Jump to content

Photo

Kratomhet officiƫle kratom topic!

• Please log in to reply
180 replies to this topic

#141 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 10 November 2014 - 08:32 AM

Heb nog nooit gehoord dat je huid van kratom kan verkleuren.

Wat ik heb gelezen is dat je een donkerder huidskleur kan krijgen van kratom, maar alleen na zeer frequent en langdurig gebruik. Dus bijvoorbeeld 3x per week en dan 4 maanden lang.

ik heb het jarenlang dagelijks gebruikt en ben nog even blank hoor ;) dus denk meer dat dit broodje aapi verhaal is.

#142 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 10 November 2014 - 06:46 PM

Zijn er mensen die dit herkennen van Kratom?

Inderdaad, geweldige synergie. Ideaal voor mij is eerst kratom nemen, want cannabis onderdrukt een beetje de initiele, energieke rush van kratom, en dan na het hoogtepunt een dampje erbij.

Sometimes we live
no particular way
but our own

#143 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 10 November 2014 - 07:51 PM

Had nieuw voorraadje Kratom binnen, dacht: kom, gelijk maar eens zes gram (bladpoeder, van de Malinese) nemen, maar het effect viel me deze keer wat tegen. Vorige keer had ik het blad (vijf gram) genomen, maar kreeg het haast niet weg, nu dus de poedervariant. Heb er nog een halve gram extract 15x bijgenomen. Hmpf... Misschien wilde ik deze keer wel te graag. O, was superrelaxt hoor, daar niet van, maar wilde wel eens wat meer voelen, het 'opiumeffect' waar ik over las. Dan nog maar een stickie met Afghan er bij opgestoken. 

Ach, best aardig, maar zoals gezegd, ik had meer verdoving willen voelen, echt de machinerie daarboven even on hold zetten.

Blessed Be, Daturae

#144 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 14 November 2014 - 03:48 PM

and the father said :)

no use every day! or u get in trouble ;)

#145 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 21 November 2014 - 08:47 PM

Yeah Venom, right you are!

De aantrekkingskracht zoals bij Kratom kende ik nog niet eerder. Ernaar verlangen dat het weekend is, ja natuurlijk! Maar er mede om verlangen omdat je dan hopelijk weer even tijd hebt voor wat Kratom...Daarom maar even een paar weekenden niks geen Kratom! even weer normaal doen.

Hm... Eens even zien, heb ik morgenavond wat in de agenda, he, nee, komt dat even goed uit ;-) 

#146 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 21 November 2014 - 10:17 PM

Ik herken mezelf. Over een paar jaartjes iemand die zich over de niet al te prettige afkick gaat beklagen.

Hoewel leuk en mild en functioneel: Het is een opiaat, maar met een korte halflife en een voor sommige ongekende euforie.

Dagelijks gebruik wordt een aap op je schouder. Geen H of oxy gorilla, maar een rot aapje non the less.

Geniet ervan. Want het is onschuldig zolang je het niet vrij laat scharrelen. Die rust in je kop: zoek die niet in kratom.

Verder is er geen grotere fan van kratom dan ik! :)

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#147 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 29 November 2014 - 12:42 AM

Hi McHennemAn,

Klinkt niet overtuigend wat ik nu ga schrijven, omdat ik vanavond zo'n 5 g Kratom Bali poeder en 1 g extract heb weggeslikt, maar toch: ik ben niet zo bang voor verslaving om de simpele reden dat i kdoro de week moet werken en daar m'n hoofd flink scherp bij moet houden. Gebruik het een avondje in 't weekend. OVerigens wel bedankt voor je waarschuwingen, ik wil er niet lichtvaardig over doen ,maar zoals gezegd: meer gebruiken zit er voor mij eenvoudigweg niet in :-)

Kratom is een opiaat schrijf je? Bedoel je misschien dat Kratom net zo werkt als een opiaat? (grijpt aan op dezelfde receptoren), want het is natuurlijk geen opiaat.

BB, Daturae

#148 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 29 November 2014 - 01:24 AM

Waarschijnlijk bedoelde McH opioïde,want het is inderdaad geen opiaat.

