Jump to content

Photo

Beste benzoBij fout gaan

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 07 October 2005 - 08:12 PM

Soms kan je echt fout gaan, wordt je angstig, begin je te zweten en gaat het helemaal niet goed. Er zijn mensen die zeggen van 'dat hoort bij de trip' --> die discussie wil ik dus niet. Een benzo kan soms een goede hulp zijn.

Welke benzo's gebruiken jullie. Welke zijn goed en welke zijn slecht?

Ik heb goede ervaringen met clonazepam, het maakt me erg rustig. Diazepam is ook een goed hulpje. Ik heb vernomen dat rohypnol en xanax ook best wel goed zouden kunnen zijn.

Van welke benzo's heb je dus best een hoopje achter de hand voor worst scenario?

Grtz
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#2 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 07 October 2005 - 09:01 PM

Zelf zou ik gaan voor een Lorazepam. Oxazepam kan ook wel maar ik zou toch Lorazepam verkiezen doordat deze korter werkt en je de dag erna dus wat minder suf ervan bent.
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#3 spiritmolecule

spiritmolecule

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 155 posts

Posted 07 October 2005 - 09:36 PM

en wat voor dosering neem je dan bij een bad trip ?

#4 Oscar_acosta

Oscar_acosta

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Posted 07 October 2005 - 09:57 PM

gewoon zelf conditionering, ride it out .... hoe ruw het ook is ...

al meerder keer ferm bang geweest (zie mijn bad trip report), maar instinctief mezelf kunnen controleren zodat ik ondanks de angst en verwarring wel immobiel kan houden

de set doet er veel aan , dingen klaar leggen die je kunnen boeien tijdens de trip
voor mij is de Woodstock DVD heel efficient , al krijg ik telkens bad vibes van het documentaire gedeeltes(the Port-O-Potty Man en het gedeelte na Jimmy Hendricx)
maar das geen probleem zolang ik nog mijn dvd remote kan bedienen... als ik dat niet meer kan , is het gewoon alles uit, en ride the wave .. wherever it goes

realistisch gezien ... als het echt zo zwaar aankomt waaien dat je nog de tijd krijgt om iets eraan te doen... dan moet het doenbaar zijn met dingen die je kan klaarleggen...

als 400 ug LSD inslaat , dan ben je toch niet capable om nog medicijnen te nemen... , tegen de tijd dat je beseft dat het fout gaat, weet je je eigen naam nie meer... zeker op een heavy LSD trip.. ego death is nie angst aanjagend... het is eruit komen dat scary as shit is... en dan weet je echt niet wat je moet doen , laat staan zelf medicatie..

het beste is een goeie mentale conditie te hebben , je voor te bereiden op je trip ( setting) zodat je instinctief juist reageert , en gewoon de boel relatief passief accepteert

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 07 October 2005 - 10:19 PM

Er zijn mensen die zeggen van 'dat hoort bij de trip' --> die discussie wil ik dus niet.

Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#6 Oscar_acosta

Oscar_acosta

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Posted 07 October 2005 - 10:39 PM

Er zijn mensen die zeggen van 'dat hoort bij de trip' --> die discussie wil ik dus niet.

het gaat om respect voor de trip.

als je de trip ingaat, met een mentaliteit van een pure recreant, dan is het in mijn opinie al foute boel nog voor je begint.

een milde trip , die kan je gewoon ombuigen, just go for the happy place
dat kun je zelf maken, zolang je niet compleet weg bent kun je de trip voldoende controleren om er iets goeds van te maken...

gewoon negatieve dingen negeren , en actief de leuke dingen opzoeken( goede DVD, of CD , of mooie dingen op je pc afspelen, dingen die je klaar gelegd hebt tijdens het voorbereiden van je Set en Setting

een zware trip, als het echt zo heavy is , dat je het niet aan kan, dan ben je riskant bezig , want voor die dingen moet je een tripsitter voorzien
als dat niet het geval is , dan ben je fout bezig , en Benzo's zijn geen oplossing
een (bijvoorbeel) LSD trip kan zo hard inslaan , dat je niet meer de mogelijkheid hebt om zelfmedicatie te doen... dan kun je echt beter je eigen mentale conditie beter voorbereiden... als je dat niet gedaan hebt voor je slikt of rookt... goed bezig.

het punt is , trippen moet je doen met respect voor jezelf , en het tripmiddel
als je begint met de mentaliteit van " easy way out , met dit of dat product "
dan heb je dat respect niet op voorraad.

voor lichte trips heb je niks nodig om het te overkomen
voor zware trips is zelfmedicatie echt geen veilige optie
of je nu die discussie wil of niet , dit is gewoon part of tripping

#7 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 07 October 2005 - 11:18 PM

Gozer.. Dat snappen we allemaal hier.

Maar als wolvenkind het besluit neemt om een paar benzo's te nemen wil hij waarschijnlijk wel advies over welke benzo's hiervoor het beste zouden kunnen zijn, geen preek over hoe hij het anders zou moeten doen, want hij heeft van het begin af aan gezegd dat hij dat niet wil en waarschijnlijk zal hij dus gewoon benzo's gebruiken.

Je kan het vergelijken met iemand die een snoepje wilt eten en vraagt welke mensen het lekkerste vinden.. Hij weet zelf ook wel dat hij gaatjes in z'n tanden ervan kan krijgen maar hoeft natuurlijk geen preek van iemand over "de gevaren" van snoep eten. Hij wilt weten welk snoepje het lekkerste is omdat hij toch wel snoep zal gaan eten.

