Jump to content

Photo

Nederlandstalige boekenover psychedelica

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#21 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 25 December 2005 - 01:00 PM

"Trepanation is the practice of making a hole in the skull in order to improve the brain pulsations and hence the overall well being."

http://www.trepanationguide.com/

http://www.bmezine.c.../A10101/trepan/

http://skepdic.com/trepanation.html

http://www.trepan.com/_index.html

#22 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 06 February 2006 - 08:04 AM

Hij wilde zijn 'hersenbloedvolume laten toenemen' ofzo. Om dezelfde reden stonden sommige mensen in die tijd urenlang op hun hoofd om 'high' te worden.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#23 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 26 February 2006 - 12:31 PM

back on topic :

"psychedelische ®evolutie" door Hans Bogers, Stephen Snelders en Hans Plomp

"geweide reis" door lars faber

"alles over paddo's" door arno adelaars

"alles over xtc" door arno adelaars

:)
"Circular logic works because circular logic works."

#24 spacekonijntje

spacekonijntje

Silent one

• Members
  • 10 posts

Posted 06 March 2006 - 12:58 PM

Shit, ik heb 3 euro betaald voor psychedelische perspectieven van het PAN ;) En dat boekje van Arno Adelaars over paddo's heb ik ook voor zoiets bij de slegte gekocht (volgens mij in Utrecht maar dat weet ik niet meer zeker)

#25 Sweet_Shadow

Sweet_Shadow

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 503 posts

Posted 06 March 2006 - 01:54 PM

David Solomon - Het voor en tegen van LSD

Ik heb het nog niet gelezen, maar het is in ieder geval Nederlandstalig. Het is wel een vertaling, hier wat info. Ik heb 'm bij de Slegte gevonden ;)
No sir, I don't like it.

#26 soko

soko

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 457 posts

Posted 20 March 2006 - 07:27 PM

ben nu bezig in "De cannabis Connectie"
Posted Image

Beschrijving:
Cannabis -ook bekend als marihuana, shit of wiet- is een controversi?le drug. Volgens experts is een joint minder schadelijk voor de gezondheid dan alcohol, maar toch worden in sommige landen nog zware gevangenisstraffen uitgesproken voor het bezit van cannabis. Ook in Belgi? is kweek, bezit en gebruik van cannabis verboden. Desondanks heeft ??n op vijf Vlaamse jongeren al wel eens softdrugs gebruikt. Het aantal gebruikers blijft toenemen, en jonge blowers komen er steeds openlijker voor uit. Wat doet marihuana met lichaam en geest, en bestaat er gevaar voor gewenning en verslaving? De cannabisconnectie onderzoekt in eerste plaats de medische aspecten van de plant. Het boek biedt daarnaast een eerste kennismaking met Belgische gebruikers, kwekers en dealers. Hans van Scharen analyseert hoe samen met de drug cannabis de plant hennep werd gecriminaliseerd en hoe deze 'plant der goden' nu langzaam maar zeker in ere wordt hersteld. Ook op het gebied van justitie en politiek is er een en ander in beweging. Ondanks toenemende internationale druk gaan er ook in Belgi? offici?le stemmen op voor een depenalisering van druggebruik.
De cannabisconnectie is ideaal voor gebruikers en bezorgde of nieuwsgierige niet-gebruikers, boordevol medische, historische, ecologische en sociologische informatie over cannabis en hennep. Het omslag is overigens op 100% henneppapier gedrukt. Wie het boek niet wil lezen, kan het altijd nog oproken!

Opzich best een interessant boek! Ook over de geschiedenis, en hoe verschillende volkeren cannabis gebruikten enz.

Verder had ik een keer op schiphol het boek "XTC smokkel" gekocht.
Posted Image

De nietsontziende jacht op drugscriminelen.

Ecstasy. E?n van Nederlands meest succesvolle exportproducten overspoelt nu de Amerikaanse markt, waardoor de Amerikaanse War on Drugs zich op ons land heeft gericht. Amerikaanse drugsagenten opereren op Nederlands grondgebied en Nederlandse onderdanen die verdacht worden van de smokkel van de partypillen mogen worden uitgeleverd. De autoriteiten in Den Haag geven daaraan hun volledige medewerking. Terecht? Of is er sprake van Amerikaanse juridisch imperialisme?

