Jump to content

Photo

Vliegenzwam (Amanita muscaria)het officiële rood-met-witte-stippen-topic!

• Please log in to reply
137 replies to this topic

#61 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 07 December 2007 - 01:56 PM

Nope maar ik lees dat je de eerste keer max. 5 gram in gelatine capsules moet doen en innemen, daarna neem ik misschien nog na een paar uur bij. Hopelijk kan ik dit morgen doen, anders volgende week! :D

#62 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 07 December 2007 - 03:25 PM

ben benieuwd naar je bevindingen!

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#63 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 07 December 2007 - 03:29 PM

Bij ongeveer 2 gram had ik niet echt duidelijk effect, hoger nooit geprobeerd. Ben zeer benieuwd wat je gaat beleven :D

#64 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 07 December 2007 - 04:55 PM

Heb ooit een keer een gedroogde hoed gegeten (de aanbevolen hoeveelheid was dat) en niks gevoeld. Mijn 3 trip partners die dezelfde hoeveelheid ophadden voelden ook niks.

Ben ook zeer benieuwd wat je ervan vindt, Baron. Amanita's staan niet bekend om hun voorspelbare en om hun erg makkelijke, vrolijke effecten. Have a safe flight. :D

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#65 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 October 2010 - 08:47 PM

Maar heeft er hier iemand überhaupt wel is effect gehad van een vliegenzwam??
Zoja, kwam deze dan uit de smartshop, zelf geplukt of online besteld??

Het paddestoelen-seizoen is weer begonnen en zie deze rode vriendjes weer overal staan en elk jaar vraag ik me weer af wat voor een effect ze nou precies kunnen veroorzaken, maar vind het zonde om geld uit te geven voor iets dat waarschijnlijk toch niet zal werken en om even naar Finland te gaan en er een paar te plukken zit er ook niet in, helaas..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#66 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 11 October 2010 - 09:07 PM

LOL, net dit topic doorlezen. Snaap meldt drie maal dat hij dit zonder effect heeft gedaan en poelie meldt zo'n driemaal dat hij het wil doen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#67 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 October 2010 - 09:18 PM

En ik wil het nog steeds en vermoed dat Snaap ook nog steeds geen effect heeft gehad.. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#68 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 11 October 2010 - 10:43 PM

Ik heb wel eens een actieve, heldere high ervaren op 20 gram gedroogde hoeden en steeltjes, versnipperd en een nacht geweld in een ruime hoeveelheid koud water. De volgende dag is het water oranje gekleurd en heeft een sterke, zoete zwammensmaak. Overheerlijk. Eventueel na het zeven de snippers in wat vers water laten weken, of er thee/soep van maken. Koudwater-infusie geeft geen misselijkheid. Ik had de gedroogde zwammen van een smartshop en ik schat dat ze minstens drie maanden oud waren. Ik heb met bovenstaande methode eerst 5 gram gedaan, een week later 10, daarna 15 en uiteindelijk 20. Volgende keer 25 gram etc.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#69 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 11 October 2010 - 10:59 PM

Maar heeft er hier iemand überhaupt wel is effect gehad van een vliegenzwam??
Zoja, kwam deze dan uit de smartshop, zelf geplukt of online besteld??

Eenmaal. Licht stoned & zweverig, golvingen door de ruimte, zwaartekracht op driekwart niveau. Geen echte visuelen patronen, wel een soort van breuklijnen, verscherpingen van kleuren en vervormingen (enorm lange benen, kleine handjes, enorme bank, klein tafeltje, etc.) Leek een klein beetje op lage dosis Salvia, beetje buitenaards vervreemd gevoel. Niet echt trippen, meer als een heisje van een joint plus een klein beetje dissociativiteit, tintelingen, traagheid & lichtheid. Sommige bewegingen vloeiend alsof ik gevuld was met helium, de omgeving was meer traag. Holle vervormde geluiden, alsof je oren dichtzitten na een tunnel. Klein beetje slaperigheid/luiheid, giechelig & echo's van reflecties om me heen. Tegelijk een soort onrust als na een paar koppen koffie of een sigaret.

