Jump to content

Photo

Vaak trippenwat gebeurd dan?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 05 March 2006 - 08:04 PM

Bij te regelmatig gebruik zullen je hersenen zich aanpasen en zal het effect zoals beschreven in de theorie waar Ian Leicht over schrijft, minder worden.

Mij lijkt het vaker gebruiken van LSD dan zeg eens in de zes weken de positieve effecten ervan zullen doen verminderen. LSD is een zeer speciaal stofje, die je dus ook met respect (en dus niet te vaak, te veel) moet gebruiken. Zo zal deze magische stof haar magische werking behouden.

Ik denk overigens dat dit voor bijna alle tripmiddelen als ook dissociatieven opgaat...

#2 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 06 March 2006 - 01:22 AM

Hoe zit dit dan met het gebruiken van verschillende soorten stofjes binnen die termijn van een week of 6? zou dan sowieso al het trippen in het algemeen zo'n effectvermindering geven of allen trippen met dezelfde (soort) drugs?

maw zou dit ook optreden als je zeg maar lsd, dan 3 wk niks, dan een phen, 3 wk niks, dan lsd etc neemt?

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 06 March 2006 - 03:24 PM

Ik hoor het al, bosgeest wil gaan periodiek afwisselen tussen stofjes om zo toch zeer regelmatig fijn te kunnen trippen :P ;)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 06 March 2006 - 05:59 PM

LSD en andere tripmiddelen hebben vaak een kruistolerantie, wat wil zeggen dat het geen zin heeft om na een bepaalde tijd na LSD-gebruik (zeg 3 weken, maar dat is maar een hypothetische termijn en zal bij iedereen ietwat verschillen) een phen te gebruiken om daar op te trippen.

Ik heb hiervoor echter niet zo snel een wetenschappelijk artikel ter bevestiging bij de hand, so correct me if I'm wrong...

#5 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 06 March 2006 - 06:06 PM

^nee is wel correct m.b.t. kruistolerantie heb ook geen artikel ter bewijs btw...

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 06 March 2006 - 06:11 PM

wel, lieve vriendjes, niet alle stofjes zijn kruistolerant. en daarbij leert de ervaring dat niet iedereen hier last van ondervindt. ik kan me poelie herinneren die dag 1 paddestoelen at, dag 2 2c-b, dag 3 weer paddestoelen en nog steeds even hard tripte.
daarbij lijkt me 3 weken voldoende tijd om de tolerantie uit je lichaam te werken!!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 06 March 2006 - 06:18 PM

haha ik heb alleen gezegd dat er middelen zijn die kruistolerantie hebben :)

en daarbij is het ondanks die tolerantie altijd verstandig om de geestelijke onthouding ook lang genoeg in acht te nemen tot je weer klaar voor een trip bent...

lichamelijk klaar is niet altijd klaar genoeg natuurlijk.. en je wilt niet fucken met je kostbare mind...

althans ik niet, niet iedereen denkt daar zo over natuurlijk

#8 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 07 March 2006 - 12:58 PM

Ik heb een aantal jaar terug een aantal keer paddenstoelen gegeten met steeds precies drie weken er tussen. Elke volgende keer kon ik de dosering verhogen en toch minder hard trippen.
Na zes maanden onthouding was ik weer even gevoelig als in het begin.

#9 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 07 March 2006 - 01:55 PM

Ik hoor het al, bosgeest wil gaan periodiek afwisselen tussen stofjes om zo toch zeer regelmatig fijn te kunnen trippen

hehe niet per se... maar soms komt het beter uit om zeg maar eerst 3 weken ertussen te hebben, en een andere keer 5 ofzo, zodat ik toch op eens per maand ofzo uit kom gemiddeld.

Ik vind het onderwerp ook wel interessant... hoe het lichaam bij bepaalde combi's wel tolerantie opbouwt en andere niet.

Daarbij wil ik de komende tijd gaan bepalen hoe hoog mijn ideale dosis 2ct-7 is, en als ik die eenmaal heb bepaald, dan 2 a 3 maanden niet trip, weer die dosis neem en ineens voor een onaangename verrassing kom te staan is dat natuurlijk niet relaxed (steile dosis responsie curve kan nog wel eens ertoe leiden dat een klein beetje teveel een gigantisch veel groter effect geeft)

weet iemand trouwens hoe het zit met kruistolerantie mdma en 2ct-7 of phens in het algemeen en mcpp en 2ct-7? (laatste verwacht ik niet echt een antwoord op omdat het wat onbekender is maar als iemand toevellig iets erover weet...)

