Jump to content

Photo

Vliegenzwam (Amanita muscaria)het officiële rood-met-witte-stippen-topic!

• Please log in to reply
137 replies to this topic

#41 Elea

Elea

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 57 posts

Posted 12 October 2007 - 08:51 PM

als je zo maar een paar vliegenzwammen zou opbakken en eten dan kan je er best goed ziek ervan worden.
maar wanneer je ze goed bereid en doseert dan kan het als een soort roesmiddel werken. maar dat kun je niet vergelijken met psilocybe "paddo's".

Als je ze zelf plukt moet je ze dus ook helemaal gaan drogen enzo? Waarom plukken mensen het nog zelf dan?

En wat zijn psilocybe "paddo's"? Het prototype paddo's ofzo? (jeetje wat een hoop vragen.)

#42 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 13 October 2007 - 12:23 AM

^ de werkzame stof(fen) in "paddo's" is(/zijn) psilocybine (en psilocine)

#43 telefoon

telefoon

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 130 posts

Posted 13 October 2007 - 11:19 AM

Niet waar Dreamer in de vliegen zwam zijn het;
"De belangrijkste werkzame stoffen in de vliegenzwam zijn muscimol, muscazone en iboteenzuur." "Vliegenzwammen bevatten ook het giftige muscarine, maar als de zwammen gedroogd worden verdwijnt dit."
Bron Wikipedia

#44 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 13 October 2007 - 12:19 PM

^jaja, dat staat er ook.
hij gaf alleen antwoord op de vraag: 'wat zijn psilocybe paddo's en voila: het antwoord: de gewone trip-paddo.

Amanita's zijn speciaal imo, not just paddo's.
:)

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#45 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 13 October 2007 - 02:01 PM

Elk jaar zijn er in Europa alleen al een 65-tal doden door het eten van verse vliegezwam las ik es. Je moet die shizzle dus goed laten drogen eerst.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#46 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 October 2007 - 02:08 PM

ik zou ze ook van de slimwinkel halen, dan kun je in ieder geval een mens in elkaar slaan als ze niet werken. Je kunt wel op de grond van het bos gaan slaan, of een boom, maar daar schiet je zo weinig mee op.

Wat schiet je dan op met mensen in elkaar slaan?:beuk:

Er staan trouwens hele grote vliegenzwammen in de efteling! :)

Maar even serieus. Mij is altijd verteld dat je nooit vliegenzwammen mag eten, want die zijn heel erg giftig en daar ga je dood aan en alleen heksen koken ermee enzo. Ik wist helemaal niet dat je er ook op kon trippen!
Is het niet heel erg schadelijk enzo?

Waarom denk je dat heksen ze aten?! :P

Ik heb me wel eens verdiept in oud europees heidense hekserij en tovernarij, en het blijkt dat ze zeer sterk overeenkomen met sjamanistische tradities zoals we die kennen uit "primitiefe" stammen. Ze namen planten die ze "kracht" gaven, waardoor ze konden doordringen in de geesten wereld, omzoende mensen te genezen of te vervloeken. Christenen zagen al die geesten natuurlijk als duivels, en betichte de heidense natuur religies er van hoeren van satan te zijn. Een mooi historisch roman die hier over te lezen is 'way of wyrd' van Brian Bates.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#47 Elea

Elea

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 57 posts

Posted 14 October 2007 - 06:03 PM

Lijkt me interessant, ik ga de bieb er eens over binnenvallen! (is het trouwens ook literair verantwoord, en kan ik het meteen op mijn engelse lijst zetten? :P )

#48 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 October 2007 - 06:46 PM

Tijdens een heerlijke boswandeling ben ik meerdere vliegenzwammen tegen gekomen, hier zijn foto's van de mooiste:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#49 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 14 October 2007 - 06:49 PM

Strakke foto's! :P
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#50 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 October 2007 - 06:56 PM

@ Wolf: Volgens mij stond die vliegenzwam in mijn straat onder een beuk.

Elk jaar zijn er in Europa alleen al een 65-tal doden door het eten van verse vliegezwam las ik es. Je moet die shizzle dus goed laten drogen eerst.

En zou je ook die bron kunnen posten dat er zoveel mensen per jaar dood gaan aan vliegenzwam.

Voor zover ik weet wordt tijdens het drogen ibotenisch zuur omgezet naar muscimol, wat bijna 10x zo potent is

Wanneer oraal ingenomen is ibotenisch zuur psychoactief bij 50 -100 mg (Ott and Stafford).
Wanneer oraal ingenomen is muscimol actief bij 10 - 15mg.

Dus zou je zeggen dat tijdens het drogen de vliegenzwam dus wel sterker wordt, maar het zou kunnen dat ibotenisch zuur neurotoxischer is, dat weet ik niet en kan ik niks over vinden.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#51 Solipsys

Solipsys

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 14 October 2007 - 11:13 PM

@ Solipsys: Is dat een foto van jezelf, want als dat zo is, heb je een zeer geslaagde foto van een amanita gemaakt en misschien wel de mooiste die ik ooit gezien heb.

