Lekkerste benzodiazepineWelke benzo is recreatief het leukst?
Posted 11 January 2006 - 03:39 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 11 January 2006 - 04:14 PM
Posted 11 January 2006 - 04:27 PM
Maar ik weet niet of het een soort nootropic is: Dus GABA + een of ander vitamine ofzo.
Moet je maar es googlen
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 11 January 2006 - 05:59 PM
Ik heb een bij tripreports wel een leuk stukje staan, zie Neurontin: BOUT IT!

Posted 11 January 2006 - 06:20 PM
Posted 11 January 2006 - 09:10 PM
Wolvenkind, in jou geval is het zo dat jij die benzo's nodig had omdat je anders last had van pijn en depressie. Logisch dat bij jou dan een verslaving ook sneller toetreed dan bij iemand die in principe nergens last van heeft. Je verhaal heeft me wel even goed doen schrikken. Ik lees hier bijna alleen maar positieve dingen over benzo's en had niet de indruk dat het zo gevaarlijk was.
Ik zelf zit redelijk goed in me vel, geen pijn en geen deprssie.
Enige wat mij te last is, is dat ik af en toe, vooral rondom nieuwe mensen wat meer moeite heb gewoon lekker mezelf te zijn. Ik ben een soort van terughoudend in me opmerkingen dan en voel me niet helemaal op me gemak.
Is het gevaarlijk voor mij om dan bijvoorbeeld, in die situaties, een benzo te slikken?
En als ik het toch van plan ben, welke benzo raad je me aan om gewoon rust in me hoofd te krijgen zeg maar.
In principe werkt G ook perfect voor mij, die zorgt er ook voor dat ik gewoon rustig in me hoofd ben, en gewoon lekker mezelf zijn zonder para gedachten die ik anders wel is krijg.
Het is bij nog niet zo ver gekomen dat ik G nodig heb, of dat ik et elke dag pak. Maar laatste tijd schiet het wel vaker door me hoofd, als ik bijvoorbeeld een presentatie ofzoiets heb om dan een G'tje nemen. Het is nog niet voorgekomen maar toch de drang word steeds groter.
Als ik toch besluit om een benzo te gaan nemen, gewoon voor dat klein beetje rust in me hoofd, is er dan 1 die je me aanraad?
groetjes
Wat je al zegt: de drang wordt steeds groter om GHB te pakken. Als je er niet echt een erge sociale fobie hebt, kan je het beter laten om benzo's te nemen. Er zijn zo een HALF MILJOEN Nederlanders verslaafd aan de benzodiazepines. Neem het vooral gewoon niet als het niet echt nodig is.
Posted 11 January 2006 - 09:41 PM
Als je echt plankenkoorts of examenvrees ofzo hebt dan moet je bij de huisarts propranolol vragen. Wordt je kalm van maar sedeerd niet en is ook niet verslavend.
Posted 12 January 2006 - 08:30 AM
Posted 12 January 2006 - 11:27 AM
Posted 12 January 2006 - 11:48 AM
Posted 12 January 2006 - 11:56 AM
Posted 12 January 2006 - 05:04 PM
Posted 12 January 2006 - 05:21 PM
Posted 12 January 2006 - 05:48 PM
Posted 12 January 2006 - 06:18 PM

denk niet dat het in nederland een common benzo is trouwens
Posted 12 January 2006 - 06:27 PM
Posted 12 January 2006 - 06:30 PM
indiplon is a non-benzodiazepine GABAA agonist. However, it has some competitive advantages that could make it the drug of choice in the insomnia market. First, indiplon binds the GABAA receptor with ten times greater strength than that of Ambien, and therefore has a fast onset of action and can be dosed at much lower level, which reduces the risk of side effects. Second, it is rapidly absorbed and has a short half-life, which allowed Neurocrine to develop both immediate-release (capsule)...Indiplon's New Drug Application is currently under FDA review for approval, and both the capsule and tablet forms could launch in the first half of 2006."
Kan niet wachten om die is te proberen, damn 10 maal sterkere bindingskracht aan de verschillende sederende GABA-A receptoren dan Ambien!!! Dat sedeert als eeen bom...

