Puntige kaalkopjesZijn ze al gesignaleerd dit jaar?
Posted 16 September 2005 - 06:51 PM

Posted 16 September 2005 - 07:17 PM
Posted 16 September 2005 - 07:56 PM

okeeeeeeeeeeeej, back on topic...
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 16 September 2005 - 11:00 PM
Ik kan me iets herinneren over een datura topic..?die van psycho forze is een btje lullig en ook niet geheel terecht volgens mij.

Maargoed, et kan altijd veranderd worden als je Bunzz ff een PM stuurt.
:back on topic:
Leuk report.

Posted 17 September 2005 - 02:14 AM
darwin award nominee is echt wel een coole bijnaam...

Erkenning!!

De bedenker van de evolutie theorie... Maarrrrrr Ik ben het het maar gedeeltelijk eens met die theorie, WANT er bestaat wel degelijk meer tussen hemel aan aarde..

Maargoed, hijs dus lullig bedoeld?? Ik eis uitleg ! :devil:
*dronken*

back on topic...
Als dit uitgepraat is, gaan we weer verder ontopic..

Posted 17 September 2005 - 07:23 AM
Ja ga jij even mod spelenAls dit uitgepraat is, gaan we weer verder ontopic..

Posted 17 September 2005 - 09:04 AM
Beter iets dan niets
Humm, ik weet zeker als er hier onervaren mensen gaan plukken er mensen zijn die flinke darmklachten zullen gaan krijgen wegens het eten van de verkeerde paddestoelen.
In een van mijn glorieuse dagen dat ik op zoek was naar zo'n beetje alles dat trips kon veroorzaken heb ik ook wel eens kaalkopjes proberen te plukken. In het begin lukte het, maar later maak je toch die ene fout

Ontzettende maagkrampen kreeg ik ervan, en mijn hongergevoel verdween niet, het begon s'ochtends al met 11 boterhammen totdat ik buikpijn kreeg. Dat wil je echt niet meemaken man, en daarna misselijk worden, en dan weer honger. Dat beetje door elkaar ...
Weet wat je plukt hehe, gelukkig zijn de meeste paddestoelen die op kaalkopjes lijken niet zo extreem giftig als bijvoorbeeld die bekende groene paddestoel. Ik raad voor stoeltjes kweekbakjes aan en laat dat plukken wel aan de ervaren personen over.
btw, check mijn ondertitel dan

Posted 17 September 2005 - 09:26 AM
by honoring those who accidentally kill themselves in really stupid ways.
Of necessity, this honor is generally bestowed posthumously.
http://www.darwinawards.com/

Posted 17 September 2005 - 09:36 AM
The Darwin Awards salute the improvement of the human genome
by honoring those who accidentally kill themselves in really stupid ways.
Of necessity, this honor is generally bestowed posthumously.
http://www.darwinawards.com/

Posted 17 September 2005 - 11:33 AM
Heerlijk toch dat aloude toeval. Ik hoopte al dat ik de persoon waar ik het in deze quote over had tegen zou komen. En gister was het gelijk raak. Zodra de tijd rijp is gaan we paddestoelen verzamelen in de weilanden. Ik kom hem niet zo vaak tegen, maar mooi dat het nu gebeurde op een toepasselijk moment, zodat ik nu zijn telefoon nummer heb zodra de paddestoelen de grond uit schieten.Ik denk dat ik dit jaar ook maar eens paddestoelen ga zoeken. Ik weet van iemand die ik af en toe tegenkom in de kroeg dat hij ze ook elk jaar verzameld. Hopelijk kom ik hem binnenkort tegen om er naar te vragen. Gelukkig zijn er enorm veel weilanden in de buurt.
Posted 17 September 2005 - 12:26 PM

Ja ga jij even mod spelen

Posted 18 September 2005 - 03:54 PM
ik heb namelijk vorig jaar erg veel op kaalkopjes lijkende paddestoelen gezien op een plek bij mij in de buurt. maarja als ik het niet zeker weet ga ik ze echt niet opeten.
Posted 18 September 2005 - 03:58 PM
Posted 18 September 2005 - 05:15 PM
hoe kan je het verschil herkennen tussen kaalkopjes en giftige soorten die er veel op lijken ?
ik heb namelijk vorig jaar erg veel op kaalkopjes lijkende paddestoelen gezien op een plek bij mij in de buurt. maarja als ik het niet zeker weet ga ik ze echt niet opeten.
Mocht je ge?nterreseerd zijn, kun je natuurlijk een paddestoelen encyclopedie kopen in de winke. Altijd handig.
Wat je ook kan doen is even op internet kijken, of naar de boekhandel gaan om even in een paddestoelengids/encycl. kijken en het plaatje goed in op nemen, zodat je goed weet hoe die er uit ziet. Daarnaast ook even de gegevens bekijken die er bij beschreven staan. Aan de hand daarvan kun je denk ik niet snel meer fouten maken. Ze groeien op (bemeste) weilanden en zijn tussen de 5 en 12 cm dacht ik. Ze zijn vrij makkelijk te herkennen, maar je moet gewoon even weten hoe ze eruit zien.
Posted 18 September 2005 - 05:35 PM
Posted 19 September 2005 - 09:45 AM

Maar is de puntige kaalkop een sterk soort paddestoel? Heeft iemand ervaring met deze soort paddestoel?
Wil toch binnenkort een keertje proberen en enige informatie op voorhand is handig.
Posted 19 September 2005 - 09:50 AM
Posted 19 September 2005 - 10:37 AM
Is het handig om met deze te beginnen? Heb nog nooit een paddo trip gehad en wil niet gelijk te hard van stapel lopen.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users