Jump to content

Photo

Space cake

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 06 February 2006 - 04:48 PM

Hoeveel gooien jullie nou gemiddeld in een space cake? Want ik hoor altijd de meest uiteenlopende hoeveelheden dus ik vroeg me dit af..

#2 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 06 February 2006 - 05:10 PM

ik denk dat ik redelijk wat (lees: veel te veel) in een cake gooi als ik er een keer 1 maak. (en ik maak ze niet vaak, als ik ze maak dan ook goed ziek en lekker sterk)

Mijn maten moet je niet als voorbeeld nemen.

Maar van Ziplock (kilo)zakken ongeveer 2 cm hoog wietgruis over de breedte (daar neem ik twee zakken van, geen idee hoeveel grammen dat zijn eerlijk gezegd)

en dan nog een grammetje of 7 erbij gooien...

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 06 February 2006 - 05:32 PM

^ da's best veel ja :grouphug:

Ik doe meestal zo 1-2 joint aan wiet p/p .

#4 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 06 February 2006 - 07:40 PM

En als je er een wat langere tijd mee wilt doen, doe je die hoeveelheid van dreamer zeg maar ongeveer per plakje.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#5 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 06 February 2006 - 08:23 PM

cake met 4 gram goeie hash gesmolten in boter
+ heel veel cacao en laatst ook met guarana.

cake van ongeveer 20cm (ik weet t, vage indicatie maar t blijft wel spacecake h?)
hele dunne plak: "zeker goed effect..."
plak van 2cm: "wereldvreemd..."

dus ik zou zeggen 1cm voor een gemiddelde aangename spacecake ervaring, dus 20 porties, dus 4/20=0,2 gram hash per portie maar hierbij is geen rekening gehouden met de tevens aanwezige cacao en guarana en mede daarom kunnen hier geen rechten aan ontleend worden.

heb de betreffende cake ingevroren en ontdooi af en toe een stuk.

een eerdere cake bevatte 5 gram hash met zelfde hoeveelheid boter, cakemuck en cacao, echter geen guarana. deze ging 1 lowlands mee.

succes,
wimpie
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 06 February 2006 - 08:38 PM

Zou ook als indicatie aanhouden de hoeveelheid die je normaal in een joint doet, en dan per persoon.
Maar god, ik vind het zelf ook altijd fokking ingewikkeld. heb meestal eigenlijk geen flauw idee, ik doe maar wat met wat ik over heb (en das gevaarlijk! geloof me! :) )

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 06 February 2006 - 11:42 PM

Laats had iemand een cake gebakken van alle knipafval van zijn kweek opgelost in de boter. Hij was z? sterk dat een fractie van een plakje al echt z??r sterke effecten opleverde. Begin daarom altijd rustig met het snoepen van je cake als de hoeveelheden niet helemaal zeker zijn; zoals dat het geval is bij wietboter gemaakt van je knipafval.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#8 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 07 February 2006 - 11:20 AM

ja mijn mega cake is voornamelijk knipafval (ook niet echt knipafval meer wat aan gruis overblijft als je de hele toppen uit de kilozak haalt, en dus je geen verkoppbare toppen er meer in hebt zitten) enzo...

wel ontzettend veel, maar orale inname van THC doet mij bijzonder weinig kan ik je vertellen. ook al eet ik een paar plakjes van de door mij beschreven cake is het toch voor mij noodzakelijk er een jointje bij te roken...

En kom niet aan met argumenten als je weet niet wat je moet voelen, een cake is anders.

Dat weet ik maar ik blijf gewoon hyperactief in mijn brein als een madman en als ik rook is het verdwenen, als ik eet gaat het niet weg

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 07 February 2006 - 11:37 AM

Bizar.
Waarom zou dat zijn? Voel je echt niks van dezelfde hoeveelheid waarvan je vrienden wel trippen? Ik zou toch zeggen dat je op een gegeven moment wel aan het trippen slaat... Je tript toch ook op andere dingen?
I guess you know best... :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#10 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 07 February 2006 - 11:54 AM

als mijn vrienden aangeven dat ze van die cake stoneder zijn dat dat ze ooit in hun hele leven zijn geweest. en ik wil gewoon een jointje om me op zijn minst een beetje stoned te voelen, dan is dat vrij merkwaardig met 4 ? 5 gram oraal achter de kiezen, dat geef ik gerust toe haha

En ja van andere dingen trip ik ook wel (van wiet vrijwel nooit, zeker niet oraal!!). Vaak moet ik wat meer nemen dan andere om het goed te voelen. thats all...

