Jump to content

Photo

Space cake

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#21 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 14 May 2014 - 10:48 PM

^Ja, maar bloed gaat vanuit de longen eerst naar het hoofd en komt pas daarna door de lever. In hoeverre zou er al een conversie plaats kunnen vinden in de maag/darmen, nog voordat het de lever bereikt?

#22 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 15 May 2014 - 08:33 AM

Bloed vanuit de longen gaat terug naar je hart en wordt gelijk verdeeld over je hele lichaam, zowel je hoofd als lever. Als de lever potentere metabolieten produceert, dan zal hij deze gewoon in bloedbaan gooien en dan komen deze daarna in je hersenen terecht, toch? Ook als het bloed al door je hersenen is geweest, zal het daarna gewoon door je lever gaan en dan deze metabolieten produceren.

#23 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 20 May 2014 - 11:08 AM

Ik was even aan het denken, maar zou het niet mogelijk kunnen zijn dat sommige cannaboïden uit de spacecake alleen oraal actief zijn? Dat deze het verschil in werking en werkingsduur verklaren?

#24 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 06 June 2014 - 09:03 PM

Poelster, on 08 May 2014 - 07:46, said:
Zou bijv. heb sublinguaal sneller werken. Nu de hele tijd met een stuk wiet in de mond is natuurlijk niet fijn, maar ik denk dan aan wat hash sprokkelen en in kauwgom doen, of klein druppeltje hasholie in de mond, enz.

En ook de effecten lopen zeer uit een van persoon tot persoon, terwijl deze personen vaak wel vergelijkbaar reageren op een gerookte joint.
Bijv. Wimpie zegt dat hij actief wordt, ik wordt zo loom dat ik serieus nauwelijks meer kan bewegen, bijna verlamt. En ook de dosis lijkt enorm te verschillen van persoon tot persoon. Daar was al even over gesproken in dit topic. Oraal moet ik echt niet meer dan een halve joint aan wiet/hash nemen, Dromer zegt twee joint aan wiet/hash te nemen en Khandi neemt al helemaal zeer hoge doseringen.

De meest voor de hand liggende verklaring zou metabolisme zijn, maar dat verklaart niet dat waarom de meeste vaak wel vergelijkbaar op een gerookte dosis reageren.

Metabolisme en tolerantie lijken mij de grootste factoren. Daarnaast kan er ook een genetisch verschil zijn wat betreft de enzyme in de maag en lever die de drugsmetaboliseren echter valt dit onder metabolisme.

Cannabis (hiermee bedoel ik ook hasj) kun je ook het beste niet direct consumeren zonder het dercarboxylation process te doorlopen. Afhankelijk van hoe lang de cannabis gedroogt is bestaat er namelijk een groot deel uit THCA die niet psychoactief is. Om THCA om te zetten naar THC dien je de cannabis te decarboxylate dit gebeurt als je de cannabis verwarmte gedurende een bepaalde tijd of als je het bijvorbeeld combineert met alcohol. Het beste is om even op te zoeken als je meer wilt weten: decarboxylation cannabis. Als je cannabis rookt vind dit process namelijk plaats tijdens de verbranding en bij het maken van een spacecake zal een merendeel tijdens het bak process omgezet worden.

Zie deze site voor meer info over decarb: http://www.marijuana...-thca-into-thc/

Als je graag hasj rechtstreeks wilt consumeren kun je het beste opzoeken hoe je THC pillen kunt maken. Zelf gebruik ik altijd Coconut Cooking Cream, deze is te krijgen bij De Tuinen en is in essentie Coco's olie. Coco's olie beschikt over veel saturated fats waaraan de THC kan binden. Als alternatief kun je ook (virgin) olijf olie gebruiken echter schijnt deze minder effectief te zijn. Mijn process bestaat uit het klein maken van 1 gram hasj vervolgens voeg ik er drie theelepels coco's olie aan toe en verwarm ik deze voor 30-60 minuten in een voorverwarmde oven op ~120-150 celcius (zie site). Bij gebrek aan pillen kun je de olie als resultaat van het decarb process toevoegen aan melk (bij voorkeur volle melk) en deze 1-2 minuten op de maximale stand in de magnetron warmen. In principe proef je de coco's olie en hasj bijna niet. Afhankelijk van je tolerantie zul je 0.5 - 1 gram nodig hebben voor een stevige high, deze duurt echter wel enkele uren. Als alternatief is gebruik van een magnetron ook mogelijk echter zijn mijn resultaten daar gemixed mee met hasj. Met resin aangezien die al decarbed is dat geen probleem.

Als je beschikt over vaporizers met glaswerk kun je tevens de resin die achterblijft in het glaswerk oplossen in coco's olie en melk. Ik heb dit ondertussen al enkele keren gedaan met het glaswerk van mijn Arizer Solo en Tower. De eerste keer dat ik resin geprobeerd had bemerkte ik dat er na 2-3 uur nog steeds geen effect was. Uiteindelijk maar besloten om te gaan slapen om vervolgens 7-8 uur later knetter stoned wakker te worden. Deze high heeft toen bijna een hele dag aangehouden. Ik moet er wel bij melden dat er enorme hoeveelheid resin op mijn glaswerk zat :)

Hieronder vind je volgens mij de meest aannemelijk verklaring van het verschil tussen oraal en roken.

Bioavailability following the smoking route was reported as 2−56%, due in part to intra- and inter-subject variability in smoking dynamics, which contributes to uncertainty in dose delivery [6-9]. The number, duration, and spacing of puffs, hold time, and inhalation volume, or smoking topography, greatly influences the degree of drug exposure [10-12]. Expectation of drug reward also may affect smoking dynamics. Cami et al. noted that subjects were able to change their method of smoking hashish cigarettes to obtain higher plasma concentrations of THC, when they expected to receive active drug in comparison to placebo cigarettes [13].

There are fewer studies on the disposition of THC and its metabolites after oral administration of cannabis as compared to the smoked route.

...

Absorption is slower when cannabinoids are ingested, with lower, more-delayed peak THC concentrations [24][25]. Dose, route of administration, vehicle, and physiological factors such as absorption and rates of metabolism and excretion can influence drug concentrations in circulation.

...

Oral THC bioavailability was reported to be 10−20% by Wall et al. [27].

https://www.ncbi.nlm...les/PMC2689518/

The much slower release of THC into systemic circulation also results in much lower peak plasma concentration, though the low levels are sustained for a much longer period of time. Oral THC results in a much higher proportion of the psychoactive THC metabolite 11-OH-THC, which about as psychotropically potent as THC itself (Perez-Reyes et al, 1972). With smoking, the peak plasma levels of 11-OH-THC are about 1/20th that of THC, while oral adminstration produces peak plasma ratios closer to 1:1 (Grotenhermen, p. 336).

http://www.oocities....ration.html.tmp

Persoonlijk bemerk ik ook dat cannabis via een vaporizer een soortgelijke high geeft als orale consumptie. Het is een meer lichamelijke high in tegenstelling tot roken dat meer gelocaliseerd is in het hoofd.

Verder denk ik ook dat van belang is dat als men joints rookt met tabak, dat de stoffen in tabak ook een rol kunnen spelen in de beleving van de high. Nicotine bijvoorbeeld is psychoactief en op reddit stond een tijd geleden topic dat nog een andere stof invloed had op de high. Helaas kan ik het topic niet meer terug vinden. Gezien de grote hoeveelheid chemicals in tabak vind ik het niet ondenkbaar dat deze een effect kunnen hebben. Volgens cijfers zouden tussen de 4000-7000+ chemicals aanwezig zijn in tabak rook.

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users