Hallucineren = dingen zien die er niet zijn en denken dat ze echt zijn (voorbeelden zijn hekjes
op de weg, mensen die op straat lopen en dergelijken waar je mensen met hoge dosissen
mdma e.d. nog wel eens over hoort)
Visuals = zoals bij paddo's zijn de gekleurde patronen en dergelijke die je langs je muur,
plafond en vloer ziet zweven. En bijvoorbeeld de op escher lijkende tekeningen die uit je
vloerkleed komen zetten.
Die scheiding is soms een beetje moeilijk te maken. Volgens deze interpretatie heb ik het iig de
hele tijd over "visuals" gehad...maar toch zijn de visuals die ik van 2C-I heb gehad niet te
vergelijken met die van paddo's...waar het bij paddo's vooral gaat over golvende lijnen en
een beetje een vage textuur over objecten, is 2C-I naar mijn mening toch wel van een heel
ander caliber. Ik bedoel...als je in een volkomen verlichte ruimte iemand recht aankijkt (die
minder als een meter van je af staat) en je ziet - terwijl je je best doet te focussen - zijn baard
duidelijk groeien en het oogwit van die persoon grasgroen ziet worden terwijl zijn gezicht
"morphed" zoals je op die domme tv-spelletjes ziet, zijn dat dan visuals...of hallucinaties?
(ik denk wel dat mensen die beweren kabouters te hebben gezien een grote fantasie hebben
of opscheppen, dergelijke dingen heb ik zelf nog nooit meegemaakt, bij geen enkel middel dat
visuals teweeg brengt)
Volledig mee eens. Dat lijkt me ook totale bullshit...bij conventionele psychedelische middelen.
Bij een hoge dosis dramamine of datura (-varianten) schijnen zulke extreme hallucinaties wel
een bijna standaard iets te zijn. Maar dan gaat het ook wel over vrij extreme middelen.