Jump to content

Photo

Amfetamine en de geestelijke schade

• Please log in to reply
48 replies to this topic

#21 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 17 March 2004 - 12:48 PM

het is toch algemeen bekend dat
adhd'ers zich met uppers (drugs dus) weer kunnen focussen?

Dat was bij mij niet bekend.

Neem maar eens ritalin dan :evil:
Aleyhup

#22 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 17 March 2004 - 12:51 PM

Heb je ook links die de stellingen van dat slaaptekort
onderbouwen? Je hebt trouwens wel gelijk, als ik 's ochtends gewoon ga slapen voel ik me
zondagmiddag al een stuk beter. Toch komt het er bijna nooit van, mede omdat ik zo weinig
meer op stap ga, ik vind het dan leuk om lekker de hele zondag met vrienden nog een beetje
te spacen en thee te drinken. Het lijkt overigens wel alsof niet slapen in combi met G de
brakheid drukt. Zou dit dan komen omdat je je lichaam alsnog in een soort van rusttoestand
brengt?
Trippen van speed heb ik overigens nog nooit gehad. Ik heb begrepen dat je dan aardig wat
van dat spul naar binnen moet werken en dat is niet aan mij besteed.
Aleyhup

#23 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 17 March 2004 - 01:01 PM

"trippen" van speed (echt trippen is het eigenlijk niet)
wordt vooral veroorzaakt omdat je al zo lang wakker bent)
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#24 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 17 March 2004 - 02:22 PM

Neem maar eens ritalin dan

Nou ga ik mezelf ff quoten:

Dat was dus precies mijn gedachte een jaar geleden. Dus heb ik een afspraak gemaakt bij het
GGZ. Na 7 maanden wachten (eigenlijk ook absurd...stel je voor dat je echt iets ernstigs hebt
en je moet gdv. 7 maanden wachten...in Nederland!) had ik een afspraak, heb het hele
verhaal verteld en heb ritalin voorgeschreven gekregen. 2 afspraken later zat ik aan het
maximum, maar met een vrij minimaal effect (ik had mijn speed-gebruik op dit moment
teruggebracht naar minder als een kwart van wat ik voorheen gebruikte). Ik heb toen naast de
ritalin imipramine voorgeschreven gekregen, wat op zich niet onaardig werkt maar behoorlijk
irritante bijwerkingen heeft (kurkdroge mond, maagzuur, vreemde soort keelpijn etc.). Dus ben
ik de laatste tijd minder imipramine gaan pakken als ik eigenlijk voorgeschreven krijg, ook
minder ritalin, maar weer meer speed.
Het is inderdaad zo dat dit me toch wel zo'n 150 a 200 euro per maand kost wat op zich
natuurlijk doodzonde is aangezien het recreatief gehalte van speed op dit moment dus echt
0,0 is.
Ik heb nog niet echt moeite gedaan om dexedrine voorgeschreven te krijgen, aangezien ik
weet dat daar de maximale dosering op 30 a 40 mg per dag ligt, wat niet voldoende effect
heeft.

Over trippen op speed: Ik heb er helaas ervaring mee. Toen ik net speed gebruikte ben ik een
keer zo stom geweest om een paar dagen achter elkaar veel te veel speed te
pakken...gecombineerd met veel blowen was het gevolg een korstondige
amfetamine-psychose. En dat was zonder twijfel de zwaarste bad trip die ik ooit heb gehad. Ik
was er op dat moment gewoon 100% zeker van dat ik de volgende morgen niet zou halen. Ik
had gelukkig ongelijk.
Kevf -
Ben jij ook "Kevf" van S2D?
Ik zal de links over het gevaar van slaapgebrek nog posten...ik heb ze thuis in mijn favorieten
staan maar zit nou op m'n werk, duzzz...
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#25 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 17 March 2004 - 03:53 PM

toch maar radmin servertje installerren dan he ;) , of komt ie
niet door de firewall van je werk heen?

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#26 BiZaR

BiZaR

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 169 posts

Posted 17 March 2004 - 04:08 PM

Nou ga ik mezelf ff quoten:

Dat was dus precies mijn gedachte een jaar geleden. Dus heb ik een afspraak gemaakt bij het
GGZ. Na 7 maanden wachten (eigenlijk ook absurd...stel je voor dat je echt iets ernstigs hebt
en je moet gdv. 7 maanden wachten...in Nederland!) had ik een afspraak, heb het hele
verhaal verteld en heb ritalin voorgeschreven gekregen. 2 afspraken later zat ik aan het
maximum, maar met een vrij minimaal effect (ik had mijn speed-gebruik op dit moment
teruggebracht naar minder als een kwart van wat ik voorheen gebruikte). Ik heb toen naast de
ritalin imipramine voorgeschreven gekregen, wat op zich niet onaardig werkt maar behoorlijk
irritante bijwerkingen heeft (kurkdroge mond, maagzuur, vreemde soort keelpijn etc.). Dus ben
ik de laatste tijd minder imipramine gaan pakken als ik eigenlijk voorgeschreven krijg, ook
minder ritalin, maar weer meer speed.
Het is inderdaad zo dat dit me toch wel zo'n 150 a 200 euro per maand kost wat op zich
natuurlijk doodzonde is aangezien het recreatief gehalte van speed op dit moment dus echt
0,0 is.
Ik heb nog niet echt moeite gedaan om dexedrine voorgeschreven te krijgen, aangezien ik
weet dat daar de maximale dosering op 30 a 40 mg per dag ligt, wat niet voldoende effect
heeft.

