Posted 11 November 2005 - 11:27 AM
@Dreamer: wat deed 12 mg. met je?
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 11 November 2005 - 11:35 AM

Posted 11 November 2005 - 11:52 AM
Experimentele dosis rond de 5 mg. vind ik dan weer een klein beetje overdreven... Volgens de literatuur is het ietsje minder potent dan 2c-i en daarbij was 12 mg. prima handelbaar op een feestje.
Ik kan niet ruiken dat jij 12 mg 2C-I een goede dosis vind voor op een feest. De eerste keer 2C-I voor mij was ook rond de 12 mg en achteraf was het te veel voor my likings..
Laag beginnen is NOOIT overdreven, het is verstandig en verantwoord.. Meteen beginnen met een hoge dosis is vragen om problemen, tenminste IMO.
Maargoed, je hebt je eigen vraag eigenlijk al beantwoord. 2C-B is iets minder potent als 2C-I en jij vond 12 mg 2C-I handelbaar voor op een feest, do the math en je komt uit rond de 15 mg..
Posted 11 November 2005 - 11:56 AM
En natuurlijk is laag beginnen niet overdreven, ben ik normaal gesproken ook voor. Alleen tsja, gezien de 2c-i en gezien het feit dat boven 30 mg. als echt hoge dosis wordt gezien, vroeg ik me af wat de ervaringen van andere members waren qua doseringen icm setting... c'est tout!
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 11 November 2005 - 03:29 PM
Posted 11 November 2005 - 03:35 PM
Posted 11 November 2005 - 04:16 PM
Posted 11 November 2005 - 04:50 PM
Posted 11 November 2005 - 05:09 PM
Posted 11 November 2005 - 05:23 PM
Posted 11 November 2005 - 06:16 PM
Wat is het?
Synthetische stimulant en hallucinogeen, ooit ontwikkeld als recreatief tripmiddel, verkocht als poedervorm, pillen en capsules.
wat doet het?
[v]2C-B is bij hoge dosering (boven 15 mg) een tripmiddel[/v], bij een lagere dosering (tot ca 12 mg) lijkt het effect op dat van MDMA (euforiserend, stimulerend). Bij een dosis boven de 15 mg kunnen vooral de visuele effecten erg sterk zijn, met ge?ntensiveerde kleuren, intrigerende patroonvorming op vlakken, vervormingen van voorwerpen en veranderingen van gezichten.
Ook de waarneming door andere zintuigen wordt versterkt. In tegenstelling tot MDMA werkt 2C-B bij mannen niet potentieverlagend, maar heeft juist, zowel bij mannen als vrouwen, een seksueel stimulerend effect (=afrodisiac). De effecten die optreden zijn niet altijd hetzelfde en zijn afhankelijk van je geestelijke en lichamelijke gesteldheid, de situatie waarin je 2CB gaat consumeren en de dosis die je tot je neemt.
In vergelijking met hallucinogenen als LSD of psilo's (paddestoelen) zijn de effecten van 2CB een stuk makkelijker te sturen. Let wel: bij een (zeer) hoge dosering kan dit echter net zo ingewikkeld lijken als bij andere tripmiddelen.
verkeer
Deelname aan het verkeer is zeer riskant.
de wet
2C-B is verboden; staat op lijst 1 van de Opiumwet: "harddrug met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Het produceren, verhandelen en bezitten van harddrugs is strafbaar. Het bezit van kleine hoeveelheden wordt in de praktijk niet met voorrang opgespoord en vervolgd."
weetfeitje
De papieren waarmee 2C-B op de opiumlijst terecht zou komen, zijn echter nooit ondertekend door minister en koningin, waarmee de illegaalstelling van dit middel nooit volledig van de grond is gekomen. Officieel is 2CB dus niet illegaal.
risico`s
Het kan gebeuren dat je wordt overweldigd door de intensiteit van de psychedelische ervaring, bijvoorbeeld als gevolg van een te hoge dosis (flippen). Zo'n ervaring kan zeker voor onervaren gebruikers beangstigend zijn, niet alleen door de verwardheid als gevolg van een te hoge dosis, maar ook doordat iemand de stroom van haar of zijn eigen gedachten niet helemaal meer onder controle heeft. In zo'n situatie is het van belang iemand op zijn of haar gemak te stellen door rustig duidelijk te maken dat het een effect van de drug betreft en dat het over korte tijd weer goed zal gaan. Gun de persoon in kwestie zoveel mogelijk rust, het liefst in een vertrouwde omgeving. Het accepteren van de toestand is vaak de eerste stap, die iemand dient te maken om de trip in rustiger vaarwater uit te zitten.
Het gebruik van tripmiddelen op een moment, dat je je niet helemaal lekker voelt, vergroot de kans op nare ervaringen tijden de trip en is dus af te raden.
extra risico's
Voor mensen met psychiatrische aandoeningen, epilepsie en problemen met de bloedsomloop, vormt consumptie van 2CB een extra risico. Hen wordt dit dan ook ten zeerste ontraden.
verslaving
Bij 2C-B-gebruik treedt geen afhankelijkheid op. Wel is er sprake van gewenning, wat wil zeggen dat de effecten snel minder worden bij frequent gebruik (meer dan eens per week).
consumptie
alle tripmiddelen zijn riskant vanwege de kans op psychische problemen. Als je toch wilt gebruiken kun je de risico`s beperken door:
met mate te gebruiken
eerst een kleine dosis te nemen en nooit meer dan de maximale dosis te nemen (2CB wordt neurotoxisch boven de 100mg, dus ver boven de dosis die al nodig is voor een sterke trip)
je goed voor te bereiden; gebruik in een vertrouwde omgeving bij vertrouwde mensen
ervoor te zorgen dat er iemand in de buurt is die niet onder invloed verkeert
goed te letten op de effecten; zijn deze te sterk of onaangenaam, neem dan vitamine C, dextrose of zoete drankjes
tripmiddelen niet te combineren met andere drugs, medicijnen of alcohol
niet deel te nemen aan het verkeer als je tript of nog loom en ongeconcentreerd bent.
je drugs te laten testen.
alleen te gebruiken wanneer je een goede lichamelijke en geestelijke conditie hebt.
l
Tadaaaa...nu jullie weer...

Posted 11 November 2005 - 06:21 PM
Denk dat ik maar voor de 15 mg. ga voor morgenavond, see where it takes me!

Thank you, the mdgt.
Posted 11 November 2005 - 06:29 PM
Posted 11 November 2005 - 06:34 PM
Thank you, the mdgt.
Posted 11 November 2005 - 07:58 PM
Geen effect 0 - 5 mg
Licht effect 5 - 15 mg
Normaal effect 10 - 25 mg
Sterk effect 20 - 50 mg
Dit zegt erowid. http://www.erowid.or..._info5_nl.shtml
Hier de bron van de quote waar ik het over had: http://www.boy4ever.nl/2cb.html

Posted 11 November 2005 - 08:11 PM

Overigens zegt de engelse erowid het volgende:
2C-B Dosages
Oral
- Threshold 2 - 5 mg
- Light 5 - 15 mg
- Common 10 - 25 mg
- Strong 20 - 50 mg
beetje slecht overgenomen dus, want threshold betekend niet dat je geen effect hebt, maar juist dat je vanaf die dosering al een merkbaar effect zult hebben.
Posted 11 November 2005 - 08:58 PM
Posted 12 November 2005 - 08:06 AM
en je kan cker wel wat voelen van 5mg der zijn namelijk ook nog andere soorten distributie van 2cb

Posted 12 November 2005 - 10:52 AM

Posted 12 November 2005 - 03:28 PM

vanavond op feestje maar weer eens opzoek , lijkt me erg leuk middel
Also tagged with one or more of these keywords: 2C-B
Drugs →
Psychedelica →
vergelijking diverse trips met natuurSalvia divionorum, Truffels, DMT, 2cb Started by langeleipe , 28 Sep 2016 ![]() |
|
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users