijn er ook mensen die hier een potje vergif in zien? Ik denk zelf dat het niet heel veel effect zal hebben. Maar zal bij eventueel gebruik ( en dat is zeker niet vandaag of morgen) het wel wel gedoseerd tot me nemen. Ik ga ervan uit dat het potje leeg genoeg is om in te vriezen, qua uitzetten van de thee.

#111 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 05 November 2012 - 11:45 PM

moest hieraan denken toen ik je potje zag :D

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#112 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 06 November 2012 - 09:07 AM

Niet gehinderd door al te veel kennis ...

Mogen we je binnenkort een darwin-award toeschrijven?

#113 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 06 November 2012 - 11:12 AM

Niet gehinderd door al te veel kennis ...

Mogen we je binnenkort een darwin-award toeschrijven?

Nou, wat ik verneem uit het geruchtencircuit is dat ik mogelijk genomineerd wordt voor de aanmoedigingsprijs binnen de categorie jong aanstormend talent. Voor de echte hoofdprijs moet ik me nog wat doorontwikkelen. Een oud winnaar adviseerde mij: 'jongen, als je echt ergens wilt komen moet je McKenna's adagium 'when in doubt double the dose' ter harte nemen.' Maar kijkend naar mijn gebruiksgeschiedenis vrees ik dat dat nu eenmaal niet in mijn aard zit. Maar waar een wil is...zei mijn opa altijd.

#114 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 07 May 2016 - 11:04 AM

Ben door mijn muscimol ervaring super benieuwt naar het effect van de ruwe grondstof. Het geluk wil dat ergens een pot met vliegenzwam poeder ligt. Enkel is het super oud. Zeker meer dan 13 jaar. Het was 1 dikke hoed, gedroogd op verwarming en heeft altijd in dat potje gezeten bij de verzameling op silicagel (droogmiddel). Hoe waarschijnlijk is het dat de muscimol nog actief is? En hoe waarschijnlijk is het dat eventueel iboteenzuur door de tijd gedecarboxyleerd is tot muscimol?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#115 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 08 May 2016 - 12:07 PM

13 jaar is wel heel erg oud, maar belangrijkste is dat het droog heeft gelegen. Wat het lijkt te zijn. En over iboteen zuur hoef je je niet druk te maken. Als er nog aanwezig was na het initiële drogen, dan is het nu zeker gedecarboxileerd naar muscimol.

Heb je enig idee van de oorspronkelijke potentie?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#116 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 08 May 2016 - 02:06 PM

Nope geen idee. Was toen van plan het met een vriend uit te proberen maar is er nooit van gekomen. Het was een hele mooie grote paddestoel, onder een berk in het bos, volgens mij vroeg in het seizoen. Ik ga gewoon eens op de gok proberen.

Ik lees trouwens op veel engelstalige fora dat de echte liefhebbers een aantal (3-5) dagen een kleinere hoeveelheid nuttigen, net genoeg om niet te 'trippen' en dan hun urine van al die dagen verzamelen, indampen en dat dan in capsules in 1 keer nemen. Dat schijnt totaal andere effecten te geven dan de paddestoel zelf. Vreemd eigenlijk want muscimol wordt bijna geheel gemetaboliseerd!?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#117 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 09 May 2016 - 09:11 AM

Ik geloof dat pis drinken niet zo. Zou graag zien dat iemand het probeert om deze myth of te bevestigen of te ontkrachten. Alleen ga ik dat niet zijn. ;)

i50hhz.png

Bron: http://www.sciencedi...028390879900091

Het is weliswaar in ratten, maar kon geen studie vinden in mensen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#118 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 31 January 2019 - 01:19 AM

Ik lees veel over het decarboxyleren in de oven, maar ik lees ook dat bij het maken van thee ervan, mensen niet boven de 80°C verhitten omdat het kookpunt van Muscimol anders word overschreden. Gaat er bij het drogen in de oven dan niks verloren? Weet iemand hoe dit zit, of loop ik ergens kennis mis?

#119 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 31 January 2019 - 05:11 PM

Lijkt me niet dat je bij 80°C het kookpunt van muscimol overschrijdt.

Het zal eerder met de stabiliteit te maken hebben. Met droge hitte kunnen de meeste moleculen meer hebben, dan als ze opgelost zijn in water.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#120 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 02 February 2019 - 06:05 PM

Weet iemand dan het daadwerkelijke kookpunt van Muscimol? Ik ben al verschillende temperaturen tegen gekomen online, 70°C, 175°C, 325°C.. Ik wil er namelijk thee van trekken, en het zo geconcentreerd mogelijk inkoken. Zodat ik maar zo weinig mogelijk van deze 'vermoedelijk' smerige thee hoef te drinken.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users