Jump to content

Photo

Gabapentine (Neurontin) & Pregabaline (Lyrica)Iemand ervaring mee?

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#21 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 21 December 2005 - 06:46 PM

cool report dil!

Over de combinatie-effecten vand eze stof kan gezegd worden dat gabapentine niet gemetaboliseerd wordt en daardoor weinig interacties te verwachten zijn (het wordt niet gebonden aan plasma-eiwitten).

ikzelf heb epilepsie (niet-meer klinsch gezien overigens) en ben minder positief te spreken over dit middel, in tegenstelling tot de berichten hier. het kan goed te maken hebben met mijn zwaar ondergewicht. als ik dit stofje neem (300-400 mg) wordt ik echt hyper en duizilig. ze dachten altijd dat ik ADHD had, maar nu ik die troep niet gerbuik ben ik een rustig mannetje gworden: en ik chill, en ik chill, peace and relax...

Ook de effecten zijn heel verschillend, van gabapentine wordt je niet suf (au contraire!) en heeft je geheugen niks te leiden. Verder is het een mood lifter

dit is zeer de vraag. vanuit mijzelf spreken heb ik weldegelijk gemerkt dat dit effect heeft op het geheugen

dank je MTY, tja ik heb hier gewoon m'n eigen ervaringen verteld, en op m'n werk heeft mijn geheugen mij niet in de steek gelaten, ik kon juist sneller werken en het werkgeheugen werkte als het ware ook sneller.

Ik heb idd gelezen dat sommige mensen duizelig en/of suf van dit middel worden. Gelukkig is dat bij mij niet het geval, maar als mensen dat wel hebben dan lijkt het me dit idd geen recreatief middel voor hen...

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 26 July 2008 - 09:24 PM

Zojuist ook voor de eerste keer kennis gemaakt met gabapentin.

Zat eerst te denken aan een dosis van 400 mg, maar uiteindelijk toch voor de 600 mg gegaan. En ben zeer blij dat ik dat gedaan heb.

Herken heel veel dingen die GHB ook heeft, zoals de euforie en het enthousiasme. Maar ook heel ontspannend. Ben echt te spreken over dit spul.

Het eerste effect was merkbaar na een klein uur en bleef in sterkte toenemen tot twee uur na innamen, zit nu momenteel op 2,5 uur na inname dus misschien dat ik daar nog op terug kom, maar het effect lijkt nu stabiel.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 27 July 2008 - 01:12 AM

cool report dil!

Over de combinatie-effecten vand eze stof kan gezegd worden dat gabapentine niet gemetaboliseerd wordt en daardoor weinig interacties te verwachten zijn (het wordt niet gebonden aan plasma-eiwitten).

ikzelf heb epilepsie (niet-meer klinsch gezien overigens) en ben minder positief te spreken over dit middel, in tegenstelling tot de berichten hier. het kan goed te maken hebben met mijn zwaar ondergewicht. als ik dit stofje neem (300-400 mg) wordt ik echt hyper en duizilig. ze dachten altijd dat ik ADHD had, maar nu ik die troep niet gerbuik ben ik een rustig mannetje gworden: en ik chill, en ik chill, peace and relax...

Ook de effecten zijn heel verschillend, van gabapentine wordt je niet suf (au contraire!) en heeft je geheugen niks te leiden. Verder is het een mood lifter

dit is zeer de vraag. vanuit mijzelf spreken heb ik weldegelijk gemerkt dat dit effect heeft op het geheugen

Is wel typich adhd om van gabapentine druk te worden

En on topic moet ik zeggen dat ik erg te spreken ben over neurontin , heeft een mood lift effect dat bij de meeste bzno's ontbreekt , en valt ook goed met andere downers te combineren , bijvoorbeeld met opiaten dat is veiliger dan met alcohol of benzodiazepines.

In de hogere doseringen kan je er wel erg slaperig van worden )heb tot 4 gram in een keer genomen en dan lijkt t best wel op een hypnotische benzo , de bijwerkingen worden sterker maar de eufore/mood-lift niet

#24 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 01 June 2009 - 04:01 PM

Heb nu ook kennis mogen maken met het broertje van Gabapentine en ik moet zeggen dat ze erg vergelijkbaar zijn.

Maar er zijn toch een aantal kleine verschillen, zo ik vind Pregabaline meer bedwelmd dan Gabapentine.
En van Gabapentine krijg ik juist wat meer energie om dingen te gaan ondernemen, met Prebabaline is het juist meer willen chillen en genieten van elke seconde.

Het fijne aan beide verbindingen is dat het vooral een lichamelijk effect heeft, je blijft helder denken, sterker nog ik zou zelfs durven te beweren dat het denkproces wordt gestimuleerd.

DHPwiki - Gabapentine
DHPwiki - Pregabaline

Poelster: Heb de topic titel aangepast en een aantal zinloze post verwijderd

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#25 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 25 July 2009 - 06:55 AM

kan je er eigenlijk bij zuipen?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#26 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 25 July 2009 - 10:51 AM

Kan wel, maar beide effecten worden aanzienlijk versterkt, net zoals bij benzo's

Interacties:
Het lijkt de cognitieve en motorische verstoring door oxycodon te versterken. De werking van ethanol en lorazepam kan worden versterkt. Bij gelijktijdig gebruik van andere centraal depressieve middelen zijn ademhalingsstilstand en coma gemeld.

