Jump to content

Photo

TramadolHet officiële Tramadol topic

• Please log in to reply
73 replies to this topic

#1 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 October 2005 - 01:24 PM

Ik heb tabletten die elk 50 mg tramadol bevatten. Je mag er een tot twee gebruiken per inname. Weet iemand tot welke hoeveelheid je mag nemen zonder je echt fout gaat?

Je mag ze ook niet combineren met alcohol en benzo's. Hoe lang blijven benzo's nazinderen in je bloed? En hoelang blijft tramadol nazinderen in je bloed? Dus m.a.w. hoe lang ervoor en erna mag je geen benzo's nemen. Zijn er nog andere spullen die je moet vermijden?

Graag advies.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#2 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 October 2005 - 02:54 PM

Tramadol is een synthetisch afgeleide analoog van code?ne en wordt gebruikt tegen hevige, aanhoudende pijn (dagelijkse dosis van 50mg tot maximaal totaal 200 mg). Ook is het een zwak anti-depressivum, omdat het serotonine en nor-adrenaline-heropname enigszins tegenhoudt.

Tramadol werkt versuffend en daarom wordt het afgeraden samen met alcohol of benzodiazepines te gebruken. (Het kan wel, maar dan moet je de dosis van beide verminderen en da's voor sommige veelvraten blijkbaar moeilijk :) ).

In mijn ervaring komt tramadol niet in de buurt van oxycode?ne (waar ik eigenlijk ook al geen hoge pet van heb), en heeft het een sterke werking op je maagzuur, wat ook vervelend is met gelijktijdig alcoholgebruik, ook al een reden om de twee niet samen te gebruiken.

Verder is het net zo verslavend als code?ne, niet veel soeps dus...

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 October 2005 - 03:30 PM

Hmm, ik heb code?ne nooit speciaal gevonden, enkel wat in hoge dosissen. Enig idee voor 'n goede recreatieve dose tramadol?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 October 2005 - 04:37 PM

Tramadol zou bij hogere doses (tot een halve gram) euforisch zijn, persoonlijk nooit iets van gemerkt, voor mij geen drug of abuse iig...

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 09 October 2005 - 01:10 AM

Heb net 250 mg op en dit is beter dan ik verwachte. Beter dan code?ne. Voor mij is dit een goede dosis. Ik denk wel dat de tolerantie heel snel opkomt, zo heb ik ook toch gelezen op erowid. Ik ga maar es een tukkie doen.

#6 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 29 October 2005 - 07:03 PM

ik en de meeste opiaat gebruikers vinden er niks aan tot 400 mg gebruikt (en toen had ik nog nauwelijks weerstaand lees werd ik nog high van codeine) ging me gewoon als een zombie voelen van tramadol , het beinvloedt ook direct serotonine in tegenstelling tot echte opiaten ennuh degene die hier zei dat je tot een halve gram kan gebruiken zegt iets heel doms , al vanaf 400 mg zijn er gevallen met dodelijke afloop geweest , niet doordat te sterk is want dat is t niet maar door convulsies (epileptische aanval?) ook niet combineren met alcohol zonde van een opiaat imho.

ennuh codeine is veel beter wordt tenminste omgezet naar morfine en redelijk veilig , en natuurlijk en lekker veel jeuk en euforie (verpest t niet voor jezelf gebruik met mate!!)

#7 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 30 October 2005 - 09:23 AM

ennuh degene die hier zei dat je tot een halve gram kan gebruiken zegt iets heel doms , al vanaf 400 mg zijn er gevallen met dodelijke afloop geweest , niet doordat te sterk is want dat is t niet maar door convulsies (epileptische aanval?)

Dat ben ik dus. Heb ff opgezocht maar kan vooral stukjes vinden die tramadol (in normale doses: 50-300 mg.) linken aan epileptische aanvallen, in mensen die daar gevoelig voor zijn en bij overdosis (vanaf 600 mg.).
Hier een interessant en duidelijk stukje (met dank aan First Seizure Clinic), waaruit blijkt dat epileptische aanvallen idd getriggered kunnen worden door tramadol in de gehele dosis-range (50-600 mg.), hoewel men geen percentage van het aantal tramadol-gebrukers kan geven.

