TramadolHet officiële Tramadol topic
Posted 27 February 2006 - 06:32 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 27 February 2006 - 08:08 PM
Posted 27 February 2006 - 10:56 PM
Nog even voor de duidelijkheid: het lijstje geneesmiddelen (tramadol, paracetamol, natrii naproxenum) moet ik nemen tegen de pijn (chronisch).

Groetjes
Posted 27 February 2006 - 11:40 PM
Op langere termijn kan deze combinatie wel problemen geven (door inductie van enzymen in de lever).
Hele mechanisme erachter zal ik je onthouden

Posted 28 February 2006 - 12:02 AM
Posted 28 February 2006 - 11:16 AM
Wat ik hier nu neerschrijf is puur uit eigen ervaring en is dus zeker geen algemene regel.
NSAIDS in combinatie met alcohol doet me eigenlijk niets. Al is het natuurlijk logisch dat wanneer je dubbel ligt van de maagkrampen je geen glaasje wijn gaat drinken. Als ik nu (dus met heel die bovenstaande combinatie) een glaasje wijn drink, ben ik gewoon sneller dronken en heb geen extra last van m'n maag.
Maar aangezien die tramadol de effecten van alcohol en thc al zo versterkt, vraag ik me af wat dat zou geven met andere middelen...
groetjes
Posted 02 March 2006 - 11:37 AM
NSAID's (aspirine, ibuprofen, naproxen, diclofenac enzo) kunnen zorgen voor maagbloedingen, bij gelijktijdig gebruik van alcohol neemt de kans hierop drastisch toe.
Tramadol en alcohol hebben allebei een centraal dempende werking op het zenuwstelsel en versterken elkaars werking (of dit echt synergistisch is dus 1+1 = 3) weet ik niet. Voor de maag zijn er geloof ik geen problemen bij combi alcohol en tramadol, tenminste voor zo ver ik weet.
k doelde op het 2de
ben t ook eens met dil dat alcohol en apirine of paracetamol gwoon niet samen gaan , dat merk je de volgende dag al met je maag en dan op lange term nog de leverschade nee bdankt (al heb ik me hier redelijk vaak schuldig aan gemaakt)
en bloempotteke , pijnstillers zijn toch mooi genoeg om in hun eentje te nemen? K vind dat alcohol de ervaring verpest , wiet gaat wel goed samen .
k zou tramadol echt niet met n upper gaan combineren ofzo , zou t risico op een soort epileptische aanval aanzienlijk vergroten.
andere pijnstillers gaat t prima (bijv. codeine of morphine)
Posted 02 March 2006 - 01:57 PM
Hoe kom jij er bij dat je tramadol niet met uppers mag nemen? epileptische aanvallen??
Lijkt me eerder gevaarlijk om er meer codeine of sterkere opioden met tramadol te geven wegens versterkte wisselwerking wat kan leiden tot ademhalingssupressie
Posted 02 March 2006 - 02:01 PM
Posted 02 March 2006 - 03:38 PM
ja, maar niet sterk, er is wel eens serotoninesydroomsydroom beschreven icm SSRI's.Tramadol blokkeert de heropname van noradrenaline, dus kan het effect van stimulerende middelen versterken.
Posted 02 March 2006 - 09:44 PM
En Steelpiglet... bepaalde pijnstillers zijn inderdaad leuk voor een keertje, maar moet die tramadol dagelijks nemen en dan krijg je die effecten niet meer. Het enige effect dat die tramadol nu nog op me heeft is pijnstilling en heel af en toe word ik ontzettend vrolijk of down zonder reden. En als ik voor een pijnarm leven al de rest moet laten, wel ja, dan heb ik dat er voor over.
Deze zomer ga ik toch eens proberen een paar dagen zonder pijnstilling te kunnen om dan een avondje in het bos op kabouterjacht te gaan, nadat ik eerst hun huisjes heb opgepeuzeld

Bedankt voor jullie reacties, ze bevestigden m'n vermoedens al, maar wou even zeker zijn.
Tot later!
Posted 04 March 2006 - 08:16 PM
ja, maar niet sterk, er is wel eens serotoninesydroomsydroom beschreven icm SSRI's.Tramadol blokkeert de heropname van noradrenaline, dus kan het effect van stimulerende middelen versterken.
doe eens een search naar tramadol en seizures op google
k denk dat seizure vertaalt naar epileptische aanval
en dit zie k als t grootste risico met tramadol aangezien t een nogal zwakke pijnstiller is naar mijn mening
Posted 05 March 2006 - 04:20 AM
Stuipen zijn wat anders dan epileptische aanval, en tramadol is een niet zo sterk opioid (120mg komt overeen met 30-60 mg morfine) niet zwak pijnstillend naar mijn mening!ja, maar niet sterk, er is wel eens serotoninesydroomsydroom beschreven icm SSRI's.Tramadol blokkeert de heropname van noradrenaline, dus kan het effect van stimulerende middelen versterken.
doe eens een search naar tramadol en seizures op google
k denk dat seizure vertaalt naar epileptische aanval
en dit zie k als t grootste risico met tramadol aangezien t een nogal zwakke pijnstiller is naar mijn mening
Posted 05 March 2006 - 10:43 PM
en je 2de punt is een beetje raar , oa voor bloempotteke gebruikte ik de term pijnstiller omdat deze al werd gebruikt in t topic en dan maak he er een punt van? k snap echt wel dat elkl [opiaat/opioide) de pijnstillers van n andere groep zoals bij paracetamol of de NAIS ver achter zich latem wat betreft hun medicinale werking / effectivitwit in t stillen va pijn
Posted 06 March 2006 - 09:41 PM
Posted 06 March 2006 - 11:27 PM
Non Anti Inflammatory Steriods???wat is een NAIS?
ligt aan de soort pijn, als deze veroorzaakt wordt door een ontsteking werken NSAID's beter.k snap echt wel dat elkl [opiaat/opioide) de pijnstillers van n andere groep zoals bij paracetamol of de NAIS ver achter zich latem
Posted 08 March 2006 - 01:27 PM
Maar eens er over chronische ontstekingen gesproken wordt, die ondraaglijke pijnen met zich meebrengen, sta je met enkel NSAID's echt nergens. Dan ben je aangewezen op pijnstilling, al dan niet in combinatie met ontstekingsremmers. In mijn geval resulteerde dat in een combinatie van tramadol, paracetamol en naproxenum (= nsaid). Maar er zijn ook pijnpati?nten die regelmatig naar de kliniek moeten voor een infuus ketamine, anderen hebben een ingebouwde pijnpomp gevuld met morfine, ... de aard van de pijnstilling hangt dus af van pati?nt tot pati?nt.
Groetjes!
Posted 01 June 2010 - 07:45 PM

Posted 01 June 2010 - 08:01 PM
De paar keren dat ik recreatief tramadol heb geprobeerd zat ik volgens mij met mijn dosis rond de 300 mg, maar heel bijzonder is het zeker niet.
Vond toen altijd wel leuk om er een salvia-bladeren joint bij te roken met klein beetje tabak voor brand gemak en piepklein beetje hash voor de smaak.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users