Ik heb de bovenste skin van verse amanitas gebruikt, geen idee meer hoeveel exact maar een stuk meer dan dat ik normaal paddo's zou nemen (30-40 gram denk ik?). 24 uur in water laten trekken en met wat honing opgedronken. Niet zelf geplukt maar van iemand gekregen.

Effecten vond ik niet dusdanig interessant dat het voor mij voor herhaling vatbaar was, plus een dosis maagkrampen maakt het ook niet echt aanraadbaar.
Verbing weirds language.

#70 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 11 October 2010 - 11:31 PM

(30-40 gram denk ik?)

Vanaf 30 gram gedroogd is het al best een hoge dosering met grotere kans op nare bijwerkingen. In smartshops werden zakjes van 20 gram verkocht.

Dit is precies 30 gram:

Posted Image

Posted Image
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#71 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 12 October 2010 - 06:49 AM

@CM: maar 20 gram was dus de minimale dosis voor effect, of was dat de dosis waar de effecten het leukst waren??

Als ik het ga doen, zal ik het ook waarschijnlijk in vergelijkbare stappen opbouwen. Maar kan je de amanita's niet gewoon verpoederen en dan de gewenste dosis in een capsule doen? Lijkt me minder gedoe dan het een nacht laten trekken en als je het verpoederen kan je eventueel de sterkte van de amanita's levelen, zodat je niet opeens twee hele sterkt neemt en de keer erop nauwelijks effect zult hebben. Of wordt de misselijkheid en andere nare bij effecten dan te groot?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#72 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 12 October 2010 - 07:48 AM

Ik had bij alle doseringen vanaf 10 gram een milde verschuiving van de waarneming, maar pas vanaf circa 20 gram was het effect beduidend (maar absoluut niet psilo-achtig, eerder als een combi van wiet, bier en koffie).

Ik heb geen ervaring met Amanita in capsules, maar lijkt me dat je er erg veel zult moeten innemen. Degenen van wie ik bovenstaande bereidingswijze heb, stellen bovendien dat vocht zeer belangrijk is voor de werking van Amanita. Ze lengen het aftreksel zelfs aan met water of druivensap.

Voor diverse recepten, zie vanaf pagina 40:

http://www.ambrosias...immortality.pdf

#73 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 12 October 2010 - 11:00 AM

Zowel muscimol als ibotenic acid (iboteenzuur? ibotenisch zuur?) zijn erg goed oplosbaar in water en alcohol. Extractie in een vloeistof lijkt me sowieso een goed idee als je de effecten maximaal wilt bemerken :duimpje:

Misschien dat je nog iets kunt doen met filteren of indampen, of is er een stof die zorgt dat de opgeloste muscimol weer kristaliseert in het vocht?

Edited by Feroxium, 12 October 2010 - 11:02 AM.

Verbing weirds language.

#74 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 12 October 2010 - 12:22 PM

Wees voorzichtig met raad in doseringen, alles hangt af van oorsprong en paddenstoel tot paddenstoel verschild. Potentie is aangeduid met nummer: A+, A, AB, B+, B, ... - grade. Het spreekt vanzelf dat je van een A+ minder nodig hebt.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#75 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 12 October 2010 - 01:47 PM

Ik vraag me af hoe je het iboteenzuur zou kunnen decarboxyleren om alleen muscimol als actieve stof te krijgen.

Iboteenzuur is namelijk behoorlijk neurotoxisch.

[edit: hmm, bij gedroogde vliegenzwam zou een groot deel iboteenzuur al afgebroken moeten zijn. Roosteren boven een vuurtje zou ook moeten helpen.]