@ steelpiglet: heb jij een link naar een dodelijk geval bij 400 mg.?

#8 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 30 October 2005 - 06:16 PM

nee jij zal wel gelijk hebben , k durfde niet hoger te gaan dan 400 , omdat k t niet meer precies wist , maar als je bij 200-300 niks voelt of geen euforie tenminste heeft het niet echt veel zin om onnodig risico te gaan lopen denk ik. Hier moet je ook absoluut niet verslaafd aan raken , groot risico op permanente depressie beetje zoals overmatig extacygebruik , geen bron maar wel slimme persoon die t waarborgt weet niet of iemand hem kent dextermeth van bloolight.

darvon heeft ook zoiets maar dat kan ik weer wel waarderen omdat t meer traditioneel opiaat/opiode? is

Ah interresant stukje k heb die 400 gwoon van de folder denk ik (maximum recommended dose, 400 mg/day)

oh en t enge is dat je er natuurlijk wel gevoelig voor bent (epileptische aanval) maar alleen bij tramadol geen enkel verband met andere dingen --> No patient had a prior history of seizures, and none had a recurrence after they had ceased taking tramadol for a median of 9 months? follow-up

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 30 October 2005 - 07:47 PM

Ok,

Dosis van 400 a 500 mg: 12 uur lang halfd verdoofd gelegen, kotsen, slecht voelen en zweten. Voor mij geen tramadol meer. Na GHB de tweede drug die bij mij aanvallen triggert.

#10 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 30 October 2005 - 08:38 PM

groot risico op permanente depressie beetje zoals overmatig extacygebruik

Dat lijkt me stug, zoals ik al eerder zei remt tramadol de heropname van serotonine en nor-adrenaline, iets wat juist anti-depressief werkt.

@ wolvenkind: good for you :thumbsup: , zoals ik al zei niet veel soeps...

#11 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 30 October 2005 - 11:02 PM

nja, ik wou het es proberen, een keer gedaan dus en het is slecht afgelopen :s ..... op naar de volgende drug ? :thumbsup:

#12 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 31 October 2005 - 10:26 PM

ey dil tis toch logisch dat je er dan depressief van wordt (k bdoel in praktijk is er geen evrschil tussen iets wat serotonine vrijlaat komen of de opname remt ) verschil speed en coke

bij gewone opiaten kan je na lange tijd ook met permante depressie opgezadeld zitten maar niet te vergelijken met tramadol

#13 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 01 November 2005 - 06:18 PM

^ daar is weldegelijk een groot verschil tussen en wel in de snelheid en grofheid waarmee een middel werkt. Het klopt dat bijv. coca?ne in principe serotonine en dopamine heropname blokkeert. Dit gaat echter met zo'n snelheid, dat het ten eerste verslavend werkt (de rush) en ten tweede heeft je hersenstructuur geen tijd zich aan te passen, iets wat bij gebruik van bijv. een SSRI 1 keer per dag, wel het geval is (dit proces duurt 2 ? 4 weken).

Deze verandering van hersenstructuur zorgt voor een gebalanceerd, grotere voorraad serotonine in de synapsen tussen 2 hersencellen, waardoor de persoon zich beter gaat voelen.

Bij coke gaat dit met zo'n geweld dat de hersenen geen tijd hebben zich uit te balanceren en veelvuldig gebruik, wat bij coca?ne vaak vermeerderd door de verslavendheid van deze substantie, leidt tot depressie ipv vermindering van depressie...

De werking van tramadol vwb heropname van nor-adrenaline en serotonine lijkt veel meer op een zwakke versie van SNRI's (Serotonine Noradrenaline Reuptake Inhibitors) als bijv. venlafaxine (Efexor).

