Jump to content

Photo

Buprenorfinehet officiële buprenorfine topic

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 28 September 2005 - 09:44 PM

Kan iemand me wat meer vertellen over de nodige dosis bij oraal gebruik van buprenorphine en de duur ervan?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#2 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 28 September 2005 - 10:28 PM

Nou, volgens het kompas:

Dosering: De oromucosale tablet is niet geschikt voor bestrijding van acute postoperatieve pijn.
De behandeling starten met parenterale toediening van 0,3 mg, soms tot 0,6 mg (i.m. of langzaam i.v.); zo nodig iedere 6-8 uur herhalen ?f de behandeling voortzetten met 0,4 mg oromucosaal iedere 6 uur, indien mogelijk verlagen tot 0,2 mg. Ouderen: 0,2 mg een- tot viermaal per dag.
De tabletten onder de tong laten oplossen.
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#3 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 28 September 2005 - 10:33 PM

in lage dosissen is het een agonist en zal dus roeseffecten vertonen :)
maar in hogere dosis is het een antagonist en zal dus de receptoren blokken.
Dus moest je het proberen kan je best bij lage dosissen blijven :ph34r:

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 29 September 2005 - 12:51 PM

Dus een dosis tussen de 0,2 en 0,4 mg zou roeseffecten moeten geven?
Mocht iemand nog bijkomende info weten over combo met andere drugs en max. dose enzo ... hit me :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#5 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 29 September 2005 - 04:36 PM

Dit medicijn wordt voornamelijk gebrukt om van een opiaten-verslaving af te komen (alleen kleine dosis geeft roes, grote niet, dus de roes blijft beperkt), en als pijnstiller met een verslavingseliminerend effect boven een bepaalde dosis.

Of je geestelijke verslaving voor opiaten hiermee weg gaat is maar zeer de vraag.

#6 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 29 October 2005 - 07:08 PM

tis een goed alternatief voor methadon

wolvenkind absoluut niet gebruiken binnen 24 of 48 uur na een echt opiaat anders krijg je afkick verschijnselen

niet moeilijk doen met milligrammen , of heb je de pillen die je onder je tong moet doen?

ik had een paar 8 mg franse en destijds kon ik makkelijk 1 week met 1 pil doen.

jij vast ook , maak een miniscuul lijntje (moet neerkomen op 0,5 tot 1 mg bupe en snuif t , woosh!!! wees wel voorbereid want de effecten hielden bij mij de eerste keer meer dan 24 uur aan.

oh en zelfs spuiters worden hier nog high van als ze t snuifen dus die antagonist shit valt wel mee alleen absoluut niet mengen met "echte" opiaten in je lichaam.

Edited by Cad0, 03 May 2006 - 03:56 PM.

#7 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 April 2006 - 08:32 AM

wolvenkind absoluut niet gebruiken binnen 24 of 48 uur na een echt opiaat anders krijg je afkick verschijnselen

jah, ik ken een dude die al een paar jaar opiaten (dagelijks) gebruikt en die had dit middeltje ook genomen, werd heel ziek.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#8 estilingue

estilingue

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 28 April 2006 - 06:16 PM

Je gaat mij nu toch niet vertellen dat je afkickverschijnselen krijgt door buprenorfine te nemen als je niet lichamelijk verslaafd bent aan een volledige agonist? Het enige wat er gebeurt als je een 'echt' opiaat ervoor hebt genomen is dat de werking ervan vermindert, wat bij verslaafden idd een afkick geeft.

Edited by Cad0, 03 May 2006 - 03:57 PM.

#9 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 03 May 2006 - 03:58 PM

This topic has been heavily moderated. Ait?
Ik heb wat posts weggegooid en er een tweetal aangepast. On topic verder plz & thnx.

#10 estilingue

estilingue

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 03 May 2006 - 10:05 PM

^Ait. thx.

Kan iemand me wat meer vertellen over de nodige dosis bij oraal gebruik

Buprenorfine wordt eigenlijk nooit oraal gebruikt omdat het via de maag zeer snel wordt afgebroken in de lever. Dus moet het via het slijmvlies (onder de tong, nasaal of rectaal) of injectie (roken misschien ook?). De dosissen die francois aangaf zijn correct volgens de info die ik heb.
Van belang is ook dat de halfwaardetijd erg lang is: tss 20 en ong. 70 uur, terwijl het merkbaar effect max. 8 uur duurt. Dit zou kunnen betekenen dat bij iemand zonder tolerantie de effecten kunnen opstapelen na herhaald gebruik. Naloxone heeft nauwelijks effect als tegengif voor buprenorfine bovendien, dus opletten want een OD kan niet goed geholpen worden. Omdat het een gedeeltelijke antagonist is zijn de ontwenningsverschijnselen na door buprenorfinegebruik evenmin te verhelpen door hogere dosissen van een volledige agonist zoals heroine of morfine.
Het is een derivaat van thebaine, een van de vele alkaloiden uit papaver.

