Jump to content

Photo

Vliegenzwam (Amanita muscaria)het officiële rood-met-witte-stippen-topic!

• Please log in to reply
137 replies to this topic

#1 mindreaper

mindreaper

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 18 May 2006 - 09:26 PM

Posted Image

Ik heb gisteren een vliegezwam (amanita muscaria, 10 grams) gekocht in [wederom source verwijdert]. Mooie ding! (zie de foto)

Drie jaar geleden op trance energy had ik al amanita muscaria gebruikt maar dat was niet een paddestoel: het was een extract op damiana bladden in een kleine fles (dezelfde maat als de “Explosion” luchtverfrissers). ik nam het in combinatie met 4 grams GHB. het voelt erg euphorisch en spacey, het was een vreemde maar super leuke gevoel.

Nu wil ik de echte paddestoel proberen, deze keer zal ik thuis blijven en zal ik geen chemische middelen nemen.

Maar ik weet niet hoe zou ik het moeten nemen.

1/ Op de verpakking is het aanraden de paddestoel te gebruiken als thee.

2/ Somige mensen aanraden gedurende een uur de gedroogde paddestoel te koken.

3/ In de tripverslagen op Erowid, meest psychonauten eten de paddestoelen op (gedroogd).

4/ Het is ook mogelijk de paddestoelen te roken, en volgens somige mensen het voelt prima met marijuana.

Dus, ik weet niet hoe mijn paddestoel te nemen: Thee?... Eten?... Roken?... Koken?... Wat zijn jullie suggesties? Ik ben van plan het proberen samen met een vriendin, dus zou ik liever een licht trip hebben.

[dreamer: nu heb je weer de regels overtreden. Je stuurt me wel een pm dat je de regels hebt gelezen, maar schijnbaar is hier minder van waar. In het vervolg heb ik ook liever dat je edit's van mods in je posts laat staan zodat ze als voorbeeld voor andere members kunnen dienen. Wederom laat ik het bij een waarschuwing, maar pleez probeer je de volgende keer echt aan de regels te houden.]

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 19 May 2006 - 08:42 AM

waar gaat zelf je voorkeur naar uit?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 [XL]

[XL]

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 203 posts

Posted 19 May 2006 - 09:40 AM

citaat uit de nederlandse drugsbijbel 'Uit je bol',

De vliegenzwam is op verschillende manieren te gebruiken. Eet bijvoorbeeld een of twee velletjes. Als je een werkzame zwam hebt getroffen, ga je je na een uurtje heel prettig voelen. Het middel bevordert de spreeklust en je hebt zin om te fluiten, te zingen en te dansen, en dat ga je ook doen. Kleuren worden intenser en je voelt je fit en krachtig. Dit duurt ongeveer zes uur.

De velletjes kunnen ook worden gedroogd en dan gerookt, wat een sneller, maar korter effect heeft. Je kunt ook de gedroogde hoeden helemaal opeten, met vlees en al. Het is het best ze eerst te weken in zwarte-bessensap of melk, of ze te versnipperen in soep of muesli. Sommige gebruikers rapporteren een lichte misselijkheid en daarna slaperigheid. Na een uur of twee is deze voorbij en volgt de als boven beschreven opgetogen staat. Tegen misselijkheid helpt een droge beschuit of een stukje droog brood.
Steek de draak met haat, dood de tijd met liefde.

#4 mindreaper

mindreaper

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 19 May 2006 - 10:46 AM

@mind: trance/goafeestjes in belgie maar ook in nederland...
en soms acid house of hard dance party?s :thumbsup:

@XL: ik heb dat boek thuis, maar ze zeggen niks over het koken van gedroogde vliegezwamen of hun gebruik als thee. Heeft iederen dat probeert?

#5 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 19 May 2006 - 11:18 AM

was het nou dat je bij deze paddo het beste na het consumeren een keer moest gaan pissen en dat opdrinken omdat daar dan de best werkende stoffen in zouden zitten?

#6 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 19 May 2006 - 11:24 AM

Nee. De werkzame stoffen worden niet gemetaboliseerd in het lichaam, dus komen ongemodificeerd in de urine terecht. Dus door je pis op te drinken zou je nog een keer kunnen trippen. Maar dan moet je wel een hele grote mongool zijn.

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 19 May 2006 - 11:26 AM

Zo stom is dat niet wat Floodgear zegt. Vroeger werd dit door mensen gedaan en ook herten kwamen die pis drinken.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#8 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 19 May 2006 - 11:37 AM

Hmm... in Nederlandse begrippen is pis drinken stom.

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 19 May 2006 - 12:58 PM

T-mo niet helemaal waar, iboteenzuur wordt (afaik) wel deels door je lichaam gemetaboliseerd tot muscimol.

