Jump to content

Photo

Kratomhet officiƫle kratom topic!

• Please log in to reply
180 replies to this topic

#41 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 18 December 2007 - 12:52 PM

Ik heb de afgelopen maanden in verschillende dosissen een aantal keer zo'n flesje met Bali Kratom 2:1 (14.9 % alcohol en 20 ml) tinctuur geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik de effecten ervan best wel kan waarderen. Ik heb ook het idee dat het wat minder merkbaar is als je gewoon aan het lopen bent of fysiek bezig bent. Wanneer ik op de bank ging liggen had ik continue de behoefte mijn ogen te sluiten zonder ook maar met een mogelijkheid in slaap te vallen. Ik vond het heerlijk dromerig, heb een aantal keer gewoon vier tot vijf uur lang met mijn ogen dicht op de bank liggen chillen met wat spacy ambient op de achtergrond. Ik heb het in verschillende dosissen geprobeerd. Begonnen met 5 ml en vervolgens 10 en 20 ml geprobeerd. Die 20 ml was misschien iets teveel van het goeie. Al heb ik daarmee buiten een paar minuten durende misselijkheid ook heerlijk liggen chillen. Ik heb verder geen ervaring met opium, maar aangezien sommige mensen het een beetje opium-achtig vinden aanvoelen snap ik ook wel dat opium (en ik denk in mindere mate dus ook kratom) voor bepaalde mensen wel een vrij verslavend goedje kan zijn. Bij Kratom lag ik gewoon uren achter elkaar compleet zorgeloos en heerlijk chill op de bank. Ik heb de dagen erna nooit echt een kater of iets gehad, wel een wat minder scherp en wat duffer gevoel de volgende dag. Toch een middel wat ik denk ik afentoe nog wel eens zal proberen.
The wisest mind has something yet to learn

#42 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 18 December 2007 - 01:13 PM

Zeker! Ik voelde me echt heel erg uitgerust de volgende dag, echt lekker als je vroeg wilt slapen. Dan neem je gewoon rond 7en kratom in en space je even lekker op de bank en ga je vervolgens over in een diepe slaap van een x aantal uur. ;)

Maar is het verschil tussen 5 en 10 en 20 ml groot? Loopt de cruve zeg maar geleidelijk op, of zwakt hij af of hij juist sterker?

#43 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 19 December 2007 - 02:11 PM

^Ik voelde me eerlijk gezegd niet heerlijk uitgerust de volgende dag. Ik had geen kater ofzo, maar voelde me dus wel wat duffer en minder scherp. Ook had ik voor mijn gevoel 1 a 2 uurtjes extra slaap nodig om goed uitgeslapen mijn bed uit te komen. Maar een diepe slaap was het zeker.
Van 5 ml merkte ik niet heel veel, het voelde wel lichtelijk chill, maar voor een goeie dosis moest ik duidelijk meer nemen.
10 ml vond ik een goeie dosis, het effect was duidelijk merkbaar en geen enkele misselijkheid of dat soort dingen.
20 ml voelde wel nog een stuk chiller, maar ik heb het idee dat de curve wat dat betreft wat afzwakt. Het voelde niet echt twee keer zo sterk, maar ik had op een gegeven moment wel een paar minuten last van een misselijkheid (ik ben normaal echt nooit misselijk). Maar goed, ik heb 1 keer 5 ml genomen 2 keer 10 ml en 2 keer 20 ml, dus een ervaringsdeskundige ben ik zeker niet :)
The wisest mind has something yet to learn

#44 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 19 December 2007 - 05:50 PM

Is het er ook vloeibaar? Zie onderhand door de bomen het bos niet meer, lees er ook op andere sites over. Welke kan je nou het beste nemen?
Aleyhup

#45 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 20 December 2007 - 10:59 AM

Ik heb alleen de samengeperste bladeren geprobeert, leek een soort hasj. Die is iig erg goed bevallen!