Ik snap er zelf ook weinig van waarom het nou is.... dunno misschien breek ik het wel snel af ofzo...

Als ik mega veel blow in een periode gaat mijn lichaamsgeur er ook naar ruiken. Uhm laat ik het zo stellen. Toen ik op mijn top van gebruik wiet zat. rook ik naar wiet. ook als ik niets bij me had...

#11 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 07 February 2006 - 05:41 PM

yo dat is idd vaag. iets met je metabolisme ofzo? probeer er eens heel veel cacao bij te eten ;)

ik moet trouwens zeggen dat ik sowiezo niet stoned word van cake, alleen fucking high en vaag en actief.

maar hashchocolademelk vind ik toch wel het makkelijkst om te doseren en te gebruiken.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 08 May 2014 - 08:46 AM

Omdat dit het meest algemene topic over orale wiet is dat we hebben post ik hier maar mijn vraag!

Weet iemand waarom het is dat orale wiet/hash zo ontzettend langzaam opkomt en sowieso behoorlijk lang duurt voordat je iets voelt?

Zou bijv. heb sublinguaal sneller werken. Nu de hele tijd met een stuk wiet in de mond is natuurlijk niet fijn, maar ik denk dan aan wat hash sprokkelen en in kauwgom doen, of klein druppeltje hasholie in de mond, enz.

En ook de effecten lopen zeer uit een van persoon tot persoon, terwijl deze personen vaak wel vergelijkbaar reageren op een gerookte joint.

Bijv. Wimpie zegt dat hij actief wordt, ik wordt zo loom dat ik serieus nauwelijks meer kan bewegen, bijna verlamt. En ook de dosis lijkt enorm te verschillen van persoon tot persoon. Daar was al even over gesproken in dit topic. Oraal moet ik echt niet meer dan een halve joint aan wiet/hash nemen, Dromer zegt twee joint aan wiet/hash te nemen en Khandi neemt al helemaal zeer hoge doseringen.

De meest voor de hand liggende verklaring zou metabolisme zijn, maar dat verklaart niet dat waarom de meeste vaak wel vergelijkbaar op een gerookte dosis reageren.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 12 May 2014 - 12:18 AM

Poelster met betrekking tot sublingunale toediening van wiet, zou ik even op de website van stichting mediwiet kijken.

Daar is wel wat info te vinden.

http://www.mediwiet.nl/

cheers

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 May 2014 - 08:10 AM

Beetje een half-baked website, maar als ik het goed begrijp zou sublinguale wiet (in de vorm van olie) binnen 15 min moeten werken en voor een uurtje of 4-5.

Interessant.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 13 May 2014 - 09:31 AM

De meest voor de hand liggende verklaring zou metabolisme zijn, maar dat verklaart niet dat waarom de meeste vaak wel vergelijkbaar op een gerookte dosis reageren.

First pass metabolisme? Als je rookt, skip je (in eerste instantie) de lever, terwijl je dat bij orale toediening niet doet. Ook is de opname bij orale inname minder snel, waardoor er minder kans is op het verzadigen van enzymen (alhoewel ik niet weet in hoeverre dat in dit geval speelt).

#16 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 13 May 2014 - 10:03 AM

Maar dat verklaart niet waarom het voor mij oraal meer potent is dan roken. Ondanks dat de biobeschikbaarheid voor roken 10–35% is en voor oraal 6–20%.

Uiteraard duurt het voor orale toediening langer dan gerookt, maar voor mij duurt het bijna 2 uur voordat ik iets voel. Als het ergens tussen 30-60 min was, had ik er niet vreemd van opgekeken, maar hier lijkt meer aan de hand.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#17 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 13 May 2014 - 11:21 AM

Kan het zijn dat de lever een potentere metaboliet produceert?

#18 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 13 May 2014 - 09:39 PM

Ik heb hiervoor geen bron, maar dat is precies wat ik ooit een keer ergens heb gehoord. Een potentere metaboliet die ook de kwalitatief andere effecten zou kunnen verklaren.

edit: ik besef me net dat Joe Rogan dit beweerde toen hij Rick Doblin interviewde in zijn show, dus in hoeverre er iets van die informatie klopt is nog maar de vraag....

The wisest mind has something yet to learn

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 13 May 2014 - 09:50 PM

Dat zou inderdaad het meest logisch zijn. Ben dan wel benieuwd welke structuur deze stof dan heeft? :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#20 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 13 May 2014 - 10:59 PM

Maar zou de lever deze stof dan ook niet produceren zodra het bloed hierlangs gaat, als het via de longen opgenomen is? :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users