Jump to content

Photo

morning glorypaar vragen

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 21 November 2005 - 11:17 PM

heb hier 5 gram morning glory zaadjes liggen(ipomea violacea) en heb daar nog een paar vraagjes over:
hoe kan ik ze het beste innemen? op de verpakking staat gewoon goed lang kauwen en doorslikken maar las hier over een "koud water infussie", wat is dat precies? gewoon de zaadjes in een halve liter water laten liggen een uurtje en daarna het water door een vergiet gieten zodat de zaadjes blijven liggen en het water opdrinken?
en kan ik de dag na het innemen van de zaadjes nog een proefwerk maken en leren, of ben ik dan nog te veel in de war?

alvast bedankt!

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 22 November 2005 - 06:34 AM

http://www.dhpforum....l=morning glory
http://www.dhpforum....&st=0#entry7988
http://www.dhpforum....?showtopic=1996

Gebruik de volgende keer alsjeblieft de search-functie van het forum!

Verder raad ik je aan om nooit psychedelische middelen de dag voor belangrijke dingen te nemen. Vaak zal een ervaring behoorlijk overweldigend zijn dat je de dag erna niet helemaal 100% bent. De gedachte aan de verplichting van de volgende dag brengt ook alleen maar stress met zich mee gedurende trip (ga ik dit vak wel halen ?? ben ik wel goed genoeg ??). Begin je eerste keer Morning Glory ook niet met een hele zak zaadjes, maar probeer eerst eens te kijken hoe sterk ze (voor jou) zijn. Begin met een stuk of 50 zaadjes op een nuchtere maag, hier zou je al cker effect van moeten hebben!

#3 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 22 November 2005 - 10:24 AM

sorry maar ik vond niks toen ik op morning glory zocht, volgende keer zal beter kijken?
nog een vraagje, hoe lang moet ik de verpoederde zaden in de koelkast/water laten liggen? en wat ik doen met het poeder dat in het vergiet achter blijft? zal trouwens wel een report schrijven als bedankje :thumbsup:

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 22 November 2005 - 11:22 AM

Een paar uur ofzo. De drab die achterblijft kun je nog 1x 'behandelen' (minder sterk natuurlijk), maar kan je in principe de prullenbak in werpen.

#5 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 22 November 2005 - 12:11 PM

Ik blijf het raar vinden dat ze zeggen dat je er op moet kauwen en ze gewoon eten terwijl iedereen die over de water infusie begint het erover heeft dat die dingen levensgevaarlijk zijn om te eten (inlusief de smartshop lady)..

#6 skysurfer

skysurfer

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 22 November 2005 - 12:22 PM

Wie heeft dat precies gezegd en waarom?

Ik denk dat ze bedoelen dat veel van de zaden die je in een tuincentrum of supermarkt kunt kopen behandeld K?NNEN zijn met een giftige stof (voor houdbaarheid ed.), deze stoffen zijn ook niet dodelijk, maar kunnen vooral misselijkheid en andere ongemakken veroorzaken. Ook veel van de zaden zijn ook gewoon niet behandeld met die stoffen en kun je dus gewoon opkauwen.

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 22 November 2005 - 12:31 PM

Jongens, jullie snappen het doel van de koudwaterinfusie niet helemaal geloof ik, lees Pharmacotheon van Jonathan Ott maar eens, daar staat het haarfijn in uitgelegd. De indianen maken zo'n koudwaterinfusie ter verbetering van de effecten. In de zaden zitten allerlei stoffen die het effect van de LSA's niet ten goede komt. Deze stoffen zijn niet in water oplosbaar (en slechter in koud dan warm water). Daarom maak je die infusie. Het is niet levensgevaarlijk om de zaden geheel op te kauwen (heb ik zelf ook de eerste 2x MG gedaan). Maar dit geeft meer negatieve effecten ( bijvoorbeel het zogenaamde "fish-eye" effect waarbij je ogen erg dik en wazig worden. --> GEEN LSA-effect!)

Als je 'behandelde' zaden van het tuincentrum wil eten zul je er eerst zelf een plant uit moeten laten groeien om hier vervolgens de zaden van te oogsten.

#8 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 22 November 2005 - 06:00 PM

Bedankt voor de extra uitleg over infusie thedreamer!
Las ergens echter dat je de zaden uit een tuincentrum ook gewoon kunt op eten als je ze afspoelt onder kraan, klopt dit niet?

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 22 November 2005 - 11:50 PM

Wanneer zaden bewerkt zijn met een giftig middel kun je er maar beter helemaal vanaf blijven (behalve dan plantjes uit kweken waar je de zaden prima van kunt opeten :) ) even afspoelen garandeerd natuurlijk helemaal niks.

#10 SnipedDragon

SnipedDragon

otiosist

• Members
  • PipPip
  • 87 posts

Posted 25 November 2005 - 01:38 PM

Ik vraag me af of het behandelen van die zaden hier in nederland wel word toegepast. Zelf ooit zaadjes opgegeten uit een tuincentrum (na goed afspoelen in lauw water). Dat is echt zo gruwelijk gore smaak dat ik het daarom alleen al NOOIT meer wil doen, later voelde me maag ontzettend opgezwollen en was ik ontzettend misselijk. Alleen wil ik nogal de neiging hebben om het gewoon in te houden. Mijn buik begon gewoon dik aan te voelen, en toen van de pijn alles er maar uitgekotst.

Geen last gehad van de zogenaamde fish-eye echter, de trip zelf was niet zo heel erg bijzonder maar wel leuk en prettig. Alleen heel irritant dat me lachspieren gewoon pijn gingen doen op een gegeven moment omdat ik gewoon de hele tijd met een ontzettende glimlach alles uit stond te lachen.