XTC-smokkel beschrijft hoe een klein land groot werd in de ecstasy: de geschiedenis van de Limburgse en Brabantse pillenboeren en waarom de klompenmaffia nu zijn miljoenenwinsten moet delen met Amerikaanse en Isra?lische bendes. En ook: het verhaal van de Zwolse Dj en de andere Hollandse jongens achter Amerikaanse tralies, de chassidische koeriers, en kingpin Jacob Orgad, de beschermer van hoerenmadam Heidi Fleiss uit Hollywood. In XTC-smokkel voeren alle wegen terug naar Nederland.

Marian Husken en Freke Vuijst deden onderzoek naar de opsporingsmethoden die hierbij worden gebruikt in de VS en in de Hollandse polders. Ze ontmaskerden anonieme kroongetuigen en spraken met Nederlandse en Amerikaanse advocaten, officieren van justitie en (vermeende) criminelen. XTC-smokkel geeft een verbijsterend inzicht in de wereld van de partypillen.

Het gaat niet alleen over smokkel van xtc, maar ook cocaine en allerlei drugs. Verhalen van mensen die smokkelden om effe snel geld te verdienen en vervolgens de gevangenis in kwamen. Van alles over drugskartels enzo. Over jehova-getuigen en kinderen die op het vliegtuig werden gezet om drugs te smokkelen. Best interessant ook!
Get high before you die!

#27 daal

daal

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 21 March 2006 - 05:01 PM

Ook interresant om te lezen hoe de V.S. smokkelaars in de val laat lopen om ze daarna op te pakken alsof het de mensen achter de organisatie zijn. Ook mooi om te zien hoe oneerlijk het Amerikaanse rechtssysteem is, hier word namelijk veel met plea's gewerkt. Dat zijn een soort starfverminderingen die worden getekend zonder dat er enige vorm van proces wordt gevoerd.

#28 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 06 December 2006 - 09:04 PM

De gewijde reis van Lars Faber is echt een aanrader als je al iets verder bent. Anders staat het wel ver van de belevingswereld af. Maar echt goed dat dit boek bestaat, heb zelf altijd zo veel moeite om onder woorden te brengen wat ik meemaak, hierin kan ik dinge herkennen. En inspirerend, zou ook wel met een aantal gelijkgestemden op reis willen gaan.
Naast Uit je Bol en Plants of the Gods een ereplekje op de plank.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#29 Psymage

Psymage

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 07 January 2007 - 10:11 PM

Island - Aldous Huxley

Heb je hem dan ooit uitgelezen? Ik heb hem ooit is in het Nederlands gekocht op internet bij een Noord-Nederlands antiquariaat. Ik ben tot in de helft geraakt met het lezen en vanaf dan werd het me toch iets te vaag en te saai.

Die uitgave van het PAN is inderdaad wel een zeer goed boek, en ik ben het tot nu toe al in elke slegt tegengekomen, dus echt wel een aanrader, vooral door de prijs.

Zo heb ik ook in de slegte ooit is 'wintervlinder' van Hans Plomp gekocht ook weeral tegen geen geld, tof verhaal om te lezen, gaat zowat over zijn leven (fictief?) maar het leest wel vlot en er staan van tijd toffe dingen in.

#30 MadVillain

MadVillain

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 08 January 2007 - 12:40 AM

Offtopic

Marian Husken en Freke Vuijst deden onderzoek naar de opsporingsmethoden die hierbij worden gebruikt in de VS en in de Hollandse polders. Ze ontmaskerden anonieme kroongetuigen en spraken met Nederlandse en Amerikaanse advocaten, officieren van justitie en (vermeende) criminelen. XTC-smokkel geeft een verbijsterend inzicht in de wereld van de partypillen.Het gaat niet alleen over smokkel van xtc, maar ook cocaine en allerlei drugs. Verhalen van mensen die smokkelden om effe snel geld te verdienen en vervolgens de gevangenis in kwamen. Van alles over drugskartels enzo. Over jehova-getuigen en kinderen die op het vliegtuig werden gezet om drugs te smokkelen. Best interessant ook!

http://redir.vara.nl...20030619/zembla

Over hoe DEA agenten hier zouden opereren en Amerika Nederland onder druk zet.

