Jump to content

Photo

4-FMPhet officiele "4-Flava" topic

• Please log in to reply
698 replies to this topic

#1 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 09 September 2005 - 08:20 PM

Ik heb de laatste 2 maanden goede ervaringen met 4-fluoroamphetamine gehad. Een lekkere 'warme' stimulant, die niet te lang doorzeurt (na 6 uur ben ik er klaar mee) en waar ik geen morning-after effecten (of weeks-after effecten) van krijg.

Een dosis van 150 mg-200 mg doet het bij mij een avondje heel lekker en dat terwijl ik absoluut geen speed-fan ben. Ik ervaar 4-FMP dan ook als veel socialer en gloedvoller dan speed zonder 'over'stimulatie van serotonine (extase-gevoel) als bij MDMA.

Nog iemand ervaringen?

DHPwiki - 4-FMP

#2 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 09 September 2005 - 09:16 PM

klinkt goed,kheb zelf nu aardig wat ervaring met 2c-c,kzal binnenkort wel even wat posten :thumbsup:,in de wat lichtere doseringen komt het iig wel een btje overeen met wat jij omschrijft

#3 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 10 September 2005 - 12:13 PM

4-flamps zijn nu voor mij de beste stim voor op een feest, 2 weken geleden op mysteryland weer op, dosis weet ik niet, rond de 200 mg van het hcl zout. Had daarvoor een klein beetje gbl op, verder geen invloeden op de amps van gemerkt. Na ongeveer uurtje begon in me vet relaxt te voelen, tintelend hoofd en dit hield een uurtje of 2 a 3 aan, daarna alleen nog stimulatie, maar deze houdt bij mij erg lang aan, de keer hiervoor van 3 uur 's nachts tot 7 a 8 uur 's avonds en daarna nog veel moeite met slapen. Maar ik vind het heel relaxt, alle ervaringen tot nu toe zijn voor mij goed geweest en het werkt langer als mdma wat bij mij na 2 uur in de comedown gaat en mij weinig stimuleerd.
Dit is dope!

#4 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 10 September 2005 - 02:00 PM

Zeer goed bevallen op lowlands :respect:
Eerste avond zo'n 150mg wat idd een prettig sociaal gevoel gaf. Tintelingen in het hoofd ala een goede dosis ephedra. Licht en kleuren leken ook enigzins warmer. Het effect hield zo'n 2-3 uur aan. Na de come down nog een flinke lange tijd stimulatie ala methylone gehad en (voor je gevoel dan hehe) aardig helder geweest. Blowerij en drank weren nog uren compleet weggedrukt door de 4-FMP

Korte nachtrust, kon makkelijk in slaap komen. Goed uitgerust weer opgestaan. Absoluut geen kater.

Volgende dag zo'n 100 mg genomen. Minder euphorisch en kortere werking (logisch) maar zeker weer een prima nacht op beleefd. Volgende dag weer vroeg wakker geworden.

Tijdens lowlands in totaal zo'n 10 uur geslapen in 3 dagen maar ben zeer energiek en fit geweest tijdens het hele festival.

Na thuiskomst veel geslapen maar geen terugslag ervaren.

Hij mag van mij nog even blijven :thumbsup:

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#5 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 10 September 2005 - 03:17 PM

Ook weer zo'n stofje waarna de dealers me vragend zullen aankijken van "wat wil je hebben :thumbsup: "
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#6 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 September 2005 - 04:21 PM

Hier een stuje op pubmed:

Psychostimulant-like effects of p-fluoroamphetamine in the rat.

Marona-Lewicka D, Rhee GS, Sprague JE, Nichols DE.

Departments of Pharmacology and Toxicology, and Medicinal Chemistry and Pharmacognosy, Purdue University, West Lafayette, IN 47907, USA.

