Jump to content

Photo

Lekkerste benzodiazepineWelke benzo is recreatief het leukst?

• Please log in to reply
148 replies to this topic

#1 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 20 October 2005 - 12:01 PM

Ik ben benieuwd wat volgens jullie de lekkerste bezodiazepine is om recreatief te gebruiken en bij welke dosering.

Ik heb tot nu toe temazepam en loprazolam (Dormonoct) geprobeerd en heb nog wat lorazepam liggen voor later.

Vond temazepam lekkerder.
Vooral om 30 mg te nemen en dan s'nachts een beetje te gaan rondspoken.
Ik ging er een beetje slingerend van lopen, maar mijn hoofd bleef vrij helder.
Wel een heerlijk ontspannen gevoel.

Als ik 1 mg loprazolam nam was het te moeilijk om wakker te blijven. 3/4 mg, in combinatie met papaverthee, beviel beter. Bleef tot diep in de nacht wakker en het voelde wel okee.

Bezodiazepinen kunnen behoorlijk verslavend zijn en er bouwt bij dagelijks gebruik snel een tolerantie op, daarom gebruik ik het maar af en toe. Maximaal 2 keer per week en alleen recreatief.

Nu ik even geen wiet gebruik, neem ik soms valeriaan om rustig te worden en melatonine om in slaap te komen of heel intense dromen te krijgen.

#2 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 20 October 2005 - 05:14 PM

Vooralsnog gebruik ik lorazepam dwangmatig* en probeer daar vanaf te komen. Voor mij zal er nooit een dag komen dat ik benzodiazepines recreatief ga gebruiken. Voor anderen kan dat uiteraard anders liggen, heb bijv. gehoord en gelezen dat naast enorm verslavend, alprazolam (xanax) ge- of misbruikt wordt voor euforie.

*Een aantal jaren geleden voorgeschreven gekregen voor paniekaanvallen...

#3 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 20 October 2005 - 06:13 PM

nog niet zo lang geleden had ik onbeperkte toegang tot superveel soorten benzos,
heb me een beetje impulsief gedragen en heb ze dan ook allemaal tot de laatste uitgetest.
Wat ik persoonlijk de beste benzos vond was lormetazepam (niet lorazepam) en rivotril (clonazepam)
maar pas aub een beetje op met benzos wat de verslaving besluipt je echt.
Grtzz

#4 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 20 October 2005 - 06:19 PM

nog niet zo lang geleden had ik onbeperkte toegang tot superveel soorten benzos,
heb me een beetje impulsief gedragen en heb ze dan ook allemaal tot de laatste uitgetest.
Wat ik persoonlijk de beste benzos vond was lormetazepam (niet lorazepam) en rivotril (clonazepam)
Grtzz

Is er een verslaving bij jou blijven hangen?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#5 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 21 October 2005 - 11:27 PM

van degene die ik genomen heb (stofnaam merknaam):
alprazolam xanax
bromazepam lexotanil
clonazepam rivotril
diazepam valium
flunitrazepam rohypnol
lormetazepam loramet
midazolam dormicum
nitrazepam mogadon
oxazepam seresta
temazepam normison

is het moeilijk te kiezen het hangt van de situatie af waarom je ze gebruikt.

als je zwaar tranquillized wil zijn > clonazepam
als je rustig wil worden > valium of oxazepam
als je beter wil functioneren > xanax

qua euforie:
1. DORMICUM, midazolam, Duidelijk nummer 1
2. rohypnol, zegt genoeg
3. lormetazepam, ook wel lekker

jammer dat dormicum een ultrakortwerkende benzodiazepine is, xanax komt er het dichtst bij in de buurt het is een soort mix van xanax en rohypnol

als onderhoud gebruik ik nu nitrazepam & ritalin, sochtends een halve savonds 2 tabletten maximaal per dag/met of zonder alcohol. Ritalin wat ik voorgeschreven krijg, benzo's niet. nitrazepam een saaie benzo. lijkt een beetje op valium. maar een combinatie van een tranquillizer en een stimulant is ideaal om goed te functioneren op school enzo, wel een aanrader. en mocht je toch nog suffig worden een paar koppen koffie.