#46 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 20 December 2007 - 12:30 PM

maar ook daarin heb je meerdere 'merken' :angry:
Aleyhup

#47 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 23 February 2008 - 05:29 PM

Deze week hebben iemand een vriend van diegene kratom geprobeerd, allebei 4 gram. De ene helft opgelost in een beker heet water, de ander helft opgelost in warme chocolademelk. Er was 4 gram van die samengeperste hasj-achtige shit, en 4 gram poeder overigens. Beide dronken de helft op.

De vriend werd er redelijk bleek van, kon 2 uur lang alleen maar plat liggen en misselijk zijn, terwijl die ander eigenlijk weinig voelde, afgezien van een wel rielekst gevoel, maar niks overweldigends. Na een joint te hebben gerookt veranderde er niet veel. De volgende dag was er wel enkele uren sprake van een lichte zeurende koppijn. Niet erg prettig.

Denk dat je de dosis echt precies goed moet hebben, maar voor de een was dit te laag, terwijl het voor de ander blijkbaar teveel was. En dat terwijl zij meestal dezelfde dossisen nodig hebben... weird?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#48 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 23 February 2008 - 07:43 PM

Vaag idd, ik neem 4-5 gram van die hasj-achtige sheit en voel me prima, roesachtig als ik zit, opgewekt en vrolijk als ik loop. Ideale drug voor een woensdag avond, gewoon om de week te breken :)

#49 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 23 February 2008 - 11:04 PM

Met kratom zit ik toch al gauw aan de 10 gram voor een fijne dosis.

Maar wel raar dat die twee vrienden zulke verschillende effecten hadden, verschillen ze toevallig heel er in lichaamsgewicht of iets??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#50 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 24 February 2008 - 06:18 PM

Met kratom zit ik toch al gauw aan de 10 gram voor een fijne dosis.

Maar wel raar dat die twee vrienden zulke verschillende effecten hadden, verschillen ze toevallig heel er in lichaamsgewicht of iets??

Nee, ze zijn alle twee even zwaar / lang / etc...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#51 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 12 May 2009 - 12:46 PM

Gisteravond zo'n vijf gram extract opgelost in zo weinig mogelijk heet water. Wat is die shit smerig zeg... ayahuasca is er niets bij.

Maar goed, afgezien van een licht ontspannen gevoel, een ietwat versterkte verliefdheid en ook een lichte stimulatie (was wel wakker, ondanks anderhalve joint gerookt te hebben) waren er niet heel erg duidelijke effecten aanwezig. Alhoewel, ik had wel regelmatig jeuk-aanvallen die niet eens per se ongemakkelijk aanvoelden, het was meer een soort kruising tussen kippenvel en ephedra-kriebels ofzo.

Enniewee, nog niet echt overtuigd van de leukheid van dit spul...

Thank you, the mdgt.

#52 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 25 March 2011 - 12:20 PM

Kratom is geniaal en enorm ondergewaardeerd ! :respect:

Het is onderhand na een paar kilo een van mijn favorieten middelen geworden, truuk is om wholsesale in te kopen en zo tien keer zo goedkoop uit te zijn als in de smartshops.(1 euro voor 10 gram) Er zijn veel verschillende strains, sommige meer energiek en euphorisch, andere sedatief en pijn stillend. En natuurlijk alles wat daar tusseninzit. Je kan ze ook combineren = aanrader. De energieke strains zijn wat lastiger te voelen als de sedatieve. Mijn ideaal is dan ook 50% sedatieve en 50% energieke.

Hoe donkerder en groener het poeder/de blaadjes des te sedatiever is het effect, hoe lichter ze zijn des te energieker en euphorisch ... extracten zijn een waist of money imo.

Ik neem (op een lege maag) eerst 5 gram,drink dat verspreid in ongeveer een half uur op.... ongeveer een uur later weer en evt./ nog een keer totdat ik op het gewenste effect zit. Van sommige heb je maar 6 gram nodig en bij sommige (slechte) commerciele soorten rond de 15. Eten verzwakt het effect vaak. Ik gebruik het liefst zoveel mogelijk water bij inname.. imo is de evt. misselijkheid dan minder.

