Jump to content

Photo

Efedrahet officiƫle efedra topic!

• Please log in to reply
70 replies to this topic

#41 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 23 March 2006 - 09:45 PM

efedrine vind ik maar een placebo middel eigenlijk.

#42 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 23 March 2006 - 10:53 PM

nou placebo is het niet... soms zal dat wel zo lijken.. maar het fucked overduidelijk met je hart...

#43 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 24 March 2006 - 12:07 AM

placebo ?? :dhp:

#44 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 24 March 2006 - 01:14 AM

Als ik geen caffe?ne in mijn lichaam heb dan vind ik ephedra wel bruikbaar voor meer energie. Echt lekker vind ik het gevoel niet. In combinatie met caffe?ne krijg ik te veel bijwerkingen, zoals warm en koud tegelijk voelen, rillen, hartkloppingen en mijn zak die zo verschrompeld dat het pijn gaat doen.
??n zo'n rode capsule was voor mij meer dan genoeg. Het zorgt wel dat er energie beschikbaar komt, maar heeft geen effect op humeur en motivatie.

Ik neem het nooit meer. Drink ook geen koffie meer, thee alleen bij bijzondere gelegenheden.

Als ik actiever wil worden neem ik tegenwoordig ginseng, ginkgo, Q10 of een combinatie daarvan.
Vooral ginseng werkt erg lekker. Veel energie, goed humeur, goed kunnen concentreren.

Gedroogde khat werkt ook wel. Er zijn wel grote hoeveelheden van nodig om wat te voelen, maar het voelt erg lekker, zeker in vergelijking met ephedra.

Als ik echt uit mijn dak veel energie wil hebben dan neem ik yohimbe. Dit wordt verkocht als aphrodisicum, wat het zeker is, maar het werkt voor mij toch vooral als stimulant. Het blokkeert de 'adrenaline-thermostaat', waardoor er extra veel adrenaline vrij komt. De receptoren van de thermostaat zitten bij de geslachts- en spijsverteringsorganen, waardoor het effect van de adrenaline hier niet merkbaar is, dus geen klein pikkie, maar juist het tegenovergestelde. Ook blijft de eetlust vrijwel normaal.

De combinatie van yohimbe + Sint-Janskruid gaf mij een heel euforisch gevoel. De Sint-Janskruid vermindert wel het aphrodiserende effect een beetje. Ik weet niet of het een veilige combinatie is, maar bij mij werkte het goed, zonder na- of bijwerkingen.

#45 zarathoestra

zarathoestra

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 24 March 2006 - 11:19 AM

ach een ephedraatje op zijn tijd werkt best aardig. minder last van een kater.

@ evert. die yohimbe vind ik echt levensgevaarlijk. ik heb het wel eens samen met mijn vriendin gebruikt. goed het werkt echt, maar ik sloeg echt helemaal op hol en had tijdens de sex toch echt wel het gevoel dat ik bijna aan het sterven was, zo heftig is die shit. Hartkloppingen en het gevoel dat mijn hart explodeerde. Daar is ephedra niks bij vergeleken. Daarbij komt nog eens dat de smaak van het yohimbe extract echt walgelijk is.

#46 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 24 March 2006 - 03:37 PM

Er is niet veel van nodig, dus het kan best dat je wat te veel genomen hebt.
Had je wel gelet op je voedsel, medicijn en drugsgebruik in de 48 uur voor je de yohimbe nam?
Er zitten namelijk MAO remmers in. Combineren met koffie kan al voor problemen zorgen.
Ik had thee gezet van gemalen yohimbe bast door het in een pan met koud water te gooien en aan de kook te brengen. Dat was best goed te drinken.

#47 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 24 March 2006 - 06:22 PM

^ Yohimbe is ook een anxiogenic, lijkt me dus ook niks. Doe mij maar modafinil of anders adrafinil ;)

#48 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 24 March 2006 - 07:57 PM

nu we het over afrodisiaca hebben: efedra is er zeker GEEN!
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#49 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 24 March 2006 - 09:35 PM

^ nee, niet echt: verschrompelde edele delen, een onrustig gevoel etc... Niet echt de ideale omstandigheden voor een plezierig "samenzijn" idd... :bleh:

@ Zarahoestra: is het idd zo dat ephedra een alcohol-kater verminderd? Het is wel bekend dat je minder snel dronken als je ephedra op hebt (net als coke bijv.), maar zorgt die extra alcohol dan niet voor een helsere kater de volgende dag (coke + alcohol maakt m'n kater bepaald niet humaner, integendeel!)??

#50 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 24 March 2006 - 11:37 PM

Goed dat het uit de winkel is iniedergeval aangezien het in grote hoeveelheden als afslankmiddel naar binnen gestauwd werd door "anorexia"-meisjes.

Niet echt een goede zaak :bleh:
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#51 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 25 March 2006 - 04:37 AM

Dus als '"anorexia"-meisjes' grote hoeveelheden koffie als afslankmiddel gaan drinken dan moet dat ook verboden worden??

