Ik kwam in deze topic terecht omdat ik het verschil wil weten in effect tussen Ritalin en Dexamphetamine (ander AD(H)D-medicijn) in recreatief gebruik. Kan iemand hier informatie over kwijt?
Edited by Poelster, 02 January 2010 - 06:58 PM.
Posted 03 May 2006 - 10:49 PM
Edited by Poelster, 02 January 2010 - 06:58 PM.
Posted 04 May 2006 - 12:44 PM
ik dacht dat het verschil tussen ritalin en dextro-amphetamine was dat ritalin de heropname van bepaalde neurotransmitters (dopamine en noradrenaline) vermindert , terwijl dextro-amphetamine de aanmaak van die neurotransmitters stimuleert.Ik kwam in deze topic terecht omdat ik het verschil wil weten in effect tussen Ritalin en Dexamphetamine (ander AD(H)D-medicijn) in recreatief gebruik. Kan iemand hier informatie over kwijt?
Posted 04 May 2006 - 03:37 PM
Posted 04 May 2006 - 06:25 PM
Posted 05 May 2006 - 04:03 PM
Animal studies have demonstrated convincingly that methylphenidate, unlike amphetamine, lacks dopamine neurotoxic potential (Yuan et al., 1997)and does not appear to increase seizure frequency (Wroblewski et al., 1992).
Posted 13 February 2008 - 08:02 AM
voor het geval je het nog niet wist:
dex-amphetamine is het dextro isomeer van amphetamine (ook wel bekend als speed/pep).
Persoonlijk (en ik denk dat best veel lui het hiermee met me eens zijn) is dex-amph. beter geschikt voor recreatief gebruik.
zie ook de post van Fenobarb hierboven.
Schadelijkheid van methylfenidaat weet ik eigenlijk niks van, misschien kan een andere member hier een lichtje op laten schijnen.
Posted 13 February 2008 - 10:39 AM
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 20 November 2009 - 04:46 AM
“It's not denial. I'm just selective about the reality I accept.”
-Bill Waterson-
*veni vidi vomui*
Posted 20 November 2009 - 10:14 AM
If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not
Now I'm Ready to start
Posted 16 January 2010 - 03:04 AM
Edit: Over de schadelijkheid weet ik ook weinig feitelijks te zeggen. Ik weet wel dat dokters je liever aan de ritalin willen hebben voor een langere tijd dan aan de dex. Maar dit kan ook met de meekomende instabiliteit te maken hebben. (en de prijs, dex is een veel duurder medicijn)
Posted 19 January 2010 - 06:05 PM
Posted 02 November 2010 - 05:27 PM
"Een heldere euforie en scherpheid van geest, inspirerend en motiverend, het gevoel dat alles kan en alles mogelijk is; maar tegelijk een gevoel van schuld voortkomend uit de gedachte dat ik de verkeerde prioriteiten stel, of iets vergeet".
Zelfs als ik met Dex op datgene doe wat op dat moment echt belangrijk is, knaagt er toch een soort van onrust dat ik iets vergeet, iets wat ik eigenlijk zou moeten doen. Het is gemakkelijker om te concentreren, maar moeilijker om tevreden te zijn. Gecombineerd met een iets hogere hartslag, krampachtigere ademhaling en wat koudere handen en voeten geeft het verhoogde productiviteit maar een zeer onbehaaglijk gevoel. Prima afslankmiddel trouwens, op dagen dat ik het gebruik heb ik echt een afkeer van voedsel en elk ander soort drank dan water.Edited by Feroxium, 02 November 2010 - 05:44 PM.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users