Over trippen op speed: Ik heb er helaas ervaring mee. Toen ik net speed gebruikte ben ik een
keer zo stom geweest om een paar dagen achter elkaar veel te veel speed te
pakken...gecombineerd met veel blowen was het gevolg een korstondige
amfetamine-psychose. En dat was zonder twijfel de zwaarste bad trip die ik ooit heb gehad. Ik
was er op dat moment gewoon 100% zeker van dat ik de volgende morgen niet zou halen. Ik
had gelukkig ongelijk.
Kevf -
Ben jij ook "Kevf" van S2D?
Ik zal de links over het gevaar van slaapgebrek nog posten...ik heb ze thuis in mijn favorieten
staan maar zit nou op m'n werk, duzzz...

Trippen op speed heb ik ook ervaring mee, en ik denk dat 80% van speedtrips wel bad zijn,
meestal is die trip ook zeer paranoia achtig als je weet wat ik bedoel. Dit komt niet aleen door
teveel speed of te lang niet geslapen, maar als je met een groep doet die je gek proberen te
maken, trust me, ik ben in zo een groepje geweest. Ze maken je zo gek dat je echt dings
begint te zien, en dat het dus ook een echte trip wordt. Kheb deze trip meer dan eens
meegemaakt en ik wens hem nieamdn to, want het zijn echt geen leuke. Als je speed gebruikt
met mensen samen enzo moet je al weten dat het vrienden zijn of dat ze weten hoe met
ieamdn om te gaan, jah je gaat nu wel zegen maar je gebruikt toch pseed als je weggaat ook,
maar dat ligt nog anders. Maar als je bij iemand thuis zit met paar vreemde mensen bij, jah dan
kan deze trip wel eens komen.

#27 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 17 March 2004 - 04:48 PM

:evil:

Ik heb het wel eens geprobeerd (kindercoke noemen ze dat
toch?), en het deed niets. Een vriend van me gebruikt ze wel om 's nachts door te studeren.
Misschien snap ik ADHD niet zo goed. Ik dacht dat je dan juist veel energie had, en een
downer juist beter zou zijn. Niet dus.
Drugs lead nowhere ... but it's the scenic route

#28 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 17 March 2004 - 04:53 PM

Misschien snap ik ADHD niet zo goed. Ik dacht dat je dan juist veel energie had, en een
downer juist beter zou zijn. Niet dus.

Misschien maakt dit het wat duidelijker (erg beknopte info, maar toch..):
http://adhd.qwerty.nl/WatisADHD.html
http://adhd.qwerty.n...anginchaos.html
staat, staat stil.

#29 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 17 March 2004 - 05:02 PM

En nog ff een treffend gedicht van diezelfde site:
Wanneer een kind een gezond lichaam heeft
dat hem desondanks niet gehoorzaamd,
goede ogen heeft maar niet op dezelfde wijze kan zien als anderen,
goed kan horen, maar niet op dezelfde wijze verstaat als anderen,
kan dit kind niemand vertellen wat zijn moeilijkheden zijn
en komt het hem voor dat hij altijd in het ongelijke is
Niemand ziet aan hem dat hij anders is
daarom verwacht iedereen dat hij zich net als de anderen zal gedragen.
staat, staat stil.

#30 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 17 March 2004 - 05:07 PM

Misschien maakt dit het wat
duidelijker (erg beknopte info, maar toch..):
http://adhd.qwerty.nl/WatisADHD.html

Ja, ik begrijp het nu wel. Ik kende ADHD vooral als "te veel energie". Dat "niet kunnen
concentreren/focussen" is dus ook erg belangrijk.
Maar toch, speed helpt je wel, maar zou je toch niet heel serieus naar andere opties gaan
zoeken? (Ik weet ook wel dat je dat vast al lang hebt gedaan, en ik wil niet betweterig
overkmen) Want hoe dan ook, het is slecht spul. Praat je wel met andere mensen met
ADHD? Ik weet zelf uit ervaring dat mede-patienten je vaak veel meer kunnen leren dan
doktoren (he, krijgen we die kennis vs ervaring discussie weer ;-))

#31 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 17 March 2004 - 05:15 PM

Mike -
Hetgene wat ik tot nu toe verteld heb is natuurlijk maar een fractie. Als ik de hele
voorgeschiedenis (vanaf dat ik 5 jaar was) zou moeten opschrijven, dan haal ik dat niet met 10
duizend a4'tjes. Je begrijpt wat ik bedoel, denk ik.
Zelfs als het zo zou zijn dan ik 15 jaar korter zou leven als ik continue speed zou blijven
gebruiken (wat IMO absoluut niet het geval zal zijn, maar in theorie gesproken) dan zou er nog
geen haar op mijn hoofd zijn die er zelfs ook maar aan zou denken om op basis van die
informatie te stoppen.
Maar even los daarvan is het natuurlijk niet zo dat ik door speed ineens nergens geen last
meer van heb. Ik moet mezelf er nog regelmatig toe dwingen om structuur in mijn leven te
brengen. Maar met speed heb ik daar in ieder geval de kans toe.
staat, staat stil.