#10 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 07 March 2006 - 06:57 PM

wel, lieve vriendjes, niet alle stofjes zijn kruistolerant. en daarbij leert de ervaring dat niet iedereen hier last van ondervindt. ik kan me poelie herinneren die dag 1 paddestoelen at, dag 2 2c-b, dag 3 weer paddestoelen en nog steeds even hard tripte.
daarbij lijkt me 3 weken voldoende tijd om de tolerantie uit je lichaam te werken!!

Welaan, lief mannetje, kruistolerantie is er in velen soorten en maten. De ene trip-substantie hoeft bijvoorbeeld helemaal geen kruistolerantie te hebben met een ander (zoals volgens mij idd paddestoeltjes en dat geniale tripstofje 2 c-clappus.

Voor de ene stof is 3 weken meer dan genoeg om een bepaalde tolerantie (uhmz zoals welke?) uit je lichaam te werken, terwijl andere geinige tripmiddeltjes daar langer over doen. De drie weken termijn is zoals gezegd een hypothetische, de welke je zelf proefondervindelijk zal moeten uitvogelen, tenzij er wetenschappelijk materiaal is die daar iets zinnigs over zegt...

#11 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 09 March 2006 - 11:13 PM

Ik merk zelf dat mijn "paddo-recharge-time" een week is, maar doe het uit principe max eens per maand. Ik merk ook dat na paddo's gebruikt te hebben HBW/Morning Glory niet werkt, dan moet ik ook minstens een week wachten. Opvallend is dat na hoge dosis (2 porties paddo's / 10 gram MG) tripmiddelen ik me ook een week lang "lichtelijk high" voel, een soort van zweverige surrealistisch gevoel zonder visuals of moods. Precies de "tolerantie-tijd" zeg maar. :)
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#12 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 10 March 2006 - 05:49 PM

een week lang???
hmmm is dat niet ergg lang?
kheb meestal wel de dag erna,of max 2 dagen erna een btje een nagloed fzo,maar verder echt niks

#13 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 10 March 2006 - 06:22 PM

@lip, Dantalion bedoeld denk ik dat hij na een week weer full force kan trippen met paddo's niet dat hij ze pas na een week de effecten niet meer voelt.. of lees ik je post nou verkeerd?

#14 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 10 March 2006 - 07:18 PM

Opvallend is dat na hoge dosis (2 porties paddo's / 10 gram MG) tripmiddelen ik me ook een week lang "lichtelijk high" voel, een soort van zweverige surrealistisch gevoel zonder visuals of moods. Precies de "tolerantie-tijd" zeg maar.

hmmm lees ik dit verkeerd dan ? :P

#15 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 10 March 2006 - 08:45 PM

Nee dat klopt, je leest het goed, maar ik ben ook erg gevoelig voor de meeste tripmiddelen. Ik blijf echt een week lang me "anders" voelen, alsof de wereld niet helemaal echt is ofzo. na een ongeveer een week voel ik het langzaam wegebben.
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#16 Dushknoffelz

Dushknoffelz

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 10 March 2006 - 09:07 PM

heb vorige week 2 zegeltjes genomen..
wil dit weekend 3 zegeltjes nemen.. kan ik nu een minder effect verwachten omdat mijn lichaam eventueel gewend is aan de stof?

#17 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 10 March 2006 - 09:18 PM

als d'r een week tussen zit zal je van 50% meer lsd waarschijnlijk wel harder gaan trippen, na een dag of 3 is de tolerantie voor lsd bij de meeste mensen alweer bijna terug op het oorspronkelijke nivo.

#18 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 March 2006 - 09:18 PM

M.i. wel een beetje kort op elkaar allemaal, maar daar gaan andere mods voor en die hebben daar een andere mening over (zie posts verder op)...

#19 Dushknoffelz

Dushknoffelz

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 10 March 2006 - 09:36 PM

heb er 3 pp zou het genoeg zijn?.. ik heb r zoiezo zin in!

#20 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 March 2006 - 10:04 PM

^ Veel plezier iig, laar weten of je iets van kruistolerantie hebt gemerkt...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users