Eens per week lijkt me inderdaad veilig om een serieuze verslaving te mijden, maar volgens mij zijn er ook wel degelijk een aantal members hier (McH included) die kunnen bevestigen hoe makkelijk het er als nog elke dag kan in glippen, zelfs meer maal daags. En natuurlijk hoeft dit op zich geen probleem te zijn, je kan nog steeds prima functioneren, wat het juist zo tricky maakt.

Zelf heb ik de regel max. eens per maand een opioïde en maakt niet uit of het dan morfine, tramadol of kratom of enz. is.

Genoeg over verslaving.

Wat voor een extract is het? Ik heb zelf namelijk nooit een succesvolle ervaring gehad met kratom extract (behalve Krypton, wat later een andere opioïde bleek te bevatten).

Is er een verschil in effect tussen blad en extract of het is enkel maar meer potent?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#149 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 29 November 2014 - 01:35 AM

Hallo Poelster,

Veel verschil tussen extract (15 x, Bali), het poeder of het blad vind ik niet. Ik had eigenlijk iets leukers verwacht als ik een hogere dosering zou nemen, iets dromerigers, met wat bijzondere effecten, maar nee.Grootste verschil vind ik dat extract makkelijker in te nemen is.

Wil het nog eens 's ochtends proberen op nuchtere maag en dan iets gaan ondernemen, wandelen of zo. Aardig aan Kratom vind ik wel dat het je creatief maakt. Ik heb al zitten schilderen op Kratom en nu ben ik weer de halve nacht aan het schrijven aan een verhaal. Inmiddels ook stickie met Afghan opgestoken, vind ik prima combi als de Kratom wat verflauwt.

Wat is Krypton overigens? 

Blessed Be, Daturae

#150 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 29 November 2014 - 11:33 AM

Sorry, ik lees het terug en het was bot geformuleerd. Laten we zeggen dat die botheid gerelateerd was aan het onderwerp ;).Kratom: less is more. Ik ben er in het begin echt ontzettend verlieft op geworden. Creatief, functioneel, verlichtend. En dat alles 1 keer per week in het weekend. Het verbeterde mijn functioneren. Maar dat draait om...Ik wil niet belerend doen, heb er zelf veel pijn van gehad en ik vind dat dit ook in het topic hoort. Is een opioide ja, sorry, ik vind het flauw om ze zo te scheiden, of het nauw uit een pod komt of uit een blad, het bind mu. Ok. Als je het snel metaboliseerd maak je veel 7OH-mitragynine aan en dat bindt 17x sterker aan je mu opioid receptor dan morphine dus whats in the name... ;)

Krypton is kratom met O-desmethyltramadol, hetgeen enorm synergeert maar in tegenstelling tot kratom tot OD kan leiden.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#151 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 01 December 2014 - 11:59 PM

Buiten Cannabis, zijn er andere stofjes waarbij er een prettige synergie is met Kratom?

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#152 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 02 December 2014 - 09:05 AM

Ik vond damiana altijd wel geslaagd, dit is slechts subtiel, maar desalniettemin een mooie synergie. En het verbetert de smaak, ook al moet je nu meer plantpoeder eten. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#153 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 02 December 2014 - 05:01 PM

Één of twee flesjes bier deden het goed bij mij. Een andere opiaat/opioide zou ook goed moeten werken, maar dat is wel oppassen! Weet dat kratom in combinatie met AH-7921 als één of ander raar mengsel verkocht werd. Had wel een paar doden op zn naam staan. 

#154 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 02 December 2014 - 08:11 PM

ok thanks, en iemand ervaring met psychedelica? Ik kan alleen iets vinden over een combinatie met LSD die erg prettig schijnt te zijn.

#155 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 02 December 2014 - 08:38 PM

Geen ervaring, maar ik verwacht daar geen synergie, gewoon de twee effecten naast elkaar. (die aangenaam zijn)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#156 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 03 December 2014 - 04:23 PM

Tijdens de coming-down van trippen vind ik een hapje kratom erg prettig. Zou het zelf nooit nemen tijdens de trip, maar dat is heel persoonlijk.

