Jump to content

Photo

Benzodiazepine tolerantie

• Please log in to reply
49 replies to this topic

#41 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 20 October 2005 - 01:05 PM

Gewenning is niet hetzelfde als een tolerantie.. Tolerantie is veroorzaakt mede dankzij down regulatie van de receptoren wat bijna alleen maar gebeurt bij overmatig gebruik, wat ik toch wel een verslaving noem.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#42 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 20 October 2005 - 02:44 PM

een tolerantie wat simpelweg gezegd dus gewoon een verslaving is.

Dat klopt niet helemaal, ik heb een vrij hoge tolerantie voor opium en papaverthee,
die zelfs niet veel verminderd na een aantal weken niet gebruiken,
maar ik ben niet verslaafd. Ik voel me goed als ik niet gebruik en functioneer naar behoren.

Maar toch blijft het riskant, het is en blijft de vraag hoelang je dit kan volhouden.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#43 Evert

Evert

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 520 posts

Posted 20 October 2005 - 03:17 PM

Tot mijn vooraad op is.
Zo als het nu gaat duurt dat niet lang meer.

Opiaat tolerantie heeft niet alleen te maken met receptor down-regulatie, maar ook met de aanmaak van een enzym dat steeds hoger wordt. Daarom kan de tolerantie best hoog worden zonder dat er veel negatieve effecten en ontwenningsverschijnselen optreden.
Ik zal eens opzoeken of ik nog kan vinden om welk enzym het precies gaat en hoe dat werkt..... ..

Ik heb veel goeds gelezen over Iboga en iboga?ne om van een verslaving en tolerantie af te komen.
Als ik een keer goed trip op paddenstoelen dan zijn al mijn slechte gewoontes meestal 'ge-reset'

#44 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 21 October 2005 - 11:35 PM

wauw een heel oud topic van mij ineens ge upt en het gaat nog over benzo's ook :)

#45 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 22 October 2005 - 01:43 AM

Overstappen op clobazam (Frisium) is de minst verslavende benzo en ook treed er het minste toleratie op.

#46 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 22 October 2005 - 09:29 AM

Meer info over Clobazam

#47 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 22 October 2005 - 09:46 AM

Idd is clobazam minder versuffend. Voor mij was het helaas ook minder angstdempend dan lorazepam (eigenlijk bijna niet angstdempend). Mijn huisarts heeft me destijds weer lorazepam voorgeschreven...
Wellicht zijn de anti-eleptische eigenschappen van Frisium wel net zo goed als andere benzodiazepines.

#48 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 22 October 2005 - 01:29 PM

frisium schijnt officieel de minst versuffende benzo te zijn, en men zegt dat het even anti-convulsief als clonazepam is, maar op de een of andere manier is het nooit populair geworden bij epileptici

dil: heb je wel eens xanax tegen angst geprobeerd?

#49 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 22 October 2005 - 01:39 PM

^Ja, evenals valium, oxazepam, nitrazepam, tofisopam etc.

Ik heb vier jaar gezocht maar heb waarschijnlijk nu een goede kandidaat gevonden om van m'n benzo-verslaving af te komen. Lees dit topic :respect:

#50 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 631 posts

Posted 23 October 2005 - 06:27 AM

Opiaat tolerantie heeft niet alleen te maken met receptor down-regulatie, maar ook met de aanmaak van een enzym dat steeds hoger wordt. Daarom kan de tolerantie best hoog worden zonder dat er veel negatieve effecten en ontwenningsverschijnselen optreden.
Ik zal eens opzoeken of ik nog kan vinden om welk enzym het precies gaat en hoe dat werkt..... ..

Door de binding van morphine aan de opiaat receptors word het adenylate cyclase enzym ge-inhibiteerd
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users