Ik heb uiteindelijk een mooi topic kunnen maken, maar wat een hoop onzin er over geschreven staat op internet...
Nu zat ik me wel nog iets af te vragen, is er iemand die weet hoe de decarboxylering van iboteenzuur tot muscimol precies verloopt ? Dan weet ik namelijk ook wat het drogen voor effect heeft, want dat is eigenlijk de stelling die ik probeer te bewijzen of ontkrachen.
Doordat het hier over het biochemische proces gaat, zijn de opties al minder. En aangezien we het hier over een schimmel hebben, is er sprake van fermentatie en dus decarboxylering. Over welk enzym het gaat lijkt me lastig te achterhalen, maar welke factoren dit proces beïnvloeden, die zouden toch te vinden moeten zijn...
Als je ze laat drogen bij kamertemperatuur verandert eigenlijk alleen het volume, de paddenstoel verlies al zijn vocht. Nu zou ik dus niet weten waarom dit de decarboxylering gaat versnellen, als ik al zou weten waar het proces precies plaats vind en of de aanwezigheid van vocht vereist is, daar zou de reden eventueel te vinden zijn.
Dan blijft er nog over de temperatuur verhogen, wat al heel wat logischer klinkt, chemisch gezien toch, hoe dat biochemisch gezien zit weet ik ook niet precies helaas.
Ben benieuwd wie me hierbij kan helpen.