Jump to content

Photo

Lekkerste benzodiazepineWelke benzo is recreatief het leukst?

• Please log in to reply
148 replies to this topic

#41 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 January 2006 - 10:49 AM

^Persoonlijk vind ik het maar al te goed dat een docter je die shit vertikt te geven. Benzodiazepines moet je niet nemen als het niet ?cht nodig is.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#42 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 13 January 2006 - 06:02 PM

^ Mwah, zoveel huisartsen, zoveel meningen, sommige houden zich heel weinig bezig met benzo's en hun gevolgen en volgen al helemaal niet nieuwe wetenschappelijke inzichten en hebben bijv nooit van lunesta (veel minder verslavend dan benzo's) gehoord. Moet je verdomme nog zelf aan die sjembek uitleggen hoe het GABA-A systeem werkt.

M.a.w. als jij vindt dat je, ondersteunt door wetenschappelijke artikelen, een substantie nodig hebt, moet je daar gewoon voor zorgen. En dan bedoel ik natuurlijk niet als een dwaas 200 temazepams in een maand naar binnen droppen... :yahoo:

#43 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 13 January 2006 - 06:07 PM

^ Mwah, zoveel huisartsen, zoveel meningen, sommige houden zich heel weinig bezig met benzo's en hun gevolgen en volgen al helemaal niet nieuwe wetenschappelijke inzichten en hebben bijv nooit van lunesta (veel minder verslavend dan benzo's) gehoord. Moet je verdomme nog zelf aan die sjembek uitleggen hoe het GABA-A systeem werkt.

M.a.w. als jij vindt dat je, ondersteunt door wetenschappelijke artikelen, een substantie nodig hebt, moet je daar gewoon voor zorgen. En dan bedoel ik natuurlijk niet als een dwaas 200 temazepams in een maand naar binnen droppen... :yahoo:

Zeker mee eens dat die sjembekken hun middelen niet eens kennen. Wat ik heb meegemaakt met artsen, te erg gewoon. Bijv. haloperidol voorschrijven aan een parkinsonpatient die psychotisch is geworden van de levodopa. Bij mij ook medicatiefouten gemaakt die ik zelf nog recht heb kunnen zetten gelukkig.

#44 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 January 2006 - 06:38 PM

Heb dit weekend prazepam geprobeerd met een halfwaarde-tijd van drie dagen. Had last van psychoses door te stoppen met benzo's. Werd gewoon te erg en toen heb ik ietsje over een gewone dose genomen. Effect kwam snel op en na een uur waren alle angsten en psychoses over. De psychoses en afkickverschijnselen sleepten al paar dagen aan en dankzij de prazepam waren ze na een uur direct over en het middel heeft nog dagen invloed. Ik heb nu gewoon mijn flesje bij mij voor als ik het nog es meemaak. Enige probleem aan die benzo's is dat ze je kortetermijngeheugen kapot helpen en dat haat ik echt wel vet, zeker nu in mijn examentijd.

Btw aan dokter gevraagd voor nog lagere dosis te krijgen dan 75 mg efexor per dag en die lagere dosis is van de markt gehaald :thumbsup:. Wordt dus capsules openen en zelf afwegen :s.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#45 estilingue

estilingue

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 17 January 2006 - 07:53 PM

Prazepam zal een veel kleiner effect hebben op je kortetermijngeheugen dan de meeste andere benzo's hoor. Door de lange halfwaardetijd komt dat. Prazepam is trouwens een ideaal middel om plankenkoorts te overwinnen (zoals beta blokkers) in die zin dat het effect veel subtieler is. Ik ken een professor die het inneemt als hij een belangrijke lezing moet geven. Met een benzo met korte halfwaardetijd kan je weinig anders dan het effect ondergaan.

Effexor is niet om mee te lachen. Op erowid heb ik er al veel slechte dingen over gelezen (terwijl het natuurlijk wel zo is dat efexor niet direct iets is om op erowid positief over te gaan vertellen, dus het zal wel geen duidelijk beeld geven van het algemeen gebruik)

Wat de lekkerste benzo betreft ga ik ook voor lormetazepam, al vind ik het absurd kantje van triazolam ook wel iets hebben. Veruit de lekkerste downer, alhoewel geen benzo, vind ik methaqualone. Het is niet meer op de markt in Europa maar het is bijzonder hevig en euforiserend. Een beetje zoals de beginfase van mdma, maar dan zonder het kippevel in je nek.

#46 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 January 2006 - 08:59 PM

Vandaag met dokter ook gesproken over neurontin, dat vind ie een goed middel, maar hij vond 't wel heel duur om als kuur te nemen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#47 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 17 January 2006 - 09:16 PM

Mischien kun je het ook beter gebruiken op moeilijke en speciale momenten. Dan bouw je waarschijnlijk ook minder snel tolerantie voor het middel op.
Hoeft ook geen merk Neurotonin te zijn. Mogelijk is generieke gabapentine goedkoper.