#6 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 22 October 2005 - 07:53 AM

Grtzz

Is er een verslaving bij jou blijven hangen?

nee heb al een hele tijd niets meer gebruikt maar moest ik terug een voorraadje hebben zou ik er niet af kunnen blijven denk ik(dus wel een verslaving). Maar ik zal er niet speciaal naar op zoek gaan.
Grtzz

#7 mdma120

mdma120

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 28 October 2005 - 05:04 PM

Ik neem al 2 maanden sipralexa (lijkt op citaprolam) anti-depressiva en aangezien ik daar overdag soms wat last heb van akathisie (bewegingsdrang, kan geen moment stilzitten) heeft m'n dokter mij Tranxene voorgeschreven. Dit zou een van de zwakste benzo's zijn op de markt. Heeft hier iemand al ervaring mee?
Wanneer ik dit neem merk ik er niet veel van buiten dat je wat rustiger word.
Maar bon, tranxene is dus niet echt recreatief te noemen <_<

groetjes,
mdma120

#8 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 28 October 2005 - 08:56 PM

jah das clorazepinezuur en er bestaat nog een naam voor of twee zelfs (chlorazepaatdilkalium ofzo), schijnt een van de kuttigste benzo's te zijn om vanaf te komen (gelezen, weet niet waarom ofzo), wordt ook vrijwel niet gebruikt volgens mij, weet je waarom die dat heeft voorgschreven ipv oxazepam of valium ofzo?

#9 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 28 October 2005 - 09:50 PM

clorazepinezuur, is da nie zo'n lithium, van de ouwe school

ANYWAYS

dit staat dus meilenver van wat mensen dan wel als recreative benzo-gebruik zouden kunnen aanmerken

#10 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 29 October 2005 - 05:17 PM

nee diclorazepaat(tranxeen?) is gwoon de kutste/slechtste ebnzo die ik ooit ben tegengekomen shiva , bijna onmogelijk om er verslaafd aan te raken behalve als je een hopeloos huisvrouwtje bent.

top 5

1. Oxazepam (vrij euforisch)

2. Temazepam (goede downer gaat ook heel mooi met drank als je een nacht wilt die je meteen zal vergeten :thumbsup:)

3 . Nitrazepam (mogadon , zie temazepam iets minder)

3. klonopins (combo-benzo gaat heel mooi met opiaten)

4. Aplrazolam (werkt lekker snel en de avond gaat dan ook snel , goede uitgaansbenzoZ)

5. Tetrazepam (wooh deze shit heeft niet eens drank nodig , vrij weinig euforie maar goede downer werking beetje teveel van t goede is 1/7 keer zo euforisch als valium maar 10x zo spierverslappend en t komt in 50 mg pillen)

#11 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 29 October 2005 - 11:12 PM

clorazepinezuur, is da nie zo'n lithium, van de ouwe school

ANYWAYS

dit staat dus meilenver van wat mensen dan wel als recreative benzo-gebruik zouden kunnen aanmerken

wat zou een benzo met lithium te maken moeten hebben? volges mij heeft het er niks mee te maken

en er is niks oldskools aan lithium, t is een zeer goed en effectief medicijn bij ernstige stemmingsstoornissen wat nog steeds vaak gebruikt wordt

#12 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 30 October 2005 - 09:43 AM

Idd is clorazepinezuur natuurlijk een benzo (een van de eerste, tranxene kwam in 1967 in Amerika op de markt), ik denk dat ik dit zuur met valpro?nezuur door de war haalde, een middel dat, net als lithium, gebruikt wordt bij het voorkomen van manische- en depressieve episodes bij manisch-depressieve en schizoaffectieve stoornissen.

@ shiva: ook al is lithium van de oude school (al ondekt in 1817, lees hier over de geschiedenis over de eerste stemmingsstabilisator), voor veel mensen is het nog steeds een welkom geneeskrachtig zout :thumbsup:

#13 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 29 November 2005 - 08:12 PM

Bedoelde je niet chloordiazepoxide (Librium)? De 1e benzo

#14 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 30 November 2005 - 05:54 PM

^ nee ik had die 2 zuren door elkaar gehaald, en idd was librium voor tranxeen de 1e benzo op de (amerikaanse) markt...

#15 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 10 January 2006 - 09:31 PM

De laatste tijd heb ik een aantal keer lorazepam genomen.
Recreatief vond ik 1,5 mg het lekkerst.
Van 2 mg val ik in slaap als ik niet in beweging blijf en van 1 mg merk ik niet veel. Om te ontspannen of sneller te slapen is 0,5 mg wel genoeg.

De combinatie van 1 mg met een iets kleiner dan normale dosis GHB is wel mijn favoriet. :duimpje:
Ik gebruik geen alcohol, maar als ik dat neem word ik toch dronken, zonder dat ik scheel en achterlijk word.

#16 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 10 January 2006 - 10:25 PM

Ik raad iedereen benzo's af tenzij je echt het es nodig hebt tegen een psychose of voor pijn ofzo of angstaanvallen, maar stay away from it.

