Jump to content

Photo

TramadolHet officiële Tramadol topic

• Please log in to reply
73 replies to this topic

#61 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 05 June 2015 - 01:34 PM

Tramadol werkt als een SRI en ook als dopamine reuptake inhibitor. Met 25 mg (is een halve therapeutische dosis) voel je denk ik die twee en de opioid effecten zullen gering zijn. Kijk alleen een beetje uit met combinaties ivm serotonine syndroom.

1x 25 mg tramadol per week zal je probleemloos je hele leven kunnen gebruiken. Voor sommigen is het wel belangrijk uit te kijken dat 1x niet 3x wordt en 3x niet dagelijks wordt over een aantal jaar tijd. Of 25 wordt 50 en 50 wordt 100...

Tramadol afkick schijnt gruwelijk te zijn omdat het meerdere neurotransmitters beinvloed.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#62 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 06 June 2015 - 08:23 AM

^Thanks voor je reactie...

Inderdaad oppassen dat het niet vaker word genomen.

Daarom ben ik ook zeer benieuwd of er niet iets anders is wat vergelijkbaar kan werken maar wel vaker genomen kan worden en niet zo verslavend is.

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#63 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 06 June 2015 - 11:04 AM

Eh. Ik zou zeggen kratom. Probeer dat eens. Maar doordat kratom zo onschuldig lijkt is het daar nog belangrijker om het 1x per week te doen. De afkick na jaren dagelijks is ook niet mals. Dus minder verslavend, nee. Ik denk niet dat er iets bestaat dat je een fijn gevoel geeft zonder verslavend te zijn.

De effecten die je beschrijft en zoekt klinken heel erg als de effecten van green malay of sumatra red.

Als je 25 mg tramadol fijn vind dan moet goede kratom (niet van de smartshop!) je wel bevallen. Het komt het dichts in de buurt. Begin laag, kratom heeft heel sterk een dosis optimum, less is more is vaak het geval, en veel mensen doseren te hoog en besluiten dat het niks is. Of hebben slechte kwaliteit.

"Prove me wrong..."

#64 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 07 June 2015 - 09:10 AM

^Ja ik kan het wellicht eens proberen natuurlijk. Maar aan Kratom komen buiten de smartshop om zal voor mij niet gaan aangezien ik daar geen adresje voor heb.

Ik heb wel eens verschillende van de smartshop geprobeerd maar wat ik me er van kan herinneren merkte er toen maar weinig van. Ik zoek en vraag nog wel even rond wellicht heeft iemand wat.

Als Kratom en Tramadol een vergelijkbaar effect hebben zou ik bij wijze van spreken al twee dagen in de week de dag beter door kunnen komen :-). 

-Carl Sagan

#65 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 07 June 2015 - 02:17 PM

Als Kratom en Tramadol een vergelijkbaar effect hebben zou ik bij wijze van spreken al twee dagen in de week de dag beter door kunnen komen :-). 

En wat nou als de werking die je zoekt door beide middelen op dezelfde manier veroorzaakt worden, krijg je dan ook niet een dubbele tolerantie/afhankelijkheid opbouw? 

#66 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 08 June 2015 - 08:07 AM

Voor kratom is google je vriend, zelfs binnen NL meerdere te vinden, vermijd de smartshops.

Beide hebben een opiaat effect en beide hebben ze ook een re-uptake effect. De mate waarin dat gebeurd is licht verschillend, maar ik zou het bij 1x per week houden en dan OF tramadol OF kratom!

En zoals McH al zei, wees heeeeel! erg voorzichtig dat chronish gebruik er niet langzaam in kruipt, want de gedachte dat je dan kratom en tramadol zou kunnen gebruiken in 1 week, zou hier al perfect onder vallen.

Het beste zou je natuurlijk naar de oorzaak moeten zoeken, of  op z'n minst een minder verslavend middel.

Maar mocht je toch deze weg gaan bevaren, maar dan een strikt geschreven schema (dag v/d week + dosis, bijv.) voor jezelf voor de komende twee maanden en wijkt je er ook maar klein beetje vanaf dan gelijk helemaal stoppen, voordat je te diep gaat en een serieuze verslaving aan je broek hebt hangen. EN na die twee maanden sowieso een maandje niet, kijken of je dan niet al een kleine verslaving te pakken hebt.

Anyway, wees er heel voorzichtig mee, want dit kan een behoorlijke slippery slope zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#67 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 08 June 2015 - 09:28 AM

^Yep helemaal mee eens. Daarom kwam mijn vraag ook op dit forum naar een minder verslavend middel met vergelijkbare effect. Ik ben erg bewust met verslaving en daarmee erg voorzichtig

Ik zal Kratom eerst maar eens gewoon proberen op een weekend en dan eerst maar eens zien of het een vergelijkbaar effect heeft. Dan zie ik wel weer verder of ik Kratom ipv Tramadol neem of misschien als extra dag.

