Jump to content

Photo

Tramadolbijwerkingen

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Juniper

Juniper

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 09 February 2006 - 10:59 AM

Helleu,
Hoop dat iemand infor heeft over het onderstaande....

Hoe lang houden de "depressieve klachten" aan bij het gebruik van Tramadol? Het gaat om een dagelijkse dosis van 4 maal daags 10-20 druppels. Enne...dit gebruik is op doktersadvies en niet recreatief :d00d: Wel gek ,want volgens een eerdere post kan het serotonine heropname enigszins remmen....

Thnx!

#2 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 09 February 2006 - 12:11 PM

Ik kan je niet helpen met je vraag (iemand anders vast wel, Dil?) maar ik kan je wel welkom heten dudette :d00d:

Don't be a stranger...

#3 Juniper

Juniper

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 09 February 2006 - 12:18 PM

Zal me idd ff voorstellen.....wel zo netjes :d00d:

#4 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 09 February 2006 - 12:28 PM

Het is geen verplichting hoor. Maar ik dacht....laat ik eens haai zeggen :d00d:

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 09 February 2006 - 02:33 PM

Helleu,
Hoop dat iemand infor heeft over het onderstaande....

Hoe lang houden de "depressieve klachten" aan bij het gebruik van Tramadol? Het gaat om een dagelijkse dosis van 4 maal daags 10-20 druppels. Enne...dit gebruik is op doktersadvies en niet recreatief :d00d: Wel gek ,want volgens een eerdere post kan het serotonine heropname enigszins remmen....

het kan aan mij liggen maar ik snap niks van je post...
"depressieve klachten?" je bedoelt dat je depri bent? hoezo denk je dat dit geralateerd is aan tramadol? of denk je dat niet? heb je al met je dokter overlegd? wat is de dosis tramadol in deze druppels? waarom krijg je tramadol voorgeschreven?

en je hoeft helemaal niet automatisch vrolijk te worden als je serotonine heropname geremd word.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 Juniper

Juniper

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 09 February 2006 - 03:36 PM

^ Ok..Bij inname vanaf de eerste dag neiging naar lethargie en aan een depressie gerelateerde symptomen. De symptomen doen zich voor vanaf het eerste moment van inname. De dosis weet ik helaas niet, aangeien ikzelf niet de persoon ben die dit middel gebruikt. De Tremadol is voorgechreven in verband met ernstige ontstekingen bij een reumapatient. Dosis ga ik even navragen (misschien wel zo handig!).

Aanvulling: Dosis nog niet bekend, maar naast de Tremadol gebruikt deze persoon de volgende middelen:
Diazepam
Ametripteline
Metatroxaat
Landormine
Foliumzuur
Paracetamol...........leuk lijstje...

#7 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 09 February 2006 - 05:23 PM

Ik zie amitriptyline ook staan, ik weet niet in welke dosis dit gebruikt wordt maar dit remt ook de serotonine heropname. Daar ligt het denk ik niet aan. Stemmingswisselingen worden wel gezien bij gebruik van tramadol, maar ik kan niet vinden of dit weggaat na een tijdje of niet. Arts raadplegen als het niet weggaat.

Hoe lang wordt de methotrexaat al gebruikt eigenlijk?

#8 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 09 February 2006 - 08:36 PM

Ik geloof dat je de andere thread ook al gelezen hebt, ik geef toch even het linkje...

Hier een stukje over tramadol en anti-depressiviteit en een hele bunch links naar andere stukjes m.b.t. tramadol :P

#9 Juniper

Juniper

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 10 February 2006 - 09:26 AM

^ Zeer bruikbaar! Thnx Dil!Ter aanvulling, de lijst van medicatie wordt nog langer. Was Movicox vergeten.En de gebruikte dagelijkse dosering is volgens bijsluiter:Tramadol HCI 100mg/ml. Het voorgeschreven gebruik is 4 maals daags een dosis van 50 to 100mg.

De methotrexaat wordt al een paar jaar (2?) gebruikt.

#10 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 10 February 2006 - 12:56 PM

Is dat voor spierpijn?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#11 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 February 2006 - 07:46 PM

MTX is een middel tegen ontstoken gewrichten (al of niet reumatisch), de onstekingen worden minder met dit middel, maar genezen doet het niet. Ook sommige kankergezwellen worden met MTX behandeld om groei af te remmen.

@ Juniper, ik vind het nogal een lijst aan medicaties. Heb je een ernstige vorm van fibromyalgia of zo (niet dat je je priv?dingen op straat hoeft te gooien hoor)?

#12 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 10 February 2006 - 07:51 PM

Methotrexaat is een zogenaamde DMARD (disease modifying anti rheumatic drug).

Als de methotrexaat geen effect blijkt te hebben zijn er nog andere DMARD's die wel effectief kunnen zijn. Het redelijk nieuwe etanercept (Enbrel) lijkt een goeie te zijn met weinig bijwerkingen. Als er sprake is van een plotselinge uitbarsting kan tijdelijk prednison of prednisolon goed helpen. Overleg met reumatoloog over andere medicatie als klachten zo hevig blijven, want er zijn nog wel opties.

#13 Juniper

Juniper

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 10 February 2006 - 08:20 PM

@ DIL, De lijst is niet van mezelf, is van een kennis die een ernstige vorm van reuma heeft.

#14 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 February 2006 - 08:26 PM

Ah zo, check. Wens diegene sterkte, zal niet meevallen...

#15 Juniper

Juniper

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 10 February 2006 - 09:02 PM

^Nou op het moment is hij enorm euforisch en is totaal vergeten dat hij eigenlijk geen zware dingen kan tillen (bijvoorbeeld). Dit in tegenstelling tot gisteren, toen was hij zwaar depressief :blink:

#16 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 11 February 2006 - 02:36 AM

ey was er met dhp gebeurd is t niet beetje off-topic om t over Diazepam
Ametripteline
Metatroxaat
Landormine
Foliumzuur
Paracetamol...........leuk lijst

te gaan hebben terwijl t topic over tramadol gaat?

#17 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 11 February 2006 - 02:43 AM

Nee, als je even terugleest, gaat Junipers topic over tramadol in samenhang met het gebruik van ook die andere substanties en is het dus handig dat die benoemd en besproken worden.

#18 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 11 February 2006 - 05:39 AM

Co-medicatie moet je tog ook wel weten om goed advies te geven.

#19 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 11 February 2006 - 10:49 AM

^
ah spijt me is waar had t verkeerd begrepen

dacht dat er een soort anti-depressiva cocktail werd samengesteld

#20 dreamer

dreamer