Jump to content

Photo

N,N-DMTwelke plantenbron gebruiken?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 22 January 2006 - 04:52 PM

Ik wil al een tijdje N,N-DMT proberen en ik zag dat het in Psychotria Viridis zit. Maar dit plantje is bedoeld om ayahuasca mee te maken en er staat helemaal niks over roken of wat dan ook bij.
Dus ik vroeg mij af of ik wel Psychotria Viridis moet hebben?
zo nee wat dan wel?

alvast bedankt!

#2 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 22 January 2006 - 04:57 PM

Het zit idd in psychotria viridis, maar je moet het er natuurlijk eerst wel uithalen... Zou trwns voor mimosa hostilis gaan, dat bevat een hoger percentage n,n-dmt. Dreamer deed ooit een extractie

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 22 January 2006 - 05:54 PM

Dacht dat Acacia Maidenii het hoogste percentage heeft, maar deze kan je nauwelijks vinden in smartshops, dus ik zou voor mimosa hostilis gaan.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 23 January 2006 - 10:41 PM

Leuk spul als je 's wat heftigers wil dan een flinke dosis lsd of paddestoelen, extractie uit mimosa is supersimpel... plantmateriaal in grote augurkenpot doen, warm water erbij tot 't het plantmateriaal net helemaal bedekt, beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij, wasbenzine erbij, weer goed schudden/omrollen enzo, emulsie uit laten zakken, bovenste laag (wasbenzine) erafhalen en in ander potje doen, dit zet je in de vriezer, paar daagjes wachten et voila, dmt is op de bodem van 't potje uitgekristaliseerd en kan met behulp van koffiefilter van de wasbenzine gescheiden worden... wasbenzine weer terugdoen in de grote pot etc etc om er meer uit te halen...

Ik zal de volgende keer dat ik ga extraheren wat foto's maken en d'r een net iets uitgebreider verhaaltje bijzetten

#5 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 23 January 2006 - 11:17 PM

Leuk spul als je 's wat heftigers wil dan een flinke dosis lsd of paddestoelen, extractie uit mimosa is supersimpel... plantmateriaal in grote augurkenpot doen, warm water erbij tot 't het plantmateriaal net helemaal bedekt, beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij, wasbenzine erbij, weer goed schudden/omrollen enzo, emulsie uit laten zakken, bovenste laag (wasbenzine) erafhalen en in ander potje doen, dit zet je in de vriezer, paar daagjes wachten et voila, dmt is op de bodem van 't potje uitgekristaliseerd en kan met behulp van koffiefilter van de wasbenzine gescheiden worden... wasbenzine weer terugdoen in de grote pot etc etc om er meer uit te halen...

Ik zal de volgende keer dat ik ga extraheren wat foto's maken en d'r een net iets uitgebreider verhaaltje bijzetten

hahaha en dat noem jij super simpel ;)
ik haakte al af bij zoutzuur en natronloog ofzoiets.
maar thnx voor de info ik zal kijken of die dingen ergens vandaan kan toveren

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 24 January 2006 - 06:47 AM

@ kroznaxsz: ik vind jou extractie niet echt netjes, de loog kan je beter pas na het ontvetten toevoegen. We hebben in kweek&groei een lijstje met extracties staan. Als je niks van scheikunde afweet is daar zelfs nog wat mee te beginnen, maar @ Floodgear: als je echt niet weet waar het over gaat: DOE HET DAN NIET!!

#7 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 25 January 2006 - 06:45 PM

ontvetten is nergens voor nodig bij mimosa, het eindproduct bij 't volgen van deze procedure bestaat uit witte kristallen, naarmate je dezelfde wasbenzine vaker gaat gebruiken zullen deze geleidelijk aan geler worden, wat valt op te lossen door ze in een klein beetje warme wasbenzine op te lossen en dan te herkristaliseren. Het grote voordeel van deze methode is dat je in principe alles in 1 grote pot kan doen en pas op het moment dat de dmt in de wasbenzine zit verschillende lagen van elkaar hoeft te scheiden.

