Jump to content

Photo

Vaak trippenwat gebeurd dan?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 11 March 2006 - 12:44 PM

Nou niet de moraalridder uit gaan hangen h?h dil, volgens mij heeft iedereen wel eens tijden gehad dat de tripjes een snelle opeenvolging hadden. Twee weekenden achter elkaar trippen kan best, als je er maar geen gewoonte van maakt.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#22 MadVillain

MadVillain

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 11 March 2006 - 03:42 PM

je moet toch ook voor jezelf kunnen bepalen hoe het precies zit, dat je zulke grappen niet elk weekend moet doen lijkt me meer dan logisch

#23 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9415 posts

Posted 11 March 2006 - 10:08 PM

wat tolerantie betrefd: ja je kan na een week prima weer lsd nemen, 3 tripjes zullen effectief als 3 tripjes aankomen.

wat regelmaat betrefd: vraag jezelf wel af of je je vorige ervaring al verwerkt hebt. De integratie van een psychedelische ervaring heeft bij veel mensen toch wel wat tijd nodig, weken, maanden en soms zelfs jaren.

@ dil, tis ook wel dhp's om beleefd te blijven he :(

#24 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 12 March 2006 - 02:45 AM

Er zit inderdaad een groot verschil tussen lichamelijk "er klaar voor zijn" en geestelijk. Theoretisch zijn er genoeg kruistolerantievrije soorten drugs om elke dag wel trippy/altered rond te lopen zonder dat het lichaam verslaafd raakt ook overbelast raakt.

Ik vermoed echter dat je na een tijdje een psychologisch wrak bent omdat een trip voor WEKEN aan gedachtenvoer en filosofiestof levert. Als je dat op laat stapelen verzuip je in je eigen theorieen, je onderbewuste wordt opgeslokt door alle onverwerkte emoties, gevoelens van eenheid met alles.

Lezen in de bieb des levens is leerzaam, maar je moet jezelf niet bedelven onder de boeken.

Dushknoffelz, geen probleem als je nogmaals LSD gaat gebruiken, iedereen moet voor zichzelf bepalen hoeveel tijd hij nodig heeft, maar houd wel in de gaten dat je trips naast recreatief ook nog mindexpanding zijn. Raak niet verdwaald!

Dantalion.
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#25 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 12 March 2006 - 08:28 AM

Mooi verwoord, Dantalion.

#26 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 12 March 2006 - 09:08 AM

Ik sluit me idd geheel bij Dantalion aan, heb mijn posts dan ook aangepast...

#27 MadVillain

MadVillain

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 12 March 2006 - 01:30 PM

de vorige keer was veel te onvolledig, waardoor we het nog een keer beter moesten doen, maar nu is alles duidelijk :(

#28 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 March 2006 - 02:04 PM

Tripreport :(
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#29 Dushknoffelz

Dushknoffelz

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 12 March 2006 - 05:50 PM

zal er nog wel aankomen, maar moet nu nog alles even in mn hoofd op een rijtje zetten, ik weet niet of dit ook voor MadVillain geldt..

#30 MadVillain

MadVillain

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 12 March 2006 - 06:12 PM

ik heb een poging gewaagd, maar ik kom niet echt verder. Heb er eerlijk gezegd ook niet echt zin in, mischien later deze week.. als ik hem dan nog af krijg

#31 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9415 posts

Posted 12 March 2006 - 06:48 PM

^ en anders kan het altijd nog, ik heb ook wel eens na 1.5-2 jaar pas een ervaring zwart op wit gezet. soms heb je gewoon wat langer nodig om iets te integreren in je leven.

