Jump to content

Photo

N,N-DMTwelke plantenbron gebruiken?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 12:00 PM

Het klopt inderdaad dat ik niet helemaal op de hoogte ben van het proces, ik ga ook pas beginnen als ik 100% zeker ben van wat ik doe. Ik ben nu info aan het verzamelen.
Bedankt voor de tip over het labglas, ben toevallig net bezig met het NIET POSTEN VAN SOURCES, OMDAT DAT VOLGENS DE REGELS VERBODEN IS !!! dus die gooi ik er ook bij. Is een borosilicaat beker toereikend? Of zal ik een duran nemen?

Als ik het goed begrijp kan ik dus de fijngemalen bast in pot doen samen met de opgeloste natriumhydroxide? Dan werkt het ook?

En ik denk dat ik ook verdampen prefereer boven de vriezer. Ik heb niet zo'n hele grote vriezer dus dat is dan een praktisch element.

Kan ik, nadat ik de nafta van de andere vloeistof gescheiden heb, weer nafta aan het restproduct toevoegen? Of is het zeker dat de nafta echt alle dmt opneemt?

Thanks!!
Van het Pad.

#22 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 14 July 2008 - 12:05 PM

^ 3x een "kleine" hoeveelheid nafta neemt meer stof op dan 1x alle nafta. Ik heb geen idee hoeveel bast en oplossing je hebt/gaat krijgen. 3-4x 50ml nafta zou op zich alle alkaloïden moeten extraheren.

#23 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 12:12 PM

Ik was van plan om eerst met een kleine hoeveelheid te gaan testen. Ik las dat 450g mimosa ongeveer 1 hele g dmt opleverd, dus ik denk dat dat een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen.

Dus een paar keer nafta toevoegen aan het mengsel kan geen kwaad? Dat is wel handig om te weten!

Thanks
Van het Pad.

#24 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 14 July 2008 - 12:15 PM

450gr mimosa zou ruim 4gr dmt moeten opleveren.

#25 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 12:22 PM

Aha, ik las in de extractiemethode dat de makers 450 gram bast hadden en hun eindproduct was ongeveer 1 gram dmt. Als 1000 mg nog steeds een gram is dan he? :bubbles:
Misschien is er ergens in hun proces dmt verloren gegaan. Dit is overigens de link waar ik de methode vandaan heb: http://www.drugs-for...ead.php?t=23878

Ik ga het denk ik gewoon proberen als ik denk dat ik genoeg info heb. Ken twee mensen die het ook zelf maken en kan altijd nog bij hun terecht met vragen...
Van het Pad.

#26 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 01:35 PM

Zou ik in plaats van mimosa ook rietgras kunnen gebruiken? Heeft iemand daar ervaring mee? En wat zijn dan de hoeveelheden die je uit de plant krijgt...

:bubbles:
Van het Pad.

#27 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 14 July 2008 - 01:54 PM

Met een beetje extractie zou je wel tussen 0,8% en 1,0% yield DMT moeten krijgen ... vooropgesteld dat je geen noob bent en er niets misgaat en je mimosa van okeeje kwaliteit is. :bubbles:

Kijk anders effe in de groei & kweek sectie voor betere teks. Zoals deze. Ben zelf wel gecharmeerd van die methode.

Ik zou gewoon net zo vaak nafta toevoegen (+ roeren + afpipetteren + indampen) tot er geen DMT meer overblijft na indamping. Nafta kost toch bijna niets, en je wilt de laatste tientallen milligrammen ook hebben, toch?

Overigens: warme nafta neemt meer DMT op dan koude ...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#28 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 14 July 2008 - 01:54 PM

phalaris bevat meerdere alkaloiden (en kan o.a het giftige gramine bevatten).
bovendien is het extractieproces van phalaris lastig en messy.

de hoeveelheid dmt die je uit mhrb kan halen is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de betreffende batch.
je moet sowieso de purple pink inner rootbark hebben en de kwaliteit wisselt nogal tussen de vendors.

over het glaswerk: je hebt niet perse borosilicaat glas nodig. het plastic van frisdrank flessen is prima bestand tegen sterke loog oplossingen

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#29 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 14 July 2008 - 01:58 PM

^ rietgras is geen betrouwbare bron voor n,n,-DMT. Er kan, in verschillende en onbetrouwbare verhoudingen, n,n-DMT, 5-meo-DMT en Bufotenine (5-ho-DMT) in zitten.