The present study was undertaken to compare the pharmacological properties of p-fluoroamphetamine with those of amphetamine and of other halogenated amphetamines, using several in vivo and in vitro tests. These included substitution testing in (+)-amphetamine (1 mg/kg, 5.4 mu mol/kg, i.p.)-, (+)-N-methyl-1-(1,3-benzodioxol-5-yl)-2-butanamine [(+)-MBDB] (1.75 mg/kg, 7.8 mu mol/kg, i.p.)-, and 5-methoxy-6-methyl-2-aminoindan (MMAI) (1.71 mg/kg, 8 mu mol/kg, i.p.)-trained rats, [3H]5-HT and [3H]dopamine uptake inhibition in whole brain synaptosomes, and changes in striatal extracellular levels of dopamine, 3,4-dihydroxyphenylacetic acid (DOPAC), and homovanillic acid (HVA) as measured by in vivo microdialysis in freely moving rats. In drug discrimination substitution tests, p-fluoroamphetamine fully mimicked (+)-amphetamine (ED50 0.43 mg/kg, 2.11 mu mol/kg), whereas 'no substitution' was observed in rats trained to discriminate the serotonin (5-hydroxytryptamine, 5-HT)-releasing agents (+)-MBDB or MMAI from saline. p-Chloroamphetamine did not substitute for amphetamine but fully substituted for the (+)-MBDB and MMAI cues (ED50 0.17 mg/kg, 0.82 mu mol/kg, and 0.14 mg/kg, 0.69 mu mol/kg, respectively). p-Fluoroamphetamine, in comparison with p-chloroamphetamine and p-iodoamphetamine, showed much stronger inhibition of [3H]dopamine than [3H]5-HT uptake into rat brain synaptosomes but was less selective than amphetamine. p-Fluoroamphetamine (7.0 mg/kg, i.p.), 1 h after administration, strongly elevated (849% of baseline) extracellular dopamine in rat striatum measured using in vivo microdialysis. Amphetamine (2 mg/kg, i.p.) increased extracellular dopamine in rat striatum with a maximum at the same time as did p-fluoroamphetamine, but the latter gave a smaller increase. The data presented suggest that p-fluoroamphetamine resembles amphetamie more than it does the 5-HT-releasing type amphetamines.

PMID: 8749023 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Toch vremd dat 4-FMP een warm gevoel geeft, terwijl de affiniteit voor 5-HT uptake vrijwel nihil is. Ik denk wel dat dit met de veminderde oxidative stress te maken heeft (tenminste als ik uit ga van de weinige after effects na gebruik)...

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 September 2005 - 05:32 PM

Niemand last van 'n kater dag erna? Op speed en ephedra is deze verschrikkelijk.
Best prijzig voor 'n amfitamine spijtig genoeg :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#8 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 September 2005 - 05:38 PM

Niemand last van 'n kater dag erna? Op speed en ephedra is deze verschrikkelijk.
Best prijzig voor 'n amfitamine spijtig genoeg :(

Daar heb je gelijk aan, maar m'n gezondheid gaat toch voor alles... :)

#9 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 September 2005 - 06:36 PM

Hier een nogal positieve thread op blueligt.nu aangeaande 4-FMP:

T4-Fluoroamphetamine-First Time-A Wonderful New Discovery!  25-04-2004 00:15  (#1866608)
This experience is a few months old, it occurred just after the New Year. I took notes during the experience but have subsequently lost them, so please forgive any gaps in my memory.

I had the good fortune to experience this compound with a girlfriend, her fiance (also a good friend of mine) and his friend of many years from out of town (who I had never met, but was very nice). I had tripped in this environment on other substances before. My mindset was good, I had a good day beforehand and strangely, I wasn't terribly apprehensive about trying a chemical for which there is not much information. I was looking forward to an enlightening experience, and I was not disappointed.

I will have to make a follow up post with the dose in mg I took after I ask one of the abovementioned friends, as I stated I am working from memory and the experience was awhile ago. We all took the same dose to the best of my recollection and the purity of the substance had been satisfactorily measured. I had eaten a big vegetarian lunch, as I usually do when I anticipate taking a trip. (I am not a vegetarian but have an aversion to eating meat/flesh before tripping for some reason).

The drug hit all of us fairly quickly but, unlike MDMA, I felt ZERO nausea and came up very comfortably. I always feel comfortable around these particular friends, but the sense of empathy was dramatic. I found myself thinking about the people in my life who have come and gone. One of the most salient features of this journey was that I felt I gained a greater understanding of people and situations.

The friends who are a couple were feeling "in the mood" so they went off into the bedroom to do their deed. Neither of them smokes cannabis and the guy who was in from out of town does, so I made the suggestion to go outside and smoke some cannabis. I wasn't sexually aroused per se, but I could certainly see the potential of this substance to be a useful adjunct to a sexual experience given the right company and set of circumstances.

Cannabis tends to dull the feeling of MDxx class substances to me, and I don't often smoke until I feel myself starting to come down. Smoking really brought up the feeling of empathy and oneness with the world on this substance, though- not to mention it made the euphoria I was experiencing quite intense.

My trip lasted about as long as an average MDMA trip. Like the comeup, the comedown was fairly easy. I took something to get to sleep (don't remember what), eventually fell asleep and woke up the next day a little tired but nowhere near as chewed up as back in the day when I used to take dirty, untested pills.

Overall, this was a phenomenal experience for me. I did a search and found no reports of this substance on Bluelight and only one on Erowid, so perhaps this is my contribution to history. I had originally titled my report in part "Like MDMA, only better." It was almost as if the "magic" of MDMA that many, if not most, of us have lost over time was brought back. A MDA trip I took about 3 months later was particularly intense. Perhaps 4-fluoro brought the magic back for me?

I am no chemist but 4-fluoroamphetamine felt a lot more specific and "clean" in its effects than other substances with which I have had experience. Does anyone have any comments on the neurotoxicity of this compound? That "chewed up" feeling I have from MDxx was nonexistent and I felt no decline in cognitive function whatsoever.

Barring unforeseen health or other consequences, I would enjoy revisiting this substance in the future. The others with whom I shared the experience would, I'd imagine, say the same. I recall one having slight nausea, but it passed in a short time.

Hier de rest van de thread.

#10 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 10 September 2005 - 09:47 PM

Tsja, die hoge prijzen liggen ook aan waar je het vandaan haalt, als dit middel toegankelijker wordt door meer bekendheid gaan de prijzen vanzelf omlaag
Dit is dope!

#11 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 11 September 2005 - 04:11 AM

Nja, het zou wel kunnen dat het meer geproduceerd zal worden, maar het zal volges mij toch gewoon onder de straatnaam speed worden verkocht, dus weet je nooit welke zooi je hebt :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#12 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 11 September 2005 - 10:05 AM

Nja, het zou wel kunnen dat het meer geproduceerd zal worden, maar het zal volges mij toch gewoon onder de straatnaam speed worden verkocht, dus weet je nooit welke zooi je hebt :)

Daarom koop ik het ook niet van de straat.

Bovendien is 4-FMP een stuk moeilijker te produceren en zal het aldus waarschijnlijk nooit zo goedkoop worden als (versneden) speed... :(

#13 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 11 September 2005 - 01:59 PM

Het is heel zo moeilijk niet om te produceren, volgens mij kun je gewoon de synthese route volgen voor gewone amps met andere precursors.

En ik zie het niet gebeuren dat dit als speed verkocht zal worden, ook omdat het heel anders aanvoelt.
Dit is dope!

#14 theseBoetz

theseBoetz

Reƫle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 11 September 2005 - 09:49 PM

als het echt zo relaxt is dan zal het vanzelf wel een markt veroveren (moet t ook wel een beetje betaalbaar zijn)

Het is heel zo moeilijk niet om te produceren, volgens mij kun je gewoon de synthese route volgen voor gewone amps met andere precursors.

Tja, maar andere precursors kan een drastische verhoging in prijs beteken (bepaalde precusors kunnen duur zijn), of als de opbrengsten een stuk lager liggen van de reactie (ipv dat je met 100g precursors 80g product overhoudt, je maar 10g overhoudt). Dit is niet te voorspellen, tenzij je duidelijke informatie over opbrengsten en precursorprijzen hebt.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 11 September 2005 - 11:44 PM

btw, hoe zit 't eigenlijk met de samenstelling van speed? er zijn toch enorm veel varianten van amfitamines? wat is nou de exacte stof die meestal wordt verkocht op straat? Kan iemand wat meer info geven en msch 'n klein overzichtje ofzo :rolleyes:

#16 yoghurt

yoghurt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 September 2005 - 04:25 PM

ben ook wel benieuwd naar de samenstelling van doorgaanse straat-speed

#17 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 September 2005 - 04:37 PM

Op erowid staat er een grof onderscheid tussen amfitamine, meth, ritalin en dexedrine dacht ik te herinneren.

#18 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 12 September 2005 - 09:05 PM

Naar mijn weten is het hier in nederland de laatste tijd zo goed als ordinaire amps die flink versneden zijn.
Dit is dope!

#19 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 21 September 2005 - 04:55 PM

De straatspeed in Nederland is doorgaans D,L-amfetamine-sulfaat met sporen van aanverwante stoffen door een onvolledige synthese.

De primaire precursor voor deze vorm van speed is benzylmethylketone oftewel 1-Phenyl-2-propanone, welke op zichzelf vaak al onzuiver is.
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#20 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 256 posts

Posted 22 September 2005 - 07:03 AM

Best prijzig voor 'n amfitamine spijtig genoeg  :P

Daar heb je gelijk aan, maar m'n gezondheid gaat toch voor alles... :bounce:

Is het aangetoond dat 4-FMP minder slecht is?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users