Jump to content

Photo

Modafiniliemand bekend mee?

Modafinil

• Please log in to reply
43 replies to this topic

#21 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 29 June 2008 - 05:21 AM

Immad, dat klinkt alsof je er erg gevoelig voor bent Die effecten zijn wel mogelijk, maar bij mij pas bij 250mg. Mogelijk als je er koffie of een upper bij neemt, datdat synergetisch werkt, maar omdat je bij 50 mg ook al hoofdpijn krijgt gok ik dat dit gewoon niet jouw ding is.
You can trust me, I'm dutch.

#22 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 29 June 2008 - 11:20 AM

Daar was ik al bang voor. Best jammer, want het is opzich best een nuttige stimulant. Werkingsduur is goed, je krijgt er geen hyperfocus van en het is zeer betaalbaar.

#23 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 03 July 2008 - 09:58 PM

Het lijkt bij mij alleen goed te vallen als ik al erg uitgeslapen en al energiek ben.. als ik moe ben word ik er heel onrustig en nerveus van, maar geen hoofdpijn of trekkende spieren in je gelaat.

#24 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 03 July 2008 - 11:16 PM

Het lijkt bij mij alleen goed te vallen als ik al erg uitgeslapen en al energiek ben..

Heb alweer tijdje niet gebruikt (had immers desoxypipradrol om te onderzoeken ;)), maar bij mij werkt het echt prima als ik de avond ervoor iets te hard gefeest heb, maar 3 uurtjes geslapen heb en de volgende dag toch nog iets productiefs moet doen.

Het enige min puntje aan modafinil vind ik dat ik het er echt focking benauwd van krijg.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#25 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 04 July 2008 - 12:29 PM

zo als in het stukje van ene Herbert hiervoor,

dit spul is geniaal om Jetlags te overwinnen.
daar zouden ze het op moeten gaan marketen.
(25 mg is genoeg om niet "strak" te staan maar wel instant aan de nieuwe tijdszone te kunnen wennen)

p.s. Is desoxypipadrol niet iets voor het nederlandse leger ?
;)

gr.
w.
"Circular logic works because circular logic works."

#26 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 04 July 2008 - 12:36 PM

^Dan zouden we polen binnen kunnen vallen! ;)

#27 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 04 July 2008 - 10:28 PM

^Is dat nu niet omgedraaid, die Polen komen zonder een schot te lossen binnengevallen om onze huurhuizen en rotbanen afpakken ;)

25 mg voor een jetlag, is dat OK voor meerdere mensen, niet te weinig? Een dagje écht goed doorwerken, dan zit ik 's ochtends op 125-150 mg. Plus evt. nog wat choline en piracetam.
You can trust me, I'm dutch.

#28 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 04:03 PM

Hmm heb ik ook nog wat van thuisliggen. Het is geen echte stimulant zoals ik begrepen. Verhoogt dopamine niet maar noradrenaline wel waardoor je wakker blijft. Lijkt mij ideaal middel voor mensen die in ploegendienst werken.

#29 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 27 July 2009 - 07:04 PM

Is Modafinil legaal te hebben/krijgen in Nederland op het moment? Ik zag het niet staan in de lijst, maar misschien is er nog een andere wet die er voor zorgt dat dit ook illegaal is?

Edit: Ligt het aan mij, of worden de posts nu anders weergeven?
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#30 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 27 July 2009 - 07:10 PM

Ik weet niet hoe waar het is wat ik nu ga zeggen, maar volgens mij is modafinil in Nederland alleen via recept verkrijgbaar, dus mocht je in het bezit zijn van modafinil en er geen recept voor hebben ben je wel strafbaar, maar die straffen zullen allemaal zwaar mee vallen, denk ik.

Misschien dat bij een kleine hoeveelheid er niet eens moeilijk gedaan word, behalve dat het wordt afgenomen.
maar nogmaals, ik heb eigenlijk geen idee.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#31 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 08:01 PM

ALs je geen moda kan krijgen kan je net zo goed wat extra sterke koffie drinken. Precies zelfde effect en minder bijeffecten.
Moda is geen wondermiddel of zo. Het is net iets sterker dan koffie denk ik.

#32 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 28 July 2009 - 10:11 AM

Modafinil werkt langer, heeft bij mij minder effecten op m'n buik en kan zeker goed voelen in vergelijking met caffeine. Niet euphorisch, maar een nette mood lift kan er zeker inzitten. Probleem is wel dat ik er, voornamelijk icm caffeine, vrij snel hoofdpijn van krijg.

