N,N-DMTwelke plantenbron gebruiken?
Posted 22 January 2006 - 04:52 PM
Dus ik vroeg mij af of ik wel Psychotria Viridis moet hebben?
zo nee wat dan wel?
alvast bedankt!
Posted 22 January 2006 - 04:57 PM
Posted 22 January 2006 - 05:54 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 23 January 2006 - 10:41 PM
Ik zal de volgende keer dat ik ga extraheren wat foto's maken en d'r een net iets uitgebreider verhaaltje bijzetten
Posted 23 January 2006 - 11:17 PM
Leuk spul als je 's wat heftigers wil dan een flinke dosis lsd of paddestoelen, extractie uit mimosa is supersimpel... plantmateriaal in grote augurkenpot doen, warm water erbij tot 't het plantmateriaal net helemaal bedekt, beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij, wasbenzine erbij, weer goed schudden/omrollen enzo, emulsie uit laten zakken, bovenste laag (wasbenzine) erafhalen en in ander potje doen, dit zet je in de vriezer, paar daagjes wachten et voila, dmt is op de bodem van 't potje uitgekristaliseerd en kan met behulp van koffiefilter van de wasbenzine gescheiden worden... wasbenzine weer terugdoen in de grote pot etc etc om er meer uit te halen...
Ik zal de volgende keer dat ik ga extraheren wat foto's maken en d'r een net iets uitgebreider verhaaltje bijzetten
hahaha en dat noem jij super simpel

ik haakte al af bij zoutzuur en natronloog ofzoiets.
maar thnx voor de info ik zal kijken of die dingen ergens vandaan kan toveren
Posted 24 January 2006 - 06:47 AM
Posted 25 January 2006 - 06:45 PM
@ Floodgear - natronloog wordt verkocht als gootsteenontsopper.
Posted 25 January 2006 - 06:58 PM

Posted 25 January 2006 - 11:05 PM
ontvetten is nergens voor nodig bij mimosa
euhm, je gebruikt plantenmateriaal, dus ja, onvetten is wel nodig.
Posted 31 January 2006 - 06:05 PM
Posted 31 January 2006 - 06:45 PM
"beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij"
eerst maak je er het zout van, vervolgens maak je er weer de vrije base van. in dezelfde oplossing ... dit heeft imho echt weinig nut. Ik vind het een erg rommelige zuur-base extractie.
Kunnen andere aanwezige scheikundigen even hun licht hierop schijnen? (T-mo? theseBoetz? )
Je hebt idd wel gelijk dat je na uitkristalliseren redelijk zuivere kristallen zal krijgen, maar ik denk dat je dat bij het filteren toch weer wat verpest. Ikzelf heb het liefst in de laatste oplossing alleen de stoffen die ik wil.
Posted 31 January 2006 - 06:48 PM
Ik denk dat best een hoop mensen zitten te wachten op een professionele uitleg die je makkelijk stap voor stap kan volgen

ik weet dat het tijd zal kosten. Maar als je het leuk lijkt, maak je een hoop mensen blij. ik vertrouw die andere extractie crap op internet nauwelijks, in ieder geval niet voldoende om het in de praktijk te brengen..
Als jij zegt dat iets werkt heb ik daar automatisch wat meer vertrouwen in dan een of ander doe het zelf extractiemethode op erowid.org
Posted 31 January 2006 - 07:50 PM

Posted 31 January 2006 - 09:21 PM
dit snap ik trouwens echt niet:
"beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij"
eerst maak je er het zout van, vervolgens maak je er weer de vrije base van. in dezelfde oplossing ... dit heeft imho echt weinig nut. Ik vind het een erg rommelige zuur-base extractie.
zoutzuur is om het los te maken uit het plantmateriaal, base is zodat 't in de wasbenzine oplost...
ik heb deze techniek trouwens hier vandaan en zelf ook met succes uitgeprobeert, naar mijn mening is dit een veel snellere en makkelijkere techniek dan bv qt's dmt extraction for students omdat er minder stappen aan te pas komen (en er dus ook minder mis kan gaan)
Posted 31 January 2006 - 09:37 PM
Posted 01 February 2006 - 10:02 AM

Zon guide kan trouwens op een kromme manier wel onder 'koken met drugs' haha wordt dat ook weer een stuk nuttiger
Posted 01 February 2006 - 02:40 PM
Posted 01 February 2006 - 04:01 PM
Posted 14 July 2008 - 11:21 AM
Eerst moet ik de bast helemaal fijn malen en koken met dh2o en azijn(als ik zoutzuur pak hoef ik het toch niet te koken). De vloeistof scheiden van het mengsel en een nachtje laten bezinken. De vloeistof in een grote glazen pot doen en dan een mengsel van dh2o en naoh (verdeling van het mengsel ligt aan de hoeveelheid mimosa)verwarmen tot een egale vloeistof. Dit bij de pot doen in etappes, en dan om de zoveel tijd schudden totdat de vloeistof zwart is en onderin gaat kristalliseren.
Dan nafta en warme dh2o toevoegen aan het mengsel en 5 min schudden. Als de lagen zich gescheiden hebben met een pipet de heldere vloeistof van de donkere vloeistof scheiden en dit in een kolf de vriezer in. Als de vloeistof is gekristalliseerd wassen met ammonia.
Nu heb ik wat vragen bij deze beschrijving. Als ik zoutzuur gebruik in plaats van azijn dan hoef ik de vloeistof toch niet te koken om de dmt van de bast te scheiden?
Hoe moet ik me het voorstellen dat de vloeistof gaat kristalliseren? Is alle vloeistof dan gekristalliseerd? neem aan van niet want je kunt de wasbenzine nog een keer gebruiken staat er. (tot 4 keer is er nog een redelijke kans aanwezig op kristallen)En dan zou ik eventueel de wasbenzine in kunne laten dampen. Enig idee hoe ik dat het veiligst kan doen?
Het wassen van de kristallen vraag ik me af: de kristallen blijven intact? Ze lossen niet op, hoe moet ik dat zien?
Dit wordt de eerste keer dat ik iets ga experimenteren thuis, en heb dus ook bijna geen spullen ervoor, hebben jullie nog tips voor eventuele apparatuur, zoals pipet of kolf?
Alvast bedankt!
Posted 14 July 2008 - 11:38 AM
Overigens kristalliseert de vloeistof niet; die verdampt. De DMT kristalliseert.
Nog een opmerking: gedistilleerd water is ook niet echt een hele erge vereiste. Gewoon kraanwater werkt ook.
Realiseer je overigens dat als je zowel loog als warm water mengt, de vloeistof erg warm wordt. Doe dat alleen als je laboratoriumglas hebt, en niet met een of andere weckpot. Klassieke vergissing (vraag maar aan ilu, dreamer of mezelf): de loog bijt echt zonder problemen door je glas heen. Dus! Alleen labglas / pyrex gebruiken.
Als je de DMT in je vriezer wilt kristalliseren kan je de overgebleven nafta prima nog een keer gebruiken, als je wilt kristalliseren dmv indampen (my preferred method) dan is die vanzelfsprekend foetsie...
Duidelijk? Weet wel waar je aan begint overigens, en wat alle stappen in het proces inhouden, want het lijkt alsof je nog niet alles goed snaapt.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users