#76 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 12 October 2010 - 02:36 PM

Posted Image

#77 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 13 October 2010 - 11:30 AM

Haha geweldig. Ik ga hem uitprinten en op m'n voordeur plakken.

Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...

#78 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 13 October 2010 - 06:56 PM

hmm, bij gedroogde vliegenzwam zou een groot deel iboteenzuur al afgebroken moeten zijn.

Ja, de zwammen een paar maanden drogen zou genoeg moeten zijn.

#79 Webdrifter

Webdrifter

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 19 December 2010 - 11:46 PM

Er wordt in de literatuur en ook in enkele eerdere posts in dit forum gewaarschuwd voor het zelf plukken van Muscaria.
Je zou ze makkelijk kunnen verwisslen met andere heel giftige soorten.

Mijn inziens is dit volstrekte onzin!!!

[Mod: Volgens webdrifter volstrekte onzin, volgens de richtlijnen van DHP is het toch aan te raden om Amanita's niet zelf te plukken.]

Er zijn maar weinig soorten paddestoelen die zo makkelijk te herkennen zijn als de Amanita Muscaria.

Dat wil zeggen in zijn klassieke vorm van felrode paddestoel met witte stippen.
Ik ken geen enkele paddestoel die daar op lijkt.

En dat is met andere paddestoelen zoals de gewone "Champignon", zoals iedereen die weleens heeft gegeten, wel anders.
Die zijn namelijk wel heel makkelijk te verwisselen voor zeer giftige soorten.

Het zijn mensen die stiekum toch proberen dat lichtrode, oranje of bruinrode paddestoeltje of dat rode paddestoeltje met maar heel weinig stipjes proberen te plukken, omdat ie wel eens een Muscaria zou kunnen zijn, die de mist in gaan.

Tja, dat is gewoon vragen om problemen.

Pluk ze daarom alleen als ze echt felrood zijn en lekker veel witte stippen hebben die echt als ruwe bobbeltjes op de kap liggen.
En vervolgens moet de paddestoel de bekende witte voet hebben en lamellen onder de hoed.

Iedereen weet toch hoe zo'n ding eruit moet zien!!!

En de rest die daarvan afwijkt laat je gewoon lekker staan.

Het kan best zijn dat je dan een muscaria laat staan, maar je loopt ten minst niet het risico iets verkeerds mee naar huis te nemen.

Overigens kan het voor de hoeveelheid en verhouding aan effectieve stoffen zeker uitmaken waar je ze plukt.
Sommige bomen waren niet voor niets heilig...

En je moet wel weten hoe je paddestoelen moet prepareren voordat je ze nuttigt.
Het is tenslotte allemaal bio-chemie en een beetje kennis op dat gebied kan dus zeker geen kwaad.

In dit geval dus drogen die handel.
En er is nog wel meer mogelijk om het beste uit de Muscaria te halen.

Zoals de verwerking in een combinatiemiddel zoals vliegzalf.
Die zalf dan op je bezemsteel smeren, en er met je blote pruim op gaan zitten.
(Dames droegen vroeger geen ondergoed dus dat was snel te regelen)
Je "vliegt" dan lekker weg.

Vooral een aanrader voor oudere dames die vanwege hun kromme neus en lelijke pukkel vrijgezel zijn gebleven.
Vandaar dat vliegzalf ook wel heksenzalf wordt genoemd.....

Edited by Feroxium, 21 December 2010 - 02:49 AM.

#80 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 20 December 2010 - 12:36 AM

Ik maak me nogal zorgen over de mogelijkheid dat ibotenic acid actief opgenomen wordt door de bloed-breinbarriere. Ibotenic acid is niet echt een stofje wat je graag je grijze massa injaagt, aangezien het gebruikt wordt om chemisch laesies aan te brengen en het zijn taak uitermate goed volbrengt. Volgens mij is puur drogen niet genoeg om alles om te zetten in muscimol, maar misschien dat een scheikundige daar meer over kan vertellen?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users