Ik heb het idee dat je het kratom effect gevoel moet leren kennen. Kratom mixen met vaporisen lijkt imo erg op een lage dosis acid, zowel mentaal als visueel. Het enige nadeel af en toe vind ik de jeuk, en het is ook altijd jeuk aan me neus, waardoor sommige mensen soms de indruk krijgen dat je iets anders aan het gebruiken bent... Je pupillen worden ook mega klein :w00t: Kotsen is idd een teken dat je teveel gedoseerd hebt. Bij misselijkheid direct een groot glas water drinken doet wonderen..

Bij de sedatieve kratom versterkt liggen met je ogen dicht het effect, bij energieke kratom versterkt lichaamsbeweging juist het effect. Bij hoge doseringen kan je idd een kater hebben de volgende dag(nog steeds met lichte oev's :duimpje:) Maar deze verdwijnt als sneeuw voor de zon met nog wat kratom :)

Eenmaal verslaafd aan kratom kun je het langzaam afbouwen, zodat je het lichamelijk niet zo zwaar te verduren hebt. Maar onderschat dat niet.. het waren de meest vervelende afkickverschijnselen die ik tot nu toe bij een middel heb ervaren.

Overigens is de algemene kennis over kratom in de shops zeer slecht! Heb al vaak 10 gram voor rond de 25 euro zien staan..... wtf het is 1 euro inkoop?! :vloeken:

"Knowing the Truth Is to Experience Existence as it Is."

There can be no political revolution, no social revolution, no economic revolution. The only revolution is that of the spirit; it is individual. And if millions of individuals change, then the society will change as a consequence, not vice versa. You cannot change the society first and hope that individuals will change later on.

#53 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 25 March 2011 - 04:14 PM

^ Ik kan je verhaal zeker onderschrijven. Ik heb het nu ruim een jaar in huis en heb er héle prettige momenten mee gehad. De doses die jij noemt zijn voor mij wel erg hoog, ik neem normaal hooguit 4-5 gram.

De negatieve verhalen die je vaak hoort hebben volgens mij toch wel te maken met de kwaliteit die smartshops aanbieden. Iedereen die mijn kratom probeert, vindt 't leuk. Verder moet je denk ik inderdaad niet aan extracten beginnen, de extracten die smartshops aanbieden schijnen maar een deel van het spectrum aan stoffen/effecten te geven en daardoor minder prettig te zijn, en hoe dan ook is goeie kratom zo sterk dat een extract helemaal niet nodig is. Kratom <3 . Nadeel vind ik wel de mentale afhankelijkheid die het me geeft. Het is zo'n middel dat alles leuker maakt, terwijl het je functioneren of denken normaliter niet negatief beïnvloedt, amper tolerantie geeft (i.t.t. andere opiaten...) en vrijwel zonder andere negatieve bij-effecten. Dat maakt het zeg maar elke dag weer verleidelijk, als je daar gevoelig voor bent. In elk geval leerzaam voor mij. Nog eentje is dat de synergie met cannabis (zeker in het tweede, minder energieke deel van de ervaring) geweldig is.

Ik ben wel benieuwd hoe het er over een paar jaar voorstaat met kratom. Iets zegt me dat dit middel véél populairder kan worden dan het nu is (voordat het verboden wordt, natuurlijk).
Sometimes we live
no particular way
but our own

#54 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 25 March 2011 - 04:47 PM

Nog eentje is dat de synergie met cannabis (zeker in het tweede, minder energieke deel van de ervaring) geweldig is.

Hoe kon ik die vergeten :respect: Lsd + kratom is ook een aanrader btw.. Moet je wel een beetje " die hard" zijn omdat die " nare" smaak nog sterker word. :) Hoewel ik het tegenwoordig best lekker vind..., verschilt ook weer per strain.
En inderdaad het heeft zeker de potentie om veel bekender te gaan worden, zowel medicinaal als recreatief.
De (hoge) dosering is verspreid over een aantal uur/dag, er zal ook wel een deel tolerantie om de hoek kijken denk ik... van een soort als meang da heb ik aan 5 gram zonder tolerantie ook wel genoeg.