Sometimes we live
no particular way
but our own

#157 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 03 December 2014 - 04:34 PM

Geniet ervan. Want het is onschuldig zolang je het niet vrij laat scharrelen. Die rust in je kop: zoek die niet in kratom.

Mooi gezegd. Vooral die laatste zin. De essentie van alle mentale verslavingen is denk ik dat je de roes van dat middel gaat zien als rustpunt in je leven, als iets wat je tussendoor steeds weer even nodig hebt, waar je recht op hebt ook. Het gaat heel geleidelijk, maar voor je het weet vervult dat middel ineens een min of meer centrale rol in je leven. En andere, veel wezenlijker zaken schuiven daarmee onvermijdelijk wat naar de achtergrond. Dat is altijd gevaarlijk, ook al functioneer je prima voor de rest. Dit geldt natuurlijk voor alle verslavingen, maar voor kratom heel erg omdat het zo weinig bijwerkingen en (direct merkbare) negatieve kanten heeft. Want dat maakt de verleiding elke keer even groot. Het is vreselijk moeilijk om elke keer bij zo'n beslissing 'in het hier en nu' rekening te houden met zoiets abstracts als gewoontevorming. Zorg in elk geval dat je in je leven óók genoeg andere rustpunten kent.

Sometimes we live
no particular way
but our own

#158 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 04 December 2014 - 02:02 PM

Geen ervaring, maar ik verwacht daar geen synergie, gewoon de twee effecten naast elkaar. (die aangenaam zijn)

Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Verkeerde woord keus. Mijn eerste ervaring met Kratom gaf he vermoeden dat de relaxte vibe aangenaam te combineren zou zijn met bijvoorbeeld een 2C-B en misschien wel een 4-HO-MiPT. Vraag me vooral af of de kratom de psychedelica wel of niet remt in effect.

#159 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 04 December 2014 - 08:56 PM

Mooi gezegd. Vooral die laatste zin. De essentie van alle mentale verslavingen is denk ik dat je de roes van dat middel gaat zien als rustpunt in je leven, als iets wat je tussendoor steeds weer even nodig hebt, waar je recht op hebt ook. Het gaat heel geleidelijk, maar voor je het weet vervult dat middel ineens een min of meer centrale rol in je leven. En andere, veel wezenlijker zaken schuiven daarmee onvermijdelijk wat naar de achtergrond. Dat is altijd gevaarlijk, ook al functioneer je prima voor de rest. Dit geldt natuurlijk voor alle verslavingen, maar voor kratom heel erg omdat het zo weinig bijwerkingen en (direct merkbare) negatieve kanten heeft. Want dat maakt de verleiding elke keer even groot. Het is vreselijk moeilijk om elke keer bij zo'n beslissing 'in het hier en nu' rekening te houden met zoiets abstracts als gewoontevorming. Zorg in elk geval dat je in je leven óók genoeg andere rustpunten kent.

Interessant topic, ook de reacties over evt. verslavingskansen. Je hebt zeker gelijk ,dat je genoeg andere rustpunten in je leven moet hebben wel, ik mediteer, schilder, schrijf, wandel, in de zomer tuinier ik. En toch... ja Kratom 'heeft' wat. Wat mij opvalt: als ik op de vrijdagavond Kratom gebruik, ik me de hele week beter kan beheersen. Heb deze week anderhalf uur in de file gestaan (Groningen, ja toch) en al wat ik dacht: Ach, beter dat ik hier stil sta, dan dat je daar in die ambulance voorbij zoeft. Ik kan ook beter hoofd- van bijzaken onderscheiden in m'n werk. Ben gewoon minder een stresskip :-) Verbeeld ik me dit, of zijn er meer mensen die dit kennen?

Maar wat zijn dan de evt. ontwenningsverschijnselen van Kratom? Wat moet ik me daar bij voorstellen? 

BB, Daturae

#160 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 04 December 2014 - 11:57 PM

Voor zover ik weet komen de ontwenningsverschijnselen van kratom overeen met de ontwenningsverschijnselen van vergelijkbare opoiden?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users