Oorzaak waarom ik telkens zo moe ben aan het einde van de werkdag is natuurlijk het beste maar erg lastig. Heeft veel te maken met hoe ik met me energie omga. Als ik iets doe dan moet het snel en alles tegelijk.

Daarbij eet ik iets van 8 tot 10 bruine broodjes terwijl ik min of meer zittend werk heb. Wat mijn energiepijl waarschijnlijk ook al niet ten goed komt. Ik weeg trouwens maar een kleine 80kg met een lengte van 1,90mtr dus waar ik het laat???

Het lijkt dat dat een stuk minder is met Tramadol. Meer alsof ik met tramadol 50% rustiger ben maar uiteindelijk maar misschien 20% minder werk verricht. Daarbij eet ik ook iets minder gemiddeld 6 tot 8 broodjes.

Misschien helpt iets wat me metabolisme vertraagt wat Tramadol wellicht ook een beetje doet? Voor mij klinkt het niet onlogisch dat Tramadol je lichaam in een wat langzamere versnelling zet. Wat in mijn geval betekend dat ik meer energie overhou aan het einde van me werkdag? Of zeg ik dan iets stoms?

-Carl Sagan

#68 dutchbob1

dutchbob1

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 11 June 2015 - 06:34 PM

misschien ben ik slowpoke op dit onderwerp, en wellicht is dit al aan de orde geweest, Tl; Dr;

Maar: gebruik Tramadol nooit in combinatie met anti-depressiva (in het bijzonder met Efexor [venlafaxine])

vanwege de mogelijkheid tot infauste gedragspatronen (en dus ongewenste gevolgen)

#69 Mandra

Mandra

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 76 posts

Posted 11 June 2015 - 09:04 PM

misschien ben ik slowpoke op dit onderwerp, en wellicht is dit al aan de orde geweest, Tl; Dr;

Maar: gebruik Tramadol nooit in combinatie met anti-depressiva (in het bijzonder met Efexor [venlafaxine])
vanwege de mogelijkheid tot infauste gedragspatronen (en dus ongewenste gevolgen)

Mijn moeder slikt al jaren tramadol tegen de pijn veroorzaakt door versleten heupen etc.ook slikt zij een hoge dosis citrolapram of id en sinds kort als aanvulling nortrilon of id.dat is een zo'n ouder antidepressiva middel.ook slikt ze allerlei meficatie voor haar hart en iets tegen levende benen.hmmmm ik neem.aan dat de apotheek de interactie van al.deze middelen goed in de gaten houdt.dus waarschijnlijk is tramadol plus ssri plus zo'n iets oudere antidepressiva gewoon mogelijk.zelf slikte ik ooit seroxat in.hoge dosissen. Heb toen een tijdje oxycodon geslikt.geweldige combi.de hemel.maar toen ik stopte met seroxat en en keer een.paar strippen oxycodon wist te bemachtigen viel de werking vies tegen.vond er niks meer aan.jammer.maar seroxat raak ik nooooooooooit meer aan.

#70 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 11 June 2015 - 11:35 PM

^Yep helemaal mee eens. Daarom kwam mijn vraag ook op dit forum naar een minder verslavend middel met vergelijkbare effect. Ik ben erg bewust met verslaving en daarmee erg voorzichtig

Ik zal Kratom eerst maar eens gewoon proberen op een weekend en dan eerst maar eens zien of het een vergelijkbaar effect heeft. Dan zie ik wel weer verder of ik Kratom ipv Tramadol neem of misschien als extra dag.

Oorzaak waarom ik telkens zo moe ben aan het einde van de werkdag is natuurlijk het beste maar erg lastig. Heeft veel te maken met hoe ik met me energie omga. Als ik iets doe dan moet het snel en alles tegelijk.

Daarbij eet ik iets van 8 tot 10 bruine broodjes terwijl ik min of meer zittend werk heb. Wat mijn energiepijl waarschijnlijk ook al niet ten goed komt. Ik weeg trouwens maar een kleine 80kg met een lengte van 1,90mtr dus waar ik het laat???

Het lijkt dat dat een stuk minder is met Tramadol. Meer alsof ik met tramadol 50% rustiger ben maar uiteindelijk maar misschien 20% minder werk verricht. Daarbij eet ik ook iets minder gemiddeld 6 tot 8 broodjes.

Misschien helpt iets wat me metabolisme vertraagt wat Tramadol wellicht ook een beetje doet? Voor mij klinkt het niet onlogisch dat Tramadol je lichaam in een wat langzamere versnelling zet. Wat in mijn geval betekend dat ik meer energie overhou aan het einde van me werkdag? Of zeg ik dan iets stoms?

