Hoe paddo's drogen?
Posted 06 March 2006 - 05:47 PM
Posted 08 April 2006 - 07:23 PM
Blaas je computer kast eens uit, paddo's in een stukje keukenpapier leggen en dan in de computerkast, lekker droge warme lucht, droogt het nog wat sneller dan gewoon in de kast!

Life starts at the edge of your comfort zone
Posted 09 April 2006 - 03:38 PM
Posted 09 April 2006 - 03:55 PM
ik heb laatst 1 portie gedroogde mexicaanse paddo's opgegeten en dat was echt de sterkste trip die ik ooit gehad heb. misschien waren die paddo's gewoon bizonder sterk. maar in ieder geval dat is een goeie methode om ze snel te drogen. je moet natuurlijk wel uitkijken dat de verwarming niet te hoog staat want dan zal er wat werkzame stof verloren gaan.
ik vind het zelf ook wat makkelijker te doseren want die kleine stukjes paddo kan je door elkaar mengen zodat alles even sterk is.
het gebeurt namelijk wel is dat de ene paddo sterker is als de andere.
Posted 09 April 2006 - 06:43 PM
Posted 09 April 2006 - 07:54 PM
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 09 April 2006 - 09:43 PM

Posted 09 April 2006 - 09:58 PM
Posted 09 April 2006 - 11:32 PM
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Posted 13 June 2006 - 09:51 AM
Geen licht, of iig geen direct zonlicht, dat is essentieel. Mede daarom wil ik een oude post uit dit topic aanhalen, namelijk deze:exactellement. Niet al te veel licht erbij wil ook wel helpen, maar geen vocht en hitte is het belangrijkste.
Want dit zal de sterkte van de stoeltjes, de hoeveelheid aan actieve stoffen niet ten goede komen. UV-A en UV-B zijn ware killer-beams namelijk.....ik heb ze laatst voor het raam neergelegd en laten drogen op een keukenpapiertje...
Hier staat wel een aardige uiteenzetting van een aantal verschillende droog-mogelijkheden.
Edited by Cad0, 13 June 2006 - 09:54 AM.
Posted 20 October 2008 - 10:21 AM
Posted 20 October 2008 - 10:48 AM
Gewoon in een bijna gesloten lade op wat keukenpapier. Werkt bij mij altijd prima.
Posted 20 October 2008 - 11:00 AM
Tenslotte in een afgesloten bakje met bison vochtvreter korrels
Daarna kun je ze verpoederen tussen je vingers en zijn ze voldoende droog om ze jarenlang te bewaren
Wel of geen licht tijdens het drogen maakt volgens mij geen reet uit binnen (uit eigen ervaring)
Ja natuurlijk niet buiten in de zon drogen dat spreekt voor zich
If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not
Now I'm Ready to start
Posted 20 October 2008 - 02:29 PM
Heb er hier overigens liggen van ongeveer een jaartje oud, en deze zijn nu per gewicht toch al wel merkbaar minder sterk geworden dan in het begin... Wat niet betekend dat ze niets meer doen hoor :-)
Posted 20 October 2008 - 10:39 PM
Posted 21 October 2008 - 11:56 AM
Posted 21 October 2008 - 12:45 PM
Wanneer je ze langer wilt bewaren dan kan je beter deze shrooms snel drogen met zo min mogelijk lucht (bijvoorbeeld in een droog box dmv 'vochtvreter korrels') en daarna ,liefst in honing ,ingevroren bewaren.
If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not
Now I'm Ready to start
Posted 21 October 2008 - 07:33 PM
Het leven is te interessant om verveelt te zijn, maar verveling creëert dat dan weer wel...
Posted 04 February 2013 - 12:45 PM
hoe lang kun je gedroogde paddo's ongeveer bewaren?
mits in een donkere, luchtdichte verpakking in de diepvries, nietwaar heer dreamert?
neh. in een doosje in een la ofzo is ook prima hoor
Geldt dit volgens jullie voor alle species? Ik heb eigenlijk best wel regelmatig dat ik ergens een portie paddo's heb liggen, die een paar maanden oud zijn, droog en in een ziplock in een donkere kast zijn bewaard, maar die na consumptie volstrekt inactief blijken te zijn.
How or why?! Dit had ik trouwens niet alleen bij cubensis, maar ook bij een portie cyanescens. Had laatst toen maar wat kaalkopjes genomen, en die bleken goed gedroogd nog wel te werken. What to do what to do?
Toch maar drogen en dan meteen in honing bewaren? Alle overgebleven paddo's verpoederen en in een potje honing bewaren en dan maar op hoop van zegen kijken hoe sterk die honing is geworden (op zich wel leuk experiment... maar do not try that at home).
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 07 February 2013 - 12:41 PM
Ik heb mijn shroomz ALTIJD eerst een paar dagen gedroogd op keukenpapier in een kartonnen doos. Daarna in een ziplock op een donkere plek dus niet eens in de koelkast. Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat ze inactief waren geworden, zelf niet na een half jaar bewaren in een la. Sterker nog, ik kon niet een verschil merken tussen net gedroogd of een half jaar lang in de la gelegen kwa potentie.
De soortjes waren mexicana, golden teacher en nog wat andere.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users