Maar bij gabapentine staat niks vermeld over alcohol;

Interacties:
Het heeft geen invloed op leverenzymen. Gelijktijdige toediening met aluminium- en magnesiumbevattende antacida verlaagt de biologische beschikbaarheid van gabapentine met circa 20%. Dit zou echter niet klinisch relevant zijn. Gelijktijdig gebruik met morfine kan de AUC van gabapentine met 44% verhogen.

Maar uit ervaring weet ik dat ook hierbij de effecten door alcohol worden versterkt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#27 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 25 July 2009 - 05:22 PM

Ik koop het hier otc en gebruik 1200 mg, erg vette space :nopompom:
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#28 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 25 July 2009 - 05:25 PM

Dan mag ik hopen dat je gabapentine bedoelt, maar dan nog blijft het een stevige dosis..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#29 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 August 2009 - 12:23 PM

Wegens goede ervaringen met gabapentine heb ik maar es een receptje gevraagd voor pregabalin. Mijn aanvraag ingediend om het middel terugbetaald te krijgen en dan afwachten. Het is potenter dan gabapentine en zou goed zijn om pijn te bestrijden bij mensen met FMS. My doc zei dat ik er goed aan gedaan had gabapentine te nemen tegen de pijn en het me dezelfder tijd ook kan helpen met bipolaire gekheid tot rust te laten komen. Volgens hem is pregabaline er zelf nog beter geschikt voor. We'll see. Een medicijn dat twee vliegen in een klap vangt, is beter dan twee medicijnen mixen, dunkt me. En op dit middel kan je tenminste nog functioneren overdag. Iemand ervaring?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#30 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 August 2009 - 12:33 PM

gabapentine, ja.

#31 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 22 August 2009 - 01:50 PM

750 mg gabapentine: Subtiel en teleurstellend. Langzaam, langzaam. Dit is oma dope... :-)

Enige effect tot nu toe (3 uur na inname lege maag): He leuk! Moeder belt... (normaal minder gewenst)
En okee, laten we eerlijk zijn, wat subtiele g effectjes, warmpjes, duizeligjes, misselijkjes. Maar alles minimaal.

Is het een goed idee deze slakkenshit wat te pimpen? Is er kruistolerantie met GHB of versterking? Vermoed het laaste...

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#32 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 22 August 2009 - 02:39 PM

Versterking, want ik ging tukken icm met die gabapentin.
Die lyrica helpt trouwens goed met afkicken.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#33 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 22 August 2009 - 03:32 PM

Is het een goed idee deze slakkenshit wat te pimpen?

Beetje aan de late kant met mijn reply, maar ik vind het altijd prima om er een biertje bij te doen, met G heb ik geen ervaring, maar vermoed ook dat het extreem wordt versterkt.

Lijkt erop dat de meningen over dit goedje nogal verdeelt zijn, in dat opzicht zie ik een vergelijking met Luudes, dat werkte bij mij ook echt super, terwijl sommige daar weer geen fuck aan vonden..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#34 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 22 August 2009 - 04:24 PM

(Ludes vind ik super!)

Gabapentine: Het is niet zozeer dat het niet bevalt, het is meer het gebrek aan kick...

Weinig PK's. Langzaam. Subtiel.

Verwachtingspatroon stond haaks op effect.
Ik ervaar het meer in lijn met een benzo dan een GHB achtige stof.

Het werkt op de subtiele laag van perceptie en emotie. Ik vond de afwas net fun. En het tuinfeest hier beneden zwaar fake. Bellen met mam prettig, wandelen fris.

Op dat vlak is het okee. Als ik moeite zou hebben met depressie dan zou dit okee zijn. Maar uit je bol is het niet.

Een dagelijks alteratie, geen party kick in the teeth (voor mij).

[Ik vermoed dat die cyclo koolstof bulk de opname geen goed doet. Zou mooi zijn als het zo rap als G opgenomen werd.]

"Prove me wrong..."

#35 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 22 August 2009 - 04:50 PM

bedoel je met pk's paardekrachten?
ludes vond ik geen fuck aan.

#36 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 22 August 2009 - 05:09 PM

Ja, je weet wel, wat de duitsers Umph noemen. Dat mist gabapentin wel.

(Ludes zijn mij twee keer zwaar bevallen en 1 keer tegengevallen.)

"Prove me wrong..."

#37 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 22 August 2009 - 06:36 PM

Ik vermoed dat die cyclo koolstof bulk de opname geen goed doet. Zou mooi zijn als het zo rap als G opgenomen werd.

Ik denk dat het 'probleem' hem vooral zit in de NH2 en de COOH, want die kunnen, respectievelijke, positief en negatief geladen worden..

Het zwitterion principe.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#38 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 22 August 2009 - 08:50 PM

Goed punt...

Hmmm, wel een nadeel, en voor hun een voordeel want het ontmoedigd recreatief gebruik.

Versterking, want ik ging tukken icm met die gabapentin.

Confirmed! :)

"Prove me wrong..."

#39 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 23 August 2009 - 03:48 AM

Gabapentine is echt wel kinderspul ivm luudes, welke een van mijn alltime favos is

#40 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 18 October 2009 - 05:12 PM

Pregabaline heeft daarintegen alles in zich dat pentine mist. Lyrica is super. Ik had echt een heftsdip, volledig weg. Mooi spul dit! :thumbsup:

"Prove me wrong..."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users