#52 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 25 March 2006 - 08:07 AM

Nee, daar heb je een punt wat bij drugs altijd ter sprake komt:

Moet je een middel verbieden omdat er een groepje onverantwoord mee omgaat? (als dat niet zo was zou alles legaal kunnen zijn).
Je kunt de schuld van iets dat foutloopt niet bij het middel leggen, enkel bij de gebruiker zelf.

Ik bedoelde het eigenlijk als klein pluspuntje, maar zei dit op een nogal vreemde manier. Toch vind ik de voorlichting bij smartshops wel aan de magere kant, zeker met betrekking tot dit soort produkten.

Verder vind ik het uiterst betreurend dat mensen steeds verder worden ingeperkt in hun keuzes wat wel en wat niet te gebruiken.

#53 zarathoestra

zarathoestra

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 25 March 2006 - 11:08 AM

^ nee, niet echt: verschrompelde edele delen, een onrustig gevoel etc... Niet echt de ideale omstandigheden voor een plezierig "samenzijn" idd... :bleh:

@ Zarahoestra: is het idd zo dat ephedra een alcohol-kater verminderd? Het is wel bekend dat je minder snel dronken als je ephedra op hebt (net als coke bijv.), maar zorgt die extra alcohol dan niet voor een helsere kater de volgende dag (coke + alcohol maakt m'n kater bepaald niet humaner, integendeel!)??

ik heb persoonlijk altijd minder last van een kater als ik een upper gebruik (bv. ephedra of coke). ik vermoed dat bde alcohol sneller afbreekt of zo door verhoogde hartslag? ik heb eigenlijk geen idee. maar de ervaring leert mij dat ik in ieder geval minder last van een kater heb

#54 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 25 March 2006 - 12:28 PM

ik weet niet of het iets met elkaar te maken heeft, of dat het gewoon is dat ik veel water drink met ephedra's op enzo.. maar ik heb nooit een kater als ik ephedra's opheb.. maar dat ligt meer aan de avond zelf dan aan de ephedra denk ik... geloof niet echt dat het er verantwoordelijk voor is..

#55 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 26 March 2006 - 12:30 PM

Goed dat het uit de winkel is iniedergeval aangezien het in grote hoeveelheden als afslankmiddel naar binnen gestauwd werd door "anorexia"-meisjes.

Niet echt een goede zaak :bleh:

misschien moeten we dan de hele wereld maar verbieden. elk middel zn misbruiker.

zou het niet beter zijn als het wel gewoon in de winkel lag maar die anorexiafiguren er gewoon afblijven omdat ze wel beter weten en ?berhaubt geen anorexia krijgen? misschien kunnen we beter MTV en andere commerci?le tv verbieden denk ik dan....

anyway, ontopic: ik heb ook niet echt katers gehad van ephedra, alleen duurde de uitwerking soms wat langer dan wenselijk.
iig geen kater vergelijkbaar met pep ofzo...

#56 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 27 March 2006 - 01:12 AM

^ De reden waarom ik er ook op terugkwam. Er was iniedergeval wel meer voorlichting nodig.

Zaadjes om de planten zelf te kweken zijn nog wel verkrijgbaar, maar de plantjes zijn eigenwijs en hebben vrij veel aandacht nodig.

#57 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 01 April 2006 - 03:17 PM

Voor mij komt de kater van Ephedra direct na het innemen, vind het hele gevoel gewoon gaar. De dag erna heb ik nergens last van behalve een ongelofelijk gevoel van geld door de plee gespoeld te hebben. Voor mij geen ephedra, heb het altijd al gaar spul gevonden.

Toch vind ik het jammer dat het niet meer verkrijgbaar is, sommige mensen vinden het namelijk blijkbaar toch wel relaxed.

#58 merijn

merijn

DHP-Hater

• Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 01 April 2006 - 03:37 PM

het werkt sowieso wel!.
als ik 3 ephedra's neem drink ik 3 keer zoveel als ik normaal aankan zonder wankel te worden. en blow oneindig veel erbij.

Fijn voor je, lekker een 3 keer zo grotere kater de volgende ochtend, yeah!!! :blink:

heb nooit zo erge katers van ephedra +alcohol..., slaap wel altijd wat minder diep en daarom nogal moe de dag erna

#59 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 07 April 2006 - 09:10 AM

^
ja dil, ik neem aan dat als iemand zo enthousiast reageert dat ie de kater dan ook wel ?f voor lief neemt ?f gewoon niet heeft.

ik ervaar iig bijna hetzelfde. veel kunnen drinken en tooken, weinig en licht slapen, maar toch aanspreekbaar en soort van levend de volgende dag/avond. ok niet onwijs fit, maar beter dan na andere heftige stimulantia.

anyway: het is nu toch pseudo illegaal, en aangezien ik niet echt vermoed dat er een zwartemarkt voor ontstaat zullen de mensen die het om party-redenen gebruikten waarsch gewoon pep nemen nu.

maar misschien kan ik het op recept krijgen tegen asthma? al werkt ventolin eigenlijk prima en heb ik eigenlijk nieteens asthma, ik sport gewoon te weinig en rook teveel.

waar ging t over? owja ephedra.

dikke mosselen...

#60 ZomMes

ZomMes

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 167 posts

Posted 18 June 2006 - 05:03 PM

Kan je Ephedra eigenlijk snuiven? Gaat dat effect hebben?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users