Jump to content

Photo

Kratomhet officiële kratom topic!

• Please log in to reply
180 replies to this topic

#61 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 27 March 2011 - 02:33 PM

Ik heb welleens gelezen dat in stems alkaloïden zitten die de tolerantie tegen gaan. Zou tof zijn als dat idd zo is... Bij elke dosis kratom beetje stems en veins erbij.. :)

"Knowing the Truth Is to Experience Existence as it Is."

There can be no political revolution, no social revolution, no economic revolution. The only revolution is that of the spirit; it is individual. And if millions of individuals change, then the society will change as a consequence, not vice versa. You cannot change the society first and hope that individuals will change later on.

#62 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 March 2011 - 10:21 AM

Ik dacht dat de anti-tolerantie werking van kratom veroorzaakt werd door de binding van mitragynine op een van de δ subreceptoren naast κ/µ, niet door een andere alkaloïde.
Verbing weirds language.

#63 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6393 posts

Posted 28 March 2011 - 10:40 AM

Waarschijnlijk kan McH dit beter toelicht dan ik dat kan, maar een feit is dat er in S&V andere alkaloïden zitten dan in het blad, of deze dan ook daadwerkelijk zorgen voor het anti-tolerantie effect, dat weet ik niet.
Zelf was ik in de veronderstelling dat dit anti-tolerantie effect kwam omdat er bepaalde alkaloïden in kratom aanwezig zijn die als (partiële)-antagonisten fungeren op de opiaat-receptoren. Dit zou dan ook gelijk kunnen verklaren waarom hogere doseringen niet perse beter werken, omdat je dan ook een hogere dosis antagonist binnen krijgt, waardoor er competitie tussen agonisten en antagonisten zal ontstaan.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#64 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 28 March 2011 - 12:49 PM

Ja, S&V verlagen in mijn ervaring tolerantie in de zin dat ik langere periodes achter elkaar S&V kan doen zonder intensiteit in effect te verliezen. Ook veranderen S&V het effect dat blad heeft, dus als ik dagen achter elkaar S&V neem en dan een keer blad dan is dat blad buitengewoon stimulerend t.o.v wat ik ervan gewend ben.

Overigens zou S&V tolerantie verlagen omdat er idd meer mu-antagonsiten inzitten en je lichaam dus de hoeveelheid receptoren gaat verhogen. Ook zitten er alkaloiden in die als nmda-antagonist werken en daarvan is bekend dat ze acute opiaat tolerantie verlagen.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#65 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 15 July 2011 - 01:49 PM

Een sterk stukje kratom demonisatie uit de amerikaanse media, huilen met de pet op.

"Prove me wrong..."

#66 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Posted 12 August 2011 - 10:43 AM

In welke vorm hebben jullie kratom het liefst? Bladeren, resin, tinctuur, extract? Heb zelf extract en hars geprobeerd, en merkte van het extract bijzonder weinig, maar de hars werkte erg goed.

Life is too interesting to be bored.

#67 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6393 posts

Posted 12 August 2011 - 10:49 AM

De voorkeur gaat uit naar bladeren, want dat werkt uitstekend. Bij extract, resin of welke andere 'geconcentreerde' vorm van kratom zou het mogelijk zijn dat er synthetische stoffen door heen zitten. Kijk maar naar het geval van Krypton, waar O-desmethyltramadol door heen zat.

Wat opzich zelf niet erg hoeft te zijn, maar als de gebruiker dat niet weet, wordt het opeens wel een kwalijke zaak.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#68 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 12 August 2011 - 11:14 AM

Stick to leaf, vooral als je het leuk vind.

Extracts induceert tolerantie als een malle en geeft withdrwawals als je na een paar weken dagelijks gebruik ermee ophoudt.

Blad heeft dat allemaal veel minder, is goedkoper en werkt net zo goed

"Prove me wrong..."

#69 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 12 August 2011 - 11:36 AM

Ik zou ook inderdaad het blad aanraden... Al moet ik wel toegeven dat sommige extracten echt heel erg lekker zijn kwa effect.

Overigens kan blad ook withdraws geven.. het gaat allemaal om de balans.

Heb ondertussen stems and veins geprobeerd.. had er toch iets meer van verwacht.

Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die kratom withdraws hebben ervaren.. maar wat ik me afvraag is of er withdraws kunnen ontstaan als je bij dagelijks gebruik van een sedatieve op een energizing strain overgaat?