There can be no political revolution, no social revolution, no economic revolution. The only revolution is that of the spirit; it is individual. And if millions of individuals change, then the society will change as a consequence, not vice versa. You cannot change the society first and hope that individuals will change later on.

#55 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 26 March 2011 - 04:28 PM

Ik ben ook een fan!

Het is van alle middelen die ik heb mogen proberen inclusief opiaten het prettigste middel. En ik heb er ondertussen ook gruwelijk veel ervaring mee. Ik vermoed wel dat het lang niet bij iedereen zo goed past maar ook dat er vaak slecht materiaal geprobeerd wordt of te hoog wordt gedoseerd. Belangrijk is je dosis te titreren en te beginnen met 2.5 gr (poeder innemen, thee is ineffectief) en vandaar naar boven te werken. Van 10 gram heb ik namelijk minder effect dan van 3 en bovendien zijn de voornaamste effecten gerelateerd aan hoeveelheid. Hogere doseringen worden voor mij stimulerend waarbij lagere meer opiaat achtig zijn. Ook maakt soort uit maar de redenering dat donkere poeders sederend zijn en lichte stimulerend is onwaar. Mijn lichtste poeder is de Sundanese en die is sterk sederend. Het enige waar enigszins een pijl op te trekken is regio, zo zijn malay en thaise strains altijd wat stimulerender. En speelt de kleur van de nerf een rol waarbij groene of witte nerven vaak stimulerender zijn dan rode nerven. En ohja kratom uit de smartshop is bij voorbaat slecht.

Gepaard met hoe geweldig ik het vind gaat uiteraard de verleiding het dagelijks te doen. Dit heb ik dan ook wel eens weken gedaan, maar nooit meer dan 4 gr per dag en nooit met rare bijwerkingen. Ik kon hier ook altijd zonder lichamelijke klachten weer weken mee stoppen maar de metale verslaving is wel sterk. Er zijn wel mensen die beweren nare withdrawals te krijgen na het stoppen met dagelijks gebruik maar dan zijn de gebruikte hoeveelheden vaak achterlijk hoog, de periode verschrikkelijk lang.

Meestal hebben deze mensen ook een opiaat verslaving vervangen met kratom en vermoed ik dat de withdrawals van die eerste habit gewoon uitgesteld worden door kratom.

Het combineren van kratom met andere middelen is niet aan te raden. Maar wel prettig is het te gebruiken om het bij het wegebben van effecten van stimulaten of tripmiddelen te nemen omdat het op een subtiele natrippende manier heel kalmerend werkt.

Mocht iemand vragen hebben over kratom dan schiet maar raak!

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#56 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 26 March 2011 - 06:52 PM

Ook maakt soort uit maar de redenering dat donkere poeders sederend zijn en lichte stimulerend is onwaar. En speelt de kleur van de nerf een rol waarbij groene of witte nerven vaak stimulerender zijn dan rode nerven

Eerst onwaar vervolgens toch wel waar? :) Ook apart dat 10 gram bij jouw minder doet als 3 gram, en dat het bij jouw net omgekeerd is(lage dosis sedatiever)Het is voor het eerst dat ik dat van iemand hoor. Sedatieve of energieke kratom, in hogere doseringen werkt het altijd sedatief in mijn ervaring.

Wat bij verslaving idd erg meespeelt is hoelang je het al gebruikt, geen verslaving opbouwen na een paar weken met 4 gram per dag is natuurlijk wel te voorspellen. Veel informatie daarover is gebaseerd op traditioneel gebruik.(tientallen grammen per dag) Maar het gevaar van kratom imho zit hem juist in het onschuldig imago ervan. Veel mensen die een alternatief voor cannabis zoeken, wanneer zij daar niet aan kunnen komen, gaan de mist in met kratom als legal high wat betreft verslaving.

