Jump to content

Photo

En weer eentje erbijC'est moi

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#21 koko

koko

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 08 February 2007 - 10:44 AM

welkom :koffie: en veel plezier
la la la hopjes vla

#22 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 23 May 2013 - 02:08 AM

Omdat ik me toch een beetje vreemd voel na een afwezigheid van bijna 3 jaar, even een schopje.

De afgelopen jaren niet zoveel met psychonautisme bezig geweest, druk met studie en andere zaken. Maar het voornemen is er om weer wat meer hiermee te gaan doen, gedeeltelijk ook omdat ik inmiddels een stuk dichter bij m'n doel van wetenschappelijk onderzoek naar brein, bewustzijn en hopelijk ook psychedelica ben.

Life starts at the edge of your comfort zone

#23 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 24 May 2013 - 08:37 AM

Hey Spec, welkom. 

En inderdaad een interessante vraag wat nu de "ware" staat van bewustzijn is. Ik moest bij het lezen direct denken aan een uitspraak van Maria Sabina. Ze was de sjamaan die albert hofmann en gordon wasson bediende van paddo's en salvia, op hun reis in mexico. Het einddoel van psychedelica had volgens haar te maken hebben met kunnen doorzien van het mechanisme waarmee de natuur beweegt. In haar woorden:

“The more you go inside the world of teonanácatl, the more things are seen. And you also see our past and our future, which are there as a single thing already achieved, already happened…. Millions of things I saw and knew. I knew and saw God: an immense clock that ticks, the spheres that go slowly around, and inside the stars, the earth, the entire universe, the day and the night, the cry and the smile, the happiness and the pain. He who knows to the end the secret of teonanácatl can even see that infinite clockwork.” – Maria Sabina

(http://toknowthyself...g/maria-sabina/)

Alleen al het idee dat je met elke sessie iets dichter bij het antwoord zou komen klinkt goed ;)

#24 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 24 May 2013 - 02:30 PM

Alleen al het idee dat je met elke sessie iets dichter bij het antwoord zou komen klinkt goed ;)

“The only true wisdom is in knowing you know nothing.” - Socrates  ^_^

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

#25 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 24 May 2013 - 07:12 PM

:)

#26 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 25 May 2013 - 08:58 AM

I second those :) s

En welkom terug Spec87. Kan je iets meer vertellen over je onderzoek al? Klinkt zeer interessant.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#27 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 25 May 2013 - 12:39 PM

Echt concreet is het nog niet, ben nu bezig met het afronden van m'n Bachelor Psychologie. Scriptie gaat over lichaamstaal en mimicry, totaal niets psychedelisch dus.

Maar vanaf september ga ik beginnen aan een master cognitieve neurowetenschap, wat een mooi opstapje is naar neuroimaging van altered states of conciousness.

Bij voorbeeld meditatie, maar ook het onderzoek van Robin Carhart-Harris & co is erg fascinerend. Dergelijk onderzoek zou ik over een paar jaar graag willen doen.

Nu duurt het nog wel een jaar voordat ik met grotere onderzoeksopdrachten kan beginnen, en zelfs dan is het nog maar de vraag of dat al in de richting kan die ik voor ogen heb, maar het feit dat ik ben toegelaten bij de master heeft me wel wat meer vertrouwen gegeven :-)

#28 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 May 2013 - 02:55 PM

Waar een wil is, is een weg!! Het is altijd goed om een droom voor je toekomst te hebben en zolang alles probeert wat mogelijk is om deze te bewerkstelligen, is het zomaar goed mogelijk dat deze inderdaad ook werkelijkheid wordt.

En uiteraard welkom terug.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#29 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 25 May 2013 - 06:41 PM

Echt concreet is het nog niet, ben nu bezig met het afronden van m'n Bachelor Psychologie. Scriptie gaat over lichaamstaal en mimicry, totaal niets psychedelisch dus.

Maar vanaf september ga ik beginnen aan een master cognitieve neurowetenschap, wat een mooi opstapje is naar neuroimaging van altered states of conciousness.

Bij voorbeeld meditatie, maar ook het onderzoek van Robin Carhart-Harris & co is erg fascinerend. Dergelijk onderzoek zou ik over een paar jaar graag willen doen.

Nu duurt het nog wel een jaar voordat ik met grotere onderzoeksopdrachten kan beginnen, en zelfs dan is het nog maar de vraag of dat al in de richting kan die ik voor ogen heb, maar het feit dat ik ben toegelaten bij de master heeft me wel wat meer vertrouwen gegeven :-)

Aan welke uni studeer je? Ik denk dat na je master je het beste op zoek kunt gaan naar een promotieplek. Als je dergelijk onderzoek wilt gaan doen is een PhD toch wel een vereiste, vooral als je bij een universiteit (waar eigenlijk de meerderheid van dit soort onderzoek plaats vind) wilt werken. 

Je zou natuurlijk altijd Carhart-Harris & co die je aanspreken eens een mailtje kunnen sturen en vragen om hun advies wat betreft de route die je zou kunnen bewandelen. Daarnaast kun je ook eens kijken op de site van MAPS, deze heeft ook een interessant overzicht voor studenten: https://www.maps.org...urces/students/

How Does One Go About Performing Research with Psychedelics? David Nichols, PhD Answers.

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

#30 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 26 May 2013 - 01:22 PM

-nuttige info-

Het plan is inderdaad om na de master een PhD te gaan doen. Het is natuurlijk de vraag waar je een goede promotieplek vind. De Neuropsychopharmacology groep bij ICL olv. David Nutt staat in ieder geval hoog op het laaste. Binnen Nederland zijn er ook nog wel een aantal prof's waar ik mogelijk terecht kan.

Bedankt voor de tip wat betreft MAPS. Ik was al bekend met de site, helaas zijn de artikelen een beetje outdated. Maar uiteindelijk is natuurlijk maar de vraag waar ze je willen betalen om onderzoek naar psychedelica te doen óf wie je een beurs wil geven voor dergelijk onderzoek.

#31 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 02 June 2013 - 03:01 PM

Eerst maar eens even je masterstages overleven voordat je de uittarting die promoveren heet begint te contempleren. Je moet een zekere mentale afwijking hebben om academisch te gedijen! Know thyself. :)

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users