Nee, ik kan er de eer niet voor opstrijken. :P

Maar die opmerking over die 65 doden, dat zal toch komen door de giftige
varianten zoals de A. Pantherina die net wat minder rood zijn en een iets andere steelbasis hebben?
Anyway ik liep door de stad toen ze hadden moeten inslaan, heb sindsdien
ook meer reports gelezen en kan aan interessante dingen komen dus ben
ergens wel blij dat het nooit gewerkt heeft en zeker niet op de meest
verkeerde plek ervoor!
Ach ja het is een schattig ding en best intrigerend maar ik ben alleen nog maar praktisch geinteresseerd in iets minder wazige dingen.

Werkt dat voor jullie ook zo? Het lijkt mij gewoon logisch dat als je niks kan krijgen dat je het dan maar elders zoekt en als je half Pihkal kan krijgen liever die kiest B)

#52 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 October 2007 - 11:36 PM

Ik ben het 100% totaal oneens met je laatste zin. :P

En wat betreft het doden aantal, giftige varianten van de amanita familie leken mij ook de meest voor de hand liggende verklaring, maar Wolf zei specifiek 'door het eten van verse vliegenzwam', wat dus op amanita muscaria duidt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#53 Solipsys

Solipsys

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 14 October 2007 - 11:47 PM

Aha niet oneens maar je bedoelt voor jou werkt het niet zo.
Voor mij werkt(e) het wel zo - weten we dat ook weer.

Maar dan ben ik gewoon benieuwd wat maakt dat je een reputatie van dat ijlerige half KO gaan en delirisch-dissociatieve i.c.m. een nasty body-load de moeite waard lijkt als er ook andere dingen zijn die heel erg vaak beter in balans klinken? :P
Hm ja kan er nog wel inkomen ik zou het misschien een enkele keer geprobeerd willen hebben als experiment... maar dan nog steeds liever een gestandaardiseerd extract (als het niet zo duur was)

#54 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 October 2007 - 10:48 AM

Ondanks de kleine verschillen in bijvoorbeeld de 2C-reeks, lijken al die stoffen in uitwerking toch redelijk op elkaar en muscimol is een totaal ander molecuul met een totaal andere werking en het is me juist die totaal andere werking die ik heel interesant vind.

Ik kan nu wel ongeveer aan de hand van de structuur van een fenetylamine of tryptamine schatten wat het effect gaat zijn en of ik het ga waarderen, dit is totaal iets anders, geen idee wat ik moet verwachten, dat is waarom ik vliegenzwam evnetueel boven een component uit PIHKAL of TIHKAL zou kiezen, wat niet wegneemt dat dat uiteraardt ook zeer interesante stoffen zijn.
So many drugs, so little time :P

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#55 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 15 October 2007 - 08:09 PM

Lijkt me interessant, ik ga de bieb er eens over binnenvallen! (is het trouwens ook literair verantwoord, en kan ik het meteen op mijn engelse lijst zetten? :) )

De kans is denk ik groot dat de bieb hem niet heeft, maar hij is op zich wel literair veranwoord, er is sprake van ontwikkeling in het personage, en het is ook nog eens op historische gegevens geënt, dus dat moet kunnen lijkt me!
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#56 telefoon

telefoon

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 130 posts

Posted 19 October 2007 - 11:47 AM

Hoe gebruik je de vliegenzwam eigenlijk ?

Oraal eten zo9als paddos?
roken?! heb ik ook iets van gehoort
of gewoon thee van zetten ?

ofiets speciaals ..

ik heb nu nog 80gram gedroogde amanita muscaria ..

maar Hoe gebruik ik hem ?

#57 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 02 December 2007 - 10:03 PM

Ik heb nog 20 gram van dat poeder, je kan er thee van zetten maar ik lees ook dat je het in gelatine capsules kan doen en inslikken. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat vinden jullie de beste manier van inname? En hoeveel gram dan?

Baron :)

#58 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 07 December 2007 - 11:24 AM

Iemand? :thumbsup: Op internet is het advies iedere keer anders en vaak niet voor de poeder vorm...

#59 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 07 December 2007 - 11:28 AM

Thee zou ik niet direct doen. Door de hitte kunnen er bepaalde stoffen degraderen en denk niet dat je dat direct wilt.
Over doseringen durf ik geen uitspraken te doen, dat moet je echt zelf bedenken/inschatten van persoon tot persoon.
Bovendien hangt het van knetters veel factoren af, zoals kwaliteit/productie van paddo tot paddo/lichaamsgewicht/
ervaring en ga zo nog maar even door.
Heb het zelf nog nooit geprobeerd verder. Maar ik zou met een lage dosering beginnen en work your way up.

#60 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7702 posts

Posted 07 December 2007 - 11:57 AM

Ik heb nog 20 gram van dat poeder, je kan er thee van zetten maar ik lees ook dat je het in gelatine capsules kan doen en inslikken. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat vinden jullie de beste manier van inname? En hoeveel gram dan?

Baron :thumbsup:

Ik dacht dat dat poeder juist bedoeld was om te roken. Geen ervaring mee, dus ik kan je niet verder helpen, maar in mijn herinnering was het ontwikkeld om gerookt te kunnen worden.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users