#57 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 26 March 2011 - 07:33 PM

Ik heb het over de kleur van de bladsteel en niet over de kleur van het poeder. En nee, tussen die twee is geen verband. De nerven worden soms verwijderd en soms juist extra toegevoegd. Door bladeren slecht te drogen kan ook een licht gele kleur ontstaan. Wat een vendor in een poeder vermaalt bepaald de kleur en die poeders zijn vaak mengsels. Veel sederende poeders zijn dat door de toevoeging van nerven, (Stem&Veins) en het poeder van die nerven is licht geel/groen. Zo zijn er veel lichte sederende poeders.

Ik weet dat ik geen doorsnee gebruiker ben en ik beweer ook nergens dat het voor iedereen zo werkt (toch?) maar van 10 gram wordt ik alleen misselijk terwijl de fijne sedatie bij drie gram erg goed tot uiting komt. Wel weet ik dat 10 gram voor de meeste mensen die ik ken veel te hoog is.

Overigens is in mijn optiek kratom veel onschuldiger dan cannabis. En als enkele weken dagelijks gebruik niet genoeg is voor lichamelijke ontwenning dan kunnen we op basis daarvan toch beweren dat lichamelijke verslaving bij redelijk verantwoord gebruik nihil is?

"Prove me wrong..."

#58 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 26 March 2011 - 08:37 PM

Ahaa, dat vendors ook stems en veins toevoegen wist ik nog niet.. Voor mensen zonder tolerantie is 10 gram van goede kwaliteit idd teveel. Ik raad ook niemand 10 gram aan. Ik vind je advies om te beginnen met 2,5 gram perfect :duimpje:

Kratom onschuldiger dan cannabis in de sterkte van ontwenningverschijnselen of onschuldiger in de zin dat het minder snel tot verslaving kan leiden?Het eerste nee, ontwennigsverschijnselen lichamelijk zijn veel erger. Het tweede ja idd.

Redelijk verantwoord gebruik word wel heel subjectief als je spreekt over doseringen van 4 gram max per dag. Ik denk niet dat iedereen zich aan die strikte dosis kan houden.

Ik zag kratom altijd als onschuldig, ik heb het een tijd, meer als een jaar door lichamelijke ziekte, als pijnstiller gebruikt(als vervanger van chemische pijnbestrijders). Werkte beter dan welke legale pijnstiller dan ook, en dat leek mij verantwoordelijker. Ik nam de daardoor risico's maar voor lief... maar na die ontwenningsverschijnselen die het teweeg kan brengen veranderd het toch heel je beeld van de plant moet ik zeggen.

Bij verantwoord gebruik is het super onschuldig, maar dat maakt juist het contrast groter waneer bij niet verantwoord gebruik de nadelige effecten zo heftig zijn. Sommige mensen nemen de risico's voor lief, iets wat bij kratom erg gevaarlijk is. Ik begrijp de mensen daarom die kratom demoniseren wel een beetje.

#59 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 26 March 2011 - 08:58 PM

Met kratom die ik uit de smartshop had, had ik zeker een dosis van 10 gram nodig voor fatsoenlijk effect, maar met kratom van goede kwaliteit is 3 gram zeker een prima dosis.

Laatst heb ik 5 gr S&V genomen, want ik had het vermoeden dat het minder sterk zou zijn dan het blad, maar daar zat ik mooi naast. Deze dosis was overduidelijk veelte hoog en heb me hierdoor de hele nacht zwaar beroerd gevoeld.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#60 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 27 March 2011 - 11:46 AM

Wel meer mensen hebben bewondering ervoor dat ik nooit meer dan 4 gram blad per dag neem maar ik wil even uitleggen dat ik vaak graag meer wil maar dan altijd ziek wordt.

Het is ook een beetje vergelijkbaar met paddo's. Als je 2 keer per dag zou willen trippen zou dat niet werken. Zou is dat ook met mij en kratom, als er niet minstens 24 uur tussen zit is het hoogst haalbare koude rillingen.

"Prove me wrong..."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users