Voorlopig zou ik lunesta nemen totdat indiplon ergens verkrijgbaar is

Let wel deze middelen zijn niet of nauwelijks verslavend (zijn geen benzo's), hoewel ik me voorstellen dat het psychisch toch een grote aantrekkingskracht kan hebben...
Posted 12 January 2006 - 06:32 PM
belgie

@ fenobarb: dat wordt dan ff wachten op:
indiplon is a non-benzodiazepine GABAA agonist. However, it has some competitive advantages that could make it the drug of choice in the insomnia market. First, indiplon binds the GABAA receptor with ten times greater strength than that of Ambien, and therefore has a fast onset of action and can be dosed at much lower level, which reduces the risk of side effects. Second, it is rapidly absorbed and has a short half-life, which allowed Neurocrine to develop both immediate-release (capsule)...Indiplon's New Drug Application is currently under FDA review for approval, and both the capsule and tablet forms could launch in the first half of 2006."
Kan niet wachten om die is te proberen, damn 10 maal sterkere bindingskracht aan de verschillende sederende GABA-A receptoren dan Ambien!!! Dat sedeert als eeen bom...
Voorlopig zou ik lunesta nemen todat indiplon ergens verkrijgbaar is
Let wel deze middelen zijn niet of nauwelijks verslavend (zijn geen benzo's), hoewel ik me voorstellen dat het psychisch toch een grote aanterekkingskracht kan hebben...
ik had gelezen dat zolpidem na een tijd ook erge geestelijke en lichamelijke veRslaving teweeg brengt :s
Posted 12 January 2006 - 07:53 PM
@dil: idd zopiclon zat ik ook aan te denken, ook goede anti-agressieve eigenschappen lees ik (er vliegt af en toe nog wel eens wat door me kamer

@venom: lormetazepam ligt ook hier in NL gewoon in de apotheken
stukje wat GEBU zegt over die zopiclon en zolpidem:
Hoewel er melding van is gemaakt dat tolerantie en rebound-slapeloosheid ongebruikelijke fenomenen zijn bij zolpidem en zopiclon, wordt in de IB-teksten van deze middelen gewaarschuwd voor de mogelijkheid van lichamelijke en psychische afhankelijkheid en onttrekkingsverschijnselen. Afhankelijkheid van zolpidem en zopiclon komt bij bepaalde pati?nten voor, en het is mogelijk dat de incidentie daarvan toeneemt.38 Het misbruik van zopiclon of zolpidem, gekenmerkt door sterke dosisescalatie en onttrekkingssymptomen, is vooral gerapporteerd bij pati?nten met een geschiedenis van alcohol- en/of drugsmisbruik of met een andere psychiatrische aandoening.19 Het misbruik van zolpidem vanwege zijn anxiolytische en stimulerende werking is echter ook vermeld bij pati?nten zonder deze kenmerken.39
Hoewel het wereldwijde aantal rapporten van afhankelijkheid en misbruik van zolpidem en zopiclon laag is, dient men hierop toch alert te zijn, vooral ook gezien de traagheid waarmee in het verleden problemen met psychoactieve middelen werden onderkend. Net als met andere hypnotica, kan men beter zolpidem en zopiclon vermijden bij mensen met een geschiedenis van alcohol- en/of drugsmisbruik, en ze slechts volgens de aanwijzingen in de registratieteksten te gebruiken. Er is duidelijk behoefte aan gerandomiseerde dubbelblinde onderzoeken waarin de werkzaamheid en bijwerkingen van zolpidem en zopiclon worden vergeleken met bijvoorbeeld die van temazepam. Vergelijkende onderzoeken van een geneesmiddel ten opzichte van placebo geven geen beeld van de mogelijke meerwaarde van het ene middel in vergelijking met een ander middel. De behoefte aan een onafhankelijk internationaal instituut voor 'Clinical Trial'-registratie wordt hiermee onderstreept.
Posted 13 January 2006 - 02:53 AM
Vroeger nam ik wel eens Alprazolam & Lorazepam, op zich zijn deze niet slecht, maar eenmaal deze uitgewerkt waren ging m'n brain precies in overdrive en kon ik helemaal niet meer stilzitten.
Geef mij maar benzos met een lange halfwaardetijd.. spijtig dat m'n dokter ze niet meer wil voorschrijven (hij kent m'n drugsgebruik enzo en weet maar al te goed dat ik er teveel zou nemen). Onlangs besloten om gewoon te stoppen met tranxene en totaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen (1 nachtje minder goed geslapen en daar blijft het ook bij).
Groetjes,
mdma120
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users