Jump to content

Photo

Kratomhet officiƫle kratom topic!

• Please log in to reply
180 replies to this topic

#161 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 05 December 2014 - 09:46 PM

Wat zijn vergelijkbare opioids? Ik denk dat het erg lijkt op tramadol ontwenning omdat het niet enkel een mu agonist is maar ook werkt op adrenaline en serotonine. Op een schaal van 1 tot 10. Poppies 8, en veel mensen beweren dat de lange halflife en diversiteit poppies erger maakt dan heroine, dan scoort kratom een 6.5. Trouwens hoe langer je gebruikt hoe erger de ontwenning. Maar het verschilt erg van persoon tot persoon of je gevoelig bent voor kratom.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#162 Daniel

Daniel

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 09 December 2014 - 09:37 PM

Ik denk dat de ontwenningsverschijnselen vergelijkbaar zijn met Caffeine. Voor sommigen een paar dagen voor andere tot wel 2 weken. Denk dat het wel meevalt allemaal. Heeft iemand andere ervaringen? 

#163 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 10 December 2014 - 12:36 AM

Haha, dat denk ik niet Daniel. Maar er zijn hier vast en zeker mensen die je daar beter over kunnen vertellen dan ik.

The wisest mind has something yet to learn

#164 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 10 December 2014 - 12:55 AM

Volgens mij krijg je gewoon pretpakket-SSRI+opiaat-afkick achtig iets?

#165 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 12 December 2014 - 11:19 PM

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het meer lijkt op tramadol afkick dan op koffie. :)

Het is geen pretje na langdurig dagelijks gebruik. Expect 10 days insomina, stomach cramps, depression and flu. Ik zeg als hero een 7.8 scoort dan scoort kratom een 6.6 en koffie een 1.2 ;)

"Prove me wrong..."

#166 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 13 December 2014 - 12:23 AM

Heb je ook ervaring met heroïne afkick dan McHennemAn?

The wisest mind has something yet to learn

#167 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 16 December 2014 - 11:14 AM

ok thanks, en iemand ervaring met psychedelica? Ik kan alleen iets vinden over een combinatie met LSD die erg prettig schijnt te zijn.

Geen ervaring, maar ik verwacht daar geen synergie, gewoon de twee effecten naast elkaar. (die aangenaam zijn)

Tijdens de coming-down van trippen vind ik een hapje kratom erg prettig. Zou het zelf nooit nemen tijdens de trip, maar dat is heel persoonlijk.

Geen ervaring, maar ik verwacht daar geen synergie, gewoon de twee effecten naast elkaar. (die aangenaam zijn)

Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Verkeerde woord keus. Mijn eerste ervaring met Kratom gaf he vermoeden dat de relaxte vibe aangenaam te combineren zou zijn met bijvoorbeeld een 2C-B en misschien wel een 4-HO-MiPT. Vraag me vooral af of de kratom de psychedelica wel of niet remt in effect.

Blijkbaar werken ze elkaar tegen! Kwam zojuist dit artikel tegen waarin wordt beschreven dat Mitragynine de effecten van 5-MeO-DMT in muizen blokkeert.

Bron: http://www.sciencedi...091305796003140

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#168 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 16 December 2014 - 09:13 PM

De werking van psychedelica kenmerkt zich volgens mij als een optimalisatie proces van zintuiglijke ervaring; psychedelica brengen coherentie en synchronisatie van zintuiglijke stromingen. Dissociativa bewerkstelligen het omgekeerde proces, dwz deze middelen desynchroniseren zintuig modules en zintuig stromen. Er valt veel voor te zeggen om mitragynine op te vatten en onder te verdelen als dissociatief middel. Zowel gedragsveranderingen en de biochemische werking (via opioide receptoren) wijzen in deze richting.

Interessant is de dosis-afhankelijkheid van de stimulerende vs. sederende werking. Lage doseringen zouden resulteren in mentale herderheid; hoge doseringen in droomachtige toestanden. De stimulerende werking lijkt tot uiting te komen door desynchronisatie van zintuig stromen (emotionele afvlakking gevolgd door afvlakking van gedachten en vigilantie), waarbij de dosis-afhankelijke selectiviteit relatie heeft met de begrenzing waarbinnen zintuiglijke desynchronisatie plaats vindt. 

In analogie, stimulerende stoffen zoals amfetamine danken hun werking aan soortgelijke eigenschappen, in die zin dat vergrootte bewegingsvrijheidsgraden voor analyische ervaring gepaard gaat met verminderde vrijheidsgraden voor empathogene ervaring. 

mitragynine.jpg

De sedatie toestanden tussen waken en slapen die optreden bij hoge dosering zijn dan te vatten als toestanden waarbij desynchronisatie van zintuig stromen zich verder ontwikkelt heeft, tot het niveau waarbij ervaring van tijd en ruimte verder afgevlakt is; dus van normaal toestand, naar emotionele afvlakking, naar gedachten afvlakking, naar afvlakking van zintuig waarnemen tot aan niveau van partiele waarneming die je ervaart in de droomfase. De begrenzing van zintuiglijke desynchronisatie zal natuurlijk een belangrijke rol spelen in  onderscheidbaarheid van verschillende gradaties van psychoactieve werking.