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 19 May 2006 - 12:59 PM

@mind: trance/goafeestjes in belgie maar ook in nederland...
en soms acid house of hard dance party's :thumbsup:

ik doelde op de methode van inname.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#11 mindreaper

mindreaper

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 19 May 2006 - 01:53 PM

oops sorry... nederlands is een moeilijk taal! :thumbsup:

waarschinlijk eten (ongekookt), tanzij iemand heeft een beter idee

#12 wanted

wanted

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 03 November 2006 - 10:38 PM

oops sorry... nederlands is een moeilijk taal! :D

waarschinlijk eten (ongekookt), tanzij iemand heeft een beter idee

zou het niet wat zijn om de vliegenswam te drogen,daarna te vermalen in een blender of koffie molen.
en dit te mengen met gesmolten chocola. :D

#13 [XL]

[XL]

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 203 posts

Posted 04 November 2006 - 01:31 PM

^is een idee! maar de wereld van koken met paddo's gaat veel verder dan dat. je kunt er vele kanten mee op. nou zie ik regelmatig wat rood/witte stoeltjes staan maar ik beschik niet over een paddenstoel-enceclopedie iemand tips om de echte vliegenzwam te herkennen??(fototje)? :D

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 04 November 2006 - 02:59 PM

Volgens mij zijn de vliegenzwammen in Nederland ten eerste beschermd en ten tweede bij lange na niet sterk genoeg om iets te voelen. Als je actieve paddestoelen wilt zul je echt naar Siberië (of Lapland ofzo) of Zuid-Afrika moeten gaan. Afaik zijn daar de meest potente soorten.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 04 November 2006 - 04:33 PM

Dat ze beschermd zijn .. sja, is eigenlijk gewoon omdat het zonde is dat ze zo mooi zijn. Maar je dood ze er niet mee, je plukt gewoon de vruchten van een zwamvlok die onder de grond leeft.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 04 November 2006 - 04:48 PM

^ zorg iig wel dat de stoelen die je plukt goed open staan en tik ze even aan om wat extra sporen te laten vallen :D

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 04 November 2006 - 04:55 PM

Ja, maar zo lijkt het alsof jullie mensen niet ontmoedigen om vliegenzwammen te plukken. En dat zou ik wel willen doen.
Die dingen zijn naar het schijnt dus helemaal niet sterk genoeg voor ook maar enig effect en als ze niet door en door gedroogd zijn ook nog eens schadelijk voor je gezondheid. Ik zou zeggen: zoek een andere manier om aan die dingen te komen en laat ze lekker in het bos staan.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#18 [XL]

[XL]

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 203 posts

Posted 04 November 2006 - 08:11 PM

Dat ze beschermd zijn .. sja, is eigenlijk gewoon omdat het zonde is dat ze zo mooi zijn. Maar je dood ze er niet mee, je plukt gewoon de vruchten van een zwamvlok die onder de grond leeft.

ze zijn :P beschermd :kneus: omdat hun voorkomen ernstig gedaald is. daarom moet je ook alleen een stoeltje plukken als er een groepje omheen staat, en idd ff aantikken zodat ze wat sporen laten vallen én nooit helemaal uit de grond roppen maar ff afbreken. kijk zover was ik al wel alleen dat ze bijna geen werking hadden hier in nederland, dát wist ik niet. heeft dus geen nut om die dingen te plukken... tja dan maar weer een bezoekje aan de plaatselijke slimmewinkel.. :huh:

#19 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 04 November 2006 - 11:48 PM

ik zou ze ook van de slimwinkel halen, dan kun je in ieder geval een mens in elkaar slaan als ze niet werken. Je kunt wel op de grond van het bos gaan slaan, of een boom, maar daar schiet je zo weinig mee op.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#20 wanted

wanted

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 05 November 2006 - 12:06 PM

nou ik heb het geprobeerd heb twee middel grote vliegenswammen netjes afgesneden met een mesje even een paar keer op de hoed geklopt voor de sporen,mee genomen naar huis aan stukjes gesneden en laten drogen in enkele petri schaaltjes op de verwarming.vervolgens heb uik de gedrogde paddestoelen(alleen de hoed met het rode vlies)in een koffie vilter gedaan dicjt geknupt met een touwtje,toen heb ik ijsthee gekookt wand water leek me zow smaakloos ik heb de koffie filter gevuld met de paddestoelen in mijn thermoskan gehangen dit ongeveer tien minuten laten trekken en het daarna op gedronken.naar 2 uur voelde ik nog niets dus als je het mij vraagt is het verspilde moeite.ik had dit gedaan omdat de zoektocht naar het puntig kaalkopje niet zow veel op leverde ik heb er slechts 3 gevonden,er was een veldje waar ik ze wel zag staan alleen stond deze vol met ponny's,nu wacht ik gewoon tot die naar een ander land worden over gezet en hopen dat ik er dan genoeg vind om eens een keer te trippen. :huh:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users