Jump to content

Photo

atropine

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 06 November 2005 - 03:27 AM

Wie gebruikt er wel eens atropine of andere parasympathicolytica zoasl scopolamine om te trippen?

#2 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 06 November 2005 - 09:46 AM

Atropine wordt toch gebruikt bij mensen met een hartstilstand...?
Een bijna-dood ervaring is natuurlijk ook een trip :P
female life form hiking the galaxy

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 06 November 2005 - 10:38 AM

Bij een hartstilstand wordt er toch adrenaline ofzo in het hart gespoten? Of is dit van die onzin wat ze altijd in films doen, maar in de werkelijkheid nooit gebeurd?

Scopalamine en atropine zijn toch de werkzame stoffen in Datura? Ik denk niet dat ik voorlopig de behoefte heb om hiermee te gaan experimenteren.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 06 November 2005 - 11:04 AM

Atropine wordt gebruikt in gevallen waarbij het hart te langzaam klopt, bij reanimatie (hartstilstand) en nog enkele medische toepassingen.

Atropine is een alkalo?de en wordt door extractie verkregen uit wolfskers (atropa bella-donna). De bessen hiervan zijn nogal toxisch: ??n bes kan al voldoende zijn om een kind te doden (bron: wikipedia).

Ook werd er een aantal jaren geleden atropine in "vervuilde" xtc-pillen aangetroffen, waarbij (geloof ik) enkele doden zijn gevallen.

Ik persoonlijk zou hier ook niet graag mee experimenteren...

#5 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 06 November 2005 - 11:10 AM

Medische toepassingen

Atropine heeft een aantal medische toepassingen.
Oogartsen gebruiken atropine om diagnostische redenen. Doordat atropine de pupillen verwijdt kan een oogarts het netvlies beter bekijken.
Men geeft het ook wel als medicatie vooraf, bij een narcose. Het doel is dan om de speekselproductie van de pati�nt te verminderen. Ook kan het gebruikt worden bij een zeer lage hartslag in de acute fase van een hartinfarct. Tenslotte is er een toepassing als antigif bij bepaalde vergiftigingen bijvoorbeeld bij insecticiden en oorlogsgassen. (bron: farmacotherapeutisch kompas).

Wat doet het?

Atropine wordt wel eens gebruikt om waarnemingsveranderingen of tripeffecten te krijgen. Vanwege de vele en onaangename bijwerkingen komt gebruik om die reden slechts zelden voor. Atropine blokkeert de werking van de stof acetylcholine (een neurotransmitter) in het hele lichaam.
Daardoor neemt de speeksel- en zweetproductie af en wordt de beweeglijkheid van maag-darmkanaal minder. De pupillen verwijden zich waardoor men geen diepte meer kan zien. Verder neemt bloeddruk en hartslag toe. Ook zie je onrust, agressief gedrag, paniek en verwardheid. Tenslotte kunnen afhankelijk van de dosis waarnemingsveranderingen en echte hallucinaties ontstaan.

Symptomen van overdosis.

Atropine heeft bij zeer geringe dosissen al onaangename effecten.
Bij kinderen is 1.6 milligram fataal gebleken. Oraal ( via de mond ingenomen) kunnen bij 5 milligram al ernstige bijwerkingen optreden en bij 10 mg al coma (bron, mededeling apotheker Jellinek)

Dit lijkt me dus helemaal niet zo leuk om recreatief te gaan gebruiken.... :P
female life form hiking the galaxy

#6 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 06 November 2005 - 12:05 PM

Ik kreeg vroeger atropinedruppels in mn oog, vanwege het andere oog dat lui was. De eerste keer bleek dat ik er zeer gevoelig was. Mn hele iris was niet meer te zien, in het ziekenhuis schrokken ze daar ook wel een beetje van, en hebben ze de dosis maar wat verlaagt... :S

#7 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 06 November 2005 - 12:10 PM

@ T-Mo: woow, dat moet er uitgezien hebben :P

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 06 November 2005 - 05:20 PM

Afgelopen jaar zat er ook atropine in vervuilde coke, reden voor het Trimbos om meteen hard aan de bel te trekken... zou wel eens willen weten wat de aantrekkingskracht ervan is. Mij zou het niet trekken in elk geval!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#9 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 07 November 2005 - 11:38 AM

Volgens mijn BioData is atropine tevens tegengif tegen muscarine, de giftige stof in sommige Amanitas.

#10 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 07 November 2005 - 11:56 AM

Volgens mijn BioData is atropine tevens tegengif tegen muscarine, de giftige stof is sommige Amanitas.

Yes, het blokkeerd de muscarine-receptor

#11 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 26 October 2007 - 05:22 AM

Ik kreeg vroeger atropinedruppels in mn oog, vanwege het andere oog dat lui was. De eerste keer bleek dat ik er zeer gevoelig was. Mn hele iris was niet meer te zien, in het ziekenhuis schrokken ze daar ook wel een beetje van, en hebben ze de dosis maar wat verlaagt... :S

ja, ik kreeg ook vroeger oogdruppels voor dat soort ish..maar in die vorm van administratie zal je toch nooit een of andere high bereiken toch? ik heb wel al gelezen over gekken die lsd als oogdruppels gebruikten..maar ja, dat is niet te vergelijken..