Magnesium schijnt het effect te versterken en ginseng (quercetin) tolerantie te verlagen.link

"Knowing the Truth Is to Experience Existence as it Is."

There can be no political revolution, no social revolution, no economic revolution. The only revolution is that of the spirit; it is individual. And if millions of individuals change, then the society will change as a consequence, not vice versa. You cannot change the society first and hope that individuals will change later on.

#70 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Posted 12 August 2011 - 10:18 PM

ok tnx blad gaat het worden de eerst volgende keer.

Life is too interesting to be bored.

#71 Isabelle88

Isabelle88

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 07 February 2012 - 01:45 AM

Ik ben persoonlijk dol op kratom! Als je zit heerlijk ontspannen een beetje voor je uit dromen , en als je gaat staan en dingen gaat doen ontzettend actief (wat ik wel vervelend kan vinden soms) Wel verder goed kunnen functioneren .
Tot nu toe alleen nog lagere dosissen kratom hars gehad (5-6 gram) omdat je dan actiever zou zijn , en het bij hogere dosissen eerder een opium achtige roes zou krijgen. Die laatste wil ik zeker een keer mee maken als ik een keertje een avond moet schilderen of lino's moet snijden :)

Jammer vind ik ervan dan als ik alcohol ga drinken (bijvoorbeeld bij het uitgaan) het hele effect zo goed als ongedaan word gemaakt.. Mede omdat het zo ontzettend duur is , vind ik het dus niets waard voor het uitgaan , maar alleen als je thuis half weg wilt dromen.

Ook nog nooit misselijk ervan geworden , al is het verdomde moeilijk om te eten als ik het dat spul op heb , een uur over een pizza gedaan... maargoed als dat het enige negatieve is.

Had bali hars tot nu toe geprobeerd , heb nu thai verpulverde bladeren liggen , even bedenken hoe ik die ga maken en dan ergen deze week proberen :thumbsup: Al lezend denk ik met een boel magnesium :)
“Passion has little to do with euphoria and everything to do with patience. It is not about feeling good. It is about endurance. Like patience, passion comes from the same Latin root: pati. It does not mean to flow with exuberance. It means to suffer.”
― Mark Z. Danielewski, House of Leaves

#72 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 12 March 2012 - 10:49 PM

Ik ben echt fan geworden van White Vein Strain, een hele fijne mentale stimulatie die enkele uren aanhoudt. Niks weg van een downer eerder van een upper maar superfijn. Geen fysieke stimulatie enkel mentaal, erg nuttig om mee te werken. Helaas voel je wel vrij snel tolerantie!

#73 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 19 March 2012 - 08:49 PM

Mede omdat het zo ontzettend duur is , vind ik het dus niets waard voor het uitgaan , maar alleen als je thuis half weg wilt dromen.

Duur is kratom niet hoor, het is volgens mij juist één van de goedkoopste middelen die er zijn. Als je het tenminste met wat meer tegelijk koopt. :)
Sometimes we live
no particular way
but our own

#74 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 19 March 2012 - 08:56 PM

^ En het vooral ook niet in een smartshop koopt.
The wisest mind has something yet to learn

#75 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 20 March 2012 - 07:21 AM

Ja, groot inkopen via sommige verkopers op het world wide web.

#76 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 31 March 2012 - 03:43 PM

Heb al een tijdje nieuwe kratom in huis: zeer fijn verpoederde Bali leaves. Wat voor dosering zouden jullie me aanraden hiervan? Iets tussen de 3 en 5 gram, zou ik zelf zeggen, maar dat is best een breed spectrum.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#77 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 31 March 2012 - 04:34 PM

Ik neem minstens 7 gr ongeacht de strain
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#78 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 31 March 2012 - 05:16 PM

Hmm, een wat te hoge dosis en je bent al snel misselijk. Dat is mijn ervaring, maar ik lees dat dit veel voorkomt bij mensen. Vinden jullie dit niet jammer?

#79 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 31 March 2012 - 07:54 PM

welke strain is 't snaap?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#80 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 01 April 2012 - 01:37 PM

Weet niet precies welke strain, wolf. Dit is de enige info die ik erover heb:

Leaves (5) very finely powdered
Bali, Indonesia, excellent quality, limited stock !

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users