#33 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 10 January 2010 - 07:39 PM

A Drug’s Second Act: Battling Jet Lag

---
Ik vond het geen eigen topic waard in het berichtgeving subforum, maar vond het toch waardig genoeg om met jullie te delen en aangezien Nuvigil het actieve enantiomeer van Provigil (modafinil) is, vond ik dit de beste plek.

zo als in het stukje van ene Herbert hiervoor,

dit spul is geniaal om Jetlags te overwinnen.
daar zouden ze het op moeten gaan marketen.
(25 mg is genoeg om niet "strak" te staan maar wel instant aan de nieuwe tijdszone te kunnen wennen)

En helderziende waldo had weer eens gelijk :)

[Admin: toch maar eigen topic gegeven om de kwaliteit in berichtgeving hoog te houden :)]

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#34 Produser

Produser

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 07 November 2010 - 04:20 PM

Dit is een middel dat bij mij zeer hoog op de wishlist staat..

In een eerdere post gelezen dat het geen invoed zou hebben op de dopaminelevels, maar wikipedia schrijft anders...
http://en.wikipedia.org/wiki/Modafinil

Ik wil het testen als middel om ADD te remmen en tegen de soms enorme zin in cocaine.

Ritalin werkt aardig, maar de hersenstorm wordt amper geremd. Zin in cocaine is wel VEEL minder!

Mijn vraag is nu: zijn er mensen die ervaring hebben met Modafinil als ADD-remmer of als cravingremmer?

#35 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 12 October 2012 - 03:47 PM

Heeft iemand Modafinil wel eens dagelijks genomen, doseringen van 200-400mg per dag?
Zijn er nare bijwerkingen als je het permanent blijft gebruiken?

Ik krijg het van een neuroloog op recept, en dan evt. als aanvulling op een lagere dosis amfetamine (wanneer ik besloten heb om het te gaan gebruiken), ter behandeling van symptomen van een dissociatieve stoornis / hersenafwijking. Amfetamine werkt op zich al aardig, maar heeft natuurlijk wat vervelende bijwerkingen wanneer je het als medicijn gebruikt.
Verbing weirds language.

#36 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 October 2012 - 10:18 PM

Niemand ervaring met modafinil als medicatie op langere termijn? En i.c.m. amfetamine?

Volgens arts zou het trouwens ook nog prima gecombineerd kunnen worden met (klassieke) antipsychotica, maar dat zijn toch ook vaak CYP450-3A4 substraten, dus zou toch versterkend/gevaarlijk kunnen zijn? (naast dat ik sowieso niet echt gecharmeerd ben van antipsychotica).
Verbing weirds language.

#37 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 16 October 2012 - 11:23 PM

Nope, maar ik weet wel dat het soms al (off-label) wordt voorgeschreven door sommige artsen als (crack)cocaïne substituut. Daarnaast zijn er ook mensen met een RCT voor crack-substitutie bezig, waarbij modafinil een van de experimentele condities is. Betwijfel of je daar iets aan hebt, maar er zijn dus al wel mensen die dit op regelmatige basis gebruiken.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#38 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 31 October 2013 - 12:02 AM

Gisterochtend 50 mg. geprobeerd. Kwam de dag ervoor terug uit een congres in de VS en was zeer brak en had een verstoord dag/nachtritme. Waldo's tip in gedachten houdend, dacht ik dat modafinil wel eens nuttig zou kunnen zijn om me wakker te houden, omdat ik de hele dag een training moest geven. 's Ochtends 50 mg. geprobeerd, en alhoewel ik me lichamelijk nog steeds niet helemaal in orde voelde heb ik de hele dag redelijk goed gefunctioneerd. Niet ingekakt, maar ook niet echt strak gestaan. Geen edgy energie, wat ik van de meeste uppers wel krijg. Voor dit doeleinde lijkt het dus prima spul. 't Duurt wel erg lang, dus ik zou aanraden om het 's ochtends in te nemen. Ben overigens erg voorzichtig geweest met cafeïne, dus heb geen koffie gedronken, alleen wat groene thee...

De beschrijving van Erowid dekt voor mij perfect de lading:

Modafinil is a wakefulness stimulant that is less physically stimulating than most other available psychoactives that keep people awake. Although there are distinct symptoms of physical stimulation, generally one stays awake without as much jaw-tension and sense of twitchy body energy.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#39 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 03 November 2013 - 02:37 PM

Mijn vriendin heeft dit op mijn advies van de neuroloog gekregen. Ik heb de eerste keer met haar meegedaan, for sceince so to speak.

Anyway, ik heb een redelijke afkeer tegen stimulanten over het algemeen. Te edgy, ik word gek van alle gedachtes die voorbij vliegen.

Dat had ik bij Modafinil ook nog wel een beetje maar stukken minder. Het beinvloede ook zeker mijn rijstijl (harder rijden, meer risico.)

Maar al met al is het prima stimulant. Voor mijn vriendin met MS werkt het bijzonder goed als we een dagje pretpark doen, of een andere hele drukke dag.

Vor mij in sommige situaties ook zeker een nuttig middel.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#40 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 03 November 2013 - 07:59 PM

In wat voor dosering heb je 't geprobeerd, AV?

Thank you, the mdgt.

Also tagged with one or more of these keywords: Modafinil

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users