Ik ben jarenlang medicijnenverslaafd geweest en drugsverslaafd, heb speed, drank, mdma overwonnen en sinds september ghb, maar die benzo's zijn de kuttigste, die blijven maar komen, ik gebruik gemiddeld 10 tot 40 mg clonazepam per dag gemixt met ketamine, tramadol, code?ne, ssri's, vroeger valium (afgekickt) en nu ook een tijd lorazepam gehad (twee stripjes zaten er op een dag door), ik mix dit ook met drank en weet ik veel wat allemaal. Ben momenteel helemaal out of stash, m'n ma vertelde me dat ik nu 600 caps (enkel clonazepam, pijnstillers en opiaten niet meegerekend) op juist 1 maand heb genomen, ze heeft 't bijgehouden.

Ik kom ook helemaal gek van de ssri's, ik krijg psychose aanvallen, ssri's en benzo's maken je helemaal kapot, ik heb een hele kuur voor mezelf uitgeschreven waar ik al weken mee bezig ben en ga met behulp van natuurlijke producten waaronder honokiol eindelijk afkicken, heb nu tentamens, dus dat wordt nog ff ssri's doronemen en s avonds mijn benzo's vervangen door codeine, tramadol met wat drank ... na de examens is het zo ver. Dan wil ik van al die troep af die m'n lijf heeft verkloot, ben nu ook al gestopt met roken, hell, ik ga zelf met suiker, caffeine en taurine stoppen. Ik moet gewoon zwaar detoxen. Je kan niet geloven wat een paar jaar benzo-verslaving geestelijk en lichamelijk slopen in je lichaam. Ik ga diepe wonden hebben voor de rest van mijn leven.

Dit is zwaar off-topic, maar dit is om mensen maar te zeggen dat leuk benzogebruik af te raden is en je heel snel verslaafd bent.

Ik hoop dat ' t me deze keer gaat lukken, heb er veel geld in gestopt in alternatieven, tijd en energie en ik ga er echt voor. Hoop voor alle medeverslaafden op het forum ook dat ze ooit es een dag gewoon stop zeggen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#17 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 11 January 2006 - 12:22 AM

Wolvenkind, gebruikte je de benzo's tegen angst of puur voor de sedatie?

#18 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 11 January 2006 - 01:12 AM

normaal tegen pijn en depressie en uiteindelijk voor de hele dag verdoofd te zijn
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#19 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 11 January 2006 - 01:24 AM

Sterkte ermee man. Ben het met je eens dat die zooi beter niet recreatief gebruikt kan worden. Toen benzo's ter sprake kwamen in colleges werd het ook als een soort laatste redmiddel aangeraden. Zeer nare verslaving.

#20 lippit

lippit

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 21 posts

Posted 11 January 2006 - 03:18 PM

Wolvenkind, in jou geval is het zo dat jij die benzo's nodig had omdat je anders last had van pijn en depressie. Logisch dat bij jou dan een verslaving ook sneller toetreed dan bij iemand die in principe nergens last van heeft. Je verhaal heeft me wel even goed doen schrikken. Ik lees hier bijna alleen maar positieve dingen over benzo's en had niet de indruk dat het zo gevaarlijk was.

Ik zelf zit redelijk goed in me vel, geen pijn en geen deprssie.
Enige wat mij te last is, is dat ik af en toe, vooral rondom nieuwe mensen wat meer moeite heb gewoon lekker mezelf te zijn. Ik ben een soort van terughoudend in me opmerkingen dan en voel me niet helemaal op me gemak.

Is het gevaarlijk voor mij om dan bijvoorbeeld, in die situaties, een benzo te slikken?
En als ik het toch van plan ben, welke benzo raad je me aan om gewoon rust in me hoofd te krijgen zeg maar.

In principe werkt G ook perfect voor mij, die zorgt er ook voor dat ik gewoon rustig in me hoofd ben, en gewoon lekker mezelf zijn zonder para gedachten die ik anders wel is krijg.

Het is bij nog niet zo ver gekomen dat ik G nodig heb, of dat ik et elke dag pak. Maar laatste tijd schiet het wel vaker door me hoofd, als ik bijvoorbeeld een presentatie ofzoiets heb om dan een G'tje nemen. Het is nog niet voorgekomen maar toch de drang word steeds groter.

Als ik toch besluit om een benzo te gaan nemen, gewoon voor dat klein beetje rust in me hoofd, is er dan 1 die je me aanraad?

groetjes

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users