#11 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 25 May 2006 - 12:04 AM

^
ey ja je hebt wel gelijk dit bdoelde k ook

#12 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 20 February 2013 - 06:23 PM

Nou wil ik graag meer weten over dit goedje?
Wat is het precies? Ik kan namelijk niet echt goede informatie vinden wat het nou precies is?
Is dit nou een opiaat of een benzo?
En is recreatief gebruik toepasselijk met dit goedje?
Mvg Hazolater

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 20 February 2013 - 06:59 PM

Veel lees plezier: http://en.wikipedia....i/Buprenorphine

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 22 February 2013 - 01:12 PM

Ik kan me niet voorstellen dat je buprenorfine recreatief kunt gebruiken, en al helemaal niet in de doseringen van Temgesic. Volgens mij zijn ze in Nederland 0,2 mg. Ze worden voor zover ik weet vooral voorgeschreven als opiaatvervanger (op dezelfde manier als methadon), maar omdat 0,2 mg voor de meeste opiaatafhankelijken echt veel te weinig is (als je 16 mg. krijgt voorgeschreven moet je telkens 32 pilletjes onder je tong leggen), worden de meeste mensen er niet per se vrolijk van. Komt vast ook wel vooral als pijnmedicament trouwens.

Buprenorfine is een (semi)synthetische opioïde, een partiële mu-opiaatreceptor agonist, maar met weinig 'roes'-effect ivm de meeste opiaten, waardoor de kans op misbruik een stuk kleiner is dan bij andere opioïden. Wel heeft buprenorfine een vrij hoge affiniteit voor je mu opiaat receptoren, waardoor andere opiaten geen effect hebben als je die bijneemt.

Zie ook dit:, daar wordt mijn verhaal nog beter uitgelegd. :D (al die moeite voor niets, grr).

Werking

Buprenorfine is een partiële opiaatagonist met zowel agonistische als antagonistische eigenschappen. Bij een lage dosering geeft buprenorfine een vergelijkbare werking als de bekende opiaatagonisten zoals pijnstilling, euforie en nauwe pupillen. Bij een hoge dosering treedt een plafondeffect op; de werking van het middel neemt niet verder toe. Buprenorfine verdringt de opiaten van de receptor en veroorzaakt ontwenning. Als het middel de receptor volledig heeft bezet geven andere opiaten geen effect meer. Het middel bindt zich langzaam aan de receptor en laat het langzaam weer los. Piekconcentraties bij toediening onder de tong worden bereikt na 30-60 minuten uur. Buprenorfine bij opiaatverslaving wordt in de hoge doseringen gebruikt (en is dan ongeveer 72 uren werkzaam, de plasma halfwaardetijd bedraagt 3-4 uur) en derhalve verdient een tablet met een hogere dosering buprenorfine de voorkeur. In deze hoge doseringen geeft buprenorfine een verminderde craving naar heroïne, een blokkering van het effect van heroïne en een verzachting van de ontwenningsverschijnselen van opiaten. Patiënten ervaren een voordeel van buprenorfine; zij kunnen als zij dat willen bijgebruiken en daarna de Suboxone weer innemen zonder ziek te worden.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#15 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 22 February 2013 - 01:13 PM

Topic effe gemerged met het al bestaande officiële buprenorfine topic.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#16 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 06 November 2013 - 11:19 AM

Hebben ze in nederland geen subutex dan. Bestaat uit 8mg bupe.

Weet niet zeker of antagonist ook aanwezig is.

MAar een vriend van me die methadon nam, moest toch eerst dosis helemaal verlagen om subutex te kunnen nemen.

Denk vanaf 20mg methadon/dag kan je na 24 / 48 uur overschakelen op subutex.

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 07 November 2013 - 05:19 PM

Subutex en suboxone zijn trouwens niet alleen buprenorfine, maar bupe met naloxone (een sterke opiaat-antagonist, die overigens volgens mij geen functie heeft in beide medicijnen..

Kijk anders hier even, vanaf hoofdstuk 6.6, over doseringen bij het omzetten van methadon op buprenorfine.

Tabel 6.4:        Overstap van buprenorfine naar methadon

Van heroïne naar buprenorfine

Van methadon naar buprenorfine

In 2-3 dagen

Eerst methadon afbouwen naar 30 mg dd gedurende 1 week

Lukt dit niet, dan afbouwen naar hoogstens 60 mg dd. Lukt het niet om methadon af te bouwen tot 60 mg of minder, dan NIET overgaan op buprenorfine.

Eerste dosis

≥ 4 u na laatste heroïne:
				0,8 – 2 mg;
				≥ 6 u na laatste heroïne:
				2 – 8 mg

≥ 24 u na laatste methadon: 2-4 mg

48-96 u na laatste methadon: 2-4 mg

Verhogingen

2-4 mg per dag

2-4 mg per dag

2-4 mg per dag

Thank you, the mdgt.

#18 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 08 November 2013 - 11:38 AM

In belgie bestaat Subutex echter enkel uit bupe ( www.bcfi.be)

Subutex

Buprenorfine

Subutex (Reckitt Benckiser) 

[buprenorfine (hydrochloride)] compr. (subling.)7 x 2mg € 10,59    7 x 8mg € 23,35 (voor substitutiebehandeling; speciaal gereglementeerd geneesmiddel

Suboxone

Suboxone            
[buprenorfine (hydrochloride) 2mg + naloxon (hydrochloride) 0,5mg ] compr. (subling.)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users