Jump to content

Photo

Morning Glory (Heavenly Blue)De groei van Morning Glory

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 09 March 2006 - 11:43 PM

drie weken terug heb ik een ijsbakje gevuld met aarde en een half zakje Morning Glory zaadjes ingekerft en geweekt. Deze zaadjes heb ik een halve centimeter onder de grond gestopt en vervolgens een berg water toegevoegd (dagelijks)
Na drie weken tevergeefs wachten en de moed kwijtgeraakt te zijn werd ik op een ochtend wakker en zag dat er allemaal 5 (!) cm hoge plantjes in de bak stonden. En dat terwijl er de vorige dag nog niets te zien was.
Bovendien worden de zaadjes boven de grond getild door hun eigen wortels, om er daar af te vallen.
Hier de eerste helaas veel te wazige kleine foto van wat over een hoop weekjes mij kamer moet vullen met helder blauwe bloemen:

Posted Image

Mijn plan is jullie op de hoogte te houden van de groei, en misschien (hopelijk) wat foto's te zien van jullie eigen MG of HBW planten.

(de achtergrond is trouwens gevuld met een San Pedro en een bosje Phalaris Arundinacea, DMT-gras zeg maar.)

Als het leven een RPG was was ik herbalist/alchemist geweest :)

Vriendelijke groet, Dantalion
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 10 March 2006 - 12:34 AM

leuk! ik hoop zeer snel ook aan de voorkweek van de Ipomoeia's te beginnen (Waarschijnlijk ook andere kleuren, ik ga het denk ik toch niet voor de zaden doen :) ). De Ipomoeia's ga ik buiten in de tuin laten groeien. Ook ga ik een poging doen om enkele Rivea's door m'n kamer te laten groeien (meerjarige Morning Glory met witte bloemen die vanaf het 2e jaar bloeit)

#3 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 10 March 2006 - 03:00 PM

leuk! kheb ze zelf ook gehad,ze worden alleen wel erg groot,ruimte in je tuin is dus wel handig :P

#4 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 10 March 2006 - 03:16 PM

Als het leven een RPG was was ik herbalist/alchemist geweest :P

Lol je speelt World of Warcraft

#5 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 10 March 2006 - 09:00 PM

Jup, niet zo veel, ik heb een lvl 41 Druid op thunderhorn :D

Bevatten Rivea's ook LSA?
en kan HBW ook binnen groeien? mn planten groeien wel onder belichting, ong. 25-30 graden en 150 Watt aan licht.

Ik heb de Morning Glories vandaag maar in potten gezet, omdat er wel erg veel zaadjes kiemden :P De overgebleven stekjes ga ik maar gewoon weggeven aan buren, in de tuin staat het natuurlijk ook erg mooi.

#6 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 10 March 2006 - 10:22 PM

^ idd ze ploppen vrijwel allemaal naar boven :P)
tis wle een grote plant hoor,dus als je er stuk of 3/4 in je tuin hebt is dat al aardig wat volges mij :D

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 14 March 2006 - 10:31 AM

Jup, niet zo veel, ik heb een lvl 41 Druid op thunderhorn :D

Bevatten Rivea's ook LSA?

--> jup, ze zijn ook stuk potenter dan morning glory

en kan HBW ook binnen groeien? mn planten groeien wel onder belichting, ong. 25-30 graden en 150 Watt aan licht.

--> hbwr moet binnen groeien, in de zomer kan je'm buitenlaten en in herfst weer binnenhalen, hij is net als rivea en mg meerjarig, maar rivea en hbwr bloeien maar pas tijdens het tweede jaar en zullen dan pas zaden maken.

Ik heb de Morning Glories vandaag maar in potten gezet, omdat er wel erg veel zaadjes kiemden :( De overgebleven stekjes ga ik maar gewoon weggeven aan buren, in de tuin staat het natuurlijk ook erg mooi.

Vorig jaar is het me gelukt om rivea en morning glory te kruisen met elkaar wat een erg rare soort opleverde, hij was echter niet zo potent. Es benieuwd of ik rivea met hbwr kan kruisen, wat eigenlijk onmogelijk is, nou ja, rivea met mg ook :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 14 March 2006 - 10:59 AM

Volgens Johnathan Ott is Rivea niet potenter dan MG wolf. Hij zegt dat MG zo'n 3x potenter is dan rivea en dat HBW op zijn beurt weer 3x zo potent is als MG.

-Pharmacotheon-

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 14 March 2006 - 11:25 AM

Goede potente hbwr werkt al reeds bij twee zaadjes. Zeker de shiznit die ik thuis heb, en niet alleen bij mij, maar ook bij mijn vrienden.

Over de potentie van rivea is er heel veel onduidelijkheid, maar ik heb ondertussen al heel veel bronnen gelezen die spreken van 10 tot 20 zaadjes, ik trek dus Ott in twijfel. En in plants of the gods is het me nu ook onduidelijk wat ze nu juist willen bedoelen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 14 March 2006 - 01:27 PM

ik had met 8 zaden Rivea iig totaal geen effecten.

#11 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 14 March 2006 - 06:22 PM

^
kheb ze zelf nog nooit genomen,maar wel gehoord dat effect hebt bij zo'n 20 fzo,of iig veel minder als bij de MG'tjes

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 14 March 2006 - 07:39 PM

nou 'veel minder'. ik had bij MG bij 50 zaden al goede effecten, toen maar minimaal bij geblowed en N2O gedaan.

#13 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 14 March 2006 - 08:50 PM

ik dacht dat mg 100 tot 300 zaden was en 50 maar treshold, hmm

#14 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 14 March 2006 - 08:58 PM

200 zaden in combo met blowen, 5meodmt en lachgas was dan wel FULLBLOWN. die 50 zaden was echt een toffe ervaring die ik nooit zal vergeten.

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 14 March 2006 - 09:12 PM

Oral Ipomoea violacea Seed Dosages
Light 50 - 100 seeds 1.5 - 3 g
Common 100 - 250 seeds 3 - 6 g
Strong 250 - 400 seeds 6 - 10 g
Heavy 400+ seeds 10 + g

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 14 March 2006 - 10:19 PM

^ dat is westerlijke tolerantie, de shamanen gebruiken veel minder om hun werk te doen.

#17 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 14 March 2006 - 11:11 PM

De plantjes zijn inmiddels zo'n 15 cm, en beginnen aftakkinkjes tussen de twee blaadjes te krijgen. Wat me opvalt is dat de blaadjes niet hartvormig zijn, zoals overal op internet zichtbaar is, terwijl ik toch zeker weet dat het MG is.
Ik vroeg me ook nog af hoe lang de bloemen blijven en hoeveel zaadjes je per bloem kunt oogsten...

Bij mij werkt 5 gram heavenly blue morning glory vrij heftig.

#18 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 14 March 2006 - 11:12 PM

jah, zou ik me niet aantrekken, er zijn zoveel strains en zoveel kruissingen etc, dus kan best zijn dat jouw blaadjes anders zijn

#19 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 15 March 2006 - 07:36 AM

@ Dantalion:

als je de eerste blaadjes bedoeld: die zijn meer 'vork'-vormig (hoe de hel zeg je dat ? ) ik heb ook wel gehad de set bladeren hierna half samen-zaten waardoor het ook niet echt een hartje was. De bladeren hierna zouden toch echt hartvormig moeten worden.

#20 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 15 March 2006 - 04:05 PM

de eerste 2 blaadjes zijn idd vrij anders dan die daaropvolgen,die sort of hart vormige :P

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users