Als je zo nodig over het onderwerp waar jij over aan het discussieren bent wilt lullen, doe dat dan in een ander topic, volgens mij was er al eentje die hier over ging. Kzal em wel ff zoeken..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 October 2005 - 01:51 AM

Ja, idd, we kennen allemaal die shit, we zijn ervaren genoeg. Ik wil gewoon weten als je iets neemt, wat je moet nemen. Want die bullshit gaat je er ook niet altijd uit helpen. Die offtopic mag trouwes uit dit topic aub. Stick to benzo's.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 08 October 2005 - 06:00 AM

Alprazolam (Xanax) zou mijn voorkeur hebben...Diazepam (Valium) de 2e keus.
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#10 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 08 October 2005 - 11:17 AM

Uit ervaring zeg ik diazepam, alprazolam lijkt me ook erg geschikt en naar zeggen van anderen is flunitrazepam (roofies) het beste om te kalmeren. oxazepam heb ik wel eens op en die lijkt mij niet echt geweldig.
Dit is dope!

#11 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 October 2005 - 02:26 PM

Dit is al een oude thread mensen, kijk bij Een bad paddotrip minderen met Oxazepam.

Dit was mijn antwoord:

Bij een bad-trip is het zaak om een benzo uit te zoeken die:

1. Snel werkt (sublingual lorazepam)
2. Iig evenlang (liefst langer) werkt dan het middel die je de bad trip geeft (kijk hier voor halfwaardetijden)
3. Vooral angstwerend is en niet sederend (dus geen slaap-benzo's, tenzij je natuurlijk op een feestje lekker wil meuren), zie hiervoor het overzicht bij 2.

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 08 October 2005 - 02:42 PM

Zo'n lange half-life dat sommige hebben :) . Ik gebruik soms de ene avond benzo's en de avond erna alcohol of opiaten, is dus niet zo gezond.

#13 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 October 2005 - 02:58 PM

Gezond weet ik niet (lijkt me trouwens niet voor je lever en nieren), het kan je alleen extra versuft, moe e/o duizelig maken, doordat zulke substanties elkaar versterken (allemaal downers h?).

#14 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 09 October 2005 - 02:38 PM

2. Iig evenlang (liefst langer) werkt dan het middel die je de bad trip geeft

Ik denk niet dat dit noodzakelijk is. Het gaat voornamelijk om het moment dat je de angst ervaart. Wanneer deze vanuit dat moment kan worden omgebogen naar een relaxed gevoel, dan maakt de tijd die dit duurt niet zoveel meer uit. Beter lijkt me ook om niet de benzo te laten domineren (hoge dosering, maar tijdsduur valt daar ook onder denk ik) omdat het nog wel (mentaal) belangrijk is om je angst enigsinds onder ogen te zien en te ontdekken waar deze vandaan komt (psychologische zelfanalyse --> dan heeft je trip tenminste nut gehad). Mentale afvlakking door benzo's en/of andere kalmeringsmiddelen werkt dan weer geestdodend wat mij persoonlijk niet wenselijk lijkt (je hebt toch echt gekozen om een trip te maken).

#15 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 09 October 2005 - 02:42 PM

^ mee eens Dreamer. Het zal dan alleen moeilijk zijn een substantie te vinden die dusdanig kort werkt, misschien dan toch 'slaap'-benzo triazolam of benzo-ligands zaleplon of zolpidem...

#16 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 10 October 2005 - 06:52 PM

True, ik ben het helemaal eens met de replies van Dreamer en Dil.

misschien dan toch 'slaap'-benzo triazolam of benzo-ligands zaleplon of zolpidem...

Triazolam is met grofweg twee uur benzo-actie dan toch de benzo die de voorkeur geniet in dat geval.
Zaleplon heeft snelle onset en duurt kort (1 uur half-life), Zolpidem, bereikt iets minder snel de piekconcentratie, maar duurt ook relatief kort (1.5 tot 3 uur half-life); dit zijn dus goede non-benzo (omega-1) alternatieven.

#17 KnalSjtal

KnalSjtal

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 05 December 2005 - 10:53 AM

Xanax is idd een relax middeltje, het voordeel is dat je er niet meteen heel suf van word.
Je kunt gerust de dag ermee door, een xanax in de morgen is een dag zonder zorgen.
Oxazepam werkt zowat hetzelfde maar daar voel je de relaxe warmte wat meer bij.

Als ik een keertje te hard ga neem k een oxaatje van 20mg, na halfuurtje ben je dan een zaliger mens.
En over de dosering je kunt tot 100mg oxazepam per dag, maar das wel max.
Xanax zit zo rond de 2mg.

Moet wel zeggen dat een klein blowtje erbij het geheel "af" maakt.

gegroet br m

#18 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 05 December 2005 - 02:55 PM

Lijkt me niet verstandig om een jointje te roken als je het gebruikt om uit een trip te komen.

#19 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 05 December 2005 - 03:02 PM

Mij ook niet. Het werkt zo verschillend! De ene keer word ik er wel rustig van, maar eigenlijk in de meeste gevallen versterkt het mijn trip... behalve als ik redelijk op de weg terug richting baseline ben en zin heb om te slapen.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#20 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 05 December 2005 - 03:04 PM

Ja dat bedoelde ik, de ene keer word je er lekker rustig van, maar als je net een heftige trip (half) achter de rug hebt, kan je net zo goed weer helemaal para worden.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users