Ik wil het graag nog eens doen, maar dan op een andere methode zonder al die negatieve effecten in het begin. Koud-Water fusie krijg ik waarschijnlijk niet naar binnen wegens die gruwelijke smaak.

#11 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 25 November 2005 - 02:15 PM

Er zijn ook wel recepten in omloop voor extracten van de werkzame alkolo?den, maar ik zag dat vooralsnog niet zitten vanwege het gebruik van allerlei oplosmiddelen.

#12 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 25 November 2005 - 05:37 PM

Ik vraag me af of het behandelen van die zaden hier in nederland wel word toegepast. Zelf ooit zaadjes opgegeten uit een tuincentrum (na goed afspoelen in lauw water). Dat is echt zo gruwelijk gore smaak dat ik het daarom alleen al NOOIT meer wil doen, later voelde me maag ontzettend opgezwollen en was ik ontzettend misselijk. Alleen wil ik nogal de neiging hebben om het gewoon in te houden. Mijn buik begon gewoon dik aan te voelen, en toen van de pijn alles er maar uitgekotst.

Geen last gehad van de zogenaamde fish-eye echter, de trip zelf was niet zo heel erg bijzonder maar wel leuk en prettig. Alleen heel irritant dat me lachspieren gewoon pijn gingen doen op een gegeven moment omdat ik gewoon de hele tijd met een ontzettende glimlach alles uit stond te lachen.

Ik wil het graag nog eens doen, maar dan op een andere methode zonder al die negatieve effecten in het begin. Koud-Water fusie krijg ik waarschijnlijk niet naar binnen wegens die gruwelijke smaak.

Volgens mij is een van de effecten van dat behandelen juist dat je last krijgt van je maag. heb gehoord dat je bij zaden uit de smartshop wel misselijk kunt worden, maar niet zo erg als jij beschrijft. Is het trouwens niet zo dat bedrijfen het verplicht moeten melden op de verpakking als ze de zaden hebben behandel?

#13 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 25 November 2005 - 07:14 PM

ik heb 1 keer 8 smartshopzaden op de koudwaterfusiemethode genuttigd. zat geen smaak aan.
later heb ik 8 dezelfde zaden gewoon opgegeten. smaak viel tegen, maar vooral de textuur in de mond was erg onprettig. ook een branderig gevoel in de keel erbij. maar toch maar lang doorgekouwd.
bij de koudwaterfusiemethode had ik totaal geen maagproblemen, bij het direct opeten alleen een beetje ongemakkelijk gevoel na 1,5uur. dit was een half uur later grotendeels verdwenen.
geen verschil in effect gemerkt, maar vond het effect van 8 zaden ook niet echt om over naar huis te schrijven qua intensiteit. misschien nog een keer een hogere dosering proberen. maar ik zou liever een keer LSD tegenkomen :P

>>>oeps ik bedoel hawaian baby woodrose zaden...lezen is ook een vak.... :ph34r:
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#14 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 26 November 2005 - 11:50 AM

Ik heb meerdere malen zaden van het tuincentrum gehad, volgens mij zijn ze niet behandeld hoor. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat aan een produkt expres voor mensen giftige stoffen worden toegevoegd. Dat klinkt meer als een poging tot het aanbrengen van opzettelijk letsel, dan als een bescherming van de burger (waarvoor eigenlijk? tegen zichzelf??) Ja, in het geval van niet drinkbare alcohol gebeurt dat, maar dat is meer een belastingtechnische zaak.

En vanuit waar is dat besluit dan genomen? Door de zadenfabrikanten? Wat is hun belang? Ik kan me niet indenken dat de overheid het eten van MG-zaadjes als zo'n groot probleem ziet dat ze zadendistributeurs verplicht om gif toe te voegen.

Volgens mij heeft de 'natuurlijke' misselijkheid die morning glory-zaadjes veroorzaken gewoon voor een mythe gezorgd. Misschien heeft 'uit je bol' daar wel aan bijgedragen (net als aan een paar andere mythes :respect: ). En smartshophouders houden zo'n verhaal graag in stand. Misschien een idee om eens een vergelijkende test te doen met tuincentrumzaadjes en smartshopzaadjes, of eens een mail te sturen naar eeen zadenfabrikant.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#15 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 26 November 2005 - 12:20 PM

een producent zou zichzelf toch hard in de vingers snijden als ie een deel van zn klanten probeert te vergiftigen
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#16 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 26 November 2005 - 02:23 PM

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er in de hippie tijd zo'n loop was naar die zaadjes, dat producenten besloten ze giftig te maken zodat mensen ze niet meer voor consumptie zouden nemen. Maargoed, waarom zou een producent minder klanten willen hebben?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#17 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 26 November 2005 - 02:59 PM

^ wat Dreadmanneke zegt is waar, dit is toen vooral in america gebeurd. In principe zijn de fabrikanten idd verplicht op de verpakking te vermelden of hun zaden behandeld zijn. Gewoon goed lezen en er kan niks gebeuren :respect:

#18 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 27 November 2005 - 05:56 PM

las in dit topic dat je het water 5 minuten in je mond moet houden voordat je het doorslikt, klopt dat?

#19 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 27 November 2005 - 06:09 PM

Mja, dan wordt een deel in je mond opgenomen (begint het waarschijnlijk ook wat sneller te werken), maar je kan het beter daarna doorslikken als uitspugen denk ik.

#20 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 27 December 2005 - 06:38 PM

http://www.erowid.or...ololiuqui.shtml
zijn die nou beter dan morning glory of is het het prijsverschil niet waard, was zelf van plan 8 a 12 gram morning glory te nemen voor mijn tweede trip omdat ik 5 gram toch iets te weinig vond of kan ik beter die andere halen?

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users