#32 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 17 March 2004 - 05:22 PM

Je begrijpt wat ik bedoel,
denk ik.

Ik begrijp het heel goed. Ik wil ook niet als een schollmeestertje overkomen. Zo bedoel ik het
niet. Jij bent er al heel lang mee bezig, en zult alles wel van alle kanten bekeken hebben.
Alle mogelijkheden.
Toch kan ik me niet inhouden om te vragen of er echt geen andere opties zijn. Therapie,
meditatie, etc etc.

#33 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 17 March 2004 - 05:43 PM

Trippen op speed is dus niet zozeer een effect van het middel
zelf, maar een bijwerking die wordt veroorzaakt omdat je lichaam over grenzen heen wordt
gedrukt. Die kant ben ik wel eens een beetje op gegaan, maar dat zette gelukkig niet door.
Wel ben ik wel eens gaan hyperventileren na een boel emotionele problemen op een zondag
in combi met speed, ik raakte helemaal verstrikt in mijn gedachten en werd helemaal gek en
kreeg een paniekaanval.
Maar goed om terug te kopen op de vraag uit dit topic: Speed gebruik doet als middel zelf vrij
weinig (stoort wat in je dopaminehuishouding, maar daar heb je behoorlijk veel van toch?) en
de vervelende na-effecten komen voornamelijk door het intensief ge/misbruiken van je
lichaam.
2 Dhalsim: Ik ben idd Kevf van s2d. Daar is het drugsforum echt doodgebloed. Ik ben blij dat
hier wel serieuze antwoorden gegeven worden.
Aleyhup

#34 mike

mike

Special (K) member

• Members
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 17 March 2004 - 05:54 PM

Trippen op speed is dus niet
zozeer een effect van het middel zelf, maar een bijwerking die wordt veroorzaakt omdat je
lichaam over grenzen heen wordt gedrukt.

Sterker: zonder speed kun je gaan hallucineren. Als je zo'n 3 dagen niet slaapt kun je al
hallucinaties krijgen.
Lekker goedkoop ;-)

#35 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 17 March 2004 - 10:07 PM

Je moet inderdaad oppassen met die hoge doseringen
Dhalsim. Als ik eerlijk ben klink je een beetje verslaafd. Bijna 1 gram per dag weg werken is
NIET gezond en dat zal het ook niet worden als je gezonder gaat leven.
Ik zou je dan ook adviseren om te kappen. Want aangezien je dit ook al zolang doet heb je al
z'n tolerantie ontwikkeld dat het zowieso nog weinig zin heeft.
Maargoed wil je ook niet aanvallen ofzo, maar ben wel bezorgd :(.
Rustig aan,

#36 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 18 March 2004 - 12:13 AM

wat ik niet snap is dat je zo'n hoge tolerantie hebt
ontwikkelt.. dacht altijd dat iemand met ADHD geen tolerantie ontwikkelt daarvoor, een
dokter zal tog niet elke week de dosis verhogen?!
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#37 Chris

Chris

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 201 posts

Posted 18 March 2004 - 11:31 AM

Lijkt mij dat ondanks dat je gezond leeft het neurotoxische
effect altijd de overhand zal gaan nemen, heb ook nog nooit gehoord van mensen die een
leven lang speed gebruik volhielden zonder te sterven voor hun 65ste.
Een andere vraag, HOE neem je de speed tot je?
Snuif je of slik je de speed?
Chris

#38 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 18 March 2004 - 07:56 PM

Het gebruik van Speed levert toch direct na gebruik schade
aan de hersens op dezelfde manier dat Mdma dat doet?
Hier wordt er met behulp van een slideshow erg duidelijk uitgelegd wat MdmA met je hersens
doet (Ik neem aan dat speed ongeveer hetzelfde werkt echter dat het ook bijv. veel meer
dopamine laat vrijkomen in je hersens wat weleens voor meer schade zou kunnen zorgen)

#39 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 18 March 2004 - 07:59 PM

Het gebruik van Speed
levert toch direct na gebruik schade aan de hersens op dezelfde manier dat Mdma dat doet?

volgens mij verschillen die 2 wel aardig van elkaar in de manier waarop ze schade van elkaar
maken..

#40 Iceman

Iceman

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 19 March 2004 - 12:48 AM

eej Dhalsim, alles goed? :D
Wat ik me afvraag.....heb je dan nooit last van je neus? Is je neusbotje nog intact? ben je niet
vaker verkouden? Of merk je dat je minder goed kan ruiken ?
grz ICE

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users