@ Floodgear - natronloog wordt verkocht als gootsteenontsopper.

#8 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 25 January 2006 - 06:58 PM

MAAR... Sommige gootsteenontstopper is ook zwavelzuur. Ff kijke wat je koopt dus :thumbsup:

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 25 January 2006 - 11:05 PM

ontvetten is nergens voor nodig bij mimosa

euhm, je gebruikt plantenmateriaal, dus ja, onvetten is wel nodig.

#10 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 31 January 2006 - 06:05 PM

ontvetten is niet nodig omdat het grootste deel van de vetten zelfs bij lage temperaturen in de wasbenzine opgelost blijft zitten, in tegenstelling tot de dmt, die uitkristaliseerd. Als jij perse wil ontvetten moet je dat vooral doen, maar ik zie zelf niet in waarom ik het zou doen.

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 31 January 2006 - 06:45 PM

dit snap ik trouwens echt niet:

"beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij"

eerst maak je er het zout van, vervolgens maak je er weer de vrije base van. in dezelfde oplossing ... dit heeft imho echt weinig nut. Ik vind het een erg rommelige zuur-base extractie.

Kunnen andere aanwezige scheikundigen even hun licht hierop schijnen? (T-mo? theseBoetz? )

Je hebt idd wel gelijk dat je na uitkristalliseren redelijk zuivere kristallen zal krijgen, maar ik denk dat je dat bij het filteren toch weer wat verpest. Ikzelf heb het liefst in de laatste oplossing alleen de stoffen die ik wil.

#12 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 31 January 2006 - 06:48 PM

Dreamer, waarom kan jij geen veilige huis tuin en keuken methode posten in een nieuwe post onder een duidelijke categorie.

Ik denk dat best een hoop mensen zitten te wachten op een professionele uitleg die je makkelijk stap voor stap kan volgen :) ik wel iig haha

ik weet dat het tijd zal kosten. Maar als je het leuk lijkt, maak je een hoop mensen blij. ik vertrouw die andere extractie crap op internet nauwelijks, in ieder geval niet voldoende om het in de praktijk te brengen..

Als jij zegt dat iets werkt heb ik daar automatisch wat meer vertrouwen in dan een of ander doe het zelf extractiemethode op erowid.org

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 31 January 2006 - 07:50 PM

haha, nou theseBoetz en ik hebben een tek van internet gevolgt. Deze was wel voor acacia's geloof ik, maar dat maakt niet uit. Mimosa hostilis is prima. Ik heb de komende weken ff GEEN tijd iig (die paddo-tek moet ook eens af). Ik zou zelf ook graag een goeie camera willen zodat ik voor allerlei teks een goeie en duidelijke handleiding kan maken, maarja, waar haal je het geld vandaan he :)

#14 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 31 January 2006 - 09:21 PM

dit snap ik trouwens echt niet:

"beetje zoutzuur d'r bij en heel goed schudden, natronloog erbij doen tot 't zwart wordt en dan nog wat loog erbij"

eerst maak je er het zout van, vervolgens maak je er weer de vrije base van. in dezelfde oplossing ... dit heeft imho echt weinig nut. Ik vind het een erg rommelige zuur-base extractie.

zoutzuur is om het los te maken uit het plantmateriaal, base is zodat 't in de wasbenzine oplost...

ik heb deze techniek trouwens hier vandaan en zelf ook met succes uitgeprobeert, naar mijn mening is dit een veel snellere en makkelijkere techniek dan bv qt's dmt extraction for students omdat er minder stappen aan te pas komen (en er dus ook minder mis kan gaan)

#15 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 31 January 2006 - 09:37 PM

ik denk alleen dat de yield ERG laag zal liggen.