#30 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 02:00 PM

Ik heb meteen de documenten geprint. Dit is een erg handige handleiding...
Van het Pad.

#31 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 02:01 PM

^ rietgras is geen betrouwbare bron voor n,n,-DMT. Er kan, in verschillende en onbetrouwbare verhoudingen, n,n-DMT, 5-meo-DMT en Bufotenine (5-ho-DMT) in zitten.

Ok, ik kan namelijk gratis aan dat gras komen maar als je niet precies weet wat je nou geëxtraheerd hebt lijkt het me niet slim om te doen...
Van het Pad.

#32 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 14 July 2008 - 02:07 PM

^ ik kan er ook gratis aan komen (het groeit namelijk in m'n tuin), maar da's puur voor de lol. Ik zou het nooit gebruiken voor consumptie.

#33 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 14 July 2008 - 02:10 PM

het sap van phalaris schijnt trouwens oraal actief te zijn maar het is idd niet iets wat ik zelf zou willen proberen

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#34 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 14 July 2008 - 03:55 PM

Weet iemand toevallig waar je goedkoop HDPE jerrycans of iets dergelijks kunt krijgen?

#35 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 14 July 2008 - 05:06 PM

Ik was zelf ook al een tijdje aan het rondkijken voor een geschikte transparante HDPE jerrycan/fles/weetikwat.. maar kan niet echt iets geschikts vinden het liefst smal en hoog dat pipetteerd wat makkelijker af. Wie o Wie heeft een goede tip!

#36 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 05:11 PM

http://www.sourceverboden.nl/

Misschien dat je daar slaagt...

[Admin: source verwijderd]
Van het Pad.

#37 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 14 July 2008 - 07:26 PM

Geen HDPE vaten oid daar...

#38 tms

tms

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 118 posts

Posted 28 October 2008 - 05:24 PM

Ik heb onlangs wat 2,5L HDPE flessen besteld, denk dat die wel voor een verbetering gaan zorgen vergeleken met de glazen (1,5l) weckpotten die ik nu gebruik.. Hopelijk komen ze snel binnen.

je hebt niet perse borosilicaat glas nodig. het plastic van frisdrank flessen is prima bestand tegen sterke loog oplossingen

Mits je de loogoplossing er niet te lang (langer dan een week) in laat zitten.. Ik was onlangs een paar flessen met mimosa-brew 'vergeten' en de hals brokkelde af in kleine stukjes.. :(

#39 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 11 December 2008 - 02:50 PM

Weet iemand toevallig waar je goedkoop HDPE jerrycans of iets dergelijks kunt krijgen?

5 Liter gedestilleerd (demi) water bij bouwmarkten enzo zit in HDPE...

Doorzichtig, blauwe dop. Zijn getest en approved.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#40 Doerak

Doerak

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 25 January 2009 - 07:04 PM

dit snap ik trouwens echt niet:

"beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij"

eerst maak je er het zout van, vervolgens maak je er weer de vrije base van. in dezelfde oplossing ... dit heeft imho echt weinig nut. Ik vind het een erg rommelige zuur-base extractie.

zoutzuur is om het los te maken uit het plantmateriaal, base is zodat 't in de wasbenzine oplost...

ik heb deze techniek trouwens hier vandaan en zelf ook met succes uitgeprobeert, naar mijn mening is dit een veel snellere en makkelijkere techniek dan bv qt's dmt extraction for students omdat er minder stappen aan te pas komen (en er dus ook minder mis kan gaan)

Ik ben het me dreamer eens. Een Acid/base extractie doe je alleen als je wil ontvetten. Wanneer je natronloog toevoegt aan (demi)water en MHRB zet je de N,N-DMT om naar de basevorm. Deze is niet oplosbaar in water, dus je haalt het inderdaad niet direct eruit. Echter, als je vervolgens wasbenzine toevoegt zal de N,N-DMT oplossen in de wasbenzine, en dat is juist wat je wil. Doordat je je oplossing eerst zuur maakt trek je juist meer vetten mee en krijg je juist een lagere yield. Ik heb ooit eens een A/B extractie gedaan op de manier die jij beschrijft en ben door een yield van haast NUL gaan twijfelen of het wel MHRB was dat ik in handen had ;)

Ik ben groot fan van Noman's N,N-DMT extraction tek. Simpel, snel, hoge yield :P

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users