Jump to content

Photo

Doornappel: dosering en gebruik

• Please log in to reply
144 replies to this topic

#141 dxmidley

dxmidley

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 15 June 2010 - 07:50 PM

Ik heb 11 jaar geleden in m'n experimentele periode wel eens thee gemaakt van 2 gedroogde bladeren van een datura inoxia plant die ik langs de kant de van de weg per toeval gevonden had (mooie plant trouwens). Die had ik gedroogd, verkruimeld en getrokken in kokend water. Eén mok van dit brouwsel was genoeg om strontzat te worden, echt alles zag ik dubbel, m'n benen leken als rubber, geluid leek veraf en met echo omringd.. echt zwaar overweldigend. Ik ben er uiteindelijk van in slaap gevallen en 1u later wakker geworden.. Schijnbaar niets aan de hand meer, ben gewoon weggeweest naar een feest daarna. Nog een joint gemixed met dit spul gerookt (waar ik overigens enkel de wiet van voelde).. De dagen na deze ervaring kon ik niet goed lezen, ik kom me niet focussen op één woord, enkel als ik ernaast keek. Heel raar.

Echt uitzien met dit spul, zeker met de zaadjes die zouden nog vele malen potenter zijn dan de bladeren. Ik doe dit nooit meer, het ging echt in 15min van nuchter naar een toestand die je zou ervaren als je 25 pils ophebt, terwijl je bijna het mentaal bijna nuchter meemaakt.. Ik kan me na deze ervaring goed inbeelden dat je hier serieus zot van kan worden, en domme dingen van kan gaan doen..

#142 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 20 July 2010 - 12:06 PM

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#143 DJK

DJK

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 19 September 2015 - 12:18 AM

Ik weet niet hoor, bij LSD en DMT valt het mij altijd op dat mensen elkaar bang maken met verhalen over bad trips en vergeten dat als men die verhalen achterwege laat (maar natuurlijk WEL weten dat ze zelf "realiteit" maken en dus ook zelf kunnen sturen) er vrijwel geen bad trips voorkomen..

ghe bedoel was 13 toen ik het voor het eerst LSD nam, wist amper wat het was laat staan dat ik wist wat een bad trip inhield maar tsjooohw wat was dat leuk die trip (begin jaren 90 superman zegel genomen dus dosering was geweldig zullen we maar zeggen :P) heb verder altijd graag het goedje genomen en ben al met al 1 keer nadat mensen het er non stop over hadden (bad trip dit, bad trip dat) ooit misschien 1 of 2 minuten fout gegaan op LSD, heb dit dus vrijwel meteen kunnen omdraaien naar een pret realiteit.

DMT, Salvia, DOB, LSD (en veel varianten er van(LSD)), Ketamine en cactus (naam ff kwijt dus: cactus) heb ik naar mijn mening alleen maar als plezierig en zeer leerzaam kunnen ervaren simpelweg door hoe je zelf denkt te sturen hoe je zelf wilt.

Ik heb helaas bij paddo's heel af en toe dat door alle chaoss die het maakt dit iets minder onder de knie maar zelfs die ene keer dat dit mij dan niet mag lukken en het dus niet zo super plezierig mag worden ervaren zit de grap gewoon naast de oorzaak in jezelf.

Ik heb op het moment doornappel liggen en dacht dat het leuk zou zijn er wat over op te gaan zoeken als in ervaringen van anderen te gaan lezen maar tref vooral mensen aan die er alles over weten (allemaal zijn ze negatief) en vrijwel allemaal hebben ze het dan ook NIET zelf tot zich genomen valt me op.

De enkeling die het dan weer wel op heeft is in het algemeen niet eens zo negatief en sommigen zelfs positief, ik ken helaas maar 2 mensen die het zelf op hebben (zijn trouwens erg positief over hun ervaringen er mee) dus vandaar dat ik ging kijken op internet en nu zelfs iets post op dit forum.

Ik heb dus nog steeds geen antwoord gevonden op m'n intresse vraag die ik zojuist uitleg met iets te veel woorden misschien maar toch........
Heeft er iemand ervaring met de Trip van de doornappel en zou deze persoon evt zijn of haar ervaring ervan willen delen ?

Edited by dreamer, 21 September 2015 - 11:21 AM.
carriage returns om de leesbaardheid te verhogen

#144 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 22 September 2015 - 10:52 AM

Mijn dosering van de Doornappel was iets van 50 zaadjes....

Ik kan me absoluut niks/nada/noppes herinneren van de 'trip'.

Op vrijdag-middag thuis samen met een vriend ingenomen,

gebabbeld en getroubled,en samen richting mijn huis gefietst.

De nacht is een blank.

ben op zaterdag middag/avond langzaam weer bij gekomen.

De vrienden die ons gezien hebben zeiden dat het leek als of we gewoon aangeschoten/dronken waren.

Ze vonden dat we ons redelijk normaal gedroegen.

Die dosering is eigenlijk best moeilijk in te schatten..

En hierin ligt denk ik dus ook het gevaar.

De doos- of dood-ering liggen TE nou bij elkaar.

..denk ik..

Succes...als je niet meer post,

laat dan even weten waar we kunnen beginnen met zoeken naar je lichaam

..

"Circular logic works because circular logic works."

#145 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 26 September 2015 - 05:05 PM

Ik ben een keer aanwezig geweest toen iemand scopolamine uit ampulle die hij uit een aptoheek had bemachtigd bij zichzelf geinjecteerd had zonder mij in te lichten. Scopolamine is een van de alkaloids aanwezig in Datura waarvan je gaat hallucineren.

Het verloop van het geheel verliep ongeveer als volgend, de persoon zat op een stoel en ik zat op zijn bed terwijl we aan het praten waren over verschillende onderwerpen. Op een bepaald moment begon hij te staren en onaanspreekbaar te worden. Dit volgde langzaam op met random gebabbel over iets van een banaan, totaal niet te ontcijferen wat er met de persoon gebeurde. Hij nam waarschijnlijk dingen waar die er niet waren. Gedurende die tijd heb ik geprobeerd middels simpele vragen en verschilllende tactieken om communicatie te herstellen aangezien ik langzaam aan steeds ongeruster werd. Dit was totaal onmogelijk. In vergelijking met psychedelica is er vaak nog wel contact te vinden met de persoon en de persoon zelf beleeft meestal nog een mate van bewuste controle en het bewustzijn dat men wat heeft genomen. In dit geval was hij overgeleverd aan zijn eigen impulsen en ingevingen. Op het moment dat hij zwankelend door zijn woning wou gaan lopen heb ik hem dan ook voorzichtig richting zijn bed begeleid. Na enkele tijd ging het over in een katatonische staat waarna ik mij ontzettend ongerust begon te maken en de vraag begon te stellen of ik 112 maar eens moest gaan bellen.

Toen hij eenmaal op zijn bed lag leek het erop dat hij in slaap was gevallen of out was gegaan. Ik heb toen zeker 50 minuten, zo niet langer, de ademhaling en hartslag in de gaten gehouden en hem op zijn zij gelegd. Ik kan je vertellen dat die minuten uren hebben geleken. Op basis van de "gok" dat ademhaling en andere lichamelijke functies normaal leken te functioneren heb ik toen afgezien van 112 bellen. Naderhand heb ik dus van hem te horen gekregen wat hij had gedaan, zelf had hij totaal geen recollectie van wat er gebeurt was.

Doornappel (Datura) is van de klasse hallucinogene genoemd deliriants en die naam heeft het niet voor niets. Ik zou het je ten zeerste afraden in ieder geval. Het is totaal niet te vergelijken met de hallucinogene klasse psychedelische drugs waarbij je nog een mate van bewustzijn en controle hebt, daarnaast is de kans groot dat je bijna niks meer van de trip zult weten. Niet te vergeten dat je de precieze dosering in het plantmateriaal niet vast kunt stellen en de kans op een te grote dosis of zelfs overdosering een vrij dunne lijn zijn.

The delirium produced is characterized by stupor, confusion, confabulation, and regression to "phantom" behaviors such as disrobing and plucking.[2] Other commonly reported behaviors include holding full conversations with imagined people, finishing a complex, multi-stage action (such as getting dressed) and then suddenly discovering one had not even begun yet, and being unable to recognize one's own reflection in a mirror.[citation needed]

The effects have been linked to sleepwalking, a fugue state or a psychotic episode (particularly in that the subject has minimal control over their actions and little to no recall of the experience). This is a notable departure from the effects of serotonergic psychedelics.

Naturally occurring deliriants are found in plant species such as Atropa belladonna (deadly nightshade), various Brugmansia species (Angel's Trumpets), Datura stramonium (Jimson weed), Hyoscyamus niger (henbane), and Mandragora officinarum (mandrake) in the form of tropane alkaloids (notably atropine, scopolamine, and hyoscyamine). Synthetic compounds such as diphenhydramine (Benadryl) and dimenhydrinate (Dramamine) are also deliriants. Uncured tobacco is also a deliriant due to its very high nicotine content, resulting in a delirious hallucinogenic intoxication[citation needed]. Uncured tobacco was once used in entheogenic ceremonies by Native Americans.

https://en.wikipedia.../wiki/Deliriant

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users