Je hersenen gebruiken belachelijk veel energie hoor, dat zijn echt geen gekke hoeveelheden. ;)

#71 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 12 June 2015 - 12:23 PM

Thanks Dutchbob is me duidelijk. Sowieso middelen die op bepaalde serotonine dopamine etc receptoren werken lijkt me niet verstandig te combineren.

^ Fool: bedoel je mijn eet patroon?

Nou als ik de mensen om me heen moet geloven is 10 broodjes van 06:00 tot 14:00uur erg veel. Ik sta in het bedrijf erom bekend zoveel brood mee te nemen. Vooral als je je bedenkt dat als ik daarna thuis kom ik gewoon weer honger heb en een bak Chips oid opvreet. Dan nog een flinke avondmaaltijd. Waar ik daarna zo nog een pak koek weg kan krijgen. Voor iemand met nog geen 80kg lichaamgewicht en 1,91mtr lang (ben behoorlijk dun dus) leek mij dat ook wel veel.

Een collega dat vaak naast me zit waar ik minstens 2x in pas eet maar 4 broodjes om maar een voorbeeld te noemen. Tramadol zorgt er dus bij mij voor dat ik iets minder eet en bijna 50% minder energie lijk te verbruiken. Terwijl ik nagenoeg net zoveel werk verricht. 

Dus in mij idee zorgt Tramadol ervoor dat ik wat minder eet (verbruik dus iets minder energie aan verbranding van voedsel) en iets rustiger word (vooral in me hoofd) waardoor ik "veel" meer energie overhou. Had gewoon gehoopt dat iets een vergelijkbaar effect zou hebben maar een niet zo risicovol middel is als Tramadol. Want verslavend is Tramadol, dat is me wel zeer duidelijk. Zelfs bij 1x per week moet ik bij mezelf een rem erop zetten. Heb daarom ook besloten het niet wekelijks te doen maar wanneer ik nodig acht met een max van 1x in de week.

-Carl Sagan

#72 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 12 June 2015 - 05:58 PM

De éne persoon verbruikt gewoon meer dan anderen, en nadenken kost ook gewoon heel veel energie (misschien denken je collega's wel gewoon een stuk minder na :P). Ik heb ook wel eens dagen dat ik een half brood en flink avondeten weg-eet hoor, andere dagen dan weer wat minder. Zie hetzelfde hier wel meer gebeuren, het lijkt me ook niet echt een probleem wanneer je meer eet, zolang als je er maar niet van aankomt?

#73 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 12 June 2015 - 07:57 PM

Ik vind tramadol best speedy en denk dat de stimulatie van tramadol je honger onderdrukt zoals andere uppers dat ook doen. Ik vermoed niet dat tramadol je metabolisme verlaagd. Met een kleine hoeveelheid amphetamine eet ik ook nauwelijks zonder honger te krijgen of negatieve effecten te voelen. Was vroeger ook dieet pil.

Hoe reageer je op amphetamines? Veel mensen worden van kleine hoeveelheden ook gestructureerd en efficienter. Misschien doen stimulaten de truuk ook. Dan heb je twee middelen, beide verslavend, maar kun je ze afwisselen omdat ze deels via andere mechanisme werken

"Prove me wrong..."

#74 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 15 June 2015 - 06:32 PM

Ja Fool maar ik zit ruim boven het gemiddelde en zoals ik al zei, ik sta erom bekend binnen een bedrijf waar dagelijk 700 medewerkers komen. Meer eten is geen probleem als je er niet van aankomt is wel waar maar als eten veel energie kost zou ik toch wat minder willen eten of eigenlijk minder vaak honger willen hebben. Maargoed daar ging het verders ook niet om... Wellicht denk ik gewoon te veel of ben ik te stom voor me werk waardoor ik zoveel moet denken hehehe ookal komen de vragen altijd bij mij te liggen en de antwoorden bijna altijd bij mij vandaan :-D

^ ja McHennemAn. Toen ik mijn vorige bericht poste dacht ik daar ook aan. Alleen de Amfetamines zijn erg slecht tegenwoordig hier in omgeving. Maar ga binnenkort wel wat inslaan, schoonmaken met aceton ofzo en dan inderdaad dat eens proberen hoe dat zijn werk doet in zeer kleine hoeveelheden. Vermoedelijk zal dat wel ongeveer het gewenste effect opleveren wat tramadol nu bij mij doet maar zoals je al zei. Speed is ook een verslavend middel. Dat kan ik weten want heb er 2 tot 4 jaar stevig aangezeten meer dan 10 jaar terug. Dus ook bij dat middel is voorzichtigheid op zijn minst raadzaam ;-).

-Carl Sagan

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users