#48 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 January 2006 - 09:32 PM

Onder welke namen komt het nog voor ?

#49 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 17 January 2006 - 11:05 PM

^ zoals Evert al zei de generische naam is gabapentine.

Maar ik weet niet of Pfizers rechten op Neurontin in Europa al verlopen zijn. Want Neurontin of generische gabapentine scheelt veel in geld, terwijl het dezelfde substantie betreft. FF je dokter vragen naar gabapentine.

#50 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 17 January 2006 - 11:44 PM

Maar ik weet niet of Pfizers rechten op Neurontin in Europa al verlopen zijn

yep, er is net een week gabapentine van Centrafarm op de markt

Btw aan dokter gevraagd voor nog lagere dosis te krijgen dan 75 mg efexor per dag en die lagere dosis is van de markt gehaald . Wordt dus capsules openen en zelf afwegen :s.

Stom dattie 37,5 eruit is, zelf capsules openmaken kan, maar vraag ff aan je apotheker oftie niks kan regelen. Die kan misschien zelf capsules 37,5 bereiden. Om de andere dag een 75 nemen zou kunnen, maar halfwaarde tijd is wel kort ;)

#51 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 25 January 2006 - 11:31 PM

fenobarb

dat jij 3 glazen alcohol aanraadt boven een benzo is absoluut belachelijk , alcholol wordt omgezet in aldehyde wat op de lange termijn vooral je hersens en lever aantast , benzo's tasten niks aan , ze zijn selectiever in effect , waardoor je je even goed kan voelen zonder dubbel te zien of heen en weer te zwalken over straat , in mij ervaring minder gevaarlijk

hun slechte reputatie komt vooral voort uit mensen die ze combineren met alcholol of andere downers , agressiviteit , od.

tja benzo verslaving is niet al te prettig , maar tis veel moeilijker om verslaafd te raken als je als iets beters kent , de meeste mensen die ik ken gebruiken t in combinatie of als comedown drug.

in de jaren 70 heb ik gelezen werden ze door junks niet eens als drugs beschouwd , ik moet zeggen dat ik ze op zichze;f niet al te euforisch vindt (net zoals alcohol) samen wel maar meestal ontedek je nare dingen de volgende ochtend of niet ...

#52 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 26 January 2006 - 11:13 AM

@ steelpiglet, je slaat wel over dat van alcohol bewezen is dat met mate gebruiken gezondheid bevorderend werkt. Verder is het zo dat benzo's snel een afhankelijkheid ontwikkelen, de effecten daarvan merk je binnen een paar dagen. Als je dan eens een keertje niet kan slapen is het mijns inziens meer aan te raden alcohol te nemen.
Dit is dope!

#53 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 26 January 2006 - 11:57 AM

dat jij 3 glazen alcohol aanraadt boven een benzo is absoluut belachelijk

Ik zeg niet dat je alcohol als onderhoudsbehandeling moet gaan gebruiken ipv een benzo!

Het ging er ff over of een benzo geschikt was om beter contact met mensen te maken als je een beetje nerveus bent bij vreemden ofzo. Dan kan je toch beter een paar glazen bier nemen dan een benzo.

#54 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 26 January 2006 - 12:31 PM

biergist is trouwens gezond !!

#55 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 26 January 2006 - 12:40 PM

je slaat wel over dat van alcohol bewezen is dat met mate gebruiken gezondheid bevorderend werkt.

Ik denk niet dat dat door de alcohol komt. Het gaat vooral over rode wijn, waar veel bioflavanoiden en antioxidanten in zitten. Zo veel dat het compenseerd voor de alcohol die er in zit.

#56 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 27 January 2006 - 05:25 PM

^ [nog meer offtopic] de bloedvatverwijdende effecten van alcohol zouden toch ook in kleine doseringen bevorderend voor de bloedstroom zijn ?

#57 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 January 2006 - 12:19 AM

on-topic pls :crazypilot:

<modje hierzo, maak even split>

had trouwens een mooie benzo vergelijkings chart gevonden:
http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#58 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 28 January 2006 - 12:42 AM

^idd, goed werk en de opmerking:

All these drugs are recommended for short-term use only (2-4 weeks maximum).

Steekt er weer vanaf, niet dat de artsen zich hieraan houden.

#59 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 28 January 2006 - 01:23 PM

wth, h eeft valium zo'n lange halfwaarde ???

#60 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 January 2006 - 02:46 PM

wth, h eeft valium zo'n lange halfwaarde ???

hehe, best lang he.
en dan ook nog actieve metabolieten (voornaamste: nordazepam, temazepam, oxazepam).
:laugh:

maar beetje caffeine in de morgen helpt wel aardig.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users