inclusief een erg ervaren tripsitter !!!!Dit lijkt me een goedje voor zeer goed ingelichte psychonauten met rume ervaringen.

Doornappel: dosering en gebruik
Posted 11 September 2005 - 01:01 AM
Posted 11 September 2005 - 03:13 PM

Ja erg achterlijk idd, heb er ook iets van gezegd..

Posted 12 September 2005 - 10:25 AM
de reportjes zijn altijd uiterst vermakelijk om te lezen, vooral die van de atropa belladonna zijn behoooooorlijk wazig.. maar ik raad het iedereen af.
Posted 12 September 2005 - 10:35 AM
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Posted 12 September 2005 - 01:34 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 12 September 2005 - 01:55 PM

Posted 19 September 2005 - 09:39 AM
Misschien als de dosis laag is dat je er dan iets van leert. Soort van 'Face your Fear' maar hoef het zelf niet mee te maken. Ben wel heel benieuwd naar iemand die het wel goed heeft ervaren en niet in een gesticht is beland.
Mocht iemand iets weten of een ervaring wilt delen.......

Posted 19 September 2005 - 04:28 PM
De boeken van Carlos Casteneda bschrijven positieve ervaringen met de Doornappel. Alhoewel ook niet makkelijk, maar zeker leerzaam.Denk niet dat het zomaar handig is om zomaar eenh plant te gaan plukken. De verhalen die ik gehoord heb van doornappels zijn niet de meest leuke trips die er zijn geweest. Maar in die gevallen lagen de doseringen wel heel hoog en dus niet zomaar bij nagedacht.
Misschien als de dosis laag is dat je er dan iets van leert. Soort van 'Face your Fear' maar hoef het zelf niet mee te maken. Ben wel heel benieuwd naar iemand die het wel goed heeft ervaren en niet in een gesticht is beland.
Mocht iemand iets weten of een ervaring wilt delen.......
Posted 19 September 2005 - 04:41 PM
Posted 19 September 2005 - 05:01 PM
waarom?De kans daar en tegen dat de verhalen in de boeken van Castenada waargebeurd zijn is erg klein.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 19 September 2005 - 05:39 PM
Posted 02 October 2005 - 11:42 AM
Ik heb 10 van de zaadjes van elke soort geplant. Van Stramonium kwamen ze allemaal op, maar 2 plantjes zijn bezweken.
Van Metel kwamen er 4 op, waarvan ook 2 zijn bezweken.
De overige acht Stramonium plantjes het ik buiten in potten laten groeien tot mooie planten van ongeveer 50 cm hoog. Er kwamen prachtige bloemen in die later veranderden in zaaddozen met scherpe stekels.
De Metel plantjes staan in iets te kleine potjes en zijn minder groot. Ze staan binnen en het zijn hele mooie plantjes. De bloemen waren 2 keer zo groot als die van Stramonium, de zaadozen zijn iets anders van vorm en de stekels zijn minder scherp.
In ieder geval had ik nog heel veel zaadjes over.
Heb er eerst 10 Stamonium en 5 Metel zaadjes fijngemalen en in capsules ingenomen. Weinig effect.
4 dagen later heb ik 20 s en 10 m op dezelde manier ingenomen. Toen kreeg ik een erg droge mond en iets vergrootte pupillen. Ik voelde me ook een beetje vreemd.
De week daarna heb ik 30 s en 15 m genomen. Toen had ik een droge mond en keel. Ik wist niet dat het mogelijk was om een droge keel te hebben tot onder mijn adamsappel. Echt niet prettig! Eten was onmogelijk.
Een keer heb ik 30 Metel zaadjes genomen. Ik ging toen door de duinen lopen. Af en toe had ik het gevoel alsof iemand me een duw gaf. Alleen niet tegen mijn lichaam, maar tegen mijn bewustzijn, zodat ik het gevoel had dat ik uit mijn lichaam werd geduwd. Ik duwde mezelf steeds weer terug, maar dit was best eng!
Ik geloof dat toen mijn Metel zaadjes op waren en heb een week later de laatste 59 Stramonium zaadjes genomen. Dit effect was ook niet echt prettig, maar niet zo eng als de vorige keer met de 30 Metel zaadjes.
Dat was allemaal begin dit jaar.
Intussen heb ik honderden zaadjes geoogst van de Datura planten in mijn tuin. Ik heb er een aantal keren wat van genomen, maar het enige effect was dat ik een erg droge mond kreeg en s'nachts wat heftiger droomde.
10 zaadjes - beetje droge mond, kon nog gewoon eten.
20 zaadjes - erg droge mond, kon alleen eten met behulp van sap of water
40 zaadjes - ongewoon droge mond en keel. Eten onmogelijk. Slikken doet pijn.
Het is me nog niet gelukt om echt te trippen en ik zie het vanwege de enorme droge mond en keel niet zitten om de dosering te verhogen.
Mischien dat er een betere manier is om de stof in mijn hersenen te krijgen zonder dat het zo sterk op mijn spijsvertering werkt. Zoals een zalf of pasta maken en die op de slapen aan brengen, maar ik heb er geen haast mee om dit te proberen.
Ik heb gelezen dat je voor psychedelische doeleinden de onrijpe zaden moet hebben, maar alle zaden die ik gebruikt heb waren helemaal rijp, dus ik ben van plan om een onrijpe zaaddoos te plukken en om nog wat met die zaden te experimenteren.
Het kweken van de planten op zich is zeker een goede ervaring. Ook omdat veel mensen op een 'magische' manier tot de planten worden aangetrokken.
Ik raad niemand aan om met deze planten te experimenten en waarschuw dat de sterkte van de zaden die ik heb gebruik kan verschillen van zaden van een andere bron. Ook kan het zo zijn dat ik er anders op reageer dan andere mensen.
Posted 02 October 2005 - 01:00 PM
Nog even bevestigend: IEDEREEN - KIJK HIER HEEL GOED MEE UIT !!!
Posted 03 January 2006 - 01:01 PM
Achter die boeken schijnt een hele club schrijvers schuil te zijn gegaan die onder de naam Carlos Castenada publicaties hebben gemaakt. De gebeurtenissen zijn volledig uit de dikke duim gezogen ondanks dat de meeste nog redelijk realistisch zijn weergegeven. Ik zou de waarde bij een mooi verhaal laten en niet teveel uitgaan van waargebeurd. (zoek op het net en je vind genoeg sources die dit bevestigen)
++OF TOPIC++ Heb twaalf jaar geleden met ene dame gewerkt, die een wetenschappelijke studie deed naar dromen. Ze vertelde mij toen het volgende. Haar leraar is/was een Noorse droomdeskundige. Deze man heeft een scriptie over dromen gemaakt en dit naar dhr. Castaneda gestuurd. Weken verstreken en de noorse deskundige vroeg Castaneda om een reactie. Maanden verstreken, de noor vraagt nogmaals om reactie op zijn werk. Hij krijgt zijn scriptie weer thuis gestuurd, verzonden door mevr Castaneda, zonder bedankje of commentaar. Niet veel later verschijnt het boek "The Art of Dreaming".
Wie Castaneda is/zijn Geen idee, lijkt er wel op dat zijn werk enigszins onderbouwt is. Volgens mij kon het altijd een goede voorbereiding zijn voor aspirant psychonauten, tegenwoordig zijn er betere referentiemiddelen waaronder bv dit forum of Erowid.
Posted 03 January 2006 - 03:11 PM
Posted 03 January 2006 - 03:30 PM
Alles wat hier dus gezegd wordt

Posted 03 January 2006 - 07:12 PM
^ Hm, interessant! Weetje ook in hoeverre de betreffende scriptie en het boek van Casteneda overeen kwamen? Is er sprake geweest van plagiaat?
Volgens haar (mijn collega) was er heel wat info uit de scriptie direct gebruikt door Castaneda. Hele ideeen waren overgenomen

Posted 06 January 2006 - 07:02 PM
Experimenteren met de plant zelf zou ik alleen nog durven met het roken van de bladeren. Ik heb er vroeger een paar keer thee van gezet, gelukkig met niet al te nare gevolgen maar een vriend van mij die het op mijn aanraden ook heeft gedaan is in de spoedopname beland (hij had de drap ook opgedronken). Gelukkig voor hem lagen al zijn maten ook in de spoed, wat achteraf natuurlijk nonsens bleek.
Inname van datura en aanverwanten zijn meer iets voor een zelfmoordforum, de eventuele doodsreutel valt ook wel te behandelen:
http://www.bcfi.be/n...1/P_F28N10F.cfm **
** Deze link liet Cad0's firefox corrupten, en vroeg bij Dreadmannekes firefox om een printer. Wat is het doel van deze link estilingue?***
*** Deze link lijkt wel goed te werken. Mijn excuses voor eerder bericht. In plaats van de cfm link, kan ook deze gebruikt worden.
Edited by Cad0, 07 January 2006 - 10:15 PM.
Posted 09 January 2006 - 02:55 PM
Je kan dus ook teveel nemen en dan sterven omdat je organen het niet meer trekken?
Eerlijk gezegd geloof ik de helft van al die reports niet helemaal. Die mensen kunnen toch gewoon net zo goed een nachtmerrie hebben gehad en achteraf gedacht hebben dat het echt gebeurde?
Posted 09 January 2006 - 03:09 PM
En van alle middelen kan je zoveel nemen dat je eraan sterft.
In feite is dit ook zo toch? Wat is je punt precies?Eerlijk gezegd geloof ik de helft van al die reports niet helemaal. Die mensen kunnen toch gewoon net zo goed een nachtmerrie hebben gehad en achteraf gedacht hebben dat het echt gebeurde?
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users