Jump to content

Photo

TramadolHet officiële Tramadol topic

• Please log in to reply
73 replies to this topic

#41 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 01 June 2010 - 08:15 PM

Oh ok. Dan begrijp ik dat ik van 100 mg niet veel heb gevoeld.

Op één of andere manier staat die jeuk bij opiaten mij ook zo tegen. Dat weegt voor mij eigenlijk niet op tegen de positieve effecten.
Ook bij Methadon en Codeïne kreeg ik die nare jeuk die echt LANG aanhield.

Ik neem aan dat je daar later wel aan gewend raakt(?)
Anders zou een (ex)verslaafde zich helemaal de tering krabben, door alleen al zijn onderheidsdosering Methadon.
(gezien het feit dat 50 tot 100 mg methadon helemaal zo gek niet is voor een ex- of actieve gebruiker en ik hoogstens 10 mg heb genomen)

#42 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 11 January 2013 - 12:05 PM

Heeft iemand hier ervaring me?
En zo ja welke doseringen neem je als je het recreatief gebruikt?
Groete

[Admin: heb je topic naar hier gemerged, volgende keer even de zoekfunctie gebruiken :) ]

#43 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 11 January 2013 - 12:16 PM

ahaa danku, kon het al niet direct vinden!
Beetje slordig om dan meteen te posten!

#44 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 12 January 2013 - 01:51 PM

Volgens mij wordt vaak 400 mg als bovengrens gehanteerd, vanwege het verlagen van de seizure threshold. Hoeveel je dan wel moet nemen, dat zou ik niet weten ;)

#45 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 12 January 2013 - 09:19 PM

als ik nou 1 tablet van 50mg tramadol zou nemen?
Zou dit enige recreatief effect hebben?

#46 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 12 January 2013 - 09:24 PM

Heb tramadol voor mijn rug voorgeschreven gekregen. Het hielp wel tegen de pijn maar ik heb niks van eem roes gemerkt.

#47 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 12 January 2013 - 09:32 PM

okeee nog 1 vraag, ik heb gelezen dat ze van 10mg voorschreven en van 50mg welke had jij genomen ?

#48 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 13 January 2013 - 05:50 AM

Heb je het tgen mij? Ik kan me niet meer herinneren welke dosis ik nam.

#49 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 13 January 2013 - 01:12 PM

Okee bedankt alsnog:) heb wel een relaxe avond ervan gehad gister

#50 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 13 January 2013 - 04:28 PM

Hoeveel heb je uiteindelijk genomen?

#51 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 15 January 2013 - 05:42 PM

ik heb in totaal anderhalve capsule gesnoven, samen met een vriend 3 in totaal.
Ik denk dat ik dus rond de 75-85 mg zat aangezien hij steeds iets minder wou.

#52 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 January 2013 - 08:37 PM

Waarom heb je het gesnoven? Zal vast niet fijn zijn geweest, zoveel bindmiddel in je neus?

(En als je in het vervolg om een advies dosis vraagt, meldt er dan even bij dat je van plan bent deze dosis nasaal te nemen, dat maakt vaak een enorm verschil!)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#53 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 16 January 2013 - 08:29 AM

inderdaad, niet eens aan gedacht.
Maar ik dacht aan de hand van dan sommige mensen het teveel of goed vonden bij een dosis van 400mg oraal.(of als bovengrens gehanteerd)
Aan de hand daarvan heb ik besloten om het nasaal te nemen ipv. oraal!
Maar inderdaad wel veel bindmiddel, verder niet veel last van gehad.
ojah, ik had het gesnoven omdat ik 3 capsules van 50 mg had.
En aangezien ik graag ervaringen deel met vrienden dacht ik dat we het beter konden snuiven ipv oraal.
Anders hadden we beiden rond de 75mg oraal ipv nasaal.

#54 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 02 February 2013 - 10:44 AM

Even random wat gedachten over tramadol.

Het opiaat effect is vreemd en atypisch, dat komt vermoedelijk omdat tramadol en metabolieten nog veel andere processen beinvloeden. Jeuk is we bijna altijd van de partij. Tramadol wordt als opioid pijstiller gezien maar het grootste effect voor mij is overduidelijk serotonine gerelateerd. Met tramdol in combinatie met andere middelen die serotonine release of reuptake beinvloeden kan er dodelijk serotonine syndrome optreden. Er zijn mensen overleden aan tramadol met mdma. Nu we het toch over mdma hebben, voor mij is tramadol soms net een soort mdma lite. Euforie, warmte, electrische rillingen en daarbij een lichte opiaat roes met kriebels.

Tramadol is verschrikkelijk hit en miss. Bovenstaande effecten zijn me in die mate maar drie keer overkomen. Een reden daarvoor zou bijvoorbeeld opiaat tolerantie en verschillen in metabolisme kunnen zijn. Tramadol wordt door een leverenzym, CYP2D6, omgezet naar een actieve metaboliet (o-desmethyltramadol) welk veel sterker dan tramadol zelf mu opiaat receptoren bind. Overigens merk ik dat o-desmethyltramdol betrouwbaarder is dan tramadol zelf, maar voor mij persoonlijk dezelfde effecten teweeg brengt. Er was een tiijdje krypton, een mengsel van o-desmethyltramadol en kratom extract op de markt. Sommige mensen hebben zeer actief CYP2D6, bij anderen werkt het nauwelijks. Dat betekend dan ook meteen dat mensen met een laag CYP2D6 metabolisme geen ruk zullen merken van tramadol.

Je vind het leuk of je vind het ruk.

WDan nog een waarschuwing, de dosis. Tramadol heeft een slechte naam onder de opiofielen. Naarmate de dosis toeneemt neemt ook het risico op epileptische aanvallen toe!

De absolute bovengrens is 400 mg per dag! Dus 400 ineens is echt riskant.

Of je wordt wakker met een afgebeten tong en gebroken arm. Een goede dosis voor mij is 200 mg en ik neem het graag met kratom. Maar dat geld voor alles eigenlijk.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#55 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 03 February 2013 - 11:14 AM

Tijdje geleden heb ik het voorgeschreven gekregen bij een slijmbeursontsteking. Merk zelf bar weinig van tramadol, afgezien van het pijnstillend effect. Niet versuffend, niet opiaat achtig, niet eufoor. Dus damn you enzymes!
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#56 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 03 February 2013 - 02:21 PM

Maar hoe hoog ben je dan gegaan met je dosis, want de medicinale dosis is stukken lager dan de recreatieve dosis.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#57 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 03 February 2013 - 02:58 PM

Ik zou zeggen begin met 150, 200 is voor de meeste mensen optimaal, mocht dat het niet doen dan naar 250 mg. Als dat niks is dan is tramadol niks voor jou. Wat ik merk is dat er tijd tussen moet zitten, dus als je vandaag een mislukte poging doet moet je minstens 2-3 dagen wachten.

En ik vermoed ook sterke synergie met kratom, misschien ooit als noodoplossing eens de combi doen?

"Prove me wrong..."

#58 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 February 2013 - 03:04 PM

Ik heb het nog nooit op, maar het effect is vrij subtiel of niet? Het lijkt me niet boeiend.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#59 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 03 February 2013 - 04:20 PM

Ik heb er erg sterke effecten van gehad, die niet onderdeden voor andere opiaten. Subtiel is het zeker niet. Maar het wisselt sterk, soms voel ik er veel minder van. Ik weet ook dat erg veel mensen het niet of weinig voelen en een enkeling het helemaal fantastisch vind. Eigenlijk net als kratom. Ik vermoed dat enzymen en de snelheid waarmee het gemetaboliseerd wordt tot actieve metabolieten grotendeels iemands reactie voorspellen.

Neem bikvoorbeeld codeine, zelfde verhaal. Wordt door hetzelfde enzym omgezet naar morphine, is voor sommigen nauwelijks merkbaar en voor anderen een intense high. Dus als je plezierige effecten hebt van codeine dan is tramadol waarschijnlijk ook de moeite waard.

"Prove me wrong..."

#60 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 05 June 2015 - 06:14 AM

Sorry dat ik deze oude topic weer helemaal naar boven haal maar ik zit met een vraagjes:

Ik merk als ik 25mg Tramadol neem (heb capsules van 50mg waar ik de helft uithaal) dat ik de dag veel veeeel makkelijker doorkom. Vooral een werkdag waar ik geestelijk best veel werk verricht.

Als ik zonder Tramadol van 06:00 tot 14:00 werk dan kom ik behoorlijk kapot thuis en moet ik meestal wel even een tukkie doen van een uurtje. Dit terwijl ik wel gewoon me 8uur slaap heb gehad.

Maar als ik dus 25mg Tramadol in het begin van mijn dienst neem, dan heb ik gewoon nog energie over als ik klaar met mijn werk ben. Terwijl ik op me werk met Tramadol net zo veel doe dan zonder die 25mg tramadol.

Buiten dat ik meer energie aan het einde van me dienst hou, voel ik me die dag ook positiever, al ben ik zonder niet een depressieveling, maar met tramadol voel ik me wel beter. De volgende dag heb totaal geen last dat ik Tramadol heb gehad. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met de anti-depressive werking van Tramadol waardoor er net even meer serotonine en of nor-adrenaline in me hersentjes zit. 

Maar dan komen ook mijn vragen: Kan ik deze hoeveelheden probleemloos zonder enige risico's blijven nemen? Of zitten er op lange termijn gevolgen aan deze manier van gebruik? zijn er misschien middelen die beter voor je zijn die een vergelijkbare anti-depressive of energetisch werking hebben zoals Tramadol dat heeft? 

Ik doe dit trouwens niet vaker dan 1x per week aangezien ik erg voorzichtig wil zijn met de tolerantie en of verslaving die op de loer ligt.

Misschien weet iemand aan de hand van dit verhaal waarom ik moe ben aan het einde van me dienst en dat niet ben als ik iets meer serotonine en nor-adrenaline in me koppie heb?

Opzich gaat het op deze manier prima al zou ik graag "dagelijks"  dat beetje extra energie willen wat Tramadol me al vanaf 25mg geeft ipv 1x per week. Maar durf het niet dagelijks te nemen ivm verslaving en/of tolerantie.

Vandaar mijn vragen en alvast mijn dank voor de reacties  :respect:

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users