#31 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 08 January 2007 - 08:56 AM

Island - Aldous Huxley

Heb je hem dan ooit uitgelezen? Ik heb hem ooit is in het Nederlands gekocht op internet bij een Noord-Nederlands antiquariaat. Ik ben tot in de helft geraakt met het lezen en vanaf dan werd het me toch iets te vaag en te saai.

Ja ik heb hem uitgelezen. Je moet ook geen vertalingen lezen. Het is me vaker opgevallen dat vertalingen minder goed leesbaar zijn dan de orginelen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#32 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 27 April 2007 - 09:48 AM

De vertaling van The Cosmic Serpent van Jeremy Narby is nu ook uit.

De kosmische slang

Geweldige populair-antropologische studie over ayahuasca-gebruik door sjamanen die allerlei medisch/biologische inzichten hebben waar wij in het westen nog een puntje aan kunnen zuigen.
The mind is a jungle.

#33 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 27 April 2007 - 10:33 AM

^Zo, dat boek heb ik gelijk besteld (wel in het engels). ;)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#34 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 27 April 2007 - 02:06 PM

^Zo, dat boek heb ik gelijk besteld (wel in het engels). ;)

Heb m ook in het Engels gelezen en het was het eerste boek wat ik las over psychedelica. Goede teaser.
The mind is a jungle.

#35 Tarahumara

Tarahumara

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 149 posts

Posted 14 February 2011 - 04:58 PM

De vorige topic onder dezelfde naam zat op slot...?!

Kent er iemand dit boek; "Ayahuasca borealis"?

De naam van degene die het samengesteld heeft ontsnapt me nu.

Het is naar het schijnt een universeel kookboek om Ayahuasca te leren prepareren met de planten

van de verschillende klimaten op onze planeet.

De eerste maal dat ik hierover gelezen had was een boeken recensie in het periodiek PAN (Psycho Actief Netwerk).

Iemand meer informatie over dit boek en zijn inhoud!?!

#36 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 14 February 2011 - 05:12 PM

De vorige topic onder dezelfde naam zat op slot...?!

Maar volgens mij heb je het niet gelezen ...

#37 eleftheria

eleftheria

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 26 April 2011 - 04:31 PM

Na de gewijde reis, die trouwens gratis te downloaden is, is er een 2e versie verschenen van Lars faber met de titel: De heldenreis

#38 DasBeer

DasBeer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 64 posts

Posted 20 May 2011 - 03:26 PM

Misschien dat hij trouwens niet vertalingen van engelstalige (of anderstalige) boeken bedoeld, maar boeken over drugs/psychedelica door nederlandse auteurs in het nederlands. 2 boekjes die ik heb zijn:

Uitjebol - Gerben Hellinga en Hans Plomp (weet even niet welke uitgave ik heb, ligt bij m'n moeder namelijk ;), Uitjebol wordt om de zoveel jaar opnieuw uitgebracht met nieuwe drugs en verwijzingen)

Alles over paddo's - Arno Adelaars

Hey,
Ik ben zeer geintreseerd in "Alles over paddo's" van Arno Adelaars maar deze is nergens te vinden.
Niet op bol.com of [naam van smartshop] enz...
Weet jij waar je het nog kan kopen?

Edited by Feroxium, 20 May 2011 - 03:52 PM.

#39 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 20 May 2011 - 03:52 PM

http://www.bol.com/n..._all/index.html

Op bol.com wel hoor, 2e hands in ieder geval. ;)

Edited by Feroxium, 20 May 2011 - 03:54 PM.

Verbing weirds language.

#40 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 20 May 2011 - 04:26 PM

Hey,
Ik ben zeer geintreseerd in "Alles over paddo's" van Arno Adelaars maar deze is nergens te vinden.
Niet op bol.com of [naam van smartshop] enz...
Weet jij waar je het nog kan kopen?

Is een leuk boekje, had m thuis liggen... Maar alles wat erin staat kun je ook hier lezen. Het is nou niet echt essentiële informatie die je nergens anders kunt vinden.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users