Jump to content

Photo

Domperidon tegen misselijkheid MDMAmischien een optie?

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 08 April 2005 - 11:28 AM

Yo mensen,

ik heb de laatste tijd altijd als ik mijn 1ste pil in neem dat ik misselijk word en moet kokhalzen, maar niet kotsen.. maar zou bijvoorbeeld Domperidon daar tegen kunnen helpen en mijn trip verder niet be?nvloeden?? ik hoor het wel ;)

laterrrrr

#2 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 08 April 2005 - 02:42 PM

verse gember
als je dat al weg krijgt, helpt opzich erg goed als natuurlijke remidie

#3 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 April 2005 - 03:39 PM

Misselijkheid? Ik krijg altijd ff een shit-moment (letterlijk dan) ;)

#4 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 09 April 2005 - 02:40 AM

verse gember?

en hoe moet ik dat nemen?? want ik ben van plan aankomend jaar alleen op feestjes te doen en ??n uitzondering lekker met vrienden.. dan kan ik dat wel doen. alleen op een feest.. :tong:

whaha een letterlijk shit moment.. moet je dan altijd naar de plee? met je vage kop op een plee op een feest :D ik zie mezelf al zitten :)

verder niemand ervaring met domperidon met MDMA of iets anders??

ltrs

#5 SnipedDragon

SnipedDragon

otiosist

• Members
  • PipPip
  • 87 posts

Posted 09 April 2005 - 08:53 AM

Ik heb al geruime tijd sinds jonge leeftijd migraine aanvallen (met irritante blinde plekken in de ogen etc. etc.). Hierbij kreeg ik een bepaald medicijn voorgeschreven die als bijwerken ernstige misselijkheid met zich mee bracht. Daarbij kreeg ik domperidon tegen de misselijkheid ....

Het helpt wel, ik heb namelijk ook wel eens het medicijn genomen zonder domperidon ... maar dat soort verhaaltjes laat ik maar achterwege :lol:

Daarnaast zorgt Domperidon niet voor echt merkbare bijwerkeningen ... (in mijn geval dan)

#6 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 09 April 2005 - 09:04 AM

The mechanism of action of domperidone is related to its peripheral dopamine-receptor-blocking properties. Emesis induced by apomorphine, hydergine, morphine or levodopa through stimulation of the chemoreceptor trigger zone (situated outside the blood-brain barrier) can be blocked by domperidone. There is indirect evidence that emesis is also inhibited at the gastric level, since domperidone also inhibits emesis induced by oral levodopa, and local gastric wall concentrations following oral domperidone are much greater than those of the plasma and other organs. Domperidone does not readily cross the blood-brain barrier and therefore is not expected to have central effects.

bron: RxMed

Het lijkt me in principe dus geen probleem, omdat het niet door de BBB komt. Maar ik zou alsnog uitkijken met het mengen van 'medicijnen', en liever iets van gember ofzo proberen. Een droog crackertje doet bij mij trouwens altijd wonderen :tong:.

T-mo

#7 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 10 April 2005 - 11:42 PM

ok dat klinkt wel goed ja ;)

ga ik het denk ik wel eens proberen, maar nu je het ook zegt is de enige x dat ik een droog koekje probeerde ook goed bevallen.. maar zo 1,2,3 niet aan gedacht :love:

en thnx voor de link :grouphug:

ltrssss

#8 mdma120

mdma120

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 11 April 2005 - 04:36 PM

Misschien je pil doorslikken met water ipv met cola :ph34r:

#9 keta

keta

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 12 April 2005 - 03:10 PM

Ik weet niet of perifere dopamine receptoren zijn waar je misselijk van wordt. Ik doe een gok en zeg dat het misschien wel een overstimulatie van 5-ht-3 receptoren is. In dat geval zijn er andere middelen die daar tegen helpen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users