Jump to content

Photo

Illegaal medicijnbezit?Benzo's etc.

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 06 May 2006 - 12:35 PM

Heeft iemand enig idee wat de straffen zijn en hoe ernstig het vervolgd wordt als ik gepakt wordt met een bepaalde hoeveelheid benzodiazepines of een soortgelijke drug? Maakt het verschil uit of ik een drug zoals ketamine bij me heb of worden alle medicijnen onder dezelfde noemer geschaard?

heeft iemand enig idee waar ik hier iets over kan vinden, heb wel een beetje gezocht, maar op erowid doen sommige links het niet en ik heb op het moment neit zoveel tijd omdat ik over een tijdje mn bus naar Delhi moet pakken en met nog wat andere dingen op het internet bezig ben.

Bij voorbaat dank, Mr. Toasted

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 06 May 2006 - 02:39 PM

^ illegaal medicijnbezit WAAR?

#3 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 07 May 2006 - 07:14 AM

Idd waar? Als je bij je thuis, voor eigen gebruik een stash hebt en het niet dealt of zow, lijkt me het geen risico.

Mocht er toevallig eens een huiszoekinkje gedaan worden zeg je gewoon da je ze vroeger gebruikte en nog geen tijd had ze bij de apotheek terug in te leveren. Maja, ketamine wordt dacht ik alleen nog bij dieren gebruikt, dus dat zal (lijkt me) meer als een drug gezien worden.

In- en uitvoer (per post) van medicijnen lijkt me strafbaar, de hoeveelheid en soort zal de strafmaat bepalen. Als het geen opiaten, amfetaminen, betreffen (of ketamine :respect: ), zal je er weinig meer van merken dan een briefje van de TPG, dat je stout bent geweest.

Bij op heterdate, fysieke vondst op bijv. een luchthaven zal het overigens wel iets strenger zijn, indien je niet aan kan tonen dat het voor eigen gebruik is, lijkt me (?).

#4 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 07 May 2006 - 08:10 AM

Persoonlijk medicijnbezit is tenzij een van deze stoffen op de opiumlijst vermeld staan niet strafbaar, benzos staan op lijst 2 van de opiumwet dus zijn net zo strafbaar ongeveer als het bezit van wiet.

Word er echter aangetoond dat je handelt in medicijnen dan word dit gezien als een economisch delict dit kan worden bestraft met een gevangenis straf van maximaal 6 jaar of +- 50.000 euro boete, dit is sinds 2001 op deze manier in de wet geregeld om illegale steroidenhandel aan te pakken voor mei 2001 kon je maximaal 6 maanden celstraf krijgen of +- 5000 euro boete.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#5 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 07 May 2006 - 12:53 PM

Ok, in Nederland bedoelde ik dus, dacht dat ik dat erbij vermeld had, mijn excuses.

Ketamine gaat me dus minder gezeur opleveren dan benzo's(aangezien benzo's lijst 2 zijn en ketamine niet in de lijst voorkomt-volgens Erowid dan- )

Wat zou er gebeuren als de politie bij mij langs komt en 25 gram ket vindt(gewoon theoretisch aangezien ik t of gelijk opmaak of het in solutie houd en ze t dan wss niet vinden). Kan ik ze wijsmaken dat het voor eigen gebruik is op lange termijn of zit ik de komende 6 jaar zo blut als maar kan uit te kijken dat ik de zeep niet per ongeluk laat vallen???

Add-on

van benzo;s weet ik trouwens dat ze meestal gewoon ingenomen worden als je niet te zieke hoeveelheden naar je toe laat zenden via de post(iets wat ik vroeger vaak liet doen toen ik nog massieve hoeveelheden benzo's naar binnenwerkte). Maar wil niet dat bij een brand of wat dan ook de brandweer ineens met een zak met 250 benzo's naar buiten komt lopen en denkt dat ik een dealer ben en ik vervolgens m'n huis moet verkopen om het geld op te brengen en dan ook nog een aardige tijd achter de tralies zit. Dat is t me gewoon niet waard.

Een aardige boete kan ik wel mee leven, maar 50.000 is me net iets te heftig.