#32 Rossz

Rossz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 119 posts

Posted 14 March 2006 - 04:58 PM

Ik heb een keer 2 weken na elkaar getipped. (dus met 7 dagen ertussen) De eerste keer was het hard trippen maar de 2e keer gebeurde er vrij weinig. Mij lijkt het sowieso beter om niet te vaak te gaan trippen, als je het bijvoorbeeld een maand of 2/3 niet hebt gedaan weet je bijna zeker dat het aanslaat (als je de 'normale' voorbereidingen neemt)

#33 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 14 March 2006 - 05:18 PM

ja ik heb eens 4 keer getript in 1,5 week door toevallige samenloop van omstandigheden. allemaal middelen zonder kruistolerantie met elkaar.. dus dat was wel mazzel. Maar ja de periode daarna heb ik mezelf ook flink afzijdig gehouden van tripmiddelen om even met mijn kop tot rust te komen

#34 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9415 posts

Posted 14 March 2006 - 05:33 PM

ik heb ongeveer 1x per jaar een week of 2 dat ik gemiddeld om de 2 dagen trip.
dit jaar was dat toevallig de kerstvakantie.

#35 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 14 March 2006 - 06:03 PM

echt "hard" trippen komt bij mij de laatste tijd niet zoveel voor,die ervaringen hebben dan soms ook heel veel tijd nodig om btje goed te integreren in je normale leven,bij mij zijn het de laatste tijd vaak wat experimentjes met wat lagere doseringen.
De wat hogere doseringen kies ik meestal wel een goeie tijd/plek voor uit,met bijvoorbeeld een uitstapje/weekje weg fzow.

#36 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 14 March 2006 - 08:50 PM

Jah, "museum-levels" ben ik idd ook een beetje mee aan het experimenteren. Vorig jaar meivakantie/koninginnedag was eigenlijk 1 grote trip. Hele mooie herinneringen aan :blink:

#37 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 14 March 2006 - 11:03 PM

Ik gebruik tripmiddelen in de winter ong. ??n keer in de 8 weken.
In de zomer ongeveer een keer in de 4 weken, omdat het weer het dan wat beter toelaat om ook buiten lekker te trippen.
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#38 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 18 March 2006 - 11:34 PM

Bij te regelmatig gebruik zullen je hersenen zich aanpasen en zal het effect zoals beschreven in de theorie waar Ian Leicht over schrijft, minder worden.

Niet alleen dit, maar receptoractivatie leidt tot een aantal intracelluaire signalen die verscheidene processen be?nvloeden. Er is zeer veel mogelijk en nog relatief weinig over bekend, maar het is mogelijk (naast een aantal vastgestelde zaken als G-protein uncoupling, PLA-2, PLC-beta eiwit activatie, en daaruit volgende IP3, DAG, AA vrijmaking en Ca2+ instroom) dat receptoractivatie leidt tot verandering in eiwitsynthese, verscheidene gen processen en de celcyclus. Of dit goed of slecht is, of dit bij vaak gebruik minder of meer wordt, of what-effa is nog (lang) niet te zeggen.

Mod-toevoeging: ik raad verscheidene posters aan om vooral ontopic proberen te posten want er staat een hoop onzinnigheid in dit topic.
:baby: :)

Edited by Cad0, 18 March 2006 - 11:36 PM.

#39 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 20 March 2006 - 04:13 PM

dat vind ik een erg materialistische benadering. en hoe interessant ik het ook vind, denk ik dat het probleem vooral vanuit de psychologische hoek benaderd dient te worden. kruistolerantie, leuk enzo, maar ik denk dat je eigen ervaring het belangrijkst is om te bepalen wat handig is aan "vaak trippen" en wat niet.

dat een stof minder werkt als je het een dag of een week eerder hebt gebruikt lijkt mij logisch en iedereen die weleens een biertje of meer lust zal dat in de loop der tijd wel geleerd hebben.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#40 nememphis

nememphis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 31 July 2006 - 12:36 AM

ik merk dus nooit iets van een kruistolerentie...
heb laats een week dit gedaan:
zaterdag, speed, xtc, hasj
zondag, weed, paddos(columbians)
maandag, speed, weed, hasj
dinsdag " " "
woensdag :" " "
donderdag, coke, salvia divinorum
vrijdag, spacecake, speed
zaterdag, san pedro, hasj, weed

vakantie noem ik dat.
helemaal niks gemerkt van middelen die minder goed tot niet werlten

0 user(s) are reading this topic