Jump to content

Photo

Mijn Salvia Stekjekeep you updated!

• Please log in to reply
113 replies to this topic

#101 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 02 April 2007 - 12:03 PM

@ dreamer, wij hadden hier ook een plant in de tuin staan totdat er een nieuwe beneden buurman kwam, dus ergens rond januari hebben we hem uit de tuin gehaald, maar ik denk dat die het ook wel had overleeft, want die plant stond er de hele winter het mooiste bij. (hij stond dat ook wel zeer beschut, maar niet in een pot)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#102 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 07 August 2007 - 12:42 PM

Ik wacht eigenlijk nog steeds tot mn maatje met zn superlens weer eens langskomt..hij gaat morgen 2 weken op vakantie dus ik zal deze week weer eens een foto nemen met mn mobieltje.

Ze is weer huge geworden! Zeker 1,80 in lengte en ze begint nu eindelijk een beetje vertakkingen te krjigen en dus wat voller te worden want dat vind ik nog een beetje tegenvallen.

#103 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 08 August 2007 - 01:22 PM

Posted Image

Posted Image

:D

#104 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 08 August 2007 - 10:49 PM

ik zou 'r toppen :D (en stekjes van maken :D )

Ik probeer mijn huidige "moederplant" zo veel mogelijk to "struik" te knippen :beer:

#105 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 09 August 2007 - 03:16 PM

ik zou 'r toppen :love: (en stekjes van maken :bloos: )

Ik probeer mijn huidige "moederplant" zo veel mogelijk to "struik" te knippen :cat:

Ik wil wel eens zien hoe groot ze kan worden, ze begint pas sinds een paar weken in de breedte te ontwikkelen.
Toppen kan altijd nog toch? Ik heb momenteel ook nog niet echt een idee waar ik al die stekjes kwijt moet :P

#106 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 August 2007 - 12:05 PM

^Lerez en ik willen nog altijd een stekkie, aangezien de vorige het niet overleeft hadden. Misschien is het volgende keer een idee om ze iets ouder te laten worden voor we ze verhuizen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#107 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 13 August 2007 - 12:26 PM

^Lerez en ik willen nog altijd een stekkie, aangezien de vorige het niet overleeft hadden. Misschien is het volgende keer een idee om ze iets ouder te laten worden voor we ze verhuizen.

Ja is goed, ik zal deze week wel weer ff een stekkie voor jullie potten :blah:

#108 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 13 August 2007 - 12:55 PM

Ja is goed, ik zal deze week wel weer ff een stekkie voor jullie potten :kidd0:

:blah:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#109 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 16 August 2007 - 11:12 AM

Ja is goed, ik zal deze week wel weer ff een stekkie voor jullie potten ;)

:respect:

Ik heb nu 2 stekkies staan. Bij mij zijn ze altijd gelukt dus als het goed is hebben jullie binnekort ook een lady salvia in tha house!

#110 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 23 October 2007 - 01:32 PM

Dit is em dan:

Posted Image

Hij is inmiddels alsweer een stuk groter, maar dat gaat echt razendsnel! Deze foto is van een week geleden.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#111 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 21 August 2008 - 07:34 PM

Ik heb sinds vorige week donderdag ook weer een stekje. Vorig jaar had ik ook twee stekjes maar die hebben het niet langer dan 2 a 3 maanden overleefd. De moederplant bleek ook niet echt goed te groeien dus wie weet waren ze sowieso al minder sterk. Het stekje wat ik nu heb ziet er een stuk gezonder uit dan die van vorig jaar, dus ik hoop dat ik straks een grote salvia plant heb groeien!

Posted Image
Posted Image

Ik heb hem in een ziplock zak staan die ik langzaam meer open zet.

Posted Image

ik hoop alleen niet dat ik hem misschien wat te vochtig heb gemaakt. We zullen zien :P
The wisest mind has something yet to learn

#112 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 16 September 2010 - 03:32 PM

Heb deze zomer een buitensalvia laten groeien, ben net iets te laat met fotograferen - 2 weken terug had ie nog meer blad. Enfin, check:

Posted Image

Deze staan bij mij binnen:

Posted Image

Posted Image

#113 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 16 September 2010 - 06:52 PM

Mooi man! Die onderste zit echt extreem vol met blaadjes trouwens, heb je daar iets mee gedaan?

Mijn salvia plant van mijn vorige post (meer dan 2 jaar oud) leeft nog steeds. Ze staat nu op mijn balkon. Helaas ziet ze er niet al te gezond uit, maar er blijft leven in zitten. De vorige zomer was de stam aan de onderkant afgebroken door scheve groei en wind en dergelijken. Gelukkig stonden er toen al weer twee kleintjes in de zelfde pot naast de grote stam. Afgelopen winter zat er de hele tijd één of andere vage plaag van beestjes in waardoor alle bladeren langzaam aan uitvielen. Toen het echter weer wat warmer begon te worden zijn die beestjes er vandoor gegaan en sinds dat moment is ze weer redelijk gaan groeien. Maar goed, gezond kan ik haar echt niet noemen. Zolang ze het tot de volgende lente overleeft, ga ik er dan denk ik weer stekjes van proberen te maken :)

Hebben andere mensen trouwens meegemaakt dat de bladeren van de plant af en toe even een dagje ondersteboven gaan hangen om vervolgens weer normaal te gaan staan? Dat is echt bizar, alsof ze even wil strekken of zo ;)
The wisest mind has something yet to learn

#114 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2460 posts

Posted 17 September 2010 - 01:18 PM

Heb deze zomer een buitensalvia laten groeien, ben net iets te laat met fotograferen - 2 weken terug had ie nog meer blad. Enfin, check:

Deze staan bij mij binnen:

Posted Image

Mooi struikvormig!

Ik zou ook wel weer eens salvia willen proberen te kweken, ooit had ik twee stekjes, maar toen ik ze naar buiten wilde verhuizen hebben ze het niet overleefd :(

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users