#16 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 01 February 2006 - 10:02 AM

ik wacht wel ff tot je wat meer tijd hebt dreamer ;)

Zon guide kan trouwens op een kromme manier wel onder 'koken met drugs' haha wordt dat ook weer een stuk nuttiger

#17 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 01 February 2006 - 02:40 PM

op dit moment kan je alle extracties vinden in het kweek&groei-forum

#18 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 01 February 2006 - 04:01 PM

cool thanks!

#19 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 14 July 2008 - 11:21 AM

Hoi, ik wilde zelf eens DMT gaan extraheren en nu heb ik een redelijke beschrijving gevonden.

Eerst moet ik de bast helemaal fijn malen en koken met dh2o en azijn(als ik zoutzuur pak hoef ik het toch niet te koken). De vloeistof scheiden van het mengsel en een nachtje laten bezinken. De vloeistof in een grote glazen pot doen en dan een mengsel van dh2o en naoh (verdeling van het mengsel ligt aan de hoeveelheid mimosa)verwarmen tot een egale vloeistof. Dit bij de pot doen in etappes, en dan om de zoveel tijd schudden totdat de vloeistof zwart is en onderin gaat kristalliseren.
Dan nafta en warme dh2o toevoegen aan het mengsel en 5 min schudden. Als de lagen zich gescheiden hebben met een pipet de heldere vloeistof van de donkere vloeistof scheiden en dit in een kolf de vriezer in. Als de vloeistof is gekristalliseerd wassen met ammonia.

Nu heb ik wat vragen bij deze beschrijving. Als ik zoutzuur gebruik in plaats van azijn dan hoef ik de vloeistof toch niet te koken om de dmt van de bast te scheiden?
Hoe moet ik me het voorstellen dat de vloeistof gaat kristalliseren? Is alle vloeistof dan gekristalliseerd? neem aan van niet want je kunt de wasbenzine nog een keer gebruiken staat er. (tot 4 keer is er nog een redelijke kans aanwezig op kristallen)En dan zou ik eventueel de wasbenzine in kunne laten dampen. Enig idee hoe ik dat het veiligst kan doen?

Het wassen van de kristallen vraag ik me af: de kristallen blijven intact? Ze lossen niet op, hoe moet ik dat zien?

Dit wordt de eerste keer dat ik iets ga experimenteren thuis, en heb dus ook bijna geen spullen ervoor, hebben jullie nog tips voor eventuele apparatuur, zoals pipet of kolf?

Alvast bedankt!
Van het Pad.

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 14 July 2008 - 11:38 AM

Persoonlijk vind ik die hele AB-reactie overbodig. Als je DMT wilt hebben die schoon genoeg is om te roken, kan je eventueel nog een paar keer herkristalliseren om schonere kristallen te krijgen ... maar ontvetten met een zuur is wat mij betreft niet per se nodig. De DMT scheiden van de bast gebeurt overigens in een basische omgeving (met behulp van de NaOH).

Overigens kristalliseert de vloeistof niet; die verdampt. De DMT kristalliseert.

Nog een opmerking: gedistilleerd water is ook niet echt een hele erge vereiste. Gewoon kraanwater werkt ook.

Realiseer je overigens dat als je zowel loog als warm water mengt, de vloeistof erg warm wordt. Doe dat alleen als je laboratoriumglas hebt, en niet met een of andere weckpot. Klassieke vergissing (vraag maar aan ilu, dreamer of mezelf): de loog bijt echt zonder problemen door je glas heen. Dus! Alleen labglas / pyrex gebruiken.

Als je de DMT in je vriezer wilt kristalliseren kan je de overgebleven nafta prima nog een keer gebruiken, als je wilt kristalliseren dmv indampen (my preferred method) dan is die vanzelfsprekend foetsie...

Duidelijk? Weet wel waar je aan begint overigens, en wat alle stappen in het proces inhouden, want het lijkt alsof je nog niet alles goed snaapt. :bubbles:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users