#14 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 17 January 2006 - 08:51 PM

Ik schijn dan weer een apart geval te zijn, want ik vind tramadol wel degelijk een interessant en zeker ook een recreatief middel. Had het in Thailand gehaald en daar eerst een veel te hoge dosis ervan gegeten(350mg). Was wel een leuke ervaring, maar was niet echt iets voor mij omdat het me zeker ook de hele nacht wakker hield en dat vind ik nooit zo heel relaxed.

Had wel rare soort dromen als ik wel in slaap viel en 5 minuten later weer wakker werd, dan gingen m'n dromen ook een beetje over in de echte wereld(met m'n ogen dicht was het net alsof ik nog aan het slapen was en kon ik soms nog delen van m'ndromen zien, met ogen open was ik gewoon een beetje spacend, verder niks)

Met een stuk lagere dosissen(3, 4 of 5 capsules van 50mg) vond ik het een stuk leuker, bij mij begon het met een aardige hoop energie en een beetje raar maar wel erg chill gevoel in m'n lichaam. Als ik met mensen was werd ik wel aardig actief en spraakzaam, maar niet hyperactief of irritant of dat je MOET praten, gewoon alsof je een goede bui hebt en zin hebt met mensen te praten.

Als ik alleen was werd ik ook wel actief, maar meer om wat rond te lopen en muziek te luisteren, aan het einde van de "reis" voelde ik me altijd wel ontspannen en vond ik t erg leuk om op m'n bed te liggen met wat muziek, weinig licht en misschien een goed boek en een kopje thee.

Over het algemeen vond ik dit een ongelofelijk goed middel, zeker na wat ik gelezen heb op internet, wat me toch deed denken dat het troep was...

Je moet er ook niet al te veel van verwachten, ik heb veel benzodiazepinen gebruikt en die zijn gewoon veel sterker in hun effecten, maar ook heel anders. Codeine heb ik ook een aantal keer geprobeerd maar dat vond ik dus weer helemaal niks...

Voor mij is het duidelijk dat 200mg tramadol > 350mg tramadol > codeine(van laag tot hoge dosis).

Maar je moet gewoon niet te veel ervan verwachten, de high is niet heel erg sterk, maar voornamelijk gewoon relaxed.

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 17 January 2006 - 08:57 PM

Jah, in Thailand heb je wel veel prescription drugs die je zomaar kan kopen heb ik al op erowid gelezen ;)

#16 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 17 January 2006 - 09:23 PM

Hmm, valt op zich nog wel mee, je schijnt in andere landen bijvoorbeeld veel makkelijker aan je benzo's te kunnen komen en ook ketamine gewoon OTC te kunnen kopen. In Thailand is het niet echt wijdverspreid, maar wie zoekt die zal ook zeker wel vinden.

On-topic: Tramadol zou ik absoluut nog wel vaker gaan gebruiken als ik het hier in Nederland had, maar aangezien dat niet zo is moet ik maar weer wachten tot ik in Thailand ben. Vond het daar ook een heel relaxede drug om te nemen voordat ik lichamelijk zware dingen moest doen, je zit vol goede moed en hebt weinig last van je lichaam, maar toch bljif je wel in de gaten hebben wanneer je te ver gaat.

Met MDMA heb ik soms toch wat te veel zin om iets physieks te doen, waardoor je bijvoorbeeld ineens een paar uur lang bomen staat om te hakken(alleen de dode bomen bij ons in het bos, wil geen levende bomen kappen, en die zou ik trouwens toch niet kunnen gebruiken voor in de kachel ;) ) En toen had ik de dag daarna wel wat spierpijn, alhoewel ik t toch wel erger had verwacht. Was wel lollig

#17 bloempotteke

bloempotteke

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 26 February 2006 - 10:40 PM

Sorry dat ik dit topic nu even terug naar boven haal, maar ik neem nu een tijdje tramadol tegen de pijn (chronische pijn). Hierdoor heb ik mijn experimentjes even op pauze moeten zetten. Maar het begint toch te kriebelen. Daarom mijn vraagje: weten jullie waarmee tramadol absoluut niet te combineren valt en waarmee lekker wel?