Ik heb kratom verschillende malen geprobeerd als extract. De stimulerende vs sedatieve werking vond ik toentertijd wat onvoorspelbaar en complex om me in te verdiepen. Daarna niet veel mee geexperimenteerd. Wel apart goedje.

#169 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 24 December 2014 - 11:27 PM

Blijkbaar werken ze elkaar tegen! Kwam zojuist dit artikel tegen waarin wordt beschreven dat Mitragynine de effecten van 5-MeO-DMT in muizen blokkeert.

Bron: http://www.sciencedi...091305796003140

Cheers! Goeie info.

Zat net nog wel een tripreportje te lezen van good old Wolf, die het wel weer had over een fijne combinatie, dat was dan wel een 2C'tje

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#170 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 30 December 2014 - 12:16 PM

Ik heb nooit negatieve effecten van kratom op mescaline of 2C's bemerkt. Ik vind het heerlijk het tegen het einde te nemen en dat geeft meer afterglow en brengt de vibe zelfs een beetje terug. Ik geloof niet dat er ervaringen zijn die door opioids op korte termijn minder leuk worden, los van piekeren en zorgen maken. :D

"Prove me wrong..."

#171 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 18 April 2015 - 01:09 PM

Heb eindelijk de minst smerige manier gevonden: de shredded variant in een half glas pure ranja flikkeren en gelijk naar binnen gooien!

Blessed Be, Daturae

#172 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 19 April 2015 - 01:06 PM

Vraagje over traditioneel gebruik? Wordt het dan ook gegeten of wordt het gekauwd meer zoals khat en coka?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#173 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 19 April 2015 - 08:32 PM

Traditioneel word het blad van nerf ontdaan en per stuk gekauwd. Soms met wat zout, zogenaamd tegen constipatie. Dan na goed kauwen wordt de pulp doorgeslikt. Vaak gevolgd door een warme drank zoals thee of koffie. Er worden tot 60 bladeren per dag gekauwd. Een blad weegt gemiddeld 0,45 gram droog , dat zou een maximale dosis van 27 gram per dag zijn.

"Prove me wrong..."

#174 Mandra

Mandra

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 76 posts

Posted 21 July 2015 - 10:41 AM

Kan kratom in combinatie met st.janskruid? En ik neem af en toe wel es een opiaat.
Al jaren en ben niet vatbaar voor verslaving.maar ik vroeg mij af of opiaten,zoals heroine, gecombineerd kunnen worden met st.janskruid. En dan gewoon een avondje

#175 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 23 July 2015 - 06:24 PM

Hallo Mandra,

Neem je de St.Janskruid als mild antidepressivum?

Of het in combinatie kan met met kratom of een opiaat kan, geen idee. Wat ik wel weet is fat je St. Janskruid niet moet gebruiken als je aan de anticonceptiepil bent, het kan de werking daarvan namelijk verminderen.

Bedoel je met 'niet vatbaar voor verslaving' alleen lichamelijk of ook geestelijk? (je down, leeg, somber voelen als je niet gebruikt bijvoorbeeld.) 

Blessed Be, Daturae

#176 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 01 November 2015 - 02:33 PM

Heeft iemand algemene informatie over welke doseringen of strains stimulerender werken, en wanneer het sedender werkt?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#177 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 01 November 2015 - 09:43 PM

Ja. White sumatra en thai of meang da zijn stimulerend. Sederend wordt het bij hogere doseringen. Ik kan je niet precies zeggen wat voor jou teveel is maar begin eens met twee gram white vein sumatra als je alleen stimulatie zoekt

"Prove me wrong..."

#178 Tom Joad

Tom Joad

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 07 January 2016 - 11:07 AM

Iemand ervaring met gelcaps? Of andere manieren om de smaak te verbloemen? Ik lees hier en daar wat over het poeder mixen met bijvoorbeeld appelmoes, dat ga ik vanavond maar eens proberen.

Normaal maak ik een mengseltje met water (2-3 gram in ~100ml water), maar dat kokhalzen begint mij onderhand steeds meer tegen te staan...

#179 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 07 January 2016 - 07:23 PM

Gelcaps werkt. Ik krijg 600 mg per 00 cap met een capsule maker. Ik heb er dan zeker 6 nodig voor een goede dosis. Appelmoes werkt ook.

"Prove me wrong..."

#180 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 08 January 2016 - 07:41 AM

Edit: oops

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users