Jump to content

Photo

GHB-recepten

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 17 July 2005 - 10:45 AM

Wie heeft er een goed, werkend recept?
minder is meer

#2 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 17 July 2005 - 11:39 AM

kijk eens rond op google, erowid etc, daar moet genoeg te vinden zijn.
Dit is dope!

#3 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 17 July 2005 - 01:25 PM

ja klopt, alleen zijn er zoveel verschillende recepten, die vaak elkaar tegenspreken.
Misschien kan een kok zijn succesvolle recept delen?
minder is meer

#4 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 18 July 2005 - 11:58 AM

Een vrij simpele route is gbl en natronloog bij elkaar gooien.
Dit is dope!

#5 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 18 July 2005 - 12:03 PM

:)
minder is meer

#6 Chronic

Chronic

Threshold Activity

• Donateurs '18
  • Pip
  • 50 posts

Posted 18 July 2005 - 02:56 PM

ghb maken is helemaal niet moeilijk t enige wat je nodig hebt is idd gbl en NaOH of KOH. eerst moet je de NaOH of KOH oplossen in water.Wat ik me afvraag is waneer het water is verzadigd met loog, ivb met sjouw werk? ik heb een site gevonde die alvast heeft uitgerekent in welke verhouding je t moet laten reageren
http://leda.lycaeum.org/?ID=172 ik heb t welles nagerekent en volgens mij klopt ik ga t zelf proberen met KOH (dat stond namelijk op t lab) ik heb genoeg voor 100 ml gbl maar ik voeg maar een overmaat aan g toe want volgens mij is dat veel minder schadelijk als KOH.

#7 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 18 July 2005 - 07:34 PM

je kan wel een overmaat gbl toevoegen maar hoe wil je t vervolgens gaan scheiden? je hebt aan t einde geen flauw benul hoeveel gbl, ghb en ongereageerde koh je hebt. dat kun je nooit normaal doseren. Dit soort aangekloot van amateur chemists heeft al heel vaak voor problemen gezorgt, hou je aan de synthese is mijn advies
Dit is dope!

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 18 July 2005 - 11:01 PM

Maar je zou het daarna toch kunnen laten testen voor je conentratie GHB en 'verontreinigen'?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 19 July 2005 - 10:11 AM

lieve mensen, hoe je GHB maakt dat weet ik wel. Er zijn zoals Svenson opmerkte vele vele recepten hier op internet te vinden, maar de betrouwbaarheid en de professionaliteit is vaak ver te zoeken. Ik was slechts op zoek naar mensen die hun ervaring met een bepaald (eigen) recept wilde delen.
minder is meer

#10 Chronic

Chronic

Threshold Activity

• Donateurs '18
  • Pip
  • 50 posts

Posted 19 July 2005 - 10:24 AM

hej svenson
ik heb die KOH op school op een miligram nauwkeurig afgewogen percies genoeg voor 100ml gbl heb ik zelf ook na gerekent van die site en t klopt. aangezien ik scheikunde studeer weet ik wel degelijk waar ik mee bezig ben :thumbsup: al moet je t idd niet doen als je geen idee wat de concentraties zijn enzo.
wat die over maat gbl is maakt me niet zo heel veel uit, ik heb t al vaak genoeg gedronken het is meer dat al die KOH reageert en dat doet t wel met zon reactief stofje als gbl verder weet ik percies hoeveel gbl ik erin stop dus hoeveel dosese t zijn.
maar zoals poulie al zei ik laat t wel ff teste voor nre bij producten. omdat ik die KOH al een tijdje had en niet goed had weg gezet had in een potje gemoeten zat in een beker glas dus had helemaal water en weet ik wat allemaal meer aan getrokken.
greets

#11 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 19 July 2005 - 07:23 PM

woej! scheikunde? waar? stel je ff voor, mssn ben je wel een studiegenoot??

#12 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 19 July 2005 - 10:39 PM

Je kan wel je concentratie koh weten en ookal wordt die in de reactie allemaal verbruikt blijf je bij t probleem dat je zowel ghb en gbl door elkaar hebt, en aangezien de potentie van beide middelen verschilt wordt veilig doseren alsnog moeilijk.
Dit is dope!

#13 Tomba

Tomba

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 20 July 2005 - 04:37 PM

Laat GHB en NaOH met elkaar reageren in een massaverhouding van 2.15 : 1.

Dus voor iedere gram NaOH (als vaste stof ) voeg je 2.15 gram GBL toe.

Het is over het algemeen niet onverstandig om een kleine overmaat GBL te gebruiken en om na de reactie het mengsel te testen op zuurtegraad. Als het goed is is de oplossing dan een klein beetje basisch. Dat komt niet door de NaOH maar door de GHB zelf.*

(et is geen slecht idee om het in melk of sinaasappelsap te mengen. Die zorgen ervoor dat vreemde en mogelijk gevaarlijke pH pieken geneutraliseerd worden.

*Voor iedereen die het wat kan schelen:
GHB is natrium-4-hydroxybutanoaat en 4-hydroxybutaanzuur is een zwak zuur wat betekent dat het zuurrestion (= 4-hydroxybutanoaat) zwak basisch reageert in water.

Dus:
  • gewichtsverhouding GBL : NaOH = 2.15 : 1
  • een bruikbare verhouding is 1.92mL GBL : 1g NaOH.
Ik hoop dat dit wat (mogelijk gevaarlijke) onzekerheden kan wegnemen :bloos:

mvg,
Tomba.

PS. Voor wie het interesseert even een korte scheikundige uitleg :thumbsup:

GBL is een zogenaamd acton. Dat betekend dat het een cyclische ester is. Deze kunnen vrij gemakkelijk worden gehydrolyseerd door sterke zuren en sterke basen. Vandaar ook dat GBL in je maag ook tot GHB kan reageren en dat NaOH (eenmaal opgelost) de GBL kan openbreken en omzetten tot GHB. de GHB reageert in basisch millieu wel direct door tot Na-GHB omdat het een zwak zuur is en daarom direct en volledig reageert met een sterke base zoals NaOH.

De molmassa van GBL = 86g/mol en de molmassa van NaOH = 40g/mol.
Ze reageren 1 op 1 wat betekend dat ze reageren in de massaverhouding 86 : 40 = 2.15 : 1 :bloos:
de dichtheid van GBL is 1.12g/mL dus 2.15 / 1.12 =~ 1.92mL per gram NaOH :)

#14 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 24 July 2005 - 05:49 PM

tomba has spoken :P

#15 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 24 July 2005 - 06:34 PM

Vandaar ook dat GBL in je maag ook tot GHB kan reageren

Ik ben niet bekend met dit mechanisme zou je mischien kunnen uitleggen hoe GBL in de maag wordt omgezet naar GHB ?
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#16 Tomba

Tomba

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 24 July 2005 - 08:33 PM

Het is een (cylische interne) ester en esters kunnen door sterke zuren worden gehydrolyseerd.

Als GBL word zodoende omgezet in 4-hydroxy-butaanzuur in de maag en GHB wordt in de maag omgezet in onschadelijk keukenzout en 4-hydroxybutaanzuur.

#17 Sony

Sony

wet fentasy

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 26 July 2005 - 03:02 PM

HooOoOIII Allemmaaaaal!! :ph34r: :blink: :dhp: :baby: ,

Nou daar klopt dus helemaal niets van zegd Opah hihih :P :cool:

hij had dus mij ff email gestuurt omdat ik nu zelf cuba ben voor vakansie :P en daarin stont uitegelegt:

In de maag wordt iedere vorm van GHB direct omgezet naar GBL

Sodium hydroxybutyrate (NaGHB) + HCl --> NaCl + 4-hydroxybutyric acid.

Ondanks dat deze reactie klopt zal 4-hydroxybutyric acid niet in zijn vrije zuur vorm aanwezig zijn maar zal deze direct lactonizeren naar gamma-butyrolactone ( 4-hydroxybutyric acid  <-> GBL + H2O ) waarbij het equilibrium compleet naar rechts is geschoven. 

Gebaseerd op de endotherme verschuiving van de lactonizatie reactie (experimenteel +1,08 kcal/mol) zou je kunnen verwachten dat dit een traag minder compleet process zou zijn dan intramoleculaire esterficatie. Het tegenovergestelde is echter het geval, pure 4-hydroxybutyric acid is moeilijk te maken en te purificeren en in de meeste gevallen zal deze stof spontaan lactonizeren.

De dominatie van de GBL in deze reactie kan verklaard worden als je de vrije energie van dit proces bekijkt: ΔG? = +1.1 ? (298 * 13.9/1000) = ?3.1 kcal/mole. Een grote positieve entropie factor verzet zich hierdoor tegen het ongustige enthalpie component dat een exergonische ΔG? opleverd die correspondeerd met een Keq van 190. Men kan hierbij dus kwantitatieve lactonizatie van 4-hydroxybutyric acid verwachten.

Nou ik ga maareens kijken of ik nog een leuke pablo op het strand kan scoren want wat opa heeft geschreven snap ik DuZ HelmeAAl niets van :cake: :dhp: :ph34r:

Dikke Kuz :woej: :love: :P :osama: ,

Sonja

#18 Tomba

Tomba

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 30 July 2005 - 11:19 PM

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat lactonisatie zo snel zou gebeuren. Nou bij deze dan...

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 27 September 2010 - 08:19 PM

Even ter beschouwing.. :)

Posted Image

Posted Image

gejat uit:
Reactivity of Lactones and GHB Formation - J.Org.Chem. 2005, 70, 420-426

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#20 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 September 2010 - 02:51 PM

Dat van Sony klopt niet, GHB wordt niet omgezet naar GBL in vivo.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users