#6 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 08 May 2006 - 05:06 PM

De kans is heel klein dat je de maximale boete krijgt bij het overtreden van de wet met die hoeveelheden en als je hiervoor nog nooit in aanraking bent geweest met justitie is de kans op gevangenis straf ook zo goed als uitgesloten.

Als je voor het gerecht zou moeten komen met deze hoeveelheden ligt het er aan of je de rechter kan overtuigen dat het voor eigen gebruik is, als ze je dus niet betrappen met verkoop dan is dit met een goede verdediging wel te doen.

De brandweer neemt geen zak benzos van je mee naar buiten als je huis in de fik staat overigens.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#7 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 May 2006 - 06:57 PM

^ hahaha, nee die gasten hebben het op dat moment een beetje druk jah :thumbsup:

Brandgevaar is overigens zo marginaal, hoe kom je er op Toasted?

#8 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 10 May 2006 - 12:02 PM

paranoia, bugs and flies...
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#9 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 11 May 2006 - 02:38 PM

Dat van de brandweer was meer hypothetisch gezien, en kan me best voorstellen dat als ze een brand blussen die niet mn hele huis in de fik zet en ze tijdens het blussen een zak pillen op de tafel zien liggen ze 'm graag ff mee naar buiten nemen na het blussen.

Dacht trouwens ook niet dat ik er zwaar mee in de problemen zou komen, maar wilde gewoon even zeker weten. Bedankt

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 11 May 2006 - 10:04 PM

Dat van de brandweer was meer hypothetisch gezien,

ja, maar stel nou dat het niet hypothetisch was?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 21 May 2006 - 11:56 AM

paranoia, bugs and flies...

HEHE

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 18 February 2017 - 05:42 PM

Persoonlijk medicijnbezit is tenzij een van deze stoffen op de opiumlijst vermeld staan niet strafbaar, benzos staan op lijst 2 van de opiumwet dus zijn net zo strafbaar ongeveer als het bezit van wiet.

Word er echter aangetoond dat je handelt in medicijnen dan word dit gezien als een economisch delict dit kan worden bestraft met een gevangenis straf van maximaal 6 jaar of +- 50.000 euro boete, dit is sinds 2001 op deze manier in de wet geregeld om illegale steroidenhandel aan te pakken voor mei 2001 kon je maximaal 6 maanden celstraf krijgen of +- 5000 euro boete.

Om even een oud topic van Toasted ( :respect:) te gebruiken, maar aanleiding van Snaaps post in het Fletamine topic: 

Ketamine is ook niet illegaal hoor Poelie. Is een geregistreerd medicijn, maar staat niet op de lijst van verboden middelen in de Opiumwet.

Is het niet zodat je het bezit van een geregistreerd medicijnen wel degelijk strafbaar is, ook al staat deze niet op lijst I of II van de opiumwet?

Uit Artikel 40 van de geneesmiddelenwet:

2. Het is verboden een geneesmiddel waarvoor geen handelsvergunning geldt, in voorraad te hebben, te verkopen, af te leveren, ter hand te stellen of in te voeren.

En dan afhankelijk van de hoeveelheid kan er dan ook intentie tot verhandelen worden aangerekend? Houden ze hier ook de hoeveelheden die voor middelen op de opiumlijst gelden aan (>0,5gr)?

Voor benzo's is het dus inderdaad een ander verhaal want die staan op lijst II.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 31 March 2017 - 09:11 AM

Ik ben totaal niet juridisch onderlegd, maar gezien de andere termen in dat rijtje (verkopen, afleveren, ter hand stellen & in voeren), lijkt me dat in voorraad hebben inderdaad in de context van verhandelen moet worden gezien, itt persoonlijk bezit. Anderzijds kan ik me ook wel weer voorstellen dat hier bewust de wet geen onderscheid in maakt.

Ik vraag me af of men in de praktijk compounds in beslag neemt die overduidelijk als medicamenten zijn bedoelt, zolang we het niet over grootschalige voorraden hebben. Natuurlijk kan je als gebruiker dan geen prescription overhandigen als daarom wordt gevraagd, maar hier loop je alleen tegen aan als er gericht wordt gezocht. 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users