#12 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 02 December 2007 - 11:38 PM

bij atropine gebruik moet ik eigenlijk denken aan die sander lantinga laatst bij try before you die.

had hij een pilletje gekregen tegen wagenziekte (voor paraboolvluchten) maar bleek ipv 0,3 mg 3 mg gekregen te hebben ofzo. kon het bijna niet na vertellen.

#13 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 03 December 2007 - 10:55 AM

^Ik had het gezien ja, hij had drie dagen lang last van hallucinaties ofzo, als ik het me goed herinner.

#14 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 03 December 2007 - 03:14 PM

ik heb wel al gelezen over gekken die lsd als oogdruppels gebruikten..maar ja, dat is niet te vergelijken..

Daar krijg je een visuelere trip van! :)

Maar van die Sander Lantinga is wel nare shit. Waarom geven ze hem dan ook zo veel?
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#15 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 03 December 2007 - 04:05 PM

^Dat was een foutje, we blijven mensen he.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#16 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1116 posts

Posted 03 December 2007 - 04:57 PM

Mijn oma krijgt het in haar oog ter onderzoek, en dan heeft ze ook reuzachtige pupillen. Verder klopt het dat het tegen amanita vergiftiting wordt gebruikt.
De stof zelf trekt mij eigenlijk niet zo. Het idee van een delerium dat zo sterk is dat je realiteit écht niet van niet realiteit kan onderscheiden geeft mij een soort van doembeeld dat je nooit de zekerheid terug krijgt daarna of wat je ziet wel écht echt is, en dát is iets wat ik mijn hersens nooit aan zou doen. Verder zijn de bijwerkingen ook niet mis en de risico's daarvan, dus ik ga het iniedergeval niet nemen.
Wel ken ik iemand die het genomen had, alleen had die specefiek Datura genomen. Hij is nog steeds niet normaal en heeft regelmatig 'korte' psychoses van niet eens een hele dag van iets dat absoluut niet echt kan zijn waar hij volledig van overtuigd is; datura flashbacks?
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#17 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 07 December 2007 - 05:32 PM

Wauw wat heftig, sinds die datura trip is hij echt verandert? En in die psychoses wat gebeurt er dan met hem? Krijgt vreemde waanideeen of word ie echt volkomen geschrift?

#18 glesse

glesse

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 29 January 2008 - 05:18 AM

(mijn eerste post op dit forum ;))

Als ik zo op erowid de ervaringen lees weet ik 1 ding zeker: Ik ga vooral door met het ontdekken van mezelf en de wereld en alles daarbuiten met behulp van psycho-actieve stoffen. Máár: Ik blijf verre van wolfskers, belladonna en aanverwanten...
Ik zie er absoluut niks in om een dag of langer achtervolgt te worden door de meest angstaanjagende en realistische nachtmerries. Ook zit ik er niet op te wachten om andere mensen in gevaar te brengen. Ook belanden mensen hierdoor écht in gestichten, of worden ze gedurende lange tijd achtervolgt door psychotische belevingen..
Maargoed, als er mensen zijn die onder gecontroleerde omstandigheden zonder anderen in gevaar te brengen aan de slag willen met dit spul....

#19 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1116 posts

Posted 29 January 2008 - 11:30 PM

Wauw wat heftig, sinds die datura trip is hij echt verandert? En in die psychoses wat gebeurt er dan met hem? Krijgt vreemde waanideeen of word ie echt volkomen geschrift?

Helemaal niet gezien. Iniedergeval; de psychoses die hij nu heeft zijn vooral hallucinatie type psychoses, een aantal voorbeelden zijn onder andere dat hij mij vertelde dat hij hem met zijn ex had zien zitten waar zij een paar weken daarvoor ook echt samen hadden gezeten. Het drong niet eens tot hem door hoe vreemd dat eigenlijk was, hij zag dat en voor hem was het gewoon realiteit. Na enkele dagen lukte het zodanig op hem in te praten dat hij ook realiseerde dat dat best een psychose symtoom kon zijn.
Verder had hij een incident met een apar duizend spinnen die ineens kwamen en spontaan weer verdwenen, waarbij hij serieus dacht dat die gewoon onder de grond konden zitten. Dat duurde wat langer om uit zijn hoofd te praten. Hij is wel aan anti-psychotica momenteel; dus het hangt van het moment af of hij door heeft dat hij een psychose ontwikkeld op het moment of niet, de laatste tijd is hij beter geworden in hte herkennen ervan door het wegvallen van wanen en rare gedachtes, waardoor het moeilijk te zeggen is of hij nog wel echt officieel onder de diagnose schizofreen valt. Zolang hij die apparte hallucinaties heeft denk ik wel.
Waanbeelden heeft hij volgensmij al twee jaar niet echt meer, hij was vroeger vrij paranoia, althans, een jaar of twee geleden, maar dat is eigenlijk helemaal weg nu.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#20 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 30 January 2008 - 01:36 PM

Bij een eenmalige psychose noemen ze je volgens mij nog niet schizofreen, pas als het meerdere keren terug komt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users