Hier mijn ervaringen: tramadol -32,7 mg 2x/dag- (in combinatie met paracetamol -300mg 2x/dag- en natri naproxrenum -500 mg 1?2x/dag- ).
De allereerste dag dat ik al het bovenstaande nam, was ik behoorlijk van de kaart. Had het absoluut niet verwacht, aangezien ik toch al redelijk wat naar binnen heb gewerkt van pijnstillers en ander lekkers. Zodoende heb ik twee weken geen alcohol durven aanraken en een maand geen joints meer gerookt (was voordien m'n pijnstiller).
Alcohol en wietjes is redelijk goed te doen. Al komt alles wel heviger aan. Als ik nu twee glazen wijn drink, ben ik echt dronken. Terwijl vroeger een fles wijn me amper iets deed. En een paar trekjes van een joint zijn nu ook al genoeg om een uurtje in hogere sferen door te brengen.
Nu begin ik dus ontzettende zin te krijgen in iets geestverruimends, een paddestoeltje ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt! :)

#18 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 27 February 2006 - 04:37 PM

Sorry dat ik dit topic nu even terug naar boven haal, maar ik neem nu een tijdje tramadol tegen de pijn (chronische pijn). Hierdoor heb ik mijn experimentjes even op pauze moeten zetten. Maar het begint toch te kriebelen. Daarom mijn vraagje: weten jullie waarmee tramadol absoluut niet te combineren valt en waarmee lekker wel?

Hier mijn ervaringen: tramadol -32,7 mg 2x/dag- (in combinatie met paracetamol -300mg 2x/dag- en natri naproxrenum -500 mg 1?2x/dag- ).
De allereerste dag dat ik al het bovenstaande nam, was ik behoorlijk van de kaart. Had het absoluut niet verwacht, aangezien ik toch al redelijk wat naar binnen heb gewerkt van pijnstillers en ander lekkers. Zodoende heb ik twee weken geen alcohol durven aanraken en een maand geen joints meer gerookt (was voordien m'n pijnstiller).
Alcohol en wietjes is redelijk goed te doen. Al komt alles wel heviger aan. Als ik nu twee glazen wijn drink, ben ik echt dronken. Terwijl vroeger een fles wijn me amper iets deed. En een paar trekjes van een joint zijn nu ook al genoeg om een uurtje in hogere sferen door te brengen.
Nu begin ik dus ontzettende zin te krijgen in iets geestverruimends, een paddestoeltje ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt! :)

k snap je vraag niet echt , verbaasd dat je minder alcohol nodig hebt om verneukt te raken als je pijnstillers ophebt?

als je je gwone hoeveelheid zou drinken zou je waarschijnlijk blauw worden (al kan ik dat niet echt van achter mn pc inschatten)

#19 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 27 February 2006 - 04:47 PM

^ja inderdaad pijnstillers en alcohol gaan niet samen... ik weet niet of ik je nu het wetenschappelijke antwoord geef of een urban legend. Maar volgens mij komt dat omdat je maag er niet zo heel goed tegen kan.

Zal wel een verbinding aangaan in je maag met elkaar waar je maag niet zo heel gelukkig van wordt.

Dusse ik denk dat je beter een joint kan roken bij je tramadol dan een drankje drinken....

Maar zoals bij alle medicijn gerelateerde antwoorden die ik geef:

"....Wacht even tot iemand die er meer van weet je hier een beter antwoord op kan geven, er hangen hier genoeg mensen rond met een geneeskundige achergrond die kunnen je vast beter/betrouwbaarder helpen dan ik kan met mijn beperkte kennis omtrent deze middelen."

#20 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 27 February 2006 - 05:42 PM

NSAID's (aspirine, ibuprofen, naproxen, diclofenac enzo) kunnen zorgen voor maagbloedingen, bij gelijktijdig gebruik van alcohol neemt de kans hierop drastisch toe.

Tramadol en alcohol hebben allebei een centraal dempende werking op het zenuwstelsel en versterken elkaars werking (of dit echt synergistisch is dus 1+1 = 3) weet ik niet. Voor de maag zijn er geloof ik geen problemen bij combi alcohol en tramadol, tenminste voor zo ver ik weet.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users