Jump to content

Photo

Doornappel: dosering en gebruik

• Please log in to reply
144 replies to this topic

#21 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 13 August 2005 - 09:00 PM

As a general rule, Erowid neither recommends nor discourages the use of any psychoactive, however, in the case of tropane alkaloid-containing Solanaceae plants, we think it is important to note that an overwhelming majority of those who describe to us their use of Datura (and to a lesser extent, Belladonna, Brugmansia and Brunfelsia) find their experiences extremely mentally and physically unpleasant and not infrequently physically dangerous.

There is no way to guess a reasonable dose, because potency of the plant material itself and appropriate dose for an individual appear to vary so much. The question of what "reasonable" means for something that so often leads to such ridiculously negative effects is hard to say.

As an admixture plant in some traditional ayahuasca brews, smoking blends, or other preparations, parts of these plants are generally used in very low doses. Because of the serious adverse consequences associated with tropane alkaloids (scopolamine, atropine, hyoscyamine) intoxication and the wide variation in doses used, we are unwilling to even speculate about specific dosages for the leaves, flowers, and seeds of these plants.

If you are considering ingesting Datura-group plants, please read extensively from the collected experience reports and never take them without a reliable, sober sitter who understands the likely health issues and who can stop you from walking in front of traffic. Please note that fatalities from ingesting Datura do occur and hospitalizations seem to be quite common, in spite of the relatively low rates of psychoactive use of these plants.

http://www.erowid.org/plants/datura/

Pleez leer engels :)

#22 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 18 August 2005 - 09:20 AM

Ik begrijp de nieuwsgierigheid wel. Ik heb het zelf ook eigenlijk ook bij dit middel, aangezien de hallucinaties hiervan naar alle waarschijnlijkheid levensecht zijn. (wat ik ook wel eens van MDMA heb gehad, ja ik meen het!)

Als je levensechte hallucinaties wil, vergeet datura en google eens op lucide dromen :) Veel veiliger, leuker en grappiger, en net zo interessant!
Sometimes we live
no particular way
but our own

#23 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 19 August 2005 - 10:42 AM

Daar heb ik al eens eerder over gehoord trouwens.
Ik zal eens gaan opzoeken wat lucide dromen ook al weer precies in houden. :)

#24 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 20 August 2005 - 04:20 AM

doornappel : 1 keer , nooit meer.
dose 30+ zaden , genomen op vrijdag avond .
kom bij ergens anders op zondag ochtend ,
geen herinnering van de dag er tussen.
alleen kapot tandvlees verder geen beschadiggingen.

1 keer nooit meer ,

raad het iedereeen af.

W
"Circular logic works because circular logic works."

#25 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 20 August 2005 - 11:43 AM

Met een sitter toch hoop ik ?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#26 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 20 August 2005 - 05:55 PM

lol hebje helemaal niks meegekregen wat je in al die tijd hebt uitgespookt in je trip???? :bloos:

#27 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 20 August 2005 - 06:00 PM

QWheheheh vrij nutteloos dan :bloos:

Trouwens 30 zaden is dodelijk man!

#28 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 20 August 2005 - 06:00 PM

Bv gezichtsvermogen ?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#29 aap

aap

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 02 September 2005 - 08:38 PM

to TS:

atropine is toch die zooi die er een paar maanden geleden voor zorgden dat coke gebruikers het ziekenhuis gingen bezoeken en soms niet meer verlieten omdat het goedje door hun witte goud was vermengt?

#30 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 03 September 2005 - 04:15 AM

Trouwens 30 zaden is dodelijk man!

Dat ligt dus aan de soort en de potentie, en die verschilt enorm.

Mod edit (Cad0) :
Ik heb een aantal off-topic replies verwijderd, verdere replies on-topic please.

Edited by Cad0, 05 September 2005 - 03:11 PM.

#31 sanakthe

sanakthe

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 111 posts

Posted 08 September 2005 - 06:11 PM

Wat zijn die erowid experiences ziek man.. :)

#32 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 09 September 2005 - 04:02 PM

Ik wil ze ook wel eens lezen dan...
Waar kan ik die vinden??

(sorry zit maar zelden op erowid, vanwege mijn slechte engels)

#33 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 09 September 2005 - 07:11 PM

Als ik me niet vergis heet de groep planten in het Engels Datura.

Alhier kun je ervaringen lezen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#34 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1445 posts

Posted 09 September 2005 - 09:36 PM

Wow, ik word bijna bang van jullie reacties. Wat een bizarre drug zeg als ik de verhalen moet geloven. Net deze tripreport gelezen, behoorlijk vaag zeg.

Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...

#35 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 10 September 2005 - 02:19 PM

Dit spul is inderdaad bestwel geschift. Volgens mij is de werkzame stof in de datura waar ze onderzoek naar moeten doen in verband met schizofrenie.

#36 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 10 September 2005 - 03:12 PM

Dit is overigens een bestwel mooie ervaring, alhoewel uiterst vreemd.

#37 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 10 September 2005 - 05:08 PM

Ik heb even dat verhaal gelezen over die gast die dacht dat z'n tuin zo groot als een voetbalveld geworden was, en dacht dat zijn oude vrienden - die 'm ooit hebben laten vallen omdat hij blowde- bij 'm in de tuin waren en met hem een joint gingen roken, maar die er helemaal niet waren...erg sick allemaal wat er in dat verhaal staat.
Lijkt me echt helemaal niks. Evil shit!!

#38 sanakthe

sanakthe

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 111 posts

Posted 10 September 2005 - 05:21 PM

Ik heb even dat verhaal gelezen over die gast die dacht dat z'n tuin zo groot als een voetbalveld geworden was, en dacht dat zijn oude vrienden - die 'm ooit hebben laten vallen omdat hij blowde- bij 'm in de tuin waren en met hem een joint gingen roken, maar die er helemaal niet waren...erg sick allemaal wat er in dat verhaal staat.
Lijkt me echt helemaal niks. Evil shit!!

Zieke shit inderdaad :)

#39 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 10 September 2005 - 05:54 PM

Dit lijkt me een goedje voor zeer goed ingelichte psychonauten met rume ervaringen.

Damn, wat een reporten! Die gast van Partyflock moeten ze meteen bannen, wat een rare, overantwoordelijke sucker-mc is dat! :)

En again: vraag me niet of ik altijd zo serieus ben, dit is gewoon hoogst onverantwoordelijk!

On that note: :(

#40 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 10 September 2005 - 06:37 PM

I talked to my water heater for an hour because I heard my friend's voice coming from inside. He was stuck and trying to get out. It